[HD5770] Oranje schermen door Catalyst Control

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PSDa-ni-el
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 17:03
Hallo allemaal,
Sinds vanmiddag heb ik een probleem met mijn videokaart. Ik had een aftermarket koeler op mijn Sapphire HD5770 gezet zodat ik hem lichtjes kon overklokken. Dit ging goed en kwam ook gewoon door die test van de driver (Catalyst). Na een beetje internetten liep de pc echter vast en na ongeveer 10 seconden werd het scherm donker oranje. Een erg mooie kleur die goed bij mijn kamer past, maar daar is mijn pc natuurlijk niet voor bedoeld :P Toen dit na een halve minuut nog niet weg was resette ik de computer, maar nu verscheen het oranje scherm steeds weer na het aanmelden. Die functie van Windows om de computer in een eerdere stand te zetten (naam even kwijt) haalde niks uit, ook het resetten van de BIOS niet. Omdat ik nu bijna zeker wist dat het aan de videokaart moest liggen had ik de driver van de kaart verwijderd in safe mode. Dit hielp, maar het is natuurlijk niet handig om zonder driver te gamen. De driver opnieuw instellen hielp ook niet, ik kreeg weer het oranje scherm. Nu heb ik alle registerwaarden met ATI erin verwijderd, maar ik heb nog niet geprobeerd de driver nog een keer te installeren.

Ik had nog een ander topic hierover gevonden, alleen zonder oplossing. Er staan wel foto's bij van het oranje scherm.

Mijn specs:
Inventaris
De aftermarket cooler is de Arctic Cooling Accelero L2 Pro.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen :)

• DonPr0n
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:32
Kan je even de grafische kaart in een andere pc testen?
En anders even formatteren..

Er bestaan wel tools om drivers volledig te verwijderen, maar ik denk dat een van bovenstaande opties toch het meest zullen uithalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSDa-ni-el
Ik nog eens geprobeerd om de driver nog een keer te installeren. Dit ging gewoon goed, en ben niks meer tegengekomen. Toch bedankt voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Had je dit probleem voor dat je de nieuwe VGA koeler installeerden ?
Heb je de kaart overgeclocked ? Als je Windows ingaat worden deze actief, als de overclock je dus een oranje scherm bezorgt kom je Windows dus niet fatsoenlijk in.
Draait de fan van je nieuwe koeler ? Is de fan dan wel aangesloten ?
Is de nieuwe koeler goed geïnstalleerd/maakt hij goed contact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSDa-ni-el
Nee, pas na het installeren van de koeler. Ik denk ook dat het kwam door het overklokken. Hij deed het gewoon en later moest ik rebooten omdat ik net iets had geïnstalleerd, bij het opstarten vond de videokaart het blijkbaar niet zo leuk als de driver laadde. Nu ik heb ik de driver weggegooid en weer omlaag geklokt en heb ik geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Nice, OC was dus gewoon onstabiel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Driver Sweeper kan je de volgende keer allicht gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSDa-ni-el
De Overklok was denk ik inderdaad instabiel, ik gebruik nu MSI Afterburner ipv Catalyst.
Pagina: 1