• hipy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-01 21:17
Hallo,

Wij hebben een huis met woonkamer op de 1e etage, het probleem is dat wij overgaan stappen op ziggo evt, en er beneden een tv staat. Momenteel hebben we digitenne maar we willen van het trage internet van xs4all af( die doet niks aan de telefoon kabel hier, dus max 3mb... )

Alleen hoe krijg ik dat singaal naar beneden zonder gaten te boren?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

door het trappenhuis leggen

heb je geen loze leiding of bijv een telefoonleiding die je kunt gebruiken ?
aftappen in de meterkast ehm .. etc

[ Voor 68% gewijzigd door Fish op 03-09-2010 22:40 ]

Iperf

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Excuses als dit een beetje vreemd is.. Maar: Ik snap je niet :x.

Je hebt Digitenne (Wat een Internetaansluiting vereist) dus hoezo moet er opeens een kabel extra worden aangelegt?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

D4NG3R NL schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:41:
Excuses als dit een beetje vreemd is.. Maar: Ik snap je niet :x.

Je hebt Digitenne (Wat een Internetaansluiting vereist) dus hoezo moet er opeens een kabel extra worden aangelegt?
Ik jou niet ook niet digitenne heb je geen internet voor nodig
Digitenne van KPNAlles wat je nodig hebt is een televisie en de digitale ontvanger. Deze plukt vervolgens de signalen uit de lucht.
i quite hem ook nog *bonk*

ik denk dat je even in de war bent met iptv ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 03-09-2010 22:45 ]

Iperf

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

fish schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:43:
[...]

Ik jou niet ook niet digitenne heb je geen internet voor nodig

[...]

i quite hem ook nog *bonk*

ik denk dat je even in de war bent met iptv ofzo
Foutje ja.. Ik bedoelde IDD IPTV.

• hipy
Zoals ik al zij, gaan wij digitenne opzeggen.

De kabel zit op de 1e etage, maar mijn kamer is op de begane grond. Vandaar het probleem.
we gaan geen gaten boren etc

door het trappenhuis kan helaas ook niet.

Iemand anders oplossingen?
liefst draadloos

[ Voor 4% gewijzigd door hipy op 04-09-2010 10:55 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Draadloos coax heb ik nog nooit van gehoord, ben bang dat je toch echt kabel moet gaan trekken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Dus in plaats van eerst te zoeken vraag je het hier maar en google je daarna? 8)7

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Daar kun je geen coax instoppen.

Je hebt dan nog een aparte tuner nodig, bijvoorbeeld een videorecorder. Of een digitale decoder. Werkt verder redelijk in één kamer (mijn vriendin heeft de pc / coax in één hoek van de kamer, tv aan de andere kant), maar als er een bureaustoel net op een bepaalde manier tussen staat krijg je al storing in je beeld en geluid. Ik weet niet hoe het bij twee verdiepingen gaat, maar daar zit potentieel nog meer storend materiaal tussen.

edit: oh deze heeft eindelijk wel een eigen tuner. Komen ze lekker snel mee nu iedereen overstapt naar digitale zut :P

[ Voor 11% gewijzigd door Gizz op 04-09-2010 11:00 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Als je geen kabels kunt trekken, zou ik gewoon een gat boren in de vloer/plafond (Hoe je het bekijkt). Netjes in een hoekje. Op die manier zul je er vrij weinig van zien.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Zet het modem boven met een draadloze router erbij, en in je pc een wlan kaartje stoppen. Geen kabels, wel internet signaal. :7 fixed!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

en wat was er mis met de kabel oppaken in de meterkast :?

of zit die ook op de eerste verdieping?

Iperf

• hipy
nee die niet, maar van kabels doortrekken hebben we vrij weinig verstand

ook weten we niet waar alle kabels zitten omdat dit huis deels doe het zelf is van de vorige eigenaar( lees 26 telefoon aansluitingen en coax kastje ding geval komt binnen in garage, dan gaat ie pas naar 1e etage.

Veder is een gat boren helaas niet mogelijk aangezien de kamer een verdieping lager aan de andere kant van het huis is.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Met een boorhamer vanaf een hoger verdieping een gat naar beneden boren. Liefst tegen de muur of gedeeltelijk in de muur zodat er niet een kabelboom in de vloer/plafond zit.

Of in het trappenhuis, kan je de coax langs de trap leggen zodat je niet teveel moet boren.

Of je boort een gat naar buiten (kabelmaatschappijmethode), coax langs je gevel naar beneden laten gaan en een gat om het naar binnen te laten gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 04-09-2010 21:55 ]

• hipy
Het hele boren is geen punt. Het punt is dat de tv aansluiting aan de ( laten we het makkelijk houden ) noord kant van het huis zit links terwijl mijn kamer verdieping lager zuid rechts zit. Dus dan moet je zowat het hele huis door.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

En waar (noord/zuid/links/rechts) komt de kabel het huis dan binnen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27
Het maakt niet uit waar je tv-aansluiting zit, het gaat om het punt waar de kabel je huis in komt. Dáár kun je het beste je modem plaatsen.

Verwijderd

Hoe verwacht je dat mensen je helpen als je niet fatsoenlijk aangeeft wat het probleem is?

Maak eens een tekening van je huis en plaats dat bijvoorbeeld. Het enige wat we nu horen is dat het allemaal niet gaat etc. en of wij een oplossing weten. De glazenbollenfabriek is al een flinke tijd kapot dus de kans dat iemand hier met een glazen bol voorbij komt is vrij klein.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Je kunt ook eens kijken naar ethernet over powerline.

Ik heb zelf Ziggo kabelinternet en een set van Devolo 200 AVsmart+ en ik haal hier mee het maximale uit het kabelinternet.

Voor mij geen wifi meer voor mijn netwerk met een PC, Xbox360, NAS en een mediatank.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Aan ethernet via het stopcontact heb je niets als het om een TV-signaal gaat.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Maar zoals TRRoads al aangaf voor mij het is niet echt duidelijk wat hipy wil. Hij heeft Digitenne en ADSL maar gaat naar ZIggo voor sneller internet maar wat hij allemaal beneden wil hebben is niet echt duidelijk.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• Nielson
Ben ook wel benieuwd of dit:
hipy schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:35:
..maar we willen van het trage internet van xs4all af( die doet niks aan de telefoon kabel hier, dus max 3mb... )
en dit:
..ook weten we niet waar alle kabels zitten omdat dit huis deels doe het zelf is van de vorige eigenaar( lees 26 telefoon aansluitingen..
niet iets met elkaar te maken hebben.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Mij lijkt toch echt dat er één of meerdere kabels getrokken moeten worden wil je goed beeld hebben en stabiel internet.
Geen verstand van hebben betekent iemand inhuren die er wel verstand van heeft maarja dat kost geld.
En laat dat nou altijd het struikelblok zijn.

Verwijderd

Op afstand kun je hier op het forum weinig van zeggen. Het hangt van de constructie en indeling van je huis af of zich onzichtbaar een kabel laat leggen. Meestal is er wel het e.e.a. mogelijk, zo niet dan is de enige optie het leggen van een nette kabelgoot.

• hipy
zie voor je een vierkant. Waar links boven de aansluiting zit, en rechts onder de tv. Dus de kabel moet zowat diagonaal de kamer door en dan een verdieping omlaag

• hipy
Nielson schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:02:
Ben ook wel benieuwd of dit:
[...]
en dit:

[...]
niet iets met elkaar te maken hebben.
nee heeft het niet. De modem hangt bij het isra punt op dit moment en snelheid is 2.5mb

We hebben meerdere modems/routers en splitters geprobeerd. Xs4all erkend het probleem dat er geen wijkcentrale hier is waardoor de dichtsbijzijnde centrale 5km verweg is

Verwijderd

Dus? Waar is het probleem?

Ik heb ook in 1 hoek van het huis de inkomende coax zoals ongeveer ieder huis. Op 3 verdiepingen heb ik in verschillende kamers LAN + coax zitten, ook in de tegenovergestelde hoek.

Geen probleem hoor.

• hipy
En hoe laat je dan de kabel lopen? Ik moet nu zowat diagonaal door de kamer.

Verwijderd

Langs de muur, door de muur, door het plafond, net hoe het uitkomt. Ik heb geen idee hoe jouw huis eruit ziet dus ik kan er weinig over zeggen.

Als je het niet in het zicht wilt hebben zul je toch gebruik moeten maken van de structuur van het huis om het te verbergen, zoals reeds aangegeven door veel personen in dit topic.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02 16:37
Gewoon langs de muren/plinten, het hoeft geen rechte diagonale lijn te zijn.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Als je een paar meter extra moet leggen om de kabel weg te werken: so be it ;)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hoe loopt die kabel naar boven? Vvia de meterkast waarschijnlijk, dus je hoeft geen kabel van boven naar beneden te trekken dat is een beetje onzinnig (eerst naar boven en dan weer naar beneden)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-02 19:06

grass460

[DPC] Division_Brabant

of gebruik bestaande leidingen van bv de telefoonkabel en leg er een coax bij.
worked for me. alles netjes weggewerkt.

Verwijderd

grass460 schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:29:
of gebruik bestaande leidingen van bv de telefoonkabel en leg er een coax bij.
worked for me. alles netjes weggewerkt.
Als het een wat nieuwer huis is lopen er zeker kabelgoten (gele ronde plastic buizen) over het plafond e.d. Een iets dunnere coax laat zich naast een telefoonkabel leggen. Wel tegelijk er door heen trekken. Handigste is de oude telefoonkabel (zeer goed met touw en een stukje supertape) vast te maken aan 2 nieuwe kabels (telefoon en coax) en dan er doorheen trekken. Wel gaatjes maken in alle drie kabels en die met touw verbinden, dan stukje tape er om heen (niet te dik want dat blijft ie steken in bochten).

Oud huis: dan heb je die goten niet. Dan dus of creatief zijn en zoeken naar opties (trap e.d.) en/of kabelgoot in het zicht. Diagonaal leggen is niet nodig , gewoon langs de muren, dan wordt het maar een stuk langer.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hipy schreef op zondag 05 september 2010 @ 13:53:
En hoe laat je dan de kabel lopen? Ik moet nu zowat diagonaal door de kamer.
eh langere kabel halen d:)b

Iperf

• Nielson
ShittyOldMan schreef op zondag 05 september 2010 @ 14:00:
Gewoon langs de muren/plinten, het hoeft geen rechte diagonale lijn te zijn.
Let er wel op dat je kabel geen scherpe bochten maakt, en zeker geen knikken.
Pagina: 1