• Egbert Jan
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:07
Ik ben op zoek naar een videorecorder die heel goed beeld geeft. Ik heb al verschillende gehad en gezien. Wat me erg opviel was dat de beeldkwaliteit erg verschillend is. Ik ben op zoek naar een videorecorder die het beste beeld geeft wat voor een videorecorder mogelijk is. Ik heb op internet gezocht, naar reviews, maar kon geen goede vinden over de beeld kwaliteit de meeste gaan over de opties die er op zitten. Daar gaat het mij niet om. Ik zoek zon videorecorder om banden te digitaliseren. Wie weet welke type of merk heel goed beeld geeft.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Ergens een oude professionele op de kop tikken?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Waarom niet een HDD recorder? Is makkelijker te krijgen, en kost bijna niks tegenwoordig... 120+ GB is voor analoge TV meer als voldoende.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:43
Ga naar een oude kringloopwinkel en haal daar ereen vandaan. Niet de meest goedkoop ogende. Laat hem compleet conroleren door een befaamde electromonteur en je hebt voor weinig een goede.

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op maandag 06 september 2010 @ 19:44:
Waarom niet een HDD recorder? Is makkelijker te krijgen, en kost bijna niks tegenwoordig... 120+ GB is voor analoge TV meer als voldoende.
Ik vermoed dat de TS oude videobanden wil digitaliseren. Sterker nog, hij schrijft dat zelfs.

Ik zou gaan voor een JVC of Panasonic, dat waren volgens mij de beste. Een 2e hands pro model is een optie idd, bijvoorbeeld: http://audio-tv-foto.mark...ionele-videorecorder.html

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 20:26 ]

• Egbert Jan
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:24:
[...]

Ik vermoed dat de TS oude videobanden wil digitaliseren. Sterker nog, hij schrijft dat zelfs.

Ik zou gaan voor een JVC of Panasonic, dat waren volgens mij de beste. Een 2e hands pro model is een optie idd, bijvoorbeeld: http://audio-tv-foto.mark...ionele-videorecorder.html
geeft zon pro model veel betere kwaliteit dan een normale videorecoder. Ik wil er banden mee digitaliseren.

Verwijderd

Egbert Jan schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:12:
[...]

geeft zon pro model veel betere kwaliteit dan een normale videorecoder. Ik wil er banden mee digitaliseren.
Heb er geen ervaring mee. Kan me niet voorstellen dat de kwaliteit slechter is maar of anderzijds die kwaliteit veel beter is idd de vraag. Mogelijk betere ruiscorrectie e.d. en wellicht beter in staat oude banden nog aardig af te spelen i.v.m. mogelijke trackingproblemen en cassettes die fysiek wat moeizaam lopen door veroudering. Maar dit is wat speculatie want heb er dus geen ervaring mee.

Wat er nog nieuw in de winkels staat is zeer beperkt en betreft klonen van de laatste low end videorecorders die Philips en LG (veel meer merken zijn er niet) op de markt brachten uit de tijd dat videorecorders nog gemeengoed waren (begin deze eeuw). De toen topmodellen zijn totaal verdwenen uit het assortiment.

• Egbert Jan
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 23:03:
[...]

Heb er geen ervaring mee. Kan me niet voorstellen dat de kwaliteit slechter is maar of anderzijds die kwaliteit veel beter is idd de vraag. Mogelijk betere ruiscorrectie e.d. en wellicht beter in staat oude banden nog aardig af te spelen i.v.m. mogelijke trackingproblemen en cassettes die fysiek wat moeizaam lopen door veroudering. Maar dit is wat speculatie want heb er dus geen ervaring mee.

Wat er nog nieuw in de winkels staat is zeer beperkt en betreft klonen van de laatste low end videorecorders die Philips en LG (veel meer merken zijn er niet) op de markt brachten uit de tijd dat videorecorders nog gemeengoed waren (begin deze eeuw). De toen topmodellen zijn totaal verdwenen uit het assortiment.
kan je me vertellen welke types die topmodellen waren. Dan kan ik kijken of ik die tweedehands kan vinden. hadden die top modellen ook beter beeld dan die low end die nu nog te koop zijn.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27
Ook de beste recorders kunnen van slecht opgenomen materiaal natuurlijk geen geweldig beeld maken. Kijk iig naar recorders met 4 (video) + 2 (audio) koppen.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

het vervelende van de standaard videorecorders die je nu nog kunt krijgen, is dat de beeldkwaliteit echt stukken slechter is dan die van spelers van hetzelfde soort 10 jaar geleden.

Ik heb twee jaar terug een Philips VCR gekocht van €120. Dat was het enige model dat nog te verkrijgen was in de gewone winkel met 6 koppen (zoals hierboven aangegeven). Mijn oude Sony 6 koppen van 10 jaar oud gaf echter veel beter (vooral stabieler) beeld met dezelfde tapes..

Ik denk dat je op zoek moet gaan naar een (mogelijk oudere) speler met goede prestaties. Zoek eventueel een aangeboden speler op marktplaats en neem een van je te digitaliseren tapes mee om te kijken of de speler geschikt is (en of je tevreden bent met het resultaat dus).

Verder moet ik zeggen, dat je wat meer eigen inzet kunt tonen. Je blijft vooral vragen, maar hebt volgens mij nauwelijks vooronderzoek gedaan.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.