Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Op zich is $20 het proberen denk ik wel waard als dit inderdaad net zo lekker weg speelt als zeg Borderlands, maar goed, ik zou het waarderen als iemand mij nog toegang kan PM-en.
Ik zal even speuren in de forums of ik er daar nog één kan bemachtigen vanavond...
Volgens mij krijg ik er binnenkort nog één of 2 opgestuurd, zal dit even editten als ik er ook nog wat weg kan geven!
{edit} Jup, 5 invites hier, PMt u maar. Ik meen dat ik email adressen moet opgeven, vergeet die niet.
Trouwens, wat een Awesome servers hebben ze staan zeg, ik trek nu 17.6~17.8MB/s naar beneden! Dat is wel even sneller nog dan bij Valve (Steam).
Eeeeeeeen op!
Als ik nieuwe tref, zal ik weer even posten. Nog wel behoorlijk buggy zeg, tutorial is inderdaad niet echt handig opgezet, maar dit zou best wel een leuke titel kunnen zijn. Zal eerdaags wel even een guide erop naslaan.
[ Voor 66% gewijzigd door djunicron op 30-01-2013 00:31 ]
Ik heb dus ook 5 invites gekregen (ben commander founder
(first come first serve).
Mischien dat ik van het weekend even een snelle basic neerzet over class/systeem/logica.
[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 30-01-2013 12:37 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Er lijken alleen utilities van de molec.printer te komen (ammo, mining gear, gerafinneerde spullen etc)
Is het echt zo dat je enkel daar "minecraft-stijl" je spullen moet verfijnen om zo betere thumpers / charges / quest gear te krijgen? Het lijkt namelijk alsof het verder helemaal geen nut heeft.
Items en skills heb ik uit de XP tree gehaald een vier stuks nu. Die zijn wel prettig en fijn, maar ik zag dat je voor je Tier 2 al echt serieus moest gaan grinden voor zo'n 20.000xp totaal en dan moet je nog alles strak binnen één lijn houden.
Geen HP, max ammo of andere upgrades tot die tijd dus? Geen item drops? (naast hp ammo en resource?) Geen items bouwen met verzamelde spullen?
Echte teamplay met randoms was ook nog niet echt te bespeuren... Ik zal nog maar eens uit gaan zoeken hoe dat zit. Nu kan je sommige dingen nog wel solo doen (zoals zo'n invasion pod slopen, als je de tijd ervoor zou nemen, dat schip slopen na de schilden kapot zijn duurt LANG) maar het lijkt er overduidelijk niet voor bedoeld.
Zo heb ik mijn DN tier2 plating die standaard 3HP/sec en 0 HP geeft een eigen craft gemaakt die 18HP/sec geeft en +128HP (en 10.8% reduction ipv 9%).
Maar het is erg puzzelen voor je materials en je 'stats', kwaliteit ervan, combinen, het is een best groot craft systeem (waar mogelijk later ook meer recipes bijkomen, immers gaan classes tot T4).
Basis is simple, Tier1 unlock je net zoveel tot je de 2 tiers kan unlocken (of 1 als je die ander niets vind), nieuwe battlesuit voor Tier2 en dan begint je craft en exp-grind. Tier 1 is eigelijk de 'leeromgeving' van het systeem.
Hier http://www.rawr4firefall.com/ staat wel het één en ander. Geen idee of je er wat aan hebt, ik ben ook net pas begonnen.SinergyX schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 13:01:
Maar het is erg puzzelen voor je materials en je 'stats', kwaliteit ervan, combinen, het is een best groot craft systeem (waar mogelijk later ook meer recipes bijkomen, immers gaan classes tot T4).
Ik heb afgelopen week de een founders pack gekocht (die van 20 dollar), want ik had geen zin om te wachten op een bèta invite. Daarna kwam ik er pas achter dat op het forum er inderdaad vrij veel keys worden weggegeven... Maar je zult sowieso wel wat geld aan het spel 'moeten' uitgeven, want o.a. maar 3 battleframe slots is wel heel karig, zeker omdat tier 2 battleframes ook gewoon weer een extra plek innemen (hoewel je natuurlijk die van tier 1 zou kunnen trashen).
En de permanente XP boost ik natuurlijk altijd handig.
Ik heb de tier 2 van de Engineer (Bastion) al unlocked, maar ik moet nog 4k crystite verdienen, voordat ik hem kan craften -,-.
Thormodo heet ik in-game.
Maar er is momenteel nogal weinig te doen, behalve resources/exp grinden met een thumper.
[ Voor 19% gewijzigd door Thormodo op 30-01-2013 21:48 ]
Qua crafting heb ik het redelijk door allemaal, Tier3 is pas flinke exp
Had ik beter nog even iets anders kunnen pakken om wél meteen te gebruiken... Ik begreep dat de XP die ik nu verzamel namelijk toch frame afhankelijk was.
Tot nu toe de Assault gespeeld, bevalt wel goed, prima capabel. Alleen de Recon schijnt niet zo best te zijn, enkel een PVP class lijkt het wel.
Je kan gewoon thumper materials refinen naar geld toe, mocht je zonder zitten
EXP is inderdaad frame afhankelijk, voor makkelijke keuze, blijf in je frame Tier1 en neem de middenweg, zodat je beide suits kan unlocken. Eenmaal unlocked, dan pas overstappen op Tier2. Al zijn nu de keuzes tussen de 2 tier2 sets nog minimaal, neem aan dat T3/T4 grotere verschillen krijgen.
[ Voor 58% gewijzigd door SinergyX op 31-01-2013 10:01 ]
Daarom ben ik nu dus ben een Biomech bezig. Dan kan ik zowel die levelen, als crystite verzamelen voor mijn Engineer tier 2. Om vervolgens weer met mijn tier 2 engineer crystite te verzamelen voor tier 2 bio.djunicron schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 03:15:
Mja, ik had dus blij een uurtje met team Thumpers geplaatst, wat op zich op Improved nog best lastig kan zijn, en blij m'n 18.000 xp in Tier 2 gestoken (firecat), zie ik ook dan pas dat ik nog 2500 cystite tekort kom.
Had ik beter nog even iets anders kunnen pakken om wél meteen te gebruiken... Ik begreep dat de XP die ik nu verzamel namelijk toch frame afhankelijk was.
Overigens zou ik gelijk die sonic detonators maken (voor de resource mines), mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ze kosten namelijk geen drol, maar leveren vrij veel op.
En ik zou inderdaad thumper materials kunnen omzetten naar Crystite. Maar omdat je die materials ook weer nodig hebt, voor o.a. de advanced thumper (en nog veel meer zaken), lijkt me dat nogal contra productief?
[ Voor 26% gewijzigd door Thormodo op 31-01-2013 12:32 ]
Ik zat in een team met 4x assault, die houden thumper schoon, ik ruim alle mobs op met meer HP.
Die absorb skill van DN is echt leuk, 4 seconde krijg je 90% dmg reduction en eindigt in een kleine aoe-boom die damage doet op basis van gekregen damage. Hoogste tot nu toe is 2100 dmg
Ik heb inderdaad relatief veel Ferrite (zowel wit als groen) en Quartzite (wit).SinergyX schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:42:
Aantal van die mats haal je in enorme aantallen binnen, die kan je makkelijk omzetten. De blauwe/paarse mats zou ik bewaren, zeker die bismoth (of hoe die paarse heet), heb je voor aardig wat dingen nodig. Dacht 200 voor bio-mats voor medium healthpack en in 90% van de gevallen is het 1 van de beste mats om recipe gear te maken.
Maakt het voor de advanced MPU nog wat uit welke materialen ik gebruik? Bijvoorbeeld witte Ferrite i.p.v. groene?
Edit: hier staat van niet. Lijkt me ook het meest logisch.:
http://pastebin.com/32zPJFFe>Do materials affect crafting?
Only when you're crafting equipment. Different materials have different properties which affect the stats of crafted equipment, as stated on their tooltips. For everything else, you should use the lowest-grade mineral you can. An Advanced MPU made from purple-grade materials will be the exact same as one made from gray-grade materials.
Daar staan trouwens nog veel meer nuttige tips. Zoals dat je gewoon op K kunt drukken voor PvP, i.p.v. naar zo'n terminal te moeten
En een hele uitleg over thumping.
[ Voor 35% gewijzigd door Thormodo op 31-01-2013 13:03 ]
Bij crafts waar je dus hele lijst eronder ziet qua stats en mats-stats (en percentage), heeft het dus invloed, anders niet.
Mischien dat ze in de toekomst bij hogere mats een 'crit craft' geven, dat je er 2 ofzo krijgt ipv 1.
Ondertussen bijna m'n Tier 2 Assault alweer vol geleveld. Gaat best rap eigenlijk als je het spelletje eenmaal door hebt. Ondertussen een paar mooie prints gemaakt, één groene en twee blauwe.
Valt me trouwens op dat je helemaal niet naar vergelegen gebieden hoeft te reizen als je wilt thumpen, daar zit eigenlijk soms amper wat nuttigs in de grond. Je moet er echt heen gaan voor de XP, anders gewoon rond Copa een team joinen en daar gaan oogsten.
Hebben jullie hier al goede successen gehad met het samensmelten van mineralen? Ik heb daar zelf bijna nooit een goede combo voor lijkt het. Ook heb ik de indruk dat het vrij zonde is als je straks wel naar een hogere Tier kunt om goed materiaal (CY >600?) in Tier 2 gear te steken, mits je daar lang op wilt blijven zitten...
Qua mats lang niet altijd, maar qua mobs is het vaak interessant naar buitenranden te gaan, daar spawnen vaak chosen en (naam kwijt, 1 van die gasten heeft kanon op z'n rug). Ook die soort van squids die je bij zo'n tornado ziet, maar deze slowen continue.djunicron schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 12:41:
Valt me trouwens op dat je helemaal niet naar vergelegen gebieden hoeft te reizen als je wilt thumpen, daar zit eigenlijk soms amper wat nuttigs in de grond. Je moet er echt heen gaan voor de XP, anders gewoon rond Copa een team joinen en daar gaan oogsten.
Soms irritant moeilijk om doorheen te komen, maar wat een exp haal je daar binnen zeg
perfect voorbeeld van iemand die niet snapt wat "Beta" inhoud?OE42 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:13:
Wat een kut spel is dit zeg. Je word zomaar ergens op een eiland gedropt vervolgens moet je armor gaan kopen en dan gaan boren wat heel onhandig is. Daarna snapte ik het niet meer en mocht ik het maar gaan uitzoeken van de game. Hoppa meteen van de PC af.
De mats zijn random, met een iets hogere kans langs de melding.SinergyX schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 19:30:
[...]
Qua mats lang niet altijd, maar qua mobs is het vaak interessant naar buitenranden te gaan, daar spawnen vaak chosen en (naam kwijt, 1 van die gasten heeft kanon op z'n rug). Ook die soort van squids die je bij zo'n tornado ziet, maar deze slowen continue.
Soms irritant moeilijk om doorheen te komen, maar wat een exp haal je daar binnen zeg
Die "squids" en anders beesten uit de melding droppen items die je weer nodig heb om de Baneclaw (boss) te kunnen summonen
[ Voor 43% gewijzigd door JoSoFijn op 05-02-2013 14:05 ]
Is het nu binnenste buiten, of buitenste binnen?
Edit, net even gelezen, pittig
[ Voor 29% gewijzigd door SinergyX op 05-02-2013 14:36 ]
Nu één Assault maxed Tier 2, alles unlocked en redelijk boven gemiddelde gear bij elkaar geprint.
Was een Recon begonnen, maar daar vind ik toch niet echt wat aan, tijd om em te scrappen denk ik. Alle classes Tier 2 maxen zou misschien nog leuk zijn, maar dan moet ik in ieder geval nog één keer 50 van die Red beans kopen voor nog een bay. De PvE missies zijn niet echt leuk / duidelijk, ik heb geen idee hoe permanent m'n voortgang gaat zijn, dus ik zet dit maar weer even in de koelkast.
Overigens, als iemand er al ooit gekomen is, die signal scanner missie, zeg maar de eerste quest van een soort 2e chapter, dat je lokale groepen moet helpen, heeft een 4e waypoint in het noorden boven op een gigantische klif. (en de 3 daarvoor op de plains) Hoe kom je daar toch...
Heb ook geen idee hoe je die quests uberhaubt activeert, dus ik loop gewoon rond Chosen af te schieten.
Ik neem aan dat de Tier3/4 interessanter gaan worden, al is het grappig om nog een keer een kale tier1 te pakken en het verschil te zien tussen je printed Tier2
Het speelt gewoon lekker weg, doet me heel erg denken aan Tabula Rasa, dus vermaak me nog steeds met de game. Recon nu ook aardig in Tier2, speelt best lekker weg.
Trouwens, is er een ook melee knop in het spel? Voor als een enemy te dichtbij komt?
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Het kan nog wel iets beter, maar voor een beta vind ik het spel al heel aardig in elkaar zitten. Hoop alleen dat ze de quests nog flink oplappen en binnenkort met meer content komen. Het is op zich niet slecht, maar meer soorten tegenstand / Tier 3 zou toch wel leuk zijn.
Dan klopt er iets niet of je hebt toevallig ernstige pech.lanerios schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:56:
Vind het een geweldig spel, echter is de optimalisatie verre van goed. WoW op high/ultra, GW2 op medium/high. Firefall alles op low? Loopt nog steeds slecht..
Ik moet Guild Wars 2 met alles op medium of lager draaien om boven de 30 fps te blijven, maar Firefall draait áltijd 60+ tenzij er advanced thumping aan de gang is met veel particle effects dan kan het zo maar naar 20 dropped met bepaalde ontploffende beestjes

Firefall draait dan met alles op high behalve shadows (medium) en nog een paar van de kleinere opties uit.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
was dit rond copacabana? Want ik merkte ook veel gestotter doordat er dit weekend lekker veel mensen daar waren. verder weg nergens last van. lang leve stress testslanerios schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:07:
Het gaat op zich wel redelijk, maar gewoon achtelijk veel stuttering. En dat is net iets wat je in een shooter niet wilt hebben.
Om nog even op je quest terug te komen djunicron, volgens mij is dat een soort van daily. en ze liggen telkens op een andere plek. Die hoge plek ken ik ook, je komt er met veel spring en vliegwerk. Geprinte jets zijn een must.
Beetje vreemd dat ze dat opnemen in hun quests, maar goed, bij gebrek aan iets beters te doen ingame kan je dat altijd gaan halen natuurlijk.
Het is wel erg leeg zo vlak na een open beta weekend
Gister met 2 vrienden een squad gemaakt en gaan grinden en crashed LVG's (?) beschermen.
Leuk hoor.
Er komen vast nog een bak quests bij later.
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
Had toch liever gezien dat ze vanuit een core-suit zouden werken, 1 uniform outfit die je zelf kan volgooien met boosters en snelheid voor een recon, of juist bergen armor voor een Rhino/Jugger.
Maarja, het crafting wordt in iedergeval iets beter, niet je hele inventory baggervol met wapens waarvan je niet eens weet op welke suit deze horen.
De huidige unlocks in de techtree zijn om te huilen, zeker voor T2, meer downgrades dan upgrades en de upgrades die er zijn, zijn echt mininaal.
Gelukkig gaan ze dat helemaal omgooien.
Wat jij wil kan straks ook, je kan je helemaal focussen op 1 kant bijv. full armour.
Mocht je Firefall live nog niet bekeken hebben dan zou ik dat zeker even doen, eerste 10 minuten gaat voornamelijk over de patch veranderingen.
[YouTube: http://youtu.be/32BdiZAGAEI]
Zaterdag deed ik mee met een russische groep, iets van 6x baneclaw gedaan, dat ging echt zo soepel niet normaal. Ze wilden het ook stil houden om te voorkomen dat de hele server er op af kwam, denk om lagg enzo te voorkomen ofzo, beetje gierig. Maar bakken met XP gehad
[ Voor 32% gewijzigd door Gman op 20-03-2013 11:02 ]
Dan heb ik het wel gehad met deze game, wat een ruk update.
nopeSinergyX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:32:
Net hele patch binnen gehaald, klopt dat het dat je dus nu een vaste set aan abilities hebt per suit?
Dan heb ik het wel gehad met deze game, wat een ruk update.
mijn engi gebruikt nu de bastion multiturrets met de tier 1 heavy turret en resupply station
*burp*
Vind die 10.000 mats voor upgrade naar II-abilties wel erg bizar, je hebt al bagger veel mats nodig (van hoge kwaliteit) om uberhaubt een II-item te maken, maar moet je ook nog eens die upgrade hebben.
Maarja, engi met die setup (ik gebruik die drone ding turret) is een 1-man solo tumper met je ogen dicht te doen, af en toe wat healen en resummon, appeltje eitje.
het zijn nu vooral zulke cijfers om even te kijgen hoe het loopt vermoed ik, de "upgrade" hoeveelheid zal wel naar 5k ofzo zakken volgende patch verwacht ik.SinergyX schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:21:
Gisteren nog even stuk doorgeworsteld rond abilities en alles, T1 naar T2 is dan in iedergeval nog iets, al hebben ze van Dreads toch aardig wat abilities helemaal weggehaald
Vind die 10.000 mats voor upgrade naar II-abilties wel erg bizar, je hebt al bagger veel mats nodig (van hoge kwaliteit) om uberhaubt een II-item te maken, maar moet je ook nog eens die upgrade hebben.
Maarja, engi met die setup (ik gebruik die drone ding turret) is een 1-man solo tumper met je ogen dicht te doen, af en toe wat healen en resummon, appeltje eitje.
de adv. thumper is nu ook bjiv. niet te doen met 4-5 personen, daar heb je er echt wel 8 voor nodig (alhoewel ik gisteren 4 bastions en een rhino ook een full pull zag doen op een chokepoint) maar er komen nog 1) balance fixes aan en 2) grotere squads etc..
*burp*
Verwijderd
Heb mij verder ook aangemeld dus dacht dat ik daar voor al een key zou krijgen.
Edit
Of weet iemand een site waa rik een beta key kan opvragen?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2013 09:36 ]
Gister nog even half uurtje gespeeld, ik ga er geen moeite meer in steken tot ze dit fixen.rimpeldinky schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 17:46:
het zijn nu vooral zulke cijfers om even te kijgen hoe het loopt vermoed ik, de "upgrade" hoeveelheid zal wel naar 5k ofzo zakken volgende patch verwacht ik.
de adv. thumper is nu ook bjiv. niet te doen met 4-5 personen, daar heb je er echt wel 8 voor nodig (alhoewel ik gisteren 4 bastions en een rhino ook een full pull zag doen op een chokepoint) maar er komen nog 1) balance fixes aan en 2) grotere squads etc..
Pre-patch was zeker niet optimaal, maar nog wel leuk te doen. Elke party die je inkomt is het eerst 20 minuten discussie welke locatie je gaat thumpen, de 1 heeft polymer nodig, de ander bio, iemand metal, schiet totaal niet meer op.
Dinsdag komt Defiance, zelfde insteek maar vooralsnog 10x betere uitwerking, ga ik daar eerst wel lekker in kloten.
*burp*
Zit er aan te denken of Firefall ( founders pack) te gaan spelen of Defiance.Openbeta
A huge milestone for us is on the horizon, as we are excited to announce that after years of closed beta testing, Firefall will enter Open Beta on July 9th, 2013! Once the doors swing open on July 9th, gamers from all corners of the globe will be able to explore the world of Firefall, fighting off the Chosen and experiencing skill-based vertical combat found nowhere else!
Iemand aanwezig die toevallig beide al speelt ?
Zelf heb ik een lichte voorkeur voor Firefall maar dat is alleen maar gebasseerd op gameplay beelden
FUMES et CARNES
Enige wat je op dit moment doet is thumpen, mats verzamelen, om vervolgens te wachten op een fix van diverse crafts die nog niet (goed) werken, zoals regen op armor. Die paar keer dat je een tornado oppik of Chosen bases mag aanvallen zal met de tijd minder worden, door de hoeveelheid spelers momenteel is er bijna nooit meer een base overgenomen door de chosen, en solo is zo'n settlement bijna niet neer te halen.
Binnen firefall heb je wel veel meer 'chat' contact, maar door de wijziging van materials tov suits, doe ik amper meer thumps met anderen.
Voorkeur lag altijd bij Firefall, maar de weg die zij nu zijn ingeschoten mbt suits en wapens trekt mij totaal niet meer, plus dat Defiance toch een wat meer interessante omgeving geeft. Natuurlijk wel onder voorbehoud hoeveel ze bij Defiance nog gaan bij bouwen, bij Firefall heb ik since beta-launch geen vergroting van het speelveld gezien.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 22-04-2013 16:30 ]
Make lovecraft not warcraft.
Concept lijkt me erg leuk.
Jammer dat je Firefall niet ff kan proberen en de beta keys zijn al helemaal niet te krijgen
Wilde deze maand 2 games kopen, 1 wordt Eador (RPG/RTS) en 1 wordt een MMO shooter, Defiance of Firefall
Voor mij is de hoofdzaak is welke game het langste leven beschoren is maar dat is amper te bepalen
FUMES et CARNES
Ik heb even voor je gekeken, en ik lijk nog 5 invites te hebben om weg te geven. Dus PM me maar je e-mail adres als je ’t nog wilt proberen (geldt ook voor eventuele andere geïnteresseerden).Iusedto schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:27:
[..]
Jammer dat je Firefall niet ff kan proberen en de beta keys zijn al helemaal niet te krijgen
[..]
[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 22-04-2013 21:37 ]
Make lovecraft not warcraft.
Defiance hangt denk ik aardig aan hoe succesvol de serie ook zal zijn, maar ook hoe snel ze updates kunnen uitbrengen om het gaande te houden. Het is wel Trion, mensen achter Rift, die hebben al een aardige game weten neer te zetten.
Defiance is meer de survival shooter, Firefall de sandbox versie.
Gisteren even een 2 tal uurtjes in Firefall doorgebracht (nogmaal bedankt Smeagol) en ik moet zeggen dat het lekker weg speelt...ook al had ik werkelijk geen enkel idee wat ik aan het doen was
Vooral die skills op 1 tm 5 zeggen me nog niets, hehe
Firefall ziet er mooi uit op Ultra. Vond wel dat de wapens weinig "boom" hadden.
FUMES et CARNES
Verwijderd
Firefall - Last chance to play before open beta
Van de website:
Morgenavond maar even checken...Hey everybody,
With Firefall fast approaching Open Beta, we’re holding one final Firefall Beta Weekend! This will give gamers who have been curious about Firefall one last chance to try the game out before we open the gates and usher in Open Beta.
The Firefall Beta Weekend will begin at 12:00PM PST (7:00PM UTC) on Friday, June 7th, 2013, and will continue until 11:59PM PST on Sunday, June 9th, 2013 (6:59AM on Monday, June 10th, 2013 UTC). During these times, anybody will be able to download the Firefall client, install the game, and join thousands of others in battling against the Chosen for the future of Earth.
As a thank you for taking part in the weekend, we’ll also be giving out a number of prizes. Everyone who logs into the game unlocks a special set of night-vision goggles for their character, but players will also have the chance to win one of two Firefall Prize Packs. These packs include a Razer Blackwidow Tournament Edition keyboard, an ATi Radeon iPower IceQ X² 3GB video card, limited edition Brontodon plushie, and a Commander-level Founder’s Pack! How do you win one of these prize packs? By creating a video showcasing why you love Firefall! You can learn more about the contest by checking out our Beta Weekends page, and remember: only submissions through our official Facebook page will be considered.
We can’t wait to see you in New Eden!
Als je nog een van de closed beta items wilt hebben moet je snel zijn. Deze shop sluit zijn deuren voor de open beta.
edit:
Ik had nog 1 key over
Q2BCX-TL921-2XZ4M-93KB8
[ Voor 11% gewijzigd door JoSoFijn op 08-07-2013 14:53 ]
Gisteren nog even ingame geweest, wat hulp geboden aan een guildie, nieuwe craft UI is erg fijn om mee te werken.
Ziet er allemaal wel grappig uit, maar ik zie weinig nieuwe content meer. Wapens, abilities, alles nog steeds hetzelfde, Mammoth nog steeds behoorlijk gimped.
De nieuwe cotent zit hem vooral in meer verschillende ARES missies en de 4 melding pockets (instance) waarvan 1 de eerste "dungeon" is.
Om de quest te starten moet je bij een van de grote steden een item toevoegen in de terminals met Power lvl erboven.
[ Voor 5% gewijzigd door JoSoFijn op 09-07-2013 14:13 ]
Iets meer variatie dan vorige maand, kijk ik wel weer over een maandje
niet alleen de founders, iedereen. maar je inventory toont nu nog ook gear die je draagt.SinergyX schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:30:
Was gister alweer een lag drama, founders moeten handmatig alle stock-items uit hun inventory verwijderen, ik heb alle frames, dus alles 8x. Maar hele inventory lijkt continue online te worden gematched, bizar traag.
Iets meer variatie dan vorige maand, kijk ik wel weer over een maandje
Daarnaast was het een geslaagde stress test de eerste dag >.<
Ander probleempje waar ik al 2 weken tegen aan loop:

Heb gewoon een account aan kunnen maken (en ben hiermee ingelogd), kom hiermee echter niet op het forum. Kan welke naam dan ook invoeren, elke keer bovenstaande foutmelding. Ik kan dus ook niet het forum op om te kijken wat de eventuele oplossing hier voor is.
Gekke is dat op die pagina niet te herleiden is dat ik ook daadwerkelijk ben ingelogd. Zie nog steeds 'Log in or Sign up' staan. Of heb je als open beta tester geen toegang tot het forum?
Komt iemand dit bekend voor ?
[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 10-07-2013 17:49 ]
Wel een leuk spelletje verder
Edit: Meh, net weer ff ingelogged en hoewel de merchants nu wel werken en ik na veel gedoe erachter ben hoe ik een secondary weapon equip, blijkt er gewoon een bug in de quest te zitten en zit ik dus vast.
[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 11-07-2013 10:05 ]
https://niels.nu
Iedereen heeft toegang tot het forum. dus ergens klopt er iets niet. Ik kon niets recents vinden op het forum met het zelfde probleem.agoNITE schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:49:
Sinds gisteren de open beta aan het spelen, inderdaad erg veel vertraging op alles wat ook maar met syncen heeft te maken. Verder lijkt het me een leuke game
Ander probleempje waar ik al 2 weken tegen aan loop:
[afbeelding]
Heb gewoon een account aan kunnen maken (en ben hiermee ingelogd), kom hiermee echter niet op het forum. Kan welke naam dan ook invoeren, elke keer bovenstaande foutmelding. Ik kan dus ook niet het forum op om te kijken wat de eventuele oplossing hier voor is.
Gekke is dat op die pagina niet te herleiden is dat ik ook daadwerkelijk ben ingelogd. Zie nog steeds 'Log in or Sign up' staan. Of heb je als open beta tester geen toegang tot het forum?
Komt iemand dit bekend voor ?
In het plaatje het lijkt eerder op dat je een account wilt aanmaken dan daadwerkelijk inloggen. Er waren wat problemen met de login/account servers dus misschien is er iets fout gegaan. Probeer het eens in een andere browser. Als dat niet lukt dan kun je en twitter bericht sturen aan firefall, of een mailtje naar Support_US@Red5Studios.com
[ Voor 5% gewijzigd door JoSoFijn op 11-07-2013 14:39 ]
Bedankt voor je reactie, zojuist in Google Chrome geprobeerd. Zonder in te loggen werkt het prima, nadat ik 1x inlog meteen weer het probleem. Dan moet ik de volledige geschiedenis wissen (inclusief cookies) voordat het weer werkt. Apart.Sir_Markus schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:36:
[...]
Iedereen heeft toegang tot het forum. dus ergens klopt er iets niet. Ik kon niets recents vinden op het forum met het zelfde probleem.
In het plaatje het lijkt eerder op dat je een account wilt aanmaken dan daadwerkelijk inloggen. Er waren wat problemen met de login/account servers dus misschien is er iets fout gegaan. Probeer het eens in een andere browser. Als dat niet lukt dan kun je en twitter bericht sturen aan firefall, of een mailtje naar Support_US@Red5Studios.com
Over Eador...Iusedto schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:27:
Hmm, klinkt niet echt positief
Concept lijkt me erg leuk.
Wilde deze maand 2 games kopen, 1 wordt Eador (RPG/RTS) en 1 wordt een MMO shooter, Defiance of Firefall
Voor mij is de hoofdzaak is welke game het langste leven beschoren is maar dat is amper te bepalen
Als je je niet wil ergeren aan de meest onlogische en idiote UI, erbarmelijke graphics, enorm vervelende RNG, enerverend trage battles, onduidelijke stats, ... skip dan aub deze game. Deze game is enkel leuk voor een sadistisch hardcore publiek dat het leuk vindt om anders te zijn en door alle tekortkomingen te kijken. Volgens mij kan je beter even op Age of Wonders wachten. Als ik deze game aan jou kon schenken uit mijn Steam lijst dan zou ik er nog een game gratis bovenop doen... Deze komt zeker in mijn miskoop top 3 en het feit dat de game nu -50% discount is doet extra pijn.
(met dank aan PC Gameplay voor de veel te hoge score die deze game kreeg... Broken games are broken en zouden zowieso minder dan 50% moeten krijgen, zie ook hun review van Sim City, grrrr)
Dan on topic, Firefall beta geprobeerd, maar het lijkt al net zo'n grindgame als World of Tanks een andere game die ik nu stevig speel. Na 3 dagen vond ik het al saai en had ik bij alles een net niet gevoel. De lag die ik daarbij ervaarde hielp ook al niet veel. 1 grindgame tegelijk is trouwens al erg genoeg voor mijn sociaal leven...
[ Voor 6% gewijzigd door Inrage op 16-07-2013 17:59 ]
Ik pak nu af en toe wat Ares, ik mis in veel games het gevoel van 'mass killing', jij vs stuk of 20-30 mobs.
Defiance is compleet de '1 vs 1' bijna opgegaan met hun Volge, andere games zitten meer instance based (sanctum, warframe etc).
Even geprobeerd om die dungeon te unlocken, daar ben je freaking tijdje meebezig

Alleen die modulators alleen ben je al een kolere tijd bezig.
Ik ben er een paar dagen geleden mee begonnen en moet zeggen dat het een mooi spel is.
Alleen duurt het zo lang voor ik een keer 10 pilot tokens heb voor een battleframe te kopen
En een vraagje, dat grote paarse gebied op je worldmap bovenaan, kan je dat nog vrijspelen op een of andere manier?
Dota: http://dotabuff.com/players/105780721 - Hearthstone: Skelzo#2968 Steam: http://steamcommunity.com/id/skelelele
Edit:
Zo dat was het dan weer met Firefall. Erg jammer om te zien hoe een potentieel goeie game het gewoon niet haalt. Een paar puntjes die mij de jas aan de kapstok hebben doen hangen:
- Geen directe lag maar soms gewoon uitvallen van gamemechanics. Je kunt heel vaak de refine menu's niet openen omdat ze simpelweg niet werken. Ik ben zo al veel resources kwijt geraakt.

- Map werkt ontzettend ruk. Geen duidelijke waypoints naar missies en je raakt snel in de war.
- Zo heb je 70k XP vergaart en opeens verdwijnt er 30k.

- Missies zijn veelal hetzelfde en saai. Ook is het zwaar irritant dat de missies voor iedereen zijn: je bent vaak te laat na een kwartier gelopen te hebben. Anderen hebben de missie al gehaald.
- Zeer onduidelijk hoe het refinen in zijn werk gaat en hoe je in godsnaam een upgrade kunt krijgen.
- Vooral voor lage levels is het terrein echt een hel om doorheen te moeten. Het is ongelooflijk bergachtig en je jetpack is veel te traag in het begin. Je komt halverwege een klif om vervolgens weer naar beneden te donderen.

- Buggy instances. Zo is er een Melding Tornado instance waar je veel resources aan kunt behalen. Helaas spawnt zo'n ding dan op een berg waar je niet fatsoenlijk bij kunt. Veel werkt om er te komen, je kunt niet normaal schieten want dat ding verdwijnt/glitched half de berg in. Na een half uur aankloten en vaak dood gaan verdwijnt die tornado en je hebt er totaal geen ruk aan gehad.

Dit spel haalt mij het bloed onder de nagels vandaan.
[ Voor 45% gewijzigd door FloydRaalte op 02-10-2013 14:37 ]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
vroeger was het enkel thumpers droppen en mats verzamelen...
Verwijderd
Kort hierna zullen de servers up komen word verwacht en begint de Early Acces.
(Mocht je een account hebben van voor 8 juli 2014 heb je sowiezo early acces!)
Ook te vinden op steam nu.
Wat ik heb gehoord en gelezen is er aardig wat veranderd, genoeg iig om mij te prikkelen het eens uit te proberen.
Lang niet meer aangeraakt dit spel... Maar misschien is het wel de moeite waard weer eens te gaan kijken jaVerwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:31:
Nu net zijn de update servers voor 1.0 gestart.
Kort hierna zullen de servers up komen word verwacht en begint de Early Acces.
(Mocht je een account hebben van voor 8 juli 2014 heb je sowiezo early acces!)
Ook te vinden op steam nu.
Wat ik heb gehoord en gelezen is er aardig wat veranderd, genoeg iig om mij te prikkelen het eens uit te proberen.
Ben wel benieuwd, update 14 komt toevallig net voor warframe, die ook flinke overhaul doet, momenteel trekt me dat pietsie meer. Ondanks dat het daar niet open world is (instanced), heb je wel veel meer het 'wij vs hun' ipv 'toevallig zitten we in party, maar je kan het solo wel af' verhaal.
Grootste trap richting founders is nog wel het feit dat nieuwe 'founders' dus een 2man wagen krijgen, dat terwijl er een enorm grote groep is die de game steunt vanaf dag 1.
Regen is compleet naar z'n grootje, mijn beste is 120HP/sec op 50K (ja 50.000) health. Gemiddelde mob rond de 40 doet zo'n 1000 tot 4000 dmg, compleet uit verhouding gehaald.
Geen idee wat hun doel nu is met de game, maar dit gaat absoluut de verkeerde kant op.
Heb vrij veel gespeeld in closed beta maar er is wel een hoop veranderd zeg.
Misschien toch maar weer eens een kans geven
FUMES et CARNES
-Alle ooit verzamelde resources gereset
-Alle items unequiped en verzet naar level 40, terwijl geen één frame level 40 is... Effectief alles level 1 items dus
-Verplichte quest richting dreseden
-Blijven hangen in een laad>terug naar main menu loop voor een keer of 10
-Alle ablities verdwenen na inloggen
-Na voltooien van de quest ineens de level 1 tutorial quest
-Alle research gereset
Verder blijkt op de map (resource scan) dat er ook helemaal geen resources meer te vinden zijn
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik heb de mijne gewoon gedelete
Het blijven hangen had ik ook maar na een herstart van de PC was het over.
Thumpen is niet meer zo dominant als "vroeger" inderdaad. Er zijn nu veel meer quests en events. Begin area vind je aleen Iron, 100% is lastiger te vinden. Vaak wel groepen die mensen zoeken dus ik zou zeggen join ze , het is tenslotte een MMO.
Game ziet er echt geweldig uit, speelt goed en er is genoeg te doen.
Ik ga me hier wel even mee vermaken, ben zeer aangenaam verrast.
[ Voor 3% gewijzigd door Iusedto op 01-08-2014 08:11 ]
FUMES et CARNES
Ik zit alleen maar in 39-40 zone, daar is het zo freaking saai, doelloos thumpen voor 'RNG kans op juiste materials', ARES in melding gebieden en board-missies waar NPC of vast komt te zitten of compleet andere kant op gaat lopen.
En Thumping is nog steeds zo dominant, zelfs meer dan hiervoor. Nu moet je uit 3 'sources' je spul halen, thumping (Iron en nogwat - RNG refining), salvage (vanuit je inventory) en mob/ares drops (yeey nog meer RNG). Thumping komen veel mobs, die droppen dus weer salvage en mats, dus is bijna je basis voor materials.
Nee, die R5 heeft nog bizar veel uit te leggen
Video van iemand met 4500 hp.. tjaIusedto schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:20:
Wat meer insight info over Firefall :
YouTube: FireFall Launch Primer
Voor mij is het nu wel redelijk irritant want ik moet dus eerst alles techen (heb wel 150.000 research points gekren) en daarna erachter komen dat ik geen subcomponents heb om de items te craften. Voorlopig heb ik dus eigenlijk niets aan mijn level 30 frames.
Ik vond het "redelijk"
PS, klopt het dat je red beans kan omwisselen naar ingame currency ?
Schijnt goedkoper te zijn dan bijv. 100 beans frames te kopen.
Je wisselt je beans in en koopt frames op marketplace.
FUMES et CARNES
Bij de gameplay niet even de instances laten zien doet de game echter wel een beetje tekort imo.
@beans
Ik zag inderdaad een credit exchange voorbij komen.
Ze waren zo lang op de goede weg bezig en dit is het resultaat, jammer, maar ik zie de game over een jaar ofzo wel weer.
Zijn er mensen die dit spel samen willen spelen? Ik word een beetje moe van alles in semi stilte te doen. (het geluid van het spel gaat snel vervelen).
Ben level 24 Rhino en mijn ingame name is IDieEasy.
Mocht iemand geïntereseerd zijn, reageer of stuur een PM.