Ik denk dat je er beter aan doet om eerst te gaan overklokken met dit geheugen, want eer je klaar bent draait dat ook al tegen de 1300 - 1400Mhz aan. 1600Mhz ga jij weinig van merken, je hebt liever nog eens hetzelfde geheugen erbij om 6GB te draaien.
Kijk eventjes hier trouwens:
[OC] Core i7 9xx (S1366) - Deel 2
Overklokken is niet "Ik zet er 50Mhz bij en dan werkt het wel". Nee OC'ing gaat met kleine stapjes (in het begin kan er IDD een ruime stap van ~20Mhz gemaakt worden) en veel testen, voordat je klaar bent en een stabiele OC hebt welke 24/7 kan draaien, ben je al een week verder.
Als je trouwens zo hoog gaat OC'en zou ik kijken naar een betere CPU koeler. Een zeer goede voor niet al te veel geld is bijvoorbeeld de:
pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B
Studeer veel over OC'en en zoek er ook erg veel info over op, want als je er aan begint zonder (al te veel) kennis, ga je geheid je CPU frituren...
En niet te vergeten kan je ook je GPU's (Videokaarten) overklokken. Om te beginnen zou ik ATI CCC even een uur of 6-7 laten autotunen. Zodat je in iedergeval een "minimum" hebt, welke de driversoftware zelf veilig vind. Maaruh.. Waarom heb je 2 goedkope kaarten in CF staan? Had je niet liever gekeken naar 1, HD5850 of een 460GTX? Het heet trouwens CrossFire bij ATI, niet SLi
[
Voor 75% gewijzigd door
D4NG3R op 02-09-2010 22:41
]