Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:07

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo iedereen.

Vandaag eens voor de lol CoreTemp gedraaid.
Ik kreeg een temperatuur te zien van 60 - 65°C bij core0.
Core 1 ~ 3 zijn rond de 55°C. Ik heb nog niet gegamed enzo, en vind dit redelijk warm, voor een idle processor.
Is dit te warm ? Ik heb momenteel nog de stock cooler, maar ik zou deze eigenlijk graag vervangen door een beter exemplaar.
Is dit nuttig/nodig, en zo ja, voor wat soort cooler zou ik gaan ?
Ik heb een Intel Core 2 Quad Q8200 van Intel.

Alvast bedankt,
Mavamaarten.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Met een Nexus 7000 koeler zit de 8200 in mijn HTPC op iets van 45 graden per core geloof ik.
Een Scythe koeler zoals de pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B zal het altijd beter doen dan je boxed koeler :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Nog aanbevelingen ?
Ik wil namelijk de beste (en niet de lelijkste) cooler voor redelijk weinig geld.
€ 50 mag zoiets wel kosten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.

heb hem zelf ook^^ houd mijn i7 920 op 4.2GHz idle onder de 40.. load onder de 70 prima ding, en ziet er niet verkeerd uit.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:48
Ik heb ook een Q8200, idle temperatuur zit rond de 42 graden. Ik heb een OCZ Vanquisher koeler er op zitten, koste destijds geloof ik nog geen 20 euro, is alleen niet meer verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Harm30 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:13:
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.

heb hem zelf ook^^ houd mijn i7 920 op 4.2GHz idle onder de 40.. load onder de 70 prima ding, en ziet er niet verkeerd uit.
Hmm... Heeft dat ding geen fan ? Dan moet ik er weer een aanhangen :(
zeezuiper schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:36:
Ik heb ook een Q8200, idle temperatuur zit rond de 42 graden. Ik heb een OCZ Vanquisher koeler er op zitten, koste destijds geloof ik nog geen 20 euro, is alleen niet meer verkrijgbaar.
Ik zoek eigenlijk iets dat mijn Q8200 onder de 45 graden kan houden, idle... 50 € is zowat mijn maximum, dan vind ik 20 € toch wel wat weinig :P

[ Voor 105% gewijzigd door Mavamaarten op 03-09-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
Mavamaarten schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:41:
[...]

Hmm... Heeft dat ding geen fan ? Dan moet ik er weer een aanhangen :(
nee dat heeft hij niet nee, dat klopt elke 120mm fan moet werken. ik zelf heb er een noctua aan hangen van 1300 RPM werkt prima en is niet lawaaierig

pricewatch: Noctua NF-P12, 120mm

het geeft natuurlijk wel extra kosten maar je kunt ook een goedkopere fan nemen, zoek dan wel een met hoge lucht verplaatsing omdat de vinnen van de koeler redelijk dicht op elkaar staan.

gametag: estruqiarixs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik vond net iets, wat ik persoonlijk heel speciaal vond en goed blijkt te werken.
De H50 van Corsair. T is watercooling voor de CPU alleen, met een kleine radiator.
Het houd een i7 onder de 50 °C bij load. Ik vind dit wel interessant, maar €70... ?
Ook denk ik dat mijn airflow dan om zeep is.

Mijn airflow zou dan zo gaan :
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/5822/airflow.jpg

Ik denk niet dat dat optimaal is.
Zou ik voor een gewone cooler gaan (want ik vind 70€ wel veel), of voor zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Draai die bovenste fan om je en zit ongeveer goed,

Al is het niet echt 'jottem' om die hete walm van je CPU in de kast te dumpen, zeker niet als je VRM-circuit daar toevallig zit. :+

Hier staat in de test van de H70 ook bij de H50 wat er met je temperatuur gebeurt in de kast. Dat kun je gewoon niet willen. Al kan een goede fan aan de bovenkant daar wel wat aan doen. Beslis dan zelf of je het verschil tussen intake en outtake van CPU-temperatuur wel belangrijk genoeg vindt om daarmee dan de kast heerlijk op te warmen.

Wel moet 'k erbij zeggen dat de H50 niet echt bang for buck is, daar moet je de Mugen 2 of als je net wat meer geld hebt, de TRUE voor hebben.

Sowieso, als je niet gaat overclocken, zijn al deze koelers dikke overkill. Denk bijvoorbeeld eens aan de Scythe Ninja als het geld je niet op de rug groeit. ;)

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/995/beteridee.png

Je zou trouwens eens kunnen kijken wat het verschil is tussen de temperatuur van de lucht achter en in je kast. Daar heb je dan gelijk een indicatie wat er te winnen valt met die rampairflow. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Orwell op 04-09-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ik heb geld genoeg, ik wil gewoon niet teveel geld uitgeven aan een koeler.
Ik heb geld genoeg voor de nieuwste grafische kaarten, maar ik heb deze gewoon niet nódig.
De Scythe Mugen 2 was overigens wel een van de kandidaten, ik las veel goede reviews, en deze kost ook niet teveel.
Overclocken wíl ik wel, maar de OCTuner applicatie van Asrock werkt tegen op mijn Windows 7, loopt gewoon vast bij een klik op 'apply'. Niet dat ik dit echt nodig heb.

Dus ik denk dat de conclusie is : Scythe Mugen 2. Correct ?

Edit :
Het probleem van die H50 is dat je die fan enzo niet kan draaien. Deze MOET dus warme lucht in mijn PC blazen.

[ Voor 24% gewijzigd door Mavamaarten op 04-09-2010 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Ja, helemaal goed.

En probeer eens via het BIOS te overclocken, dat werkt altijd veel beter.

Je kan de fan gewoon omdraaien hoor. Totaal geen probleem. Je kunt de rad zelfs gewoon op je casefan (die naar buiten blaast hoop ik) schroeven met het meegeleverde schroevengeschut.

[ Voor 49% gewijzigd door Orwell op 04-09-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Als ik je tekening zo zie dan ben ik wel benieuwd hoe nu je airflow is. Misschien zit daar iets niet goed in...

Als je bovenop een fan hebt die naar beneden blaast dan wordt de opgestegen warmte van de cpu weer mooi terug geblazen waardoor je de cpu gewoon zit op te warmen tijdens het gebruik.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01
Ik heb een Core 2 Quad Q9550 met Nexus LXM-8200: temperatuur cpu 34 graden. De cooler kostte 33 euro.
Volgens de Nexus-site wordt deze deze cooler niet meer verkocht, maar er zijn genoeg alternatieven.

Site http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=266&Itemid=62 met reviews.

Airflow in je kast is niet goed. De 2 bovenste fans moeten naar buiten blazen.
In de tekening zie ik nergens de voeding; waar zit die in de kast?

[ Voor 19% gewijzigd door Xfile op 05-09-2010 09:45 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald-1969
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01-2023
Zijn Core temperaturen van 55 graden in rust en 65 graden als je net klaar bent met gamen, geen normale temperaturen voor een dual core 2 quad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 14:13
Ik heb een Q 8300 met een Akasa towercooler die destijds iets van 20 euro kostte.

Mijn heetste core is idle 40 graden.

@TS waarom wil je perse 50 euro uitgeven als er ook goedkopere, goede oplossingen worden aangereikt?

• Ronald-1969
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01-2023
Dan zal ik morgen eens wat meer koelpasta onder mijn koeler smeren, als 40 graden idle normaal behoort te zijn.
Pagina: 1