• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik was net gezellig WoW aan het spelen, en zat met een vriend op skype toen ineens mijn beeld oranje werd! Alles stopte met reageren, maar wat dan weer raar is, is dat de radio door speelde over mijn speakers, maar skype die op mijn headset stond stopte weer met geluid maken. (Het zijn 2 lossen geluidskaarten, 1 Onboard en 1 geluidkaart)

Heeft iemand hier ervaring mee, of kan iemand mij vertellen waar het aan ligt? Heb het nog niet eerder meegemaakt, maar het kan niet goed zijn :P

--EDIT--
Was wat spec's vergeten:
Grafishe Kaart: ATI Saphire 4870
Mobo: XFX 780i
Voeding: Zalman 750W
Geheugen: 4GB DDR2 Corsair (Weet er even de andere specs niet van)

[ Voor 23% gewijzigd door Koozza op 06-11-2018 17:34 ]

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Lijkt mij een videokaart crash...

Welke videokaart heb je? Werkt de koeler nog wel? Niet teveel stof erin?

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Had net ff mun post aangepast ;) Het is een Sapphire 4870 (http://www1.sapphiretech....cts_overview.php?gpid=254) Alleen dan de Non-Toxic versie :)

En zo te zien draait de cooling nog goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Koozza op 25-02-2010 15:52 ]

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:53
ik lees het niet, maar heb je de pc a opnieuw opgestart?

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Toen ik het oranje scherm kreeg reageerde niks meer, en toen heb ik dus de resetknop ingedrukt. Daarna starte hij gewoon weer op en heb nog beeld.

• consolefreak
Wanneer kreeg je het oranje beeld bij het opstarten, direct bij het begin (bios) tijdens windows laden of na het inlogscherm? Wees specifieker en geef meer details.

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
thijsdal schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:56:
Toen ik het oranje scherm kreeg reageerde niks meer, en toen heb ik dus de resetknop ingedrukt. Daarna starte hij gewoon weer op en heb nog beeld.
Dus nu functioneert hij weer normaal?

• FreestyleFrl
  • Laatst online: 12-09 08:31
Heb je toevallig Windows 7 ? De zogenoemde 'blue screens' verschijnen in windows 7 in alle kleuren van de regenboog. Heb ondertussen blauwe, groene en gele schermen meegemaakt.

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
consolefreak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:58:
Wanneer kreeg je het oranje beeld bij het opstarten, direct bij het begin (bios) tijdens windows laden of na het inlogscherm? Wees specifieker en geef meer details.
Lezen: "Ik was net gezellig WoW aan het spelen, en zat met een vriend op skype toen ineens mijn beeld oranje werd! "

• consolefreak
Flowmo schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:00:
[...]

Lezen: "Ik was net gezellig WoW aan het spelen, en zat met een vriend op skype toen ineens mijn beeld oranje werd! "
het gaat over ná het opnieuw opstarten... |:(

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11
consolefreak schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:58:
Hij geeft aan dat het beeldscherm nog werkt, en dat die het doet na het opnieuw opstarten :) :+

Verwijderd

Het kan een Videokaart crash zijn, Waarschijnlijk heb je hem beetje overgeclockt ;) en hem teveel belast.

Mooie PC trouwens :P

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:14

Umbrah

The Incredible MapMan

FreestyleFrl schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:00:
Heb je toevallig Windows 7 ? De zogenoemde 'blue screens' verschijnen in windows 7 in alle kleuren van de regenboog. Heb ondertussen blauwe, groene en gele schermen meegemaakt.
Euh, ik zal je GPU eens na laten kijken, want ze zijn nog "gewoon" blauw...

TS: Dit kán een GPU crash zijn, aan zowel de soft- als hardware kant. Software kun je uitsluiten door bijvoorbeeld een Live-OS uit te proberen, hardware door te testen en ruilen. Mijn persoonlijke eerste gedachten gaan uit naar Moederbord, GPU en Voeding die dit kunnen veroorzaken, aan hardware, en slechte GPU error handling in software. En GPU errors die kunnen verschijnen door bijvoorbeeld met overlays te werken, XFire, Steam, FRAPS, in-game webcam gedoe, en andere "handigheidjes" die iets over je full-screen spel leggen. Leuk, maar van nature destabiliserend.

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ja,ik draai inderdaad windows 7, en tot nu toe na de reboot nils meet gemerkt, maar wou toch wel weten wat het was.
Het kan een Videokaart crash zijn, Waarschijnlijk heb je hem beetje overgeclockt
Nee hijs nog compleet stock :P Niks mee gedaan ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Koozza op 25-02-2010 17:26 ]

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:51
(Het zijn 2 lossen geluidskaarten, 1 Onboard en 1 geluidkaart)
Ik meende toch echt, dat je je onboard sound op je mobo uit moet zetten in de bios, als je een losse geluidskaart plaatst?

Dat is toch vragen om problemen, niet? :?

• -The_Mask-
  • Niet online
Umbrah schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:08:
[...]

Euh, ik zal je GPU eens na laten kijken, want ze zijn nog "gewoon" blauw...
Er wordt hier niet op de normale BSOD gedoelt maar dat wat hier ook wordt genoemd, kan in elke kleur voorkomen, maar je krijgt de kleur die meestal het meest aanwezig is voor de crash. Gewoon even nieuwste drivers installeren of ouderen als je de nieuwste al hebt, dan zou het probleem weg moeten zijn. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1