Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers

Ik heb een iPhone 3g Ios versie : 3.1.3 en die wil ik graag jailbreaken.
Ik heb met het tooltje Sn0wbreeze zon custom .ipsw bestand aangemaakt.
Toestel in recovery mode gezet , dfu heet dat toch ?

Via iTunes dat custom .ipsw bestand geselecteerd , nou gaat ie vrolijk bezig ...BOOM!
De welbekende foutmelding 1604 (of 16XX)er heeft zich een onbekende fout opgetreden.

Nou even gegoogeld... heb je tooltje Ih8Sn0w IReb voor nodig. Maar dat programma werkt niet.
Nou weer verder googlen .... op youtube stonden wel filmpies hoe je die codes kon 'bypassen'
maar werkt ook niet.

Ik dacht he he eindelijk zondag , lekker vrij , nee hoor ben de hele dag zowat kwijt om mijn Iphone weer werkend te krijgen. Dus ik dacht misschien weet iemand op tweakers het antwoord wel.

Heeft iemand nog raad , weet iemand een ander tooltje of een werkende tutorial ?

Windows 7 Ultimate 64Bit
Itunes versie 10.0 (laatste versie)
Iphone 3G versie 3.1.3
Simkaart : T-Mobile

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

[iOS] Jailbreaken - Deel 5

Misschien hier even je vraag stellen?

[ Voor 24% gewijzigd door Hoite op 05-09-2010 21:16 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Met RecBoot kun je hem uit de hangende boot modus krijgen (dat hij blijft hangen op dat appeltje). Bij mij bleef hij na het downgraden vanaf iOS 4 > 3.1.2. ook hangen en kreeg ik in iTunes ook een foutmelding.

En waarom niet jailbreaken met blackra1n ? Daarmee was het bij mij (iPhone 3G met 3.1.2.) zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees mijn topic / bericht nog eens goed door ... ik heb al de hele dag zitten googlen. Heb dit soort forums ook al zitten doorlezen maar ik kom steeds niet verder. Er staat inderdaad nuttige informatie in maar het werkt niet !
Ik heb geen tijd om 10.000 berichten van users door te lezen. En als ik geen keus heb dan zal ik doen wat je zegt.

En trouwens, wat jailbreaken betreft , herstellen wil ook niet via een normale .ipsw
Geeft hij ook fouten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:20:
Met RecBoot kun je hem uit de hangende boot modus krijgen (dat hij blijft hangen op dat appeltje). Bij mij bleef hij na het downgraden vanaf iOS 4 > 3.1.2. ook hangen en kreeg ik in iTunes ook een foutmelding.

En waarom niet jailbreaken met blackra1n ? Daarmee was het bij mij (iPhone 3G met 3.1.2.) zo gepiept.
Ok, welke versie van blackrain moet ik hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 17:50
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:21:
[...]

Lees mijn topic / bericht nog eens goed door ... ik heb al de hele dag zitten googlen. Heb dit soort forums ook al zitten doorlezen maar ik kom steeds niet verder. Er staat inderdaad nuttige informatie in maar het werkt niet !
Ik heb geen tijd om 10.000 berichten van users door te lezen. En als ik geen keus heb dan zal ik doen wat je zegt.

En trouwens, wat jailbreaken betreft , herstellen wil ook niet via een normale .ipsw
Geeft hij ook fouten. :/
'vraag stellen' en niet ' doorlezen' ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:22:
[...]

Ok, welke versie van blackrain moet ik hebben ?
Gewoon de versie die op http://blackra1n.com/ staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok , maar nu zit ik vast in recovery mode...
dit werkt niet :

YouTube: How to get iphone/ipod Touch in & out of Recovery Mode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow wacht ik ben er al uit.
Ok wat nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ja met RecBoot kun je hem dus uit de Recovery mode trekken (lees even de handleiding die bij RecBoot zit) en dan zou hij gewoon op moeten starten en zou je iPhone gejailbreaked moeten zijn.

Begin anders gewoon eens helemaal opnieuw door je iPhone in iTunes te herstellen. Eerst zorgen dat hij normaal opstart, en daarna pas jailbreaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok hij vraagt nu om activatie , maar ik heb op dit moment geen geschikte simkaart(oude t-mobile sim werkte niet meer). Ik binnenkort een nieuwe aanschaffen.
Dat vergat ik even te vertellen. Uiteraard kan ik dan niet bellen maar dat dat maakt even niet uit. Is er misschien een tool of programma hiervoor ofzo waarmee ik hem kan activeren, zodat ik de telefoon kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2010 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-08 20:34
Die is er, maar meer dan dat het Ultrasn0w heet en dat je er hier meer over kan vinden: http://blog.iphone-dev.org/ mag ik niet vertellen.

Je moet uiteraard wel gejailbreaked zijn, dus ik hoop niet dat je je iPhone gerestored hebt, want dan zit de nieuwste firmware erop (4.0.2) en moet je weer wachten met jailbreaken. Of de moeilijke route met downgraden naar 3.1.3 en dan met een Pwnagetoolde .ipsw weer naar 4.0 gaan.

Bottomline is: sn0wbreeze is een bagger programma en wordt ook sterk afgeraden in het jailbreak topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Blackrain is voor iOS 3.1.2 voor zover ik weet. En anders is jailbreakme er nog, die kan ook oudere versies jailbreaken, aangezien de PDF-exploit daar ook in zit. Op zich is het jailbreaken door jailbreakme dus veel makkelijker geworden, alleen is die op mijn iPod Touch 2G niet zo stabiel, dus dat is een kwestie van proberen.
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 01:03:
Ok hij vraagt nu om activatie , maar ik heb op dit moment geen geschikte simkaart(oude t-mobile sim werkte niet meer).
Er zijn ook van die Phonebook SIM-kaarten, daarmee kan je je telefoon ook activeren. Dergelijke SIM-kaarten kosten maar 5 euro of zo.
Dat vergat ik even te vertellen. Uiteraard kan ik dan niet bellen maar dat dat maakt even niet uit. Is er misschien een tool of programma hiervoor ofzo waarmee ik hem kan activeren, zodat ik de telefoon kan gebruiken.
Activeren kan alléén via iTunes, ik heb voor een collega ditzelfde uit moeten zoeken. Je moet eerst je telefoon activeren. Hetzij met een T-Mobile SIM-kaart of met een phonebook SIM-kaart dus. Anders had je je telefoon al unlocked moeten kopen.
Vanx schreef op maandag 06 september 2010 @ 01:10:
Je moet uiteraard wel gejailbreaked zijn, dus ik hoop niet dat je je iPhone gerestored hebt, want dan zit de nieuwste firmware erop (4.0.2) en moet je weer wachten met jailbreaken. Of de moeilijke route met downgraden naar 3.1.3 en dan met een Pwnagetoolde .ipsw weer naar 4.0 gaan.
Ehh, als je met de shift toets op herstellen klikt in iTunes, kun je gewoon bijvoorbeeld 3.1.3 herstellen naar de telefoon. Als je de (standaard) iOS niet hebt: klik. Dus zo moeilijk is dat downgraden niet, zolang je de eerdere versie al wel gebruikt hebt. Volgens mij heb je dan Cydia namelijk niet nodig, maar daar kan ik naast zitten. Al heb ik in het verleden zonder Cydia's downgrade hulp ook weten te downgraden (van 3.x.y naar 2.1.1 geloof ik).

[ Voor 93% gewijzigd door CH4OS op 06-09-2010 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu echt al van alles geprobeert maar ik blijf error 1604 krijgen ?
Weet iemand een oplossing ?

• Caribic
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09-2017
Je moet geen eeentje zelf maken je moet er een halen vanaf het internet.
Pagina: 1