Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-09 14:57
Netjes hoor Kneok.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
kevinl schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:54:
[...]
Die kinetic blast zit op de totems? of ice spear zit op de totems? Heb je een build die ik kan volgen? :P want die facebreakers moet ik ff in de wilgen hangen.
Ja, die kinetic blast zit op een ranged attack totem. Dat heb ik gedaan omdat ik een mirrored wand heb.
Maar ik zou zonder een hele goede wand of bow gewoon voor een spell totem gaan. Ice Spear is dan erg sterk. Bovendien kun je dan Soul Mantle uniek gebruiken waardoor je 3 totems krijgt een een soort 7-link.

Ik heb zo geen build die je kunt volgen. Heb wel mijn eigen skilltree, maar die is gericht op mijn wand en wat specifieke gear die ik heb. Deze is denk ik niet universeel toepasbaar.

Maar zelf een build bouwen is niet moeilijk? Kies je defense. Met spells zou ik energy shield stacken en life nodes pakken. Hoeveel? Hangt af van je gear en je progress. Gewoon tijdens het spelen zelf ontdekken.

Ice Spear crit lekker makkelijk. Stel dat je Ice Spear kiest, dan stack je crit chance en multiply. Een mix van cast speed, spell damage, elemental damage en crit chance is het beste. Cast speed en crit is effectief gezien een more-modifier. Dat is beter dan increase, maar tegelijk heb je ook wat increased damage nodes nodig, zodat de more-modifier effectiever is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
KneoK schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 22:58:
Hatsjee, inmiddels 208.8k dps. Heb even snel een Atzi rushje gedaan, klaar in ongeveer 3:45:

[video]
Had je nou niet even die 1e 20 seconden van de video af kunnen knippen? :o

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraagje, ben net met wat vrienden begonnen met path of exile en vermaak me nu al in het spelletje. mijn vraag was eigenlijk: wat is nou een goede/leuke build voor beginners ? zat zelf naar een ice crash build te kijken omdat ik die er wel leuk uit vond zien, weet verder niet of het een goede build is of niet.

hoop dat iemand van jullie suggesties / tips voor me heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09 14:36
Heb zelf geen ervaring met ice crash maar wellicht kun je een linkje posten van je build zodat de geleerden hier er op kunnen schieten :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JohnnyV76 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 12:29:
Heb zelf geen ervaring met ice crash maar wellicht kun je een linkje posten van je build zodat de geleerden hier er op kunnen schieten :)
ik heb hier even de link naar de build die ik een beetje aan het overnemen ben : https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1285739 <---- sorry! deze moet kloppen :P

ik ben de ice crash v1.2 tree aan het overnemen nu. alvast bedankt voor de reacties :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:13:
[...]

ik heb hier even de link naar de build die ik een beetje aan het overnemen ben : https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/128573

ik ben de ice crash v1.2 tree aan het overnemen nu. alvast bedankt voor de reacties :)
wrong link ;)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja ik zag het ! thx, heb hem even aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09 18:55

KneoK

Not in a million lightyears

Occy74 schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 10:33:
[...]

Had je nou niet even die 1e 20 seconden van de video af kunnen knippen? :o
Sorry :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Zojuist een nieuw wapen gevonden, alleen niet helemaal wat ik had verwacht...namelijk een vishengel (op warbands nog wel)

Denk wat krijgen we nou, en ook wat moet ik hier mee?! Blijkbaar zijn die kregen ook nog is prijzig als de malle (11+ ex na een snelle check). Ondanks dat natuurlijk een supertoffe drop na een ongelukkige streak

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/14b5oj8.png

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/auwh9j.png

Wil em graag lekker snel verkopen zodat ik currency heb om wat te doen op warbands :D lucky day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Fiole schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 02:00:
Zojuist een nieuw wapen gevonden, alleen niet helemaal wat ik had verwacht...namelijk een vishengel (op warbands nog wel)

Denk wat krijgen we nou, en ook wat moet ik hier mee?! Blijkbaar zijn die kregen ook nog is prijzig als de malle (11+ ex na een snelle check). Ondanks dat natuurlijk een supertoffe drop na een ongelukkige streak

[afbeelding]

[afbeelding]

Wil em graag lekker snel verkopen zodat ik currency heb om wat te doen op warbands :D lucky day!
Ik had het ingame al gezegd, maar enorm gratz!! Echt een mooi item. Eigenlijk zou je zoiets moeten bewaren tot nadat de league is afgelopen en op standard verkopen maar in een league is het wel een erg lekkere boost voor je currency.

Oh, 218.7k dps inmiddels op mijn Facebreaker Cycloner nadat ik twee perfect jewels heb kunnen kopen. Mede mogelijk gemaakt door Shodan. Dat brengt de totale score op exact 84k extra dps ten opzichte van 1.3, en zelfs daar was 134.7k non-crit al ongelooflijk.

[ Voor 12% gewijzigd door KneoK op 17-07-2015 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 13:28

ResuCigam

BOFH

Ik volg het even niet, wat is er zo speciaal aan die hengel?

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
KneoK schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 02:52:
[...]

Ik had het ingame al gezegd, maar enorm gratz!! Echt een mooi item. Eigenlijk zou je zoiets moeten bewaren tot nadat de league is afgelopen en op standard verkopen maar in een league is het wel een erg lekkere boost voor je currency.

Oh, 218.7k dps inmiddels op mijn Facebreaker Cycloner nadat ik twee perfect jewels heb kunnen kopen. Mede mogelijk gemaakt door Shodan. Dat brengt de totale score op exact 84k extra dps ten opzichte van 1.3, en zelfs daar was 134.7k non-crit al ongelooflijk.
*kuch* waar is jou dank naar mij *kuch* ik wees je wel even op de verkoper van die jewels! :(
ResuCigam schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 02:56:
Ik volg het even niet, wat is er zo speciaal aan die hengel?
Het is een easter egg item. De langste running gag in PoE is dat je zou kunnen vissen de developers zelf trollen hier ook regelmatig mee. Puur voor de heb zijn deze items dus best veel waard ook, omdat er nog steeds mensen zijn die beweren en sommige die het geloven dat je dus echt kan vissen

edit: Enige + punt die ik kan bedenken is wanneer je hem zou kunnen duel wielden dat je dan in je second weapon slots 8 gems kan mee lvlen ipv 6 gezien een vishengel 4 sockets kan rollen. Maar ik weet dus niet of dat kan.

[ Voor 32% gewijzigd door SMD007 op 17-07-2015 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

SMD007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:48:

*kuch* waar is jou dank naar mij *kuch* ik wees je wel even op de verkoper van die jewels! :(
Dank je wel liefje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

SMD007 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 08:48:
[...]

[...]

Het is een easter egg item. De langste running gag in PoE is dat je zou kunnen vissen de developers zelf trollen hier ook regelmatig mee. Puur voor de heb zijn deze items dus best veel waard ook, omdat er nog steeds mensen zijn die beweren en sommige die het geloven dat je dus echt kan vissen

edit: Enige + punt die ik kan bedenken is wanneer je hem zou kunnen duel wielden dat je dan in je second weapon slots 8 gems kan mee lvlen ipv 6 gezien een vishengel 4 sockets kan rollen. Maar ik weet dus niet of dat kan.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/738997/page/1

http://i.imgur.com/f4cQ93B.jpg

Maar dit is er inmiddels uit gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Nee joh, dat was een goede photoshop. Er zijn geen fishes. Je kunt (nog) niets met fishing, tenzij er bijv. een verborgen recept is waar we niets van weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Even een linkje dat ik wel interessant vind.

https://www.reddit.com/r/...g_the_same_strat_because/

We hadden het gisteren in de guild hier ook even over dat phys dmg echt insane is (met name in maps) Dit hele topic gaat er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
SMD007 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
Even een linkje dat ik wel interessant vind.

https://www.reddit.com/r/...g_the_same_strat_because/

We hadden het gisteren in de guild hier ook even over dat phys dmg echt insane is (met name in maps) Dit hele topic gaat er over.
Ik speel ATM alleen op warbands en heb maar een enkele map boven level 74 gedaan. Ik kan echter wel merken dat de damage scaling van 74 naar 75,76 en 77 met sprongen gaat, waardoor ik niet sta te springen om higher level maps te doen. IIG, niet totdat ik mn block op orde heb (mis nog een rathpith en rainbowstrides).

Ik draai MoM + EB + AA met 46/23% block/spellblock incinerate. 4,5k hp atm, maar wordt nog hoger door betere gem rolls en gear. Ik kan alles facetanken tot en met 74 hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:44
Ik speel op dit moment met een witch met SRS als main attack, maar ik vroeg mij af wat dan een goede wand is voor deze build. Heb ik iets aan de damage die een wand doet, of hoef ik alleen maar te letten op cast speed?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
bregweb schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:24:
Ik speel op dit moment met een witch met SRS als main attack, maar ik vroeg mij af wat dan een goede wand is voor deze build. Heb ik iets aan de damage die een wand doet, of hoef ik alleen maar te letten op cast speed?
Je wilt een 2handed staff die +2 fire gems geeft en als je geld over hebt, ook nog +1 all gems. Hierdoor krijgt je SRS +2 levels (+3 als je geld over hebt), wat veruit het meeste DPS doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-03-2016
Gisteren is de 2de keer dat ik rip deze league (Tempest) en dat is wel veel gezien de league net 2 weken oud is. Normaal rip ik 2x in een hele league.

RIP Hybrid Summoner lvl 37 vs BurningMan Normal --> 0:1
RIP Hybrid Summoner lvl 57 vs Kaom Cruel --> 0:1

1ste keer rip: BurningMan dead, explosie, rip
2de keer rip: Kaom fight solo, no pots log out, log in re-engage Kaom, many SRS at entrance, me panic attack, ButtonBashingEsc, slowly RIP

Lessons learned: panic = altijd alt + f4!!! DUS niet ESC drukken en dan proberen weg te rennen en dan weer ESC drukken en dan proberen "exit to login screen" te drukken. En dan weer ESC drukken en proberen weg te rennen, etc, etc, en ondertussen geen 1 keer kunnen potten... hahaahah...Tis me niet meer gebeurt sinds Onslaught of die league na Onslaught.
Oh ja, andere lessons learned is niet eerst currency uitgeven (Tabula rasa, Geofri's Crest) en dan domme risico nemen! Want de intentie was om eerst een paar levels te farmen en dan pas Kaom proberen.

Maar hierna was mn wraak zoet met mn incinerator (alt) --> Incinerator lvl 57 vs Kaom Cruel. Eindstand 3 : 1
Zelfs Darresso moest het ontgelden en toen ik onderweg was naar Piety werd mn opmars gestopt door de Unique Stygenian Revenant. Auw wat kan die veel pijn doen en bijna geripped. Dus maar wat meer level pakken in Dried Lake en veilig in Merc komen.

Daarna maar weer een Summoner maken want 3x is scheepsrecht toch?

POE shop HC Tweakers of Wraeclast lid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Begin deze week met POE begonnen en tot nu toe bevalt het goed.
Doe een soort van "blind playthrough" omdat ik me vooral met die skill tree wil laten verrassen en echt mijn eigen char maken. Of het effectief is of dat ik misschien mijn char gimp voor hoge levels (lees dat nl. vaak in de world chat) dat maakt me (nu) nog niet uit omdat ik me zo uitermate goed vermaak. :)

Ben begonnen met een Marauder (nu lvl 24 dacht ik)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Iusedto schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:30:
Begin deze week met POE begonnen en tot nu toe bevalt het goed.
Doe een soort van "blind playthrough" omdat ik me vooral met die skill tree wil laten verrassen en echt mijn eigen char maken. Of het effectief is of dat ik misschien mijn char gimp voor hoge levels (lees dat nl. vaak in de world chat) dat maakt me (nu) nog niet uit omdat ik me zo uitermate goed vermaak. :)

Ben begonnen met een Marauder (nu lvl 24 dacht ik)
Welkom :) vergeet niet de guild te joinen zie mijn sig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Da's precies de goede insteek. gewoon lekker aanklooien om alles te leren kennen. En als je alles doorhebt en snapt dat je 1e build best slecht was dan is het des te leuker om daarna een goede build te maken.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

bregweb schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 11:24:
Is je al verteld, maar je wilt meer gems kunnen gebruiken dan de 3 in een wand. Daarom dus een 2h staff.

+2 fire, +1 all, casting speed, de rest is kers op de taart. 4L -6L betekend spell echo, faster casting, en dan een dmg gem eraan, uiteindelijk een Enlighten level 2 of hoger voor de verdere +1 to all gems of meer dus.
Minion dmg, physical dmg, fire dmg, ik ben even kwijt welke nou het beste uitpakte.
Voordeel van SRS is wel dat je lekker veel passive points overhoud voor andere zooi.

Maar uiteindelijk zijn je 2h staff + links en gems hetgeen waar je 25Ex op kapot mag gaan gooien als je em richting perfect wilt. Vanaf al je gems level 17+ in een 5L config kan je lekker mappen.
Alles 20 en +3 (of meer) levels op je gear = klaar voor alle andere content, als je je defences goed op orde hebt dan.

@nogarduv: ja, die explosie van Burning Man zag ik ook even niet aankomen. ;(
Balen van je Rips, maar wow, GGG heeft echt z'n best gedaan om de nieuwe bazen / unique mobs / mapbosses super gevaarlijk te maken. Vind het geheel niet gek dat je nu al net zo veel bent geript als normaal tijdens een hele league...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
djunicron schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 20:34:
[...]

Is je al verteld, maar je wilt meer gems kunnen gebruiken dan de 3 in een wand. Daarom dus een 2h staff.

+2 fire, +1 all, casting speed, de rest is kers op de taart. 4L -6L betekend spell echo, faster casting, en dan een dmg gem eraan, uiteindelijk een EnlightenEmpower level 2 of hoger voor de verdere +1 to all gems of meer dus.
Minion dmg, physical dmg, fire dmg, ik ben even kwijt welke nou het beste uitpakte.
Voordeel van SRS is wel dat je lekker veel passive points overhoud voor andere zooi.

Maar uiteindelijk zijn je 2h staff + links en gems hetgeen waar je 25Ex op kapot mag gaan gooien als je em richting perfect wilt. Vanaf al je gems level 17+ in een 5L config kan je lekker mappen.
Alles 20 en +3 (of meer) levels op je gear = klaar voor alle andere content, als je je defences goed op orde hebt dan.

@nogarduv: ja, die explosie van Burning Man zag ik ook even niet aankomen. ;(
Balen van je Rips, maar wow, GGG heeft echt z'n best gedaan om de nieuwe bazen / unique mobs / mapbosses super gevaarlijk te maken. Vind het geheel niet gek dat je nu al net zo veel bent geript als normaal tijdens een hele league...
fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Sjit... 2e RIP op torment :(
Lvl53 ranger op docks cruel. Was wel een nasty death trouwens... tomtiedom... lekker aan t knallen. Hee een gele lootbox. Identify... let eigenlijk niet op wat de mods zijn want doe toch safe met blink arrow.
Blink arrow zo ver mogelijk bij de box vandaan en klik snel op de box. Teleport keurig netjes weg en wil me omdraaien om met split arrow de mobs te bestoken. Op t moment dat ik begin met schieten krijg ik een bomtapijtje in mn face (aka detonate dead) en kijk ik in een fractie van een seconde tegen een resurrect knopje aan. Kennelijk was ik precies tussen een berg monsters geport en lagen er tussen mij en de box nog genoeg dooie mobs om lekker te detonaten. Vind m toch een beetje vaag want ik zag de box niet eens in mn scherm en in vorige leagues triggerde de detonate pas nadat alle mobs uit de box dood waren.

Boos na de RIP had ik het gevoel om maar niet meer te spelen... na een nachtje slapen denk ik er weer anders over. Mss het weekend nog een beetje spelen als ik tijd heb maar maandag een weekje weg dus na mn vakantie wel weer verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
JohnnyV76 schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 08:59:
en in vorige leagues triggerde de detonate pas nadat alle mobs uit de box dood waren.
Dat was een bug ;) Die is nu gefixed. wel RIP en gewoon weer door houd de moed er in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-09 13:14
Ben nu aan het begin van A2 op Merciless difficulty en ik ben level 61. Ik zal ongeveer 65-67 zijn denk ik als ik het spel uitspeel. Wat is dan een goede manier om te levelen? Ik heb iets gehoord over Maps, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Sinds vorige week ofzo weer begonnen met POE na iets van t/m A2 op normal gespeeld te hebben een paar jaar geleden... Inmiddels lid van de Tweakers guild maar er zijn nog veel vragen.

Speel een witch met een dual flame totem... Zit rond de 3600 dps nu (met HoT aura).. op lvl 66 A3 merciless.. Vroeg me af of dit een beetje acceptabel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

CrimpyRex schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 12:33:
Ben nu aan het begin van A2 op Merciless difficulty en ik ben level 61. Ik zal ongeveer 65-67 zijn denk ik als ik het spel uitspeel. Wat is dan een goede manier om te levelen? Ik heb iets gehoord over Maps, maar die heb ik tot nu toe nog niet gevonden.
De laatste A4 maps zijn level 69, ik ben met minimaal farmen op level 71 tegen het einde aangelopen.

Maps kan je vanaf 65-67 al doen, die zijn beschikbaar vanaf het moment dat je infernal talk voor de Undying blockade in de sewers van A3 krijgt. Je kunt dan het lab bezoeken in A3 waar je maps kan draaien, tot je Zana's machine in je hideout hebt.

Maps zijn beduidend makkelijker dan de mobs in de 2e helft van A4 Merciless en daarmee dus een prima manier om bij te levellen. Veelal is het handig wel Piety even te doen, gezien de 2 passive points.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hij zegt juist dat ie nog geen maps gevonden heeft he :)
In principe droppen ze vanzelf. Ook even zorgen dat je zana als master krijgt zodat je elke dag een daily kunt doen. Tijdens haar daily vind je ook regelmatig drops en ook kun je van haar wat maps kopen als je echt niks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
In de guildstash zijn ook vaak wel low level maps te vinden om een beginnetje te maken..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Wat is het lastig om weer terug te komen in het spel als ze je build resetten. Ik heb geen flauw idee wat ik nu moet pakken. Ze moeten hier is mee stoppen of gewoon een mogelijkheid tot reset geven. In plaats van eventjes snel spelen moet je weer uren gaan zitten uit doktoren wat je nu precies moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, lvl 40 nu .
Snap iets meer van de game maar speel nog steeds blind walkthrough.
Bevalt nog steeds :)

Twee dingen die ik niet snap kan ik ingame nog niet terug vinden maar het zei zo , hehe
In tijden niet zo waanzinnig vermaakt met een game maar ik denk dat het "blind" spelen een enorme extra kick geeft.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Onze guild speelt een standard map:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/upd3xlI.jpg

Met dank aan twee spookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:21
Heb er ook nog een screenshot van, was inderdaad wel loot heaven. Neem altijd ruim een halve stack scrolls mee, en die waren gewoon echt op. In de map nog gezocht naar scrolls, maar uiteindelijk na de amuletjes/ringen/jewels de meeste dingen maar laten liggen, portals waren al lang en breed op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qtSUuex.jpg

Morgenavond proberen level 93 te worden met mijn poisontrapper. Dan proberen om atziri te killen, nog nooit echt geprobeerd op dit character.

Edit: Shodan, hoe heb jij ingodsnaam je keybinds zitten? :P Wtf..

[ Voor 7% gewijzigd door enira op 27-07-2015 14:36 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb tussen de middag een leuk speeltje op de kop getikt The Whispering Ice staff. (http://pathofexile.gamepedia.com/The_Whispering_Ice)

Hij is 5L 6s (niet dat de links uitmaken) iemand nog een goed idee welke support gems hierin moeten ik ben zelf al klein beetje aan het vogelen geweest, maar heb nog niets definitief. Ik zat in de richting te denken van zelf cast, maar kwam op poe forum al een leuke theorie build tegen van iemand die hem aan CoC (Cast on Crit) wou hangen met cyclone dat lijkt mij ook wel wat gezien als je goed crit met die staff alles om je heen freezed en chilled wat dus een zeer goede defense zou zijn. Ben dus nog vollop aan het puzzelen en hoor graag een paar van jullie suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Laatst online: 21:45
Onlangs ook begonnen. Marauder lvl 34.
Had wel gehoopt iets méér unique items te vinden...
Zit nu dik halfweg act 3 en het enigste wat ik heb geloot is een unique mace van de Act 1 boss.
Is er ergens een lijst van recepies te vinden of moet je alles maar uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 12:23
internaut schreef op maandag 27 juli 2015 @ 17:04:
Onlangs ook begonnen. Marauder lvl 34.
Had wel gehoopt iets méér unique items te vinden...
Zit nu dik halfweg act 3 en het enigste wat ik heb geloot is een unique mace van de Act 1 boss.
Is er ergens een lijst van recepies te vinden of moet je alles maar uitproberen?
POE Wiki recipes ;)

Maar ik begrijp je wel, ik ben nu lvl 40 speel met Witch en heb geen clue wat ik aan het doen ben ;) De enige uniques die ik gevonden heb zijn DEX of STR items... Voorlopig nog niks van currency uitgegeven, enige wat ik kwa currency doe is 3l items met 3 kleuren altijd looten en voor een chromatics verkopen. Veel ingame tips kom je ook niet tegen ivm currency... Niet echt new player friendly.

In parties spelen helpt ook niks, niemand zegt ooit iets, het is lastig om te volgen en als ze iets killen voor jij in het level bent kan je dikwijls niet verder. Als iedereen AOE skills gebruikt is het op bosses ook belachelijk lastig om nog iets te ontwijken (ik speel dus niet op hardcore) Mijn indruk is dan ook dat dit vooral een single plyer game is.

General chat is ook niet de plaats om veel vragen te stellen, de ene misbruikt het als trade chat of voor price checks en in het algemeen lees je daar de debielste dingen...

Zelf vind ik het ook lastig om zelf een nieuwe build te maken als je op voorhand niet weet welke goede synergies zijn en welke items je later kan vinden. Het systeem is dan ook onvergeefelijk want een reset doen of een keer een andere build proberen is zo goed als onmogelijk. Voor iemand die niet al zijn vrije tijd in het spelen van 1 game wil stoppen is het wel een enorme dealbreaker :( Ik kan wel een build nemen uit een guide maar daar is de lol dan ook snel af EN meestal hebben die mensen dan leveling items etc of zijn er rare items voor nodig...

Ook doordat je passieve skill keuze redelijk definitief is speel je zowat 90% van de tijd met dezelfde damage skill... wat is daar nu leuk aan? Neem bijvoorbeeld zo'n populaire beginners build met dual totem. Dan drop je van lvl 20 tot ... gewoon constant 2 totems en doe je wat auras of debuffs... lollig? Niet echt volgens mij...

Tenzij ik plots wel de lol van dit systeem ontdek, denk ik dat ik snel terug naar een andere game ga. (helaas is D3 ook niet ideaal omdat daar ALLES afhangt van hoeveel tijd je hebt om zoveel mogelijk paragon levels te grinden... daarboven is de teamplay daar wel leuk maar helaas is de player base ENORM gedaald, volgens mij nu minder populair dan POE maar dat is maar based op een gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Laatst online: 21:45
Okay..ik snap het..zelf alles uitvogelen.
Zolang alles aanvaardbaar snel plat gaat ben je imo nog niet slecht bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, ik wil alles zelf ontdekken maar deze snap ik echt (nog ?) niet.
Ik vind in een soort van "portal" skill gems waar Corrupted op staat maar ik kom er niet uit wat het betekend

Kan ze niet equippen maar dat kan ook zijn omdat ze caster zijn en ik de INT mis.
Er staat wel onder iets van "Can store one use " dus ik vermoed dat ze chargen of laden tijdens het spelen en dat het een soort van Ultimate op zit ?

Kan iemand zeggen of ik een beetje in de buurt zit. Of iets hinten ? :)
Wil niet op Google kijken, hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Dat zijn corrupted gems deze vullen zich wanneer je monsters killed. Wanneer de meter vol zit kun je deze skill casten dit is vaak een heftigere variant van de normale skill. Als voorbeeld spark normaal een paar sparkjes met de Vaal Gem (zo heten de corrupted gems) versie cast je er iets van 30. De meeste worden als waardeloos beschouwt, omdat je er op endgame niet heel veel aan hebt. Die hebben dus alles te maken met de first expansion pack die volledig op corruptie gericht was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
SMD007 schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 08:08:
Dat zijn corrupted gems deze vullen zich wanneer je monsters killed. Wanneer de meter vol zit kun je deze skill casten dit is vaak een heftigere variant van de normale skill.
Thanks, dan zat ik aardig in de buurt :)
Ben nu in Act 4 aangekomen en dat valt even vies tegen zeg.
De mijn etc gaat allemaal wel maar de weg naar die twee bosses die ik moet killen is pittig.
Vooral die "groen bolletjes" doen echt zeer :)
Is een soort debuff als ik het goed hebt

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik heb dit weekend maar weer eens zitten theory craften wat een goede defense build zou zijn. High level maps en Malachai geven me nog problemen.
Life leech is zwaar generfd, dus wat kunnen we met life gain on hit?
Antwoord: Life on hit support gem + 2x Essentia Sanguis. Dat geeft samen op 20/20 gem 120 punten per hit. Dat is ongeveer het maximum wat je kunt bereiken.
De unique claws hebben 6 voordelen:
1. Goede attack speed (1.95)
2. +31 life gain on hit
3. Goedkoop ~1ex
4. Gratis energy shield leech optie (Ghost Reaver)
5. Redelijke DPS
6. 8 block per claw + dual wield block = 31% kans op block, zonder shield

Het idee is om life en energy shield te stacken, met daarnaast de tempest passive points te nemen voor ES/Armour.
Life gain on hit boosten we met Molten Strike + Greater Multiple Projectiles. Dat zou 1 (de initiele hit) + 2 (2 magma orbs) + 4 (GMP magma orbs) = 7 hits per attack moeten geven.
In groepen gaat dit helemaal geniaal met melee splash en de AOE van Molten Strike. Tegen bosses zou het wellicht voldoende moeten zijn.
Daarnaast gebruiken we life leech + vaal pact om de ES als extra buffer voortdurend aan te vullen.
De armour + fortify gem moet voor de psychical damage reduction zorgen.
De elemental damage doen we op de gebruikelijke manier.

We nemen Scion als startpunt en zorgen voor 10-12 plekken waar we jewels kunnen inzetten. Die gebruiken we voornamelijk voor attack speed om life gain on hit te boosten.
Door extreem veel attack speed is whirling blades goed bruikbaar als movement skill.
Hierdoor is normale movementspeed niet zo belangrijk en kunnen we the anvil die +10 block geeft gebruiken. Deze amulet geeft ook mooi wat armour en life en mana on block.
Als ring kunnen we Thiefs Torment gebruiken voor nog meer life gain on hit en waarschijnlijk zijn de mana-problemen dan ook meteen opgelost.
De overige gear bestaat uit rares die geconcentreerd zijn op elemental resistance en chaos resistance.
De chest moet een 6-Link zijn met de volgende gems: Molten Strike, Faster Attacks, Multiple Attacks, Melee Splash, Life Leech, Life Gain on Hit.
Voor groepen kan wellicht life leech vervangen worden door added fire damage, omdat life gain on hit al voldoende doet. Voor bosses Melee Splash voor added fire damage.

Zoiets? Zal de DPS voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Je bent rijk als je Midnights/Hope gaat gebruiken om je mapjes te boosten. Of je bent dom bezig...

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
kevinl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:20:
Je bent rijk als je Midnights/Hope gaat gebruiken om je mapjes te boosten. Of je bent dom bezig...
Hoe bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Zeker in leagues, maar volgens mij ook standard, zijn Sacr. at Midnight en het Hope stukje van Azitri nogal kostbaar.

Ik geloof dat Midnights iets van 1Ex kosten en Hope een veelvoud (3Ex?). En dat zijn dan prijzen die ik mij herrinner van toen de Vaal areas nieuw waren geïntroduceerd en ze dus veel minder zeldzaam waren dan nu.

Natuurlijk is het een leuke boost, maar dan kan je beter niet zeldzame fragments gebruiken.
Daarnaast, voor 10% boost krijg je amper wat in maps. En met de huidige "max +1 from rares / magic monsters" en de "max +2 from bosses", is het al helemaal verspilling.

Leuk dat er meer maps droppen, maar die max +1 / +2 moet er echt weer uit! Of laat deze tenminste dan ook gelden voor de min. Maar je kan op level 77-79 net zo goed level 68 mapjes droppen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Heb net de wiki er over gelezen, maar je kunt ook de common 1c pieces gebruiken voor 5% extra.
Overigens gaat het wel goed met mijn map pool. Ik speel vooral lvl75 orchard maps voor de divination cards en lvl 76 Gorge, omdat het Gorge is en ik heb bijna met elke map wel een 77/78 map gekregen.
Ik maak ze 20% quality, alch ze en speel ze met een IIQ gem. Toch zal ik ergens wel lucky zijn.
Maar de bosses in de 77/78 maps zijn te hard voor mijn character. Haar totems verdwijnen als sneeuw voor de zon en vaak is de AOE damage niet te harden, terwijl ik de defense echt wel op orde heb met 6.6k health en max. elemental resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 15:20:
Waar komt dit zo weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Snap het ook niet... heb die tekst van Kaw wel 3x opnieuw gelezen maar kon nergens iets vidnen betreft midnights/hopes.
Waar kwam dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Volgens mij hebben we spraakverwarring :)
Wat bedoelen jullie? Zien jullie het berichtje van Kevinl niet?

En wat is er onduidelijk aan mijn tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Sorry als het al eerder gevraagd is, maar heb op dit moment geen tijd om het hele topic door te nemen :P.
Wie kan ik een PM sturen om de Tweakers guild in te kunnen?
Ik ben een lv 85 dual flame totem witch met zo'n 4.5k leven en 17k dps.
Lijkt me wel leuk een paar maps samen te doen en eventueel wat mindere spelers te helpen of mee te laten komen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Assix schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:02:
Sorry als het al eerder gevraagd is, maar heb op dit moment geen tijd om het hele topic door te nemen :P.
Wie kan ik een PM sturen om de Tweakers guild in te kunnen?
Ik ben een lv 85 dual flame totem witch met zo'n 4.5k leven en 17k dps.
Lijkt me wel leuk een paar maps samen te doen en eventueel wat mindere spelers te helpen of mee te laten komen :).
3 posts boven je, in SMD's signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik dacht dat het komkommertijd was nu zo iedereen op vakantie is. Maar blijkbaar is de Poe community hier zwaar serieus. Nee het was zomaar een uitspraak van mij. Zoals in de trant van; wat is het toppunt van rijk zijn of zo.

Er was geen ondertoon of what so ever. Ik las toevallig op internet dat je met sacrifice pieces ook je mapjes kon uppen. Maar er werd er wel bijgezegd dat je dat beter niet met midnights of Hopes kon doen :P duuuhh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
ahhh Ik denk al nergens had KAW het over midnight/hope pieces en kom jij met die uitspraak aan :p Naja zoals je ziet je doel is bereikt discussie is/was opgelaaid xd

edit: in ander nieuws. Ik zag vanochtend een PM in mijn inbox op poe site.

-------------------------
Hi there,

You're receiving this message because you supported Path of Exile at the Grandmaster level during Forsaken Masters.

The release of Path of Exile: The Awakening included many mechanical and balance changes to how the game works, some of which adversely affect existing Grandmasters. Additionally, new skills, jewels and items available in The Awakening mean that they lack access to a lot of useful tools available to post-Awakening submissions.

As such we'd love to offer you all the opportunity to resubmit a new Grandmaster.

Note that this message is not personalised, so your Grandmaster may not have been affected by the changes, or the effects may not have caused problems for them. You may still choose to resubmit if this is the case, and your Grandmaster won't be kicked out of the hall if you don't.

We can attempt to rebalance your existing Grandmasters if you prefer, but this may require changes to how they behave. For example, Grandmasters that triggered Enduring Cry can be made to cast it manually.

Some changes that may affect your Grandmasters include Leech and Eldritch Battery working differently, Cast When Damage Taken no longer applying to war cries or totems, changes to skill costs, as well as life and mana reservation amounts. Some skills like Tempest Shield, Frost Wall, Blood Rage and Arctic armour have received functional changes. Similarly, many unique items have been rebalanced.

Thank you again for all your support!
Dan

Moet eerlijk zeggen valt me wel beetje tegen moet ik nu bij iedere poe wijziging mijn char gaan resubmitten of anders de kans lopen dat hij gewoon niet werkt in de map 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door SMD007 op 29-07-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMD007 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 08:09:
ahhh Ik denk al nergens had KAW het over midnight/hope pieces en kom jij met die uitspraak aan :p Naja zoals je ziet je doel is bereikt discussie is/was opgelaaid xd

edit: in ander nieuws. Ik zag vanochtend een PM in mijn inbox op poe site.

Hi there,

You're receiving this message because you supported Path of Exile at the Grandmaster level during Forsaken Masters.

The release of Path of Exile: The Awakening included many mechanical and balance changes to how the game works, some of which adversely affect existing Grandmasters. Additionally, new skills, jewels and items available in The Awakening mean that they lack access to a lot of useful tools available to post-Awakening submissions.

As such we'd love to offer you all the opportunity to resubmit a new Grandmaster.

Note that this message is not personalised, so your Grandmaster may not have been affected by the changes, or the effects may not have caused problems for them. You may still choose to resubmit if this is the case, and your Grandmaster won't be kicked out of the hall if you don't.

We can attempt to rebalance your existing Grandmasters if you prefer, but this may require changes to how they behave. For example, Grandmasters that triggered Enduring Cry can be made to cast it manually.

Some changes that may affect your Grandmasters include Leech and Eldritch Battery working differently, Cast When Damage Taken no longer applying to war cries or totems, changes to skill costs, as well as life and mana reservation amounts. Some skills like Tempest Shield, Frost Wall, Blood Rage and Arctic armour have received functional changes. Similarly, many unique items have been rebalanced.

Thank you again for all your support!
Dan

Moet eerlijk zeggen valt me wel beetje tegen moet ik nu bij iedere poe wijziging mijn char gaan resubmitten of anders de kans lopen dat hij gewoon niet werkt in de map 8)7
Wie speelt die map überhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Volgens mij een paar dagen geleden nog gespeeld met de guild. Was zelfs voor Enira niet te doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:36:
Volgens mij een paar dagen geleden nog gespeeld met de guild. Was zelfs voor Enira niet te doen :P
Dat ligt meer aan de gene die speelt dan aan de build/char want chaos dmg sloopt echt 99% van de builds in die map :9 :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:21
Niet zo he! ;(

Die map is een chaos (no pun intended), veel te veel gedoe!

Damage output van die trapper is best OK, maar survivability laat te wensen over. al heb ik er een handje van om mobs te facetanken. :P Gisteren ook level 93 geworden, als ik mijn survivability wat hoger krijg wil ik best nog een level pakken, denk dat dat wel lukt haha.

Mijn poison arrow kan nog naar 20q/lvl21, als mede conc effect en increased area of effect. Empower/enhance/enlighten (ik gebruik iig 2 van de 3 :P) moeten ook naar level 3, en dan hopelijk corrupten naar level 4.

[ Voor 23% gewijzigd door enira op 29-07-2015 10:45 ]

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Hoorde het net. Als je Eldritch Battery hebt kan je RF aanzetten zonder degen! Is een foutje volgens mij :) Maar lijkt me extra power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
kevinl schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:38:
Hoorde het net. Als je Eldritch Battery hebt kan je RF aanzetten zonder degen! Is een foutje volgens mij :) Maar lijkt me extra power!
Is alweer gefixed door een patch van vandaag ;)
Fixed a recently introduced bug where Eldritch Battery prevented the life degeneration of Righteous Fire.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1367504

Wat ik me trouwens altijd afvraag is wanneer iedereen stopt met het runnen van 68 maps?
Ik ben nu 76 op een tempest char, dus ik doe het wel rustig aan en farm mijn levels en gear voordat ik iets hogers doe, maar er komt natuurlijk een punt waarop je stopt met 68 maps.

Dit is overigens mijn eerste HC char waarmee ik "map-level" gehaald heb, dus het runnen van maps is nieuw voor mij, maar is erg tof!

[ Voor 29% gewijzigd door Arachnan op 31-07-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 10:03
*O* Thornflesh removed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aekaz
My arch nemesis! Ik kan vrijwel alles tanken wat ik ben tegengekomen, of ik kan pots poppen en optijd weg komen. Behalve bij thornflesh. Dat was 1x knipperen en ik was dood. Wat een achterlijke mod was dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ben ondertussen bezig Act 3/4 merciless te doen op mijn tank lvl63 in Tempest. Moet even langs Dominus straks, maar het was shocked tempest op zijn vloer gister dus zijn slam en totems deden af en toe heel erg zeer. Uiteindelijk maar portal genomen omdat ik mijn geluk niet wou blijven uittesten

De tank is best een beest geworden tot nu toe voor mijn gevoel. Durfde de vaal slam niet aan om te testen, maar Merc Dominus zn slam terwijl ik shocked had was in elk geval prima te doen. Enige keren dat ik in de problemen ben geweest,was bij serieuze hoeveelheden Chaos damage.

Damage output lijkt ook prima, het meeste gaat in 1-2 slagen neer, maar daar bouw je geen tank voor.

Mis alleen guild op HC/Tempest, dus vandaar dat ik het hier neergooi. Misschien dat er nog wat tips zijn om dit verder uit te werken/verbeteren, of dingen die ik over het hoofd heb gezien. Nog niet bekend met Maps, en nu is er mogelijk nog tijd om dingen te corrigeren.
De uiteindelijke build in elk geval.

Loop momenteel rond met het volgende:

Elemental
- Enfeeble. 100% damage wordt momenteel 79% (int loopt wat achter om op te werken) voordat mijn verdediging begint.
- Max resists, dus van elemental damage blijft er in principe ~20% over na enfeeble ALS ik geraakt wordt.

Physical
- Enfeeble op target. 100% damage wordt dus 79% voordat mijn verdediging begint.
- Vaste physical reductions (golem, endurance charges, arctic armor, soul of steel). Meen dat deze multiplicative zijn ipv additive, dus voor nu niet 36% maar 32% reductie. Toch gaat het dan al richting 54% van de originele schade ontvangen. Er komt nog 1 charge bij uit de passive tree waardoor het uiteindelijk 50% zou moeten worden, maar nu al erg ontspannen rondlopen.
- ~10k armor inclusief molten shell, maar bescherming is afhankelijk van damage dus reductie is lastiger in te schatten. Staat nu op iets van 60%, wat neer komt op 22% van oorspronkelijke damage. Uiteindelijk met de extra endurance charge en hoger level arctic armor/chaos golem zou dat dus in lijn moeten komen met de elemental damage.

Overig:
- ~20% evasion + enfeeble, (geen idee hoe groot het effect van enfeeble is). Geen US dus, anders hebben deze beiden geen zin.
- Blind in combinatie met CWDT/Tempest Shield/Detonate Corpses. Leek me mooi te combineren met evasion/enfeeble.
- ~35% block
- Chill (ice crash, hatred, AA) voor 33% lagere attack speed.
- Stun Build (3x mace node en 3x stun node tegenover US) maakt 33% threshold reduction. Combineer dat met ice crash (hoge base damage) en dat gaat ook prima.

edit: moet dit even kwijt. Net jewel gecraft met +maximum life, +damage en +area damage. Zie er momenteel maar 1 andere te koop staan (warbands weliswaar, niet tempest) met iets mindere rolls voor 2ex. Nu nog koper vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Xanaroth op 31-07-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ik heb eens even een courtyard clear opgenomen met mijn mjölner build :)

Probeer in het filmpje voor het eerst volledig met cyclone ging op zich prima

YouTube: My new Mjölner cyclone build trying 78 map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
SMD007 schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:54:

Ziet er heel mooi uit. Dus als we mappen mag ik ook mijn eigen vuurwerk meenemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 12:01:
[...]

Ziet er heel mooi uit. Dus als we mappen mag ik ook mijn eigen vuurwerk meenemen?
Ja hoor. Ben trouwens weer van cyclone afgestapt veel te weinig hits waardoor ik veel te weinig regenboognukes maak. Ben nu met GMP & Lightning Strike/Molten Strike bezig stukken betrouwbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• microoo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 10:03

Het lijkt alsof jij screen shake hebt aan staan, word je daar niet helemaal gek van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk filmpje. Maar hoezo default attack op L1? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
microoo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Het lijkt alsof jij screen shake hebt aan staan, word je daar niet helemaal gek van?
Nope totaal geen moeite mee.
Verwijderd schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:01:
[...]

Leuk filmpje. Maar hoezo default attack op L1? ;(
waarom niet? Heb er totaal geen moeite mee hoor. Meestal heb ik mijn main attack ook op linker muisknop, maar met bijv. cyclone of flicker strike vind ik dat niet prettig. Reave bijvoorbeeld gaat gewoon vanaf mn linker muisknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 11:25
Ga deze game ook maar eens proberen... Tips qua class om mee te beginnen?
Mensen die me misschien een beetje wegwijs kunnen maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Protax schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 01:05:
Best lastig om echt te adviseren... er is niet echt een cookie cutter newb friendly build oid. Je moet het echt ontdekken terwijl je speelt. Wellicht als je aangeeft wat voor soort build je leuk vindt om te spelen (melee, ranged, caster) kunnen we een build adviseren. Je kunt dan een build van het forum gaan volgen of zelf wat proberen. Als je de guild joined is er altijd wel iemand die je ingame advies kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
1) Een class zegt in deze game niet heel veel het bepaald alleen waar in de tree je begint. Als witch zijnde zou je bijvoorbeeld ook prima een melee fighter kunnen maken. Het is alleen zo dat wanneer je dat vanuit de Marauder kant doet het aan het begin natuurlijk wel iets makkelijker hebt, omdat de nodes voor melee daar in de buurt zitten.
2) je eerste build zeggen ze altijd gaat falen (mijn eerste build werkte prima dus het is niet DE regel ;) ) laat je daar niet door tegenhouden je leert de tree en de game er door kennen
3) Er zit geen gold/geld in deze game. Je traded echt met items of met crafting materials er droppen allerlei orbs met die orbs kun je craften, maar sommige van deze orb's zijn meer waard om mee te handelen dan om zelf te gebruiken. Leer dit zo snel mogelijk erg belangrijk! ;)
4) join onze guild zie mijn sig wie je moet contacteren daarvoor de guildstash zit vol leuke beginners items die je er gewoon uit mag halen.
5) Op de officele sites staan nog veel meer tips & tricks hoe je deze game het beste kan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Thanks, ik zit in de guild. Ben nu level 5, veel werk aan de winkel de komende twee dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Het mooie aan dit spel is dat je bijna alle kanten uit kan, dit is dan ook meteen het nadeel als je er pas aan begint.
Ik zou gewoon beginnen met een bepaalde speelstijl die je leuk vindt.
Als je schieten leuk vindt dan is een split arrow crit build leuk en makkelijk om te levelen.
Als je het leuker vindt om andere dingen monsters te laten killen dan een flame totem of summoner build.

Melee builds speel ik vrijwel nooit, ik ben nu bezig met een discharger waar ik in deze thread
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1373829
de blood magic discharger volg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Rob_Dielemans schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:18:
[...]

Het mooie aan dit spel is dat je bijna alle kanten uit kan, dit is dan ook meteen het nadeel als je er pas aan begint.
Ik zou gewoon beginnen met een bepaalde speelstijl die je leuk vindt.
Als je schieten leuk vindt dan is een split arrow crit build leuk en makkelijk om te levelen.
Als je het leuker vindt om andere dingen monsters te laten killen dan een flame totem of summoner build.

Melee builds speel ik vrijwel nooit, ik ben nu bezig met een discharger waar ik in deze thread
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1373829
de blood magic discharger volg.
Ik heb op advies een Cyclone Marauder gemaakt, naja ben nu level 15.
Levellen gaat alleen echter heel traag, en ik wordt gek van al dat geclick.
Nu heb ik echter ook het probleem dat ik DEX en INT mis, waardoor mijn skills niet meer werken... En ik heb geen idee hoe ik dat zo snel even oplos :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Protax schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 19:34:
[...]

Ik heb op advies een Cyclone Marauder gemaakt, naja ben nu level 15.
Levellen gaat alleen echter heel traag, en ik wordt gek van al dat geclick.
Nu heb ik echter ook het probleem dat ik DEX en INT mis, waardoor mijn skills niet meer werken... En ik heb geen idee hoe ik dat zo snel even oplos :S
ik heb mijn main skill meestal op D dus klik bijna niet. Weet niet of je dat ook hebt maar je kunt je loop knop ook op bijv. W zetten. Scheelt allemaal een hoop geklik.

DEX en INT kun je op gear krijgen... evt via masters erop laten craften. Vaak is het ook wel handig/nodig om een paar dex en int nodes te pakken onderweg zodat je de gems die dat nodig hebben kunt blijven gebruiken en levellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Level 22 geworden vanavond met een Witch... Marauder wordt hem toch maar niet... :)
Morgen weer vrolijk verder, wat een vette game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arachnan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-09 21:58
Protax schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 02:42:
Level 22 geworden vanavond met een Witch... Marauder wordt hem toch maar niet... :)
Morgen weer vrolijk verder, wat een vette game!
Een class zegt niet zo heel veel in Path of Exile ;)
Een Marauder kan net zo goed een spellcaster zijn als een Witch dat is. Natuurlijk leent het startgebied van de Witch zich wel beter daarvoor.

Veel skills/build worden ook pas echt effectief vanaf een bepaald level, wanneer je specifieke talent keystones (talent points die je speelstijl compleet kunnen wijzigen, bijvoorbeeld Blood Magic) kunt combineren, of je een specifieke unique item kan dragen.

Een goed voorbeeld hiervan is de skill Arc. Dit is een lightning spell die tussen vijanden stuitert.
Echter kan dat in het begin maar tussen 2, maar naar mate je gem in levels omhoog gaat, gaat dat omhoog naar 6 of maximaal 7. In het begin is Arc dus beduidend slechter dan later.

[ Voor 7% gewijzigd door Arachnan op 05-08-2015 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Inmiddels level 38, en ga het ieder level leuker vinden.
Mijn witch loopt nu met dubbele fire totems, wat echt heerlijk speelt.
Moet nog veel leren! Maar dat maakt dit spel nou zo leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Zo dat gaat lekker man :)
Goed om te zien dat een D3 speler PoE een echte kans gegeven heeft! Ik zeg volgende league mee doen in de hc league!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 09:09
JohnnyV76 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:46:
Goed om te zien dat een D3 speler PoE een echte kans gegeven heeft! Ik zeg volgende league mee doen in de hc league!! :P
Hier ook een D3-speler die tijdens het wachten op patch 2.3 PoE eens aangeslingerd heeft. Een goede timing ook, omdat versie 2.0.0 nog vers is.

Ik speel (ook) met een dual flame totem witch. Ik vond het namelijk wel een goed plan om eerst een uitgekauwd pad te volgen waarbij elke stap werd toegelicht. Zo heb ik in ong. twee weekjes tijd een hoop opgestoken en loop nu met een lvl 74 witch wat mapjes schoon te vegen op Warbands.

Het spel doet mij best wel denken aan D2 en dan vooral het theorycraftige aspect spreekt mij aan, omdat ik tijdens mijn D2-tijd ook een hoop vreemde builds heb gemaakt (min-damage paladin, frost zealot bear). Mijn plan is eerst wat itamz bijeen te farmen en dan eens te proberen zelf een build te plannen.

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Leuk om te zien dat er steeds meer D3 spelers deze game ook een kans geven. Als je ingame vragen hebt of je wilt een paar starter items vergeet dan niet een guild invite te regelen ;) (zie mijn sig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Kon de verleiding niet weerstaan. Toch, maar een Ventor's Gamble gekocht slechte rol voor 8 ex
7 divines verder toch heel mooi mijn investering eruit gehaald zie link voor result

https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1379961

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Laatst online: 07:11
wat is eigenlijk het beste om te doen als je helemaal nieuw bent? heb in diablo 3 een monk gespeeld wat wel erg leuk was. maar PoE is toch wel heel anders. zoek dus een leuke class om mee te beginnen. Heb ooit een archer geprobeerd. althans een ranged en dat ging niet zo best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Ranged is juist prima keuze, maar het beste is misschien nog wel een Marauder en gewoon veel HP nodes pakken dan kan je het bijna niet fout doen als je zelf de tree wilt ontdekken. Andere goede keuze is op het poe forum een build zoeken die beginners friendly omschreven wordt. Het is natuurlijk niet handig om een build te volgen waarbij staat dat je de duurste items die er zijn nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
JohnnyV76 schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 07:46:
Ja, was even toe aan iets anders... Football Manager ging vervelen :P
Heb er nog geen moment spijt van, heb echt het gevoel wat ik aan het begin van D3 ook had (en misschien nog wel erger) :F
Heb helaas niet zoveel tijd meer als vroeger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Protax schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 18:01:
[...]

Ja, was even toe aan iets anders... Football Manager ging vervelen :P
Heb er nog geen moment spijt van, heb echt het gevoel wat ik aan het begin van D3 ook had (en misschien nog wel erger) :F
Heb helaas niet zoveel tijd meer als vroeger...
Ja ja.. tot dat season 4 uitkomt en dan.. ;)

Anyways, bij POE heb ik meer het gevoel van Diablo spel dan dat ik het bij D3 had ervaren. Dit is natuurlijk goed voor POE maar vind het persoonlijk ook jammer dit te moeten constateren als fervent D2 speler/fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gisteren heb ik mijn bestaande lvl 83 Scion omgetoverd in een tank build zonder shield.
Met een legacy Anvil, 2 Essentia Sanguis en verder zoveel mogelijk armour / evasion gaat het best goed.
Ik heb mijn gear echt nog lang niet in orde, maar kan zonder echt health te droppen inmiddels Generaal Gravicus facetanken met een wit hemd aan. Alleen de DPS is nog maar 3k :S

De truc is dat ik 10 ongebruikte jewel locaties heb in mijn pasive tree die ik nog kan gebruiken om de DPS op te krikken. Scion is wat dat betreft ideaal. Alleen wat zijn die jewels duur op standaard? Een vergelijkbare jewel is op warbands enkele chaos, terwijl deze op standaard 1exalt of meer kost. Echt belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogarduv
Kaw schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 15:10:
Gisteren heb ik mijn bestaande lvl 83 Scion omgetoverd in een tank build zonder shield.
Met een legacy Anvil, 2 Essentia Sanguis en verder zoveel mogelijk armour / evasion gaat het best goed.
Ik heb mijn gear echt nog lang niet in orde, maar kan zonder echt health te droppen inmiddels Generaal Gravicus facetanken met een wit hemd aan. Alleen de DPS is nog maar 3k :S

De truc is dat ik 10 ongebruikte jewel locaties heb in mijn pasive tree die ik nog kan gebruiken om de DPS op te krikken. Scion is wat dat betreft ideaal. Alleen wat zijn die jewels duur op standaard? Een vergelijkbare jewel is op warbands enkele chaos, terwijl deze op standaard 1exalt of meer kost. Echt belachelijk.
Die generaal is toch niet zo spannend? Probeer Kole van Luna temple lvl 1 te facetanken zonder zichtbaar health verlies.

Hierna ga je een stapje hoger naar vaal smash en domi touch of god, en misschien voll's smash en mala smash?

Denk dat Mala smash de hoogste dmg heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Zo eindelijk level 60 :) Nu gaat het volgens mij pas echt beginnen... Snel nog de laatste 2 acts even clearen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
nogarduv schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 16:55:
[...]

Die generaal is toch niet zo spannend? Probeer Kole van Luna temple lvl 1 te facetanken zonder zichtbaar health verlies.

Hierna ga je een stapje hoger naar vaal smash en domi touch of god, en misschien voll's smash en mala smash?

Denk dat Mala smash de hoogste dmg heeft?
Voll's smash en dominus smash zonder probleem overleeft!
Kole heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben er niet bang voor.

Edit: Gisteren nog wat meer gespeelt. Er zijn helaas nog steeds bosses die me kunnen killen. Malachai heb ik nog niet geprobeerd, maar de overige act 4 bosses zijn geen probleem.

Gisteren een Pit mapje gedaan en ik schrok me verrot. Ik restore op dit moment >10k health per seconde en die boss vernietigde me. :| Die deed dus meer dan 10k dps op mij en dat door de armour en fortify heen. Als het al fout gaat bij een level 68 boss...
Vervolgens heb ik verscheidende mapjes gedaan zoals tweemaal een lvl 73 strand map met nasty mods en met 2 bosses die gelijktijdig op me in aan het beuken waren en dat was geen probleem. Die Pit boss is dus niet normaal hard. Goed dat ik het weet. Een mooie test om later de build nog eens te testen op survivability.

[ Voor 42% gewijzigd door Kaw op 10-08-2015 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
Helaas gister niet meer kunnen spelen (was naar een festival).

Maar ik ben inmiddels level 62, en heb ACT 3 opnieuw uitgespeeld. Wat ik vaag begreep is dat ACT 4 niet opnieuw gespeeld hoeft te worden?

Kan iemand mij vertellen wat ik nu exact moet gaan doen, en hoe ik nu bijv. aan betere (oranje) gear kan komen? In een public gaf iemand aan The Docks te farmen tot dat ik level 65 ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Kaw schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 11:54:
[...]

Voll's smash en dominus smash zonder probleem overleeft!
Kole heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ben er niet bang voor.

Edit: Gisteren nog wat meer gespeelt. Er zijn helaas nog steeds bosses die me kunnen killen. Malachai heb ik nog niet geprobeerd, maar de overige act 4 bosses zijn geen probleem.

Gisteren een Pit mapje gedaan en ik schrok me verrot. Ik restore op dit moment >10k health per seconde en die boss vernietigde me. :| Die deed dus meer dan 10k dps op mij en dat door de armour en fortify heen. Als het al fout gaat bij een level 68 boss...
Vervolgens heb ik verscheidende mapjes gedaan zoals tweemaal een lvl 73 strand map met nasty mods en met 2 bosses die gelijktijdig op me in aan het beuken waren en dat was geen probleem. Die Pit boss is dus niet normaal hard. Goed dat ik het weet. Een mooie test om later de build nog eens te testen op survivability.
Dat komt volgens mij omdat die boss van pit map Chaos Damage doet, dus als je daar geen resistence voor hebt krijg je inderdaad een flinke mep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
Ik ben er inmiddels ook proefondervindelijk achtergekomen dat niet elke lvl. 68 map hetzelfde is. Vrolijk fluitend dunes/tropical island leegvegen en dan wel even desert/pit denkten te gaan doen is een, eehm., aparte verrassing.

Het probleem van die pit boss is ook niet echt de boss zelf, maar meer de enorme spam met monsters en het feit dat de boel afgesloten wordt. Wel een aardige check voor de AOE van je build.

Ik had van het weekend ook een leuke verrassing op de Tropical Island map. Gewoon een simpel mapje met een aardige 'slaying enemies close together can attract monsters from beyond this realm' mod. Een simpele mod die wat extra drops oplevert. Totdat ik plots
spoiler:
Abaxoth, The End of All That Is
aan mijn fiets had. Toen moest ik wel even rennen.

Wel leuk om dit soort dingen tegen te komen als verse POE-speler. Gelukkig speel ik softcore. :P

"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits) | PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
cfern schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:20:
Ik ben er inmiddels ook proefondervindelijk achtergekomen dat niet elke lvl. 68 map hetzelfde is. Vrolijk fluitend dunes/tropical island leegvegen en dan wel even desert/pit denkten te gaan doen is een, eehm., aparte verrassing.

Het probleem van die pit boss is ook niet echt de boss zelf, maar meer de enorme spam met monsters en het feit dat de boel afgesloten wordt. Wel een aardige check voor de AOE van je build.

Ik had van het weekend ook een leuke verrassing op de Tropical Island map. Gewoon een simpel mapje met een aardige 'slaying enemies close together can attract monsters from beyond this realm' mod. Een simpele mod die wat extra drops oplevert. Totdat ik plots
spoiler:
Abaxoth, The End of All That Is
aan mijn fiets had. Toen moest ik wel even rennen.

Wel leuk om dit soort dingen tegen te komen als verse POE-speler. Gelukkig speel ik softcore. :P
Ik heb er al echt vele maps opzitten, met beyond zelfs dubbel beyond, maar die meneer wil maar niet spawnen zou graag mn build tegen hem testen Je hebt dus aardig "geluk" dat je hem nu al een keer ontmoet hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfern
SMD007 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 10:29:
[...]
Ik heb er al echt vele maps opzitten, met beyond zelfs dubbel beyond, maar die meneer wil maar niet spawnen zou graag mn build tegen hem testen Je hebt dus aardig "geluk" dat je hem nu al een keer ontmoet hebt. :)
Ik kreeg hem doordat ik een strongbox plopte waardoor ik ineens een hele hoop meuk bijeen had. Dat plus instagib flame totems zorgde ervoor dat de spawns ook dicht bijelkaar bleven. Ik denk dat het aan die samenloop van omstandigheden heeft gelegen.

En inderdaad maar net wat je "geluk" noemt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob_Dielemans
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-09 09:18
Protax schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 09:37:

Maar ik ben inmiddels level 62, en heb ACT 3 opnieuw uitgespeeld. Wat ik vaag begreep is dat ACT 4 niet opnieuw gespeeld hoeft te worden?
Op je +1 passive quest na, voegt het niet zoveel toe Act IV Merciless.
(Tenzijj je een summoner bent)

Wel vind ik zelf (en velen met mij) dried lake het beste level area tot nu toe.
De boss is niet zo gevaarlijk, snelle clear mogelijkheden en leuke loot, het enige gevaar is mss bleeding dus zorg dat je daar een pot tegen hebt.

als je levelt zorg dat je niet teveel afwijkt van het monsterlevel omdat je dan een xp penalty krijgt
http://pathofexile.gamepedia.com/Experience#Penalties
Pagina: 1 ... 79 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]