Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Mij lijkt dat tempest leuker. FF de acts afscannen voor leuke mods en dan een uurtje fanatiek grinden in een area... Best leuk. Hopelijk straks ook op standaard.JohnnyV76 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 07:22:
Ziet er erg goed uit hoor awakenings. Had eigenlijk de warbands liever als hc league gezien denk ik maar wellicht is dat tempest gedoe ook wel leuk
Maar ik denk dat ik beide leagues niet zal spelen. Ze zijn me niet bijzonder genoeg. De 2.0 release in zijn geheel overigens wel hoor! Heb inmiddels 150 iiq en met flask en windripper erbij 190 iiq. 200 iiq aantikken lukt wel. Dan heb ik 3x een kans dat een divination card dropt.
Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq
En we kunnen POE gaan reviewen. Dat moeten we dan eigenlijk ook doen!
Heb mijn Windripper ook kunnen divinen tot een hoogte waar ik tevreden mee ben. 2 divines verder en 14% attack speed en 97% crit chance
Niet perfect, maar momenteel heb ik gewoon niet de tijd en de currency om er meer uit te halen.
Het werkt welSMD007 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:23:
Zo tweakers heeft ook eindelijk een artikel aan PoE gewijd! bij open beta werdt het gevraagd. Release en ook 1.1 - 1.2 - 1.3 werdt het gevraagd, maar nu eindelijk nu de game naar 2.0 gaat krijgt de game een notitie op de main news page. Naja beter laat dan nooit xd
Ik ben nu bezig om het weer te downloaden, en vanavond maar weer eens te spelen.
Even een snelle check zegt met dat ik een lvl 72 marauder heb.
Nu alleen totaal geen idee of mijn build nog viable is (iets met bow

Iemand een idee waar ik een 'check' en tips kan krijgen op basis van mijn lvl + items over wat ik het beste kan doen?
ps. zie mijn sig voor hoe je een guild invite kan krijgen.
Die kan je op de volgende site spelen, ik ben zelf al snel tot de conclusie gekomen dat ik nooit maar dan ook nooit divines hier voor ga gebruiken, wat een geld sink!!
http://veraan.com/
Edit:
Iemand heeft ook een scriptje gemaakt die je kan laten runnen en laten stoppen op de % perfectheid value die je zelf wilt. In chrome op F12 drukken, naar profiles gaan, pasten in console en op enter drukken. (Die 0,98 kan je aanpassen naar een waarde tussen 0 en 1,00 voor wat voor % perfecte ring je wilt).
Zit inmiddels op 20k divines en nog steeds niet boven de 91% uitgekomen. RNGesus pls..

var perfectionGoal = 0.98;
document.getElementById("clickMe").style.display = "none";
while (mod[0][0] != 15) {
blessed++;
mod[0][0] = roll(mod[0][1], mod[0][2]);
updateUI();
}
var tid = setInterval(function () {
if (perfection < perfectionGoal) {
divine++;
for (var i = 1; i < mod.length; i++) {
mod[i][0] = roll(mod[i][1], mod[i][2]);
}
updateUI();
} else {
clearInterval(tid);
}
}, 0);
addEventListener("keydown", function listener(event) {
if (event.keyCode === 27) {
clearInterval(tid);
removeEventListener("keydown", listener);
}
});
[ Voor 50% gewijzigd door microoo op 01-07-2015 20:48 ]
Ik speel altijd in temp leagues (non HC) dus wordt sws een nieuwe char. Heb tijdens deze beta een aantal builds uitgeprobeerd: melee, bow, wander, flame totem. In Awakenings zijn een aantal bestaande skills behoorlijk op de schop gegaan, waardoor een oude niet viable build / skill toch ineens interessant wordt. Zo heeft b.v. split arrow een boost gekregen: maar liefst 7 extra arrows vanaf gem lvl 13 (!) en de base damage wordt hoger per gem lvl.Fiole schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:49:
Wat zijn mensen van plan te spelen in 1.3, uit nieuwschierigheid? Een oude character / zelfde spec (maar iets aangepast met nieuwe talents) of een hele verse nieuwe char beginnen?
Dus.. zeer waarschijnlijk wordt het een bow build: crit split arrow. Qua DPS het beste van alle geteste builds, defense (evasion met acrobatics) alleen een beetje dodgy
Andere optie is een phys wander. In Awakenings heeft GGG een geweldige leveling phys wand toegevoegd (Twyzel), waardoor je vanaf lvl 31 al lekker kunt wanden. Met (dual) Twyzel zijn zelfs nog mid tier maps zeer goed te doen.
3e en minst waarschijnlijke optie is een full MF met flame totem. FT is ook flink aangepakt: lager totem duration, meer totem life, geen shotgun meer (meerdere projectiles kunnen niet meer 1 target raken), totem heeft ingebouwde LMP. Ondanks de flinke nerfs (vnl shotgun) heb ik het idee dat FT sterker is geworden. Een full blown MF build (a la Spork Totem vroeger) lijkt mogelijk.. Tis alleen een beetje zzzaai.
Nog 9 dagen om te beslissen
Looking for a blessed bag of holding
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Cruel is het al opletten daar doen ze al erg veel dmgJohnnyV76 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:36:
Zo... normal doorgelopen op de beta. Ging eigenlijk vrij soepel met een simpele ice shot build. Vooral toen ik voor 2c even een deaths harp op de kop getikt had ging het als een warm mes... anyway.... t/m a3 ging het super easy. Geen deaths (speelde maar op standard) bij domi maar toen in act 4 ging het toch een paar keer mis. Er zitten daar een paar heel nare unique bosses in de maps en dan heb ik het niet eens over Kaom en Daresso maar meer over de random bosses die echt enorm veel damage deden. Als ik straks de hc league speel wordt het daar dus erg goed opletten. Zeker op merciless kan ik me voorstellen dat de damage nog eens flink geboost is.
Normal is echt easy gemaakt. Wat naar mijn mening wel goed is want dan krijgt een nieuwe speler een beter gevoel bij de game. Echter vanaf cruel act 3 moet je toch echt gaan oppassen. Ik vond Dominus namelijk op Cruel echt insane (terwijl hij op Merciless wel weer prima te doen was)
[ Voor 14% gewijzigd door SMD007 op 02-07-2015 11:55 ]
Komt ongeveer hier op uit in de beta builder: http://cb.poedb.tw/us/pas...O707vevJF9kj2o_lj_Ev-Cv6P
Maak me alleen zorgen over Fortify en de mogelijke gevolgen. 30% damage reductie (na passives) die semi-permanent is, naast 4% per endurance charge en 4% Soul of Steel, kan betekenen dat de inkomende damage ook aanzienlijk veel hoger wordt dat je deze bescherming wel moet hebben.
Misschien wil ik dan niet meer in melee zitten in HC

Heeft iemand daar een gevoel bij, hoe het melee vergaat danwel hoe belangrijk Fortify is?
[ Voor 6% gewijzigd door Xanaroth op 03-07-2015 12:08 ]
Geen idee of het nog steeds zo is, maar melee dmg in maps kan enorm spiken. (tenzij dit opgelost is, want als lvl 80 char dood gaan in een 70 map door 1 random witte mob die je alleen 1 klap verkoopt leek mij imo een bug) Tijdens lvlen is Fortify totaal niet nodig al is het op HC natuurlijk nooit verkeerd om te hebben. Tijd zal het leren. Ik speelde zonder fortify en had niet veel moeite met mobs op die onregelmatige spike dmg dus na. Fortify voor HC is dus zeker een aanrader, maar geen absolute must. Zoals het er nu uit ziet. Er kan nog van alles veranderen.Xanaroth schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:03:
Heb zelf al een beetje met builds zitten spelen. Wil de melee shield kant op voor het facetanken (evasion/armor/shield setup, met de nieuwe fortify gem..) en daarbij misbruik maken van het trigger trio vengeance/riposte/reckoning met abyssal cry. Gewoon alles zichzelf laten doodmeppen, kan ik verder elk willekeurig wapen en skill gebruiken wat me leuk lijkt op dat moment.
Komt ongeveer hier op uit in de beta builder: http://cb.poedb.tw/us/pas...O707vevJF9kj2o_lj_Ev-Cv6P
Maak me alleen zorgen over Fortify en de mogelijke gevolgen. 30% damage reductie (na passives) die semi-permanent is, naast 4% per endurance charge en 4% Soul of Steel, kan betekenen dat de inkomende damage ook aanzienlijk veel hoger wordt dat je deze bescherming wel moet hebben.
Misschien wil ik dan niet meer in melee zitten in HC.
Heeft iemand daar een gevoel bij, hoe het melee vergaat danwel hoe belangrijk Fortify is?
Even dat je het weet, Fortify werkt niet met trigger gemsXanaroth schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 12:03:
Heb zelf al een beetje met builds zitten spelen. Wil de melee shield kant op voor het facetanken (evasion/armor/shield setup, met de nieuwe fortify gem..) en daarbij misbruik maken van het trigger trio vengeance/riposte/reckoning met abyssal cry. Gewoon alles zichzelf laten doodmeppen, kan ik verder elk willekeurig wapen en skill gebruiken wat me leuk lijkt op dat moment.
Misschien wil ik dan niet meer in melee zitten in HC.
"This effect only applies to active melee skills and will not work with Trigger gems."
(http://pathofexile.gamepedia.com/Fortify_%28support_gem%29)
Zo'n passive build met fortify gaat dus niet werken. Daarnaast weet ik ook niet of abyssal cry werkt met trigger gems...zou daar ook mee oppassen.
Helaas :x
Sorry, was niet duidelijk genoeg. Bedoel dat met fortify facetanken mogelijk wat makkelijker wordt, en ik daardoor met de trigger gems wil gaan spelen.Fiole schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 02:23:
[...]
Even dat je het weet, Fortify werkt niet met trigger gems
"This effect only applies to active melee skills and will not work with Trigger gems."
(http://pathofexile.gamepedia.com/Fortify_%28support_gem%29)
Zo'n passive build met fortify gaat dus niet werken. Daarnaast weet ik ook niet of abyssal cry werkt met trigger gems...zou daar ook mee oppassen.
Helaas :x
Iets als 4L of 6L met standard attack skill (frenzy, molten strike,static strike..) en als 1 van de supports fortify. Daarnaast 4L of 6L met de 3 trigger gems.
Met abyssal cry taunt je monsters volgens de beschrijving, waardoor het slechts kwestie is van fortify ophouden. Dan zorgen de trigger gems samen met explode-on-kill van de cry ervoor dat je vanzelf een enorme AOE krijgt.
Dan de overige 4 items nog voor grofweg: set met aura's (alpha's howl probeer ik nog te pakken voor ze extreem duur worden, zodat ik alsnog 4 aura's kan blijven gebruiken), defensief setje (molten shell?), eentje voor tempest shield (nu cast buff, dus waarschijnlijk CWDT erbij) en laatste iets met wat utility zoals movement skill en totem.
Dus niet volledig passief, maar wel stuk minder afhankelijkheid. Dan kan ik vrijwel elke willekeurige attack skill en wapen (behalve bow/wand) gebruiken zonder echt iets in te leveren. Geeft hopelijk wat meer vrijheid rondom de specialere skills als dominating blow.
Of gewoon voor belachelijk veel attacks met iets als frenzy, cyclone, static/molten strike
Trouwens, is er in HC ook een tweakers/NL guild? Tweakers of Wraeclast bestaat zo te zien alleen in Normal.
We do what we must because we can.
Stuk terug in dit topic staan de officers. Even copy paste voor je:
Helanha (Guild Leader)
ShockDan (officer)
Dorennendan (officer)
Tenaci_T (officer)
Sciontics (officer)
Als je deze chars toevoegt als vriend dan kun je een invite krijgen.
Oftewel ik mag niet klagen.
Al gevonden sorry
[ Voor 21% gewijzigd door JohnnyV76 op 06-07-2015 09:46 ]
Waar haal je dat weg?Kaw schreef op maandag 06 juli 2015 @ 08:13:
Wow eternals zijn nu ook legacy geworden! Beetje balen dat ik initieel goed zat met het idee om exalts om te zetten naar eternals, maar dat ik van die eternals een windripper van gekocht heb die ik geruild heb voor een mjolner die ik geruild heb voor een 35065 dps mirrow wand
Oftewel ik mag niet klagen.
Gevonden
edit2: wat zal er met de kaarten gebeuren die ook eternal orbs geven? als die wel blijven bestaan worden ze ZIEK duur

[ Voor 20% gewijzigd door SMD007 op 06-07-2015 10:29 ]
Verkopen die hap. Voor de opbrengst kun je dan b-quality mirrors kopenSMD007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:22:
[...]
Waar haal je dat weg?
Gevondenbeetje onverwachts damn daar gaat mijn idee om weer een mirror worthy item te craften.
Die mirror wand van mij komt uit een league. Niet een topmirror, waardoor de verkoper van zins was om te ruilen tegen een Mjolner. Een nuchter persoon is ook tevreden met 99% kwaliteit voor 50% van de prijs toch?
Wel grappig dat ik in totaal 3 exalts en een Windripper heb gevonden. De rest van mijn marktwaarde komt van trading. Eigenlijk kun je het spel winnen met traden denk ik.
Verwijderd
Of gewoon een goede build maken.Kaw schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:32:
[...]
Verkopen die hap. Voor de opbrengst kun je dan b-quality mirrors kopen![]()
Die mirror wand van mij komt uit een league. Niet een topmirror, waardoor de verkoper van zins was om te ruilen tegen een Mjolner. Een nuchter persoon is ook tevreden met 99% kwaliteit voor 50% van de prijs toch?
Wel grappig dat ik in totaal 3 exalts en een Windripper heb gevonden. De rest van mijn marktwaarde komt van trading. Eigenlijk kun je het spel winnen met traden denk ik.
Van wat? Van items die je gevonden of getrade hebt? Dat laatste gaat voor mij 100 keer effectiever dan het vinden.
Verwijderd
Van gevonden items kan toch ook prima? Hoe wil je traden in een nieuwe league bijvoorbeeld de eerste twee dagen?Kaw schreef op maandag 06 juli 2015 @ 10:57:
[...]
Van wat? Van items die je gevonden of getrade hebt? Dat laatste gaat voor mij 100 keer effectiever dan het vinden.
Je wilt niet weten hoeveel mensen daar toch rijk van worden. Even snel tot act 4 merciless doorspelen. Alle gevonden items/currency verkopen en wat je dan overhoud de rest van de league alleen maar traden. Er komen mensen rijker uit die league daardoor dan mensen die alleen maar lvlen en mapjes spelen. Vergeet niet dat alles wat je zon beetje in deze game doet je currency kost terwijl traden je niets hoeft te kosten.Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:02:
[...]
Van gevonden items kan toch ook prima? Hoe wil je traden in een nieuwe league bijvoorbeeld de eerste twee dagen?
Zelf ben ik niet zon fan van traden. Het kost je erg veel tijd en je komt soms echt klootzakken tegen of ook best vervelend mensen die 20% Engels typen/begrijpen.
Ik ben ook wel blij met mijn wand
Het hele POE forum is over de zeik.
Verwijderd
Het is zeker te doen, maar traden kost wel wat tijd en die is kostbaar als je wil levellen (racen kan ik beter zeggen).SMD007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:33:
[...]
Je wilt niet weten hoeveel mensen daar toch rijk van worden. Even snel tot act 4 merciless doorspelen. Alle gevonden items/currency verkopen en wat je dan overhoud de rest van de league alleen maar traden. Er komen mensen rijker uit die league daardoor dan mensen die alleen maar lvlen en mapjes spelen. Vergeet niet dat alles wat je zon beetje in deze game doet je currency kost terwijl traden je niets hoeft te kosten.
Zelf ben ik niet zon fan van traden. Het kost je erg veel tijd en je komt soms echt klootzakken tegen of ook best vervelend mensen die 20% Engels typen/begrijpen.
Ik wil alleen maar aangeven dat een goede build het halve werk is.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nog 1,5 dag voor release. Wat ik toch wel een beetje gek vind is dat de nieuwe tree nog niet neergezet is en er nog geen lijst is met alle skill changes. Ik weet echt nog niet wat ik zal gaan spelen in tempest en de tijd dringt om te spelen met een build.
Er wordt gefluisterd dat flametotem generfd gaat worden. Dat is al gebeurd voor Blood Rage en Flicker Strike (zeggen ze)
Wat ik hoor is Kinetic Blast nog steeds erg sterk. Ik heb een plan om een ranged attack totem kinetic blast glass canon te maken. Zover ik kan zien moet dat erg sterk worden.
Van de week een un'id Pledge of hands gekocht, had 132% spell dmg van max 160%, 1 divine erop et voila 160%..
Zonet 86 jewelers voor 6S en 3 fusings voor 6L
Jonges, jonges, jonges. Ik gooi al 3 jaar fusings naar 6 sockets en nog steeds geen 6L. Denk dat ik de 3000 nader.Occy74 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 02:14:
Eindelijk weer eens wat geluk zonet..
Van de week een un'id Pledge of hands gekocht, had 132% spell dmg van max 160%, 1 divine erop et voila 160%..
Die 6 link is voor mij een mythisch begrip en voor jou 3 fusings.
Edit: Chris is laat met de patch notes. Ze zouden er gisteren zijn. Ze zouden er vanmorgen zijn. Waar zijn ze?
[ Voor 10% gewijzigd door Kaw op 10-07-2015 10:04 ]
Wellicht toch maar een ranged build met iceshot of lightning arrow en dan zonder prolif misschien. waaa... en t begin al bijna.
GZ!Occy74 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 02:14:
Eindelijk weer eens wat geluk zonet..
Zo ging het bij mij 2 weken terug op een Belly of the Beast.
Op naar de release. Vanavond helaas geen tijd.
Als het goed is, is mijn wand ook ietsje gebuffed. De phys/acc t1 roll is generfd, maar die zit niet op mijn wand. Daarentegen wel een added lightning damage t1 en die is wel gebuffed. Net als de base damage. Misschien dat de attack speed terug geschroefd is? We zien wel...
En flame-totem en SRS zijn niet generfd volgens de patch!
Door de verandering van EB heeft praktisch elk SRS karakter een probleem.
En de veranderingen aan haste en vaal haste verminderen de dmg output ook een hoop.
Maar goed, aangezien ik een nagenoeg perfecte SRS char had aan t eind van de league half jaar terug. Kan die extra dmg output me weinig schelen. Was sowieso insane en denk dat het dat nog steeds is.
Mana probleem oplossen wordt een lastiger verhaal.
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming
SRS is wel generfed!! Vooral door de veranderingen aan EB, mana probleem was al lastig in 1.3 maar na 2.0 wordt het nog lastiger verwacht ik (en Marc, ben zeker beniewd naar jou 2.0 bevindingen tov van je SRS toon!)
Flame totem lijkt wel de nieuwe spork maar trust me na een tijdje dan wil je niet eens meer spelen... ZO SAAI!
Waarschijnlijk heb ik hetzelfde met een summoner maar dan kan ik altijd omschakelen naar een SRS build.
Nog ietsje meer als 4 uurtjes.. WOOT!
Zal wel waarschijnlijk tig keren rippen deze league... maarja... heeft ook zn charme die nieuwigheid.
Ga overigens spelen in Tempest HC league, zie jullie straks wel online!

Ik ben inmiddels ook uit mijn build: Shadow Magma Orb
Nog minder dan 2,5 uur!
Dat is een goede tip zeg, hebben jullie nog meer tips voor een league/poe beginner?microoo schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:20:
Dus eerst even snel wat classes naar town rennen en wat skill gems mulen.
We do what we must because we can.
Meeste gems kun je straks bij de vendor kopen: alle gems voor jouw class uit completed questsmicrooo schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:20:
Dus eerst even snel wat classes naar town rennen en wat skill gems mulen.
Gems van andere classes kun je via guildies krijgen
EDIT 19u20: patching 2.0
[ Voor 5% gewijzigd door FiraNove op 10-07-2015 19:20 ]
Dat klopt, maar heb fire trap en EK nodig en die krijg je door met ranger en shadow even hillock te verslaan, dus zo gebeurd. Flame totem vraag ik later wel aan een guildie inderdaadRobbieTheHut schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:45:
[...]
Meeste gems kun je straks bij de vendor kopen: alle gems voor jouw class uit completed quests
Gems van andere classes kun je via guildies krijgen
Edit: Voor alle steam users: Je kan beginnen met preloaden!
[ Voor 6% gewijzigd door microoo op 10-07-2015 19:39 ]
En ff doorlopen voor een extra quicksilver is ook een goede investering. Ik vind het wel raar dat de NPC-vendor gems nog steeds class gebonden zijn.microoo schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:51:
[...]
Dat klopt, maar heb fire trap en EK nodig en die krijg je door met ranger en shadow even hillock te verslaan, dus zo gebeurd. Flame totem vraag ik later wel aan een guildie inderdaad
Edit: Voor alle steam users: Je kan beginnen met preloaden!
Tip die ik je kan geven (en die iedereen gok ik wel heeft meegemaakt) is dat je gewoon moet accepteren dat je eerste (en misschien tweede) character slecht zal lopen na een zekere tijd. Uiteindelijk doe je ervaring op, zie je waar de problemen zitten (vaak in de passives), begin je opnieuw en ghaat het beter. Gewoon blijven spelenResuCigam schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 18:37:
[...]
Dat is een goede tip zeg, hebben jullie nog meer tips voor een league/poe beginner?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Nu mijn gear nog op orde maken. Heb mijn resistances nog niet eens op orde.
En hoe bevalt jullie poe2.0? Jewels vind ik tot nu toe meh. Heb ook nog geen divination cards gevonden. Wel heb ik geen desync meer gezien. Act 4 is wel ok. Sommige stukken zijn wel echt leuk.
Ik heb mijn doel voorlopig gehaald. Ik heb de 200k grens met m'n Facebreaker Cyclone build gebroken

Vind het nogal overweldigend allemaal. Op de eerste plaats de grooste skilltree die ik ooit in mijn leven heb gezien (die je ook niet zo 1-2-3 aan kan passen). Daarnaast vind ik de combat vrij traag vergeleken met D3 (sorry). En die gems, mja, ook daar weet ik niet wat ik ervan moet vinden.
Ik ben iig een Witch begonnen, op Warbands (geen idee waarom maar dat zou 'standard' moeten zijn).
Kan iemand mij een link naar een beginner guide geven over een Witch? Zodat ik op die manier wat meer kan leren.
Incinerate (soort flamethrower skill):
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1312793
Dual Flame Totem (schiet vuur, maar kan je zelf geen attacks meer doen, Heel veilig, wel een beetje saai als je het lang speelt)
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1303239
Summoner
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1304671
Arc witch (chain lightning skill)
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1147951
Combat als je net begint is absoluut traag, zeker als je echt net begint op het strand en je nog geen gems en gear hebt. Hoe verder je komt en hoe meer skill points je toewijst hoe sneller het gaat. De continue progressie in PoE vind ik ook juist fijner dan in D3. In D3 heb je op een gegeven moment een bepaalde set + een wapen en daarna zijn de upgrades er maar af en toe en ook de paragon levels zetten niet veel zoden aan de dijk. In PoE kun je juist op lvl85 een bepaalde node eindelijk pakken die je een flinke boost in life of dps kan geven.
Je moet er vanuit gaan dat je eerste char crap zal zijn. Met mijne eerste char (ook een witch) ben ik ontelbare keren doodgegaan en nu speel ik alleen nog de hardcore leagues. Het beste is denk ik wat te lezen over builds en een build te kiezen die je aanspreekt... dan weet je iig welke nodes je moet pakken als je levelled. Let wel... een hoop builds op het forum zien er geweldig uit met mega DPS maar dat zijn dan wel builds op de standard league waar de economie al jaren draait en er enorm goede gear voor handen is. In de temp leagues (warbands = normal en tempest = hardcore) zijn nog niet veel items in omloop dus is de economie net op gang aan t komen. Voorlopig eerst maar t spel leren kennen als je t toch wel leuk vindt en als je eenmaal door hebt hoe alles werkt dan zal je 2e char al een stuk beter uit de verf komen.
Dit is een beginners guide. Wellicht handig even door te lezen.
Hier staan de witch builds
edit: oh en als je verder wil spelen zou ik ook onze guild joinen. kun je ingame altijd iemand om hulp/advies vragen.
[ Voor 3% gewijzigd door JohnnyV76 op 13-07-2015 08:57 ]
Om met POE kennis te maken zou ik starten met dual flametotem. Saai, maar je gaat er heel ver mee komen.
Wil je een snel character? Kies dan bijv. shadow, duelist of ranger en investeer in movement en attack speed. Met de juiste gear, frenzy charges en movement skills kun je heel snel attacken en moven. Het nadeel is dat dit vaak lastige builds zijn die veel kosten. Niet echt beginnersvriendelijk en vaak in de categorie glass canon.
Verwijderd
Werkt sowieso nog met LW. Meerdere keren gedaan.JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:07:
Even een andere vraag... het lijkt niet meer mogelijk om met blink arrow een kist open te maken en op tijd weg te zijn. Heb t nu al een paar keer geprobeerd maar lijkt maar niet te lukken. Zelfs al bijna geripped in tempest op een freeze chest. Zou dit komen door lockstep? Dat je zonder lockstep net even gebruik kon maken van de lag zeg maar. Werkt t nog met lightning warp?
Gisteren ook mijn eerste death gehad. Een boss in een shipyard map die ik niet eens zag, maar me offscreen zodanig hard in de fik zette dat ik het met flasks niet bij kon benen. Mijn totems verdwenen sneller dan ze damage konden doen. Vervolgens drukte ik per ongeluk naast mijn windowed screen, zodat ik in mijn desktop belande en dat was de druppel. Les voor de volgende keer: niet meer windowed spelen. Les 2: maak de fire resistance op orde.
Nee, omdat het geen spell is, is dit niet mogelijk.turbster schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:14:
Weet er iemand een manier om nu Enduring Cry automatisch te casten ?
Bedankt! Het probleem wat ik bij mezelf ervaar is dat ik eigenlijk altijd alles meteen goed wil doen. Terwijl het juist ook gaaf zou moeten zijn om 'maar wat te doen' en op die manier alles te leren. Echter vind ik dat zonde van mijn tijd (wat het niet zou moeten zijn).JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 08:54:
Dat overweldigende is juist wat PoE zo leuk maakt. D3 is erg simpel. Je gebruikt die, die en die skill en dan heb je de beste build en wil je een andere build dan gebruik je deze, deze en deze skill en dan ben je klaar.
Combat als je net begint is absoluut traag, zeker als je echt net begint op het strand en je nog geen gems en gear hebt. Hoe verder je komt en hoe meer skill points je toewijst hoe sneller het gaat. De continue progressie in PoE vind ik ook juist fijner dan in D3. In D3 heb je op een gegeven moment een bepaalde set + een wapen en daarna zijn de upgrades er maar af en toe en ook de paragon levels zetten niet veel zoden aan de dijk. In PoE kun je juist op lvl85 een bepaalde node eindelijk pakken die je een flinke boost in life of dps kan geven.
Je moet er vanuit gaan dat je eerste char crap zal zijn. Met mijne eerste char (ook een witch) ben ik ontelbare keren doodgegaan en nu speel ik alleen nog de hardcore leagues. Het beste is denk ik wat te lezen over builds en een build te kiezen die je aanspreekt... dan weet je iig welke nodes je moet pakken als je levelled. Let wel... een hoop builds op het forum zien er geweldig uit met mega DPS maar dat zijn dan wel builds op de standard league waar de economie al jaren draait en er enorm goede gear voor handen is. In de temp leagues (warbands = normal en tempest = hardcore) zijn nog niet veel items in omloop dus is de economie net op gang aan t komen. Voorlopig eerst maar t spel leren kennen als je t toch wel leuk vindt en als je eenmaal door hebt hoe alles werkt dan zal je 2e char al een stuk beter uit de verf komen.
Dit is een beginners guide. Wellicht handig even door te lezen.
Hier staan de witch builds
edit: oh en als je verder wil spelen zou ik ook onze guild joinen. kun je ingame altijd iemand om hulp/advies vragen.
Ik zou graag jullie guild willen joinen. Mijn ingamenaam is SloppyRolls, en ik speel dus Warbands (kan een Warbands character samen spelen met een Standard character)?
Ik heb nog wel een stuk of 100 vragen, maar dat komt wel als ik in de guild zit
Verwijderd
Gewoon self casten, werkt prima.turbster schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:14:
Weet er iemand een manier om nu Enduring Cry automatisch te casten ?
Je kunt niet cross-league met elkaar spelen maar je kunt je vrienden en guild members wel altijd zien waar ze ook spelen. En dan ook gewoon in-game tegen elkaar praten. Zal je straks/vanavond wel toevoegen en een invite voor de guild sturen.
Top! Dankjewel.JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 12:53:
@ Crimpy... Da's op zich geen slechte eigenschap. PoE is echter zo uitgebreid dat je het bijna niet de 1e keer goed kan doen. Ik weet nog wel dat ik dacht dat ik het wel aardig deed omdat ik wel van mening was dat ik jarenlange ervaring met MMO's en RPG's e.d. had maar achteraf blijkt dat ik er echt niks van bakte. Hoe dan ook... het is nooit voor niks wat je doet want het kost nu eenmaal tijd om die enorme tree en bergen skill gems te leren kennen.
Je kunt niet cross-league met elkaar spelen maar je kunt je vrienden en guild members wel altijd zien waar ze ook spelen. En dan ook gewoon in-game tegen elkaar praten. Zal je straks/vanavond wel toevoegen en een invite voor de guild sturen.
https://www.pathofexile.com/forum/view-thread/1303239
Ik ga deze guide volgen, zit redelijk goed vwb de skillpoints (heb een boek waarmee ik wat skillpoints kan verplaatsen) dus dat komt goed.
Zat trouwens in de Tweakers guild maar ben er uitgegooid (door inactiviteit denk ik?), is het mogelijk om weer te joinen?
Overwatch profile awesomo#2162
Er is idd een tweakers guild en de guild leader heeft idd een tijdje terug mensen gekicked vanwege inactiviteit. Er moeten nog wel een paar plekjes zijn voor mensen die weer willen gaan spelen of nieuw zijn.
Lijkt me prima om mee te beginnen en alles te ontdekken! Join overigens graag de guildJohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2015 @ 14:55:
@crimpy Flame totem is prima om mee te beginnen al is de speelstijl wel heel anders dan "normaal" omdat je met een bepaalde skill node 2 totems neer kunt zetten en daardoor zelf geen damage meer kan doen. Dat is wel heel veilig... het enige wat je hoeft te doen is de totems slim plaatsen en vaak ook herplaatsen. Hiermee kun je veel bazen prima aan maar op de lange termijn wordt het wel wat saaier... in het begin is het leuk hoor dus om het spel te leren kennen wss een goede keuze.
Er is idd een tweakers guild en de guild leader heeft idd een tijdje terug mensen gekicked vanwege inactiviteit. Er moeten nog wel een paar plekjes zijn voor mensen die weer willen gaan spelen of nieuw zijn.
Gister langs Kaom a4n maar dat was toch even goed opletten. Je moet daar toch wel wat aoe damage hebben ook voor als de adds gesummoned worden. Toch maar even een portal gepakt om mn potjes te resetten maar verder ging t wel ok. Nu naar daresso.. en dan... mss dat ik maar een malachai kill koop... wil niet rippen zo voor cruel
Verwijderd
Lol. Wat voor build? En welke difficulty?kevinl schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:46:
Die malachai is echt erg. 16 pogingen gehad.
Moet toch wel te doen zijn? Hoeveel hp heb je?JohnnyV76 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:22:
Heb je toegevoegd maar niet meer online gezien gisteravond. De baas wilde serie kijken (bijna klaar met breaking bad) dus kon niet spelen. Zodra ik je zie gooi ik je een invite... tenzij iemand anders t al heeft gedaan.
Gister langs Kaom a4n maar dat was toch even goed opletten. Je moet daar toch wel wat aoe damage hebben ook voor als de adds gesummoned worden. Toch maar even een portal gepakt om mn potjes te resetten maar verder ging t wel ok. Nu naar daresso.. en dan... mss dat ik maar een malachai kill koop... wil niet rippen zo voor cruel
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2015 08:53 ]
Level 90 Facebreaker Cyclone build. Maar door broken leech en lage armor en hoge dps ben je gewoon een glass cannon geworden.
Ik zag jouw request en heb 'm geaccepteerd!JohnnyV76 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:22:
Heb je toegevoegd maar niet meer online gezien gisteravond. De baas wilde serie kijken (bijna klaar met breaking bad) dus kon niet spelen. Zodra ik je zie gooi ik je een invite... tenzij iemand anders t al heeft gedaan.
Ben inmiddels aan het eind van A2 (denk ik) en zit tegen level 30 aan.
Doe gewoon lekker rustig, explore alles en doe alle optionele quests.
Oja en, die flametotems doen echt belachelijke damage

Ben dus op zoek naar inspiratie voor een nieuwe build, speel het liefst met andere mensjes (support achtige rol vind ik altijd wel leuk) maar wil later ook solo maps kunnen doen. Ideeën?
Dan krijg je wel de zone specefieke spectres vaak willen summoners bepaalde spectres uit een bepaald gebied hebben zodat ze niet met spectre skellies oid rondlopen.Aekaz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 10:51:
Je kunt ook desecrate casten en vanuit desecrate je spectres summonen.
Of je wordt een echte aura bot
[ Voor 15% gewijzigd door SMD007 op 14-07-2015 10:57 ]
Edit: Ik heb nu Kinetic Blast op een mirrored wand, 2 totems, GMP & Rain of Splinters en veel crit. Dat doet momenteel zonder echt goede gear en gems >10k per explosion. Dat zijn er 2 totems x7 projectiles x4 explosions = 56x10k = 560k area damage en dat merk je wel tijdens het mappen.
[ Voor 37% gewijzigd door Kaw op 14-07-2015 11:17 ]
Die kinetic blast zit op de totems? of ice spear zit op de totems? Heb je een build die ik kan volgen?Kaw schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 11:13:
Totems hebben een enorme buff gekregen. Ik speel nu een totem build en ik ben verbaast hoe overpowered het is. Soul Mantle + Rain of Splinters + GMP + Ice Spear lijkt me wel vet. 3 totems die elk 7 Ice Spears per keer spuwen. Sit back and relax.
Edit: Ik heb nu Kinetic Blast op een mirrored wand, 2 totems, GMP & Rain of Splinters en veel crit. Dat doet momenteel zonder echt goede gear en gems >10k per explosion. Dat zijn er 2 totems x7 projectiles x4 explosions = 56x10k = 560k area damage en dat merk je wel tijdens het mappen.
6L - Spell totem, Ice Spear, Faster casting, Cold pen, GMP(5L), crit hit dmg(6L)
4s (3L+1) - immortal call, increased dur, CWDT & Enduring cry
4L - Assassians mark, temporal chain, curse on hit, lvl 1 arc/lvl 1 ball lightning
4L - Wrath, HoI, Dicipline, BM
3L - Lightning warp, decreased dur, faster cast
3L - Zombies?
Items/Gems:
Soul Mantle
Rain of Splinters
Tree:
http://cb.poedb.tw/us/pas...yHfJF96b31_iT-tL-Cv6H_o8=
CWDT & Enduring cry <-- dat werkt niet meerawesom-o schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:59:
Ik heb even snel opzetje gemaakt. Redelijk nieuw voor mij dus geen idee of dit the way to go is.
6L - Spell totem, Ice Spear, Faster casting, Cold pen, GMP(5L), crit hit dmg(6L)
4s (3L+1) - immortal call, increased dur, CWDT & Enduring cry
4L - Assassians mark, temporal chain, curse on hit, lvl 1 arc/lvl 1 ball lightning
3L - Lightning warp, decreased dur, faster cast
3L - Zombies?
Items/Gems:
Soul Mantle
Rain of Splinters
Tree:
http://cb.poedb.tw/us/pas...yHfJF96b31_iT-tL-Cv6H_o8=
4s(3l + 1). Die enduring cry zou dan los zitten en die andere 2 gelinkt aan CWDT.
Ik zou ook nog even naar je aura's kijken, want bovenstaande gaat niet werken vrees ik. Zonder je tree te hebben gezien dacht ik dat je voor een low life build gaat (aura's op BM), maar na je tree te hebben gezien doe je dat nietawesom-o schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 12:59:
Dus snap BM (Blood Magic?) niet helemaal, misschien bedoel je Reduced Mana? Dat werkt echter niet meer voor aura's sinds Awakenings.
En als je aura's wil, waar haal je dan mana vandaan om je spell totem te casten?
Hihi. Werkelijk geen idee.RobbieTheHut schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 00:16:
[...]
Ik zou ook nog even naar je aura's kijken, want bovenstaande gaat niet werken vrees ik. Zonder je tree te hebben gezien dacht ik dat je voor een low life build gaat (aura's op BM), maar na je tree te hebben gezien doe je dat niet
Dus snap BM (Blood Magic?) niet helemaal, misschien bedoel je Reduced Mana? Dat werkt echter niet meer voor aura's sinds Awakenings.
En als je aura's wil, waar haal je dan mana vandaan om je spell totem te casten?
Waarom moet je low life gaan als je bm wilt gebruiken? Welke richting zou ik moeten denken als ik zo'n build werkend wil krijgen? Of is dit totaal kansloos? Helpt Eldritch battery niet?
Dit topic is gesloten.
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.
<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]