Ik ben gisteren begonnen aan een oude build-idee van mij die met echo wellicht levensvatbaar zal blijken te zijn.
De sleutel zal een corrupted enhance level 4 in combinatie met een corrupted +1 gems 6l chest zijn. Als ik die binnen nu en een paar jaar te pakken krijg, dan wordt het wel een nette build.
Het idee is dat je dan een 52%quality firestorm gem hebt. (20% quality gem + lvl 5 enhance) Normaal valt er elke 0.1 seconde een vuurbal. 52% quality zorgt ervoor dat er elke 0.048 seconde een vuurbal valt. Das iets meer dan een verdubbeling van de damage.
Voeg daarbij het uitnutten van increased duration waardoor je firestorm een looptijd krijgt van maximaal 3 seconden. Dan heb je een recept om in 1 cast 63 vuurballen te laten vallen.
We zitten inmiddels op een 3-link die dit zou kunnen voor elkaar krijgen.
Vervolgens ga je de cast speed optimaliseren met echo (70% more cast speed), faster casting (66% increased cast speed), twee wands (44% increased cast speed) + een amulet (+12% increased cast speed) en misschien nog wat major cast speed passives (+20% cast speed) = ~240% increased cast speed = 0.3 cast time. Daar kan nog haste bij en misschien nog wat frenzy charges.
Ik denk dat het lukt om op deze manier de cast time naar 0.25 te brengen. Hier boven is door mij ergens een rekenfout gemaakt, want ik zit op mijn testcharacter zonder echt gelevelde gems al op 0.31 cast speed voor fire storm.
Dat is dus ongeveer 4 casts per seconde voor een 5-link.
Na 1 seconde vallen er dan ongeveer 250 vuurballen per seconde neer en de top zit op ongeveer ongeveer 700 vuurballen per seconde als je bijna 3 seconde lang zit te casten.
Alleen visueel al heb ik er al zin in.
Met De 3 dragons mask heb je op een simpele manier in een fractie van een seconde al je tegenstanders 3 keer geshockt, dus kun je 90% more damage meerekenen.
Een 6 link zou ik persoonlijk uitrusten met life leech. Wellicht zou je faster casting kunnen inruilen met een lading passives en fire penetration voor een stuk meer DPS.
Het zal geen hardcode viable character zijn, maar wel iets wat lekker snel (solo!, niemand wil je hebben

) door mapjes heen kan racen.