• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 00:09:
EDIT: ok, geen idee hoe ik die skilltree werkend krijg met een link.....
Maak er een klikbaar linkje van. Dat omzeilt de lange links en het '='-aan-het-einde-probleem. :)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:34
Ik weet niet wat je verkeerd doet, heb geen ervaring met APS builds. Wellicht nog snellere wapens ?

Deze build geeft je nog eens 31% increased aps. Dit is gebaseerd op lv 74 (eindeloos docks grinden in act 3 ;))

Als ik even kijk op deze site zie je allemaal wapens die minimaal 2.0 aps hebben. Hier ga dus ook mee op vooruit.

Wellicht heb je hier een basis om eens mee verder te puzzelen ?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Hhhmm, misschien m'n ele ranger toch maar wat meer op offensief gaan speccen nu.

Richting lvl 50 aan het gaan, maar als ik met anderen mee doe, zie ik ze als gekken tekeer gaan met hun skills en >6 APS, allemaal blood magic leechers en discharge spelers lijkt het wel. Een survival build ranger voegt wel erg weinig toe aan een party, je dps is vrijwel gelijk, en je >50% resists en armor en 1k HP heb je gewoonweg niet nodig. Maar ik heb een schammele 3 APS met een bepaalde skilsset en charges. :-/

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Naast dat je een leuke creatieve build hebt den ik dat die ander gewoon alle attack speed passives heeft proberen te pakken en veelervoor opgegeven heeft. Wrs heft hij snellere wapens 2.1AS? En 10%+ AS op gloves en mogelijke uniqurs met AS. Ik zou er niet teveel waarde aan hechten :) je hebt iig bij duelist een paar AS nodes niet en er zijn veel wapen specefieke AS modes.

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 00:09:
ben sinds kort weer aan het spelen met mijn enige character. ben niet fanatiek bezig en zit nu op standard merciless einde act 2, lvl 66. Ben een duel wielding duelist, gefocussed op snelle zwaardjes. Heb nu twee zwaardjes met beide 1,94 attack speed, 7 frenzy charges en flink wat passive attack speed nodes. Zit nu op 5.99 attacks per second dus leek me wel redelijk snel.

Ga ik voor het eerst een party joinen, zie ik een speler van enkele lvl's lager die zonder frenzy charges 6.75 attack speed heeft met duel wield. Wat doe ik verkeerd? mijn passive skill tree voor zover:

Ik gebruik dual strike en cleave, beide met faster attacks support gem en verder ook nog haste aura.
Mis ik iets waarmee ik gemakkelijk nog veel extra attack speed kan krijgen?

EDIT: ok, geen idee hoe ik die skilltree werkend krijg met een link.....
Hoe zie je die andere zijn APS etc? En daarnaast, kan het niet zijn dat diegene multistrike gebruikt? Een lvl 19 gem welke je speed giga omhoog brengt?

[ Voor 24% gewijzigd door Ngangatar op 05-07-2013 07:15 ]

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

Wat is eigenlijk voor een marauder de makkelijskte manier voor genoeg chaos resistance? zonder ci indien ik me life nodig heb:P

• Duckhamster
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 09:19:
Wat is eigenlijk voor een marauder de makkelijskte manier voor genoeg chaos resistance? zonder ci indien ik me life nodig heb:P
Wat ik doe als melee tank is 2x ~30 chaos resist items bij me dragen (belt/ring) zodat me resist boven de 0% komt bij chaos mobs als ik ze switch, dat is iig genoeg voor maps t/m 69/70 voor mij. Later wil ik het wel standaard in me gear hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Duckhamster op 05-07-2013 10:32 ]

Verwijderd

Ngangatar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:12:
[...]

Hoe zie je die andere zijn APS etc? En daarnaast, kan het niet zijn dat diegene multistrike gebruikt? Een lvl 19 gem welke je speed giga omhoog brengt?
ik had hem zijn attack speed gevraagd. Net even op de wiki gekeken naar multistrike en daar krijg je inderdaad insane attack speed van al is de mana multiplier erg hoog. Die heb ik tot op heden nog niet gevonden. Als iemand er één in de aanbieding heeft dan ruil ik graag. Heb nog wel een paar gems voor trade liggen of anders currency. Hij deed trouwens ook een flinke dot damage, meer dan mij in ieder geval, maar ik heb dan ook geen uber equipment als casual player.

mijn build in goede link:
Passive skill tree build

EDIT: nog even mijn equipment bekeken en aan mijn gloves ligt het niet, daar zit ook 13% increased attack speed op. Ben nu wel benieuwd wat mijn speed wordt als ik multistrike eenmaal ga gebruiken

EDIT2:
Nelez7, dat zijn wel erg lekkere zwaardjes, hoeveel zou zoiets in currency ongeveer kosten? thanks nog voor de verdere build, was zoiets ook al van plan, om bij duelist nog de sword notes te pakken met AS en ED als wel de nodes helemaal bij het beginpunt van de duelist, nu nog even lvl-en....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 10:26 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:15:
[...]

ik had hem zijn attack speed gevraagd. Net even op de wiki gekeken naar multistrike en daar krijg je inderdaad insane attack speed van al is de mana multiplier erg hoog. Die heb ik tot op heden nog niet gevonden. Als iemand er één in de aanbieding heeft dan ruil ik graag. Heb nog wel een paar gems voor trade liggen of anders currency. Hij deed trouwens ook een flinke dot damage, meer dan mij in ieder geval, maar ik heb dan ook geen uber equipment als casual player.

Passive skill tree build

EDIT: nog even mijn equipment bekeken en aan mijn gloves ligt het niet, daar zit ook 13% increased attack speed op. Ben nu wel benieuwd wat mijn speed wordt als ik multistrike eenmaal ga gebruiken

EDIT2:
Nelez7, dat zijn wel erg lekkere zwaardjes, hoeveel zou zoiets in currency ongeveer kosten? thanks nog voor de verdere build, was zoiets ook al van plan, om bij duelist nog de sword notes te pakken met AS en ED als wel de nodes helemaal bij het beginpunt van de duelist, nu nog even lvl-en....
Voeg me maar toe (vanavond weer online gok ik), ik heb wel een leuke Foil meen ik met over de 100% Physical DPS increase ergens in de bank liggen.

Mocht je MS willen kopen op de markt, het is een van de duurste gems juist omdat de werking ervan echt perfect is. Het geeft een insane APS boost omdat het 3 slagen zijn welke zeer snel gegeven worden. Als je bij slag 1 een mob killed dan schakelt MS automatisch over naar mob 2 ipv de slag af te breken.

• SMD007
  • Laatst online: 24-12 21:43
Ngangatar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:20:
[...]

Voeg me maar toe (vanavond weer online gok ik), ik heb wel een leuke Foil meen ik met over de 100% Physical DPS increase ergens in de bank liggen.

Mocht je MS willen kopen op de markt, het is een van de duurste gems juist omdat de werking ervan echt perfect is. Het geeft een insane APS boost omdat het 3 slagen zijn welke zeer snel gegeven worden. Als je bij slag 1 een mob killed dan schakelt MS automatisch over naar mob 2 ipv de slag af te breken.
Ik heb er laatst 2 gevonden dus ben benieuwd wat is zon gem waard? :9

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Neles7
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:15:
[...]

Passive skill tree build

EDIT2:
Die link van mij laat wapens zien. Als je op zo'n wapen klikt kom je op het forum van Path of Exile, daar kun je kijken wat er geboden is of wat die persoon vraagt. Natuurlijk is het hoe meer dps hoe hoger de prijs. Kijk gewoon eens wat rond ^^

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SMD007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:26:
[...]

Eergisteren bood er iemand 2 GCP voor een normal MS. Level 1, no quality.

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:50
Wss ook omdat het drop only is en geen quest reward.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Duckhamster
Ngangatar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:49:
[...]

Eergisteren bood er iemand 2 GCP voor een normal MS. Level 1, no quality.
Ja volgens mij is hij nogal rare, ik heb hem nog nooit zien droppen en ik heb de meeste gems als wel 10x zien droppen, en vrijwel alle gems wel 1x
SMD007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:26:
en Mr. Lucky natuurlijk weer xD

[ Voor 23% gewijzigd door Duckhamster op 05-07-2013 13:01 ]

• SMD007
Duckhamster schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:00:
[...]

Ja volgens mij is hij nogal rare, ik heb hem nog nooit zien droppen en ik heb de meeste gems als wel 10x zien droppen, en vrijwel alle gems wel 1x

[...]

en Mr. Lucky natuurlijk weer xD
:9 Had 1 gem al even getest op leap maar dat ziet er echt enorm grappig uit! Jump en dan nog 2x jumpen op de zelfde mob meestal is ie met 2 jumps dood dus die laatste is echt even zo van: just to make sure its dead _/-\o_

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SMD007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:20:
[...]

:9 Had 1 gem al even getest op leap maar dat ziet er echt enorm grappig uit! Jump en dan nog 2x jumpen op de zelfde mob meestal is ie met 2 jumps dood dus die laatste is echt even zo van: just to make sure its dead _/-\o_
Wow, werkt op Leap Slam? Nu wil ik hem proberen op een Leap Sweep build, en inderdaad, dan op Sweep :).

• SMD007
Ngangatar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:30:
[...]

Wow, werkt op Leap Slam? Nu wil ik hem proberen op een Leap Sweep build, en inderdaad, dan op Sweep :).
volgens mij werkt ie op alle melee skills.

edit: zie hier

http://pathofexile.gamepedia.com/Multistrike

[ Voor 10% gewijzigd door SMD007 op 05-07-2013 13:43 ]

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

SMD007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:41:
[...]

volgens mij werkt ie op alle melee skills.
In het midden van de map non stop sweepen, nu nog zorgen dat de mobs uit zichzelf naar me toe komen lopen.....

Verwijderd

Ngangatar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:43:
[...]

In het midden van de map non stop sweepen, nu nog zorgen dat de mobs uit zichzelf naar me toe komen lopen.....
decoy totem naast je hebben? (werkt voor de melee, niet de ranged inderdaad)

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Soort van lui grinden :).

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
dat past goed in jou straatje, gister ging je ook telkens liggen tijdens het mappen.

Battletag Vakasha#2284

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Dembar schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 14:12:
dat past goed in jou straatje, gister ging je ook telkens liggen tijdens het mappen.
En bedankt, vriend......

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Die nieuwe unique axe o_____o

• SMD007
Frerk schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:11:
Die nieuwe unique axe o_____o
Had em ook gezien die is echt nice! paar patches daarvoor ook dat nieuwe zwaard komen eindelijk endgame 1H uit.

• Duckhamster
Watvoor axe dan, hij staat nog niet opt forum. Ik wacht al een tijdje op een unique high end 1H phys (axe) is die nieuwe er een?

• SMD007
Duck: op het forum

http://www.pathofexile.co...d/12056/page/613#p3976944

edit nu met juiste link :+
edit2 houd een kwijlbakje bij de hand

[ Voor 32% gewijzigd door SMD007 op 05-07-2013 17:58 ]

• Duckhamster
Zo die is niiice. Wel een hoge AS :o , maar wat is die " attacks cant fail based on cost" ?

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Duckhamster schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:53:
Zo die is niiice. Wel een hoge AS :o , maar wat is die " attacks cant fail based on cost" ?
Je voert altijd de skill attack uit, ook al heb je er geen mana voor.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• JohnnyV76
Nice.. stash tab bundle in de aanbieding... uiteraard net nadat ik gisteravond er 1 bij gekocht had :P

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Duckhamster
JohnnyV76 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:04:
Nice.. stash tab bundle in de aanbieding... uiteraard net nadat ik gisteravond er 1 bij gekocht had :P
Dat is dus het enige dat ik koop in dit spel, dus bedankt voor de info :P, ik heb gelijk een bundle gekocht, en mogelijk zo nog een :)

• Duckhamster
Geen idee of het dus werkt, maar

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Was een excell sheetje met alle mods op gear die ik recentelijk had gemaakt. Ik moet nog aanvinken welk item welke mods kan krijgen, maar dat is teveel gedoe om dat uit te zoeken nu :P

Iig wou ik hem met jullie delen :), en aub niet rondverspreiden sinds er geen beveiliging op zit.

Voor de duidelijkheir:
- prefixes boven, suffixes onder
- de eerste waarde is de hoogste waarde haalbaar op ilvl 67 (met ervoor het minimale ilvl vor die waarde)
- hierachter een tabel met waardes en vanaf welk ilvl ze te behalen vallen,

i.e.:Armor mod is tussen ilvl57-67 max 139-322, en vanaf ilvl 71 323-400, dat betekent dat +200 armor niet zo hoog is, en +323 interresant is om een divine op los te laten :)

Daarnaast kan je ook zien dat met een max van 3 prefix en 3 suffix er limitaties zijn welke combinaties er gemaakt kunnen worden. Je kan zo nooit een tri-ele wapen hebben met phys dmg mods en het sterkste phys damage wapen zal ook geen enkele elemental damage mods hebben (local damage + local damage % + local damage/accuracy %, met een max van 22-38 dmg + 223% voor ilvl t/m 67)

:)

edit: laat me even weten of het allemaal werkt, sinds ik google docs toch uitermate lijp vindt en niet echt snap hoe dat juist werkt. Ik zie de sheet namelijk heel onhandig en kan alles na ilvl 69 (rechts) niet eens zien. Ligt dat aan mij of?

edit2: Blijkbaar is de file te groot/breed. ik zie dat je hem wel kan downloaden, echter bij met een oude excell versie zijn de kleuren een beetje.... aanwezig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Duckhamster op 08-07-2013 10:04 ]

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-12 12:09
Nieuweling hier; ik heb dit spel pas vorige week ontdekt en wauw, wat fantastisch mooi en lekker speelbaar; heb gelijk maar Diablo 3 en Torchlight 2 gewist van mijn wat krap wordende SSD, die ga ik toch niet meer spelen nu ik dit juweeltje gevonden heb.

• SMD007
dura schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:20:
Nieuweling hier; ik heb dit spel pas vorige week ontdekt en wauw, wat fantastisch mooi en lekker speelbaar; heb gelijk maar Diablo 3 en Torchlight 2 gewist van mijn wat krap wordende SSD, die ga ik toch niet meer spelen nu ik dit juweeltje gevonden heb.
Altijd goed nieuws fresh meat! :+ Welk char/build speel je en welke league?

• JohnnyV76
dura schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:20:
heb gelijk maar Diablo 3 en Torchlight 2 gewist van mijn wat krap wordende SSD, die ga ik toch niet meer spelen nu ik dit juweeltje gevonden heb.
Hahah zelf ook Diablo 3 naar de HDD verbannen om ruimte vrij te maken voor PoE :)
Het goede van PoE t.o.v. D3 vind ik zelf dat je eigenlijk altijd wel iets vindt wat je kunt gebruiken en in elke run dropt er wel een item met potentie of een orb waar je wat aan hebt. De incentive om te spelen is groter dan D3 waar ik bijna nooit wat leuks vond en zelfs legendaries bijna altijd ruk waren.

Welkom :)

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
SMD007 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 17:55:
Duck: op het forum

http://www.pathofexile.co...d/12056/page/613#p3976944

edit nu met juiste link :+
edit2 houd een kwijlbakje bij de hand
Hij is redelijk voor een physical build 306,9 dps maar 1.8 is een beetje laag voor de lifegain on hit, dit valt wel te compenseren met een 2.0+ in de andere hand.
Als deze niet te rare is, is het een mooi opstapje voor vele, een 300 dps 2.0 AS 1h weapon kost in softcore ronde de 2 exalted. Indien geen 2.0 AS dan ergens tussen de 1 en 2ex. Dit is dus een heel leuk tussenwapen zodat je je ex kan bewaren voor de echte endgame gear (350 tot 400 dps)

• Frerk

Frerk

*bliep*

Artimunor schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:33:
[...]

Hij is redelijk voor een physical build 306,9 dps maar 1.8 is een beetje laag voor de lifegain on hit, dit valt wel te compenseren met een 2.0+ in de andere hand.
Als deze niet te rare is, is het een mooi opstapje voor vele, een 300 dps 2.0 AS 1h weapon kost in softcore ronde de 2 exalted. Indien geen 2.0 AS dan ergens tussen de 1 en 2ex. Dit is dus een heel leuk tussenwapen zodat je je ex kan bewaren voor de echte endgame gear (350 tot 400 dps)
Hij is nog relatief zeldzaam volgens mij, beetje jammer.

Ik pakte zostraks nog een 17% dual strike op trouwens, zo verdien je nog eens wat.. :P

Haha, je gaat je haast afvragen waarom je nog rares hoopt te looten.

[ Voor 8% gewijzigd door Frerk op 08-07-2013 17:09 ]

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, 1 heel punt gepakt in de 1 Hour BLAMT (Blood Magic, Lethal, Ancestral, Multiproj and Turbo Mods) Party vanmiddag omdat ik level 3 wist te halen :P Uiteraard dropte de bruikbare loot pas bij mijn 5de poging toen er nog 6 minuten over waren van het uur...

[ Voor 14% gewijzigd door Bundin op 08-07-2013 17:42 ]

• Duckhamster
Frerk schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:04:
[...]

Hij is nog relatief zeldzaam volgens mij, beetje jammer.

Ik pakte zostraks nog een 17% dual strike op trouwens, zo verdien je nog eens wat.. :P

Haha, je gaat je haast afvragen waarom je nog rares hoopt te looten.
Ik dacht dat je altidj de traagste AS had van je wapens met Cleave/dualstrike, dan heeft het toch geen nu om een snelle AS 1hander bij ie unique te nemen? Zelf ben ik iig aan het sparen voor echte endgame items, niet iets ertussen :)

Frerk, die dual strike gem wil ik opzich wel van je kopen voor en leuk prijsje hoor :):)

Mirror items vind ik trouwens zonde van het spel, dat maakt een super-rare item niet meer rare dan de waarde van zo'n mirror ding...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 14:26

KneoK

Not in a million lightyears

Ach, zo'n mirror kost je volgens mij sowieso al een exalt of 25 als het niet meer is. Een exalt of 3 á 4 fee en een super rare item is toch ~30 exalts waard. Alleen de super uniques gaan daaroverheen.

Gisteren overigens weer gesneuveld door een lagspike, ben het nu wel een beetje zat om weer opnieuw te beginnen. Heb m'n level 75 templar omgegooid naar sporker en ga voorlopig even lekker in default rondwandelen. Als mensen zin hebben in mapjes dan pm'en ze maar.

[ Voor 40% gewijzigd door KneoK op 08-07-2013 22:44 ]

• Shodan_xl
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-08-2024
Het wordt wel leeg in onslaught, alleen ik en qliratu over?

[ Voor 3% gewijzigd door Shodan_xl op 09-07-2013 00:19 ]

• SMD007
gisteren chance op vaal pyramid map rolled ie gewoon die unique map no mobs alle chest 1900+ MF echt een whut?? moment. Gelijk met Duck en nog een tweaker (sorry ben je naam kwijt) echt een shitload rare's en currency (lage currency dat wel) en 1 unique een lvl 17 2h mace.

• Neles7
Lekker :D Denk dat ik PoE binnenkort ook maar weer eens opstart, laatste dagen iets teveel grid 2 gespeeld (niet verwacht zolang een race spel te spelen xD)

• JohnnyV76
Je loopt flink achter neles :)
Mn bowrauder is nu lvl69 en moet nu de generaal omleggen en dan piety. Ben nu ook vooral met maps bezig en merk toch wel dat daar hoger ilvl spul dropt. Jammer genoeg nog niets echt iets gevonden wat ik kan gebruiken. Ernstig tekort ook aan fusings :(. Huidige boog heeft maar 4L en ik weet dat een 5L (of 6 natuurlijk) een enorme DPS boost zou geven alleen al door concentrated effect er dan op te kunnen zetten voor RoA. Hopelijk dropt er een keer een lioney's glare maar denk niet dat ik zoveel geluk zal hebben. Durf het nu niet aan om weer fusings op mn boog te gooien want ik zie het nog gebeuren dat ik van 4l naar 0L ga op de laatste fusing :P

• Neles7
JohnnyV76 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:12:
Je loopt flink achter neles :)
Mn bowrauder is nu lvl69 en moet nu de generaal omleggen en dan piety. Ben nu ook vooral met maps bezig en merk toch wel dat daar hoger ilvl spul dropt. Jammer genoeg nog niets echt iets gevonden wat ik kan gebruiken. Ernstig tekort ook aan fusings :(. Huidige boog heeft maar 4L en ik weet dat een 5L (of 6 natuurlijk) een enorme DPS boost zou geven alleen al door concentrated effect er dan op te kunnen zetten voor RoA. Hopelijk dropt er een keer een lioney's glare maar denk niet dat ik zoveel geluk zal hebben. Durf het nu niet aan om weer fusings op mn boog te gooien want ik zie het nog gebeuren dat ik van 4l naar 0L ga op de laatste fusing :P
haha ik speel al ff geen anarchy meer. Drops gewoon te shit. Momenteel lekker mappen op sc met me eigen bowrauder ^^

• Frerk

Frerk

*bliep*

Duckhamster schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:34:
[...]

Ik dacht dat je altidj de traagste AS had van je wapens met Cleave/dualstrike, dan heeft het toch geen nu om een snelle AS 1hander bij ie unique te nemen? Zelf ben ik iig aan het sparen voor echte endgame items, niet iets ertussen :)

Frerk, die dual strike gem wil ik opzich wel van je kopen voor en leuk prijsje hoor :):)

Mirror items vind ik trouwens zonde van het spel, dat maakt een super-rare item niet meer rare dan de waarde van zo'n mirror ding...
Noem eens een leuk prijsje en dan mag je hem van mij hebben, had al zo'n idee dat jij 't wel interessant zou vinden :P

En ja, aan de ene kant wel. Aan de andere kant, hoe vaak zie je nou zulke chests? Grote kans dat er gewoon daadwerkelijk niks beters te vinden is.

• JohnnyV76
Neles7 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 11:14:
[...]

haha ik speel al ff geen anarchy meer. Drops gewoon te shit. Momenteel lekker mappen op sc met me eigen bowrauder ^^
Denk je dat je die axe nog gaat gebruiken? Zo niet dan zou ik hem wel graag terug willen om te verkopen voor een upgrade voor mijzelf of zelf nog te gebruiken evt op alt oid.

Maar de drops zullen toch niet anders zijn dan op SC? dropkansen lijken me toch gelijk... mss dat je RNG op Anarchy nog niet in je voordeel is uitgevallen?

• Duckhamster
Frerk schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:10:
[...]

Noem eens een leuk prijsje en dan mag je hem van mij hebben, had al zo'n idee dat jij 't wel interessant zou vinden :P
Nouja, de quality geeft crit chance op dual strike, en ik kan niet critten vanwege Resolute technique :P. Echter wil ik hem wel hebben omdat ik mogelijk later de optie heb om leuk te switchen naar een (semi)crit build als me gear het toelaat :)

Ik heb geen flauw idee wat quality gems waard zijn maar ik geef je er wel een paar gcptjes voor hoor :P

Ik merk verder dat als je een beetje goede rolls op je maps hebt je eigenlijk nooit zonder komt te zitten. Mijn map return gemiddelde ligt boven de 1 :). Ik heb nu een klein aantal 68's die ik binnekort maar eens ga lopen (stuk of 20), en die geven vaak veel 66/67 terug waar ik ook wel blij mee ben :)

[ Voor 20% gewijzigd door Duckhamster op 09-07-2013 12:52 ]

• SMD007
Ik wist het dus niet, maar je kan kennelijk je maps naar de vendor brengen en dan krijg je er een lvl hoger map voor terug. Dus heb even een stuk of 20 66 maps weggebracht en heb er een stuk of 10 67 voor terug gekregen.

• Duckhamster
SMD007 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:56:
Ik wist het dus niet, maar je kan kennelijk je maps naar de vendor brengen en dan krijg je er een lvl hoger map voor terug. Dus heb even een stuk of 20 66 maps weggebracht en heb er een stuk of 10 67 voor terug gekregen.
Ah, daarom verkoopt niemand meer maps.... :o, 20 66's voor 10 67's vind ik trouwens een slechte deal bij de vendor, tenzij je echt geen 67/68 maps hebt. Maar dan kan je ze nog beter runnen. Ik probeer gewoon mijn aantal maps te vergroten, uiteindelijk gaan die lvls toch wel omhoog, een transactie waarbij ik mapaantallen verlies zal ik dan ook zelden doen :P

• Neles7
JohnnyV76 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Denk je dat je die axe nog gaat gebruiken? Zo niet dan zou ik hem wel graag terug willen om te verkopen voor een upgrade voor mijzelf of zelf nog te gebruiken evt op alt oid.

Maar de drops zullen toch niet anders zijn dan op SC? dropkansen lijken me toch gelijk... mss dat je RNG op Anarchy nog niet in je voordeel is uitgevallen?
Kwa gear dropt er geen donder op anarchy. En ik vind het mappen op SC met tweakers een stuk gezelliger :)
De axe mag je dan wel terug hebben, als je er wat aan kunt verdienen is dat zowieso lekker :)

• Vandro
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09-2022
De drop kansen zijn hetzelfde op standard en anarchy (alleen zijn sommige item types anders).

En de vendor recipe is 3x zelfde map = 1x map van een level hoger

• Neles7
drop kansen zijn hetzelfde, dat klopt. Alleen RNG bepaald nog wat je vind en of het wat waard is ..

• SMD007
Duckhamster schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 13:01:
[...]

Ah, daarom verkoopt niemand meer maps.... :o, 20 66's voor 10 67's vind ik trouwens een slechte deal bij de vendor, tenzij je echt geen 67/68 maps hebt. Maar dan kan je ze nog beter runnen. Ik probeer gewoon mijn aantal maps te vergroten, uiteindelijk gaan die lvls toch wel omhoog, een transactie waarbij ik mapaantallen verlies zal ik dan ook zelden doen :P
66 maps leveren mij nauwelijks nog wat op xp is traag en kwa drops valt het me ook tegen dus ik loop liever 10x 67 maps dan dat ik 20x 66 maps moet doen :)

• Duckhamster
SMD007 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 14:28:
[...]

66 maps leveren mij nauwelijks nog wat op xp is traag en kwa drops valt het me ook tegen dus ik loop liever 10x 67 maps dan dat ik 20x 66 maps moet doen :)
blijkbaar dus 30 lvl 66 maps voor 10 lvl 67 maps (zie paar posts terug). Dat ruil ik ook wel met je, en ik ben zo lvl 80 geworden in 66/67 mapjes... volgens mij iets van 20-40 per lvl is zo gedaan. Die laatste skillpoints zouden toch niet veel uit moeten maken op dit punt als je een goede build hebt.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Inmiddels lvl 58 in Act 2 Merci aanbeland, maar het wordt nu toch wel lastig goede / betere gear te vinden zeg... Als ik nu wat spul uit de trade wil vissen kost dat meteen exalts, 10 gcp etc.

Zelf maar weer wat orb of chance losgelaten op een handje vol aardige socket quality items die ik zou willen gebruiken, maar helaas zonder upgrades.

Kom je als je wat verder komt echt zo "gemakkelijk" aan zoveel dure currency? Of is het gewoon een kwestie van 100en uren maken? (dan kan ik nu zo'n beetje wel weer afhaken)

• Frerk

Frerk

*bliep*

djunicron schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:26:
Inmiddels lvl 58 in Act 2 Merci aanbeland, maar het wordt nu toch wel lastig goede / betere gear te vinden zeg... Als ik nu wat spul uit de trade wil vissen kost dat meteen exalts, 10 gcp etc.

Zelf maar weer wat orb of chance losgelaten op een handje vol aardige socket quality items die ik zou willen gebruiken, maar helaas zonder upgrades.

Kom je als je wat verder komt echt zo "gemakkelijk" aan zoveel dure currency? Of is het gewoon een kwestie van 100en uren maken? (dan kan ik nu zo'n beetje wel weer afhaken)
Beiden, stom genoeg. Ik weet van mezelf dat ik een vrij laag inkomen heb qua currency, maar ik zie soms ook drop logs van mensen die gewoon 1 of 2 exalts per dag verdienen aan uniques of rares..

• Duckhamster
Ik kan je vertellen dat je in principe al de gear die nodig is voor maps te starten wel snel te vinden zijn, en anders kan je die bij mij of SMD wel ophalen/lenen :P

Zelf ben ik makkelijk - zonder iets te kopen via trade - maps binnengerold op lvl 65, na het vinden van wat extra gear waardoor ik een leuke conbinatie had. Lage dps en hoge surivability was de oplossing hier, dan ga je wat trager door maps, maar het is goed te doen. Piety had ik wel pas kunnen soloen op lvl 70. Recentelijk heb ik wel voor 3-5 GCP per stuk 2 one handed axes gekocht wardoor ik nu, incl met mijn in maps gevonden gear, gemakkelijk door de mapjes heen hak met een enkele death op de 10-20 maps door domme acties.

Ik loop nog steeds met 4links rond, en vind tot lvl 72+ maps het nog niet nodig deze te kopen oid. Misschien maak ik er zelf wel een :)

Over currency, ja het gaat traag, en ja ik heb amper ooit iets kunnen verkopen (op 1 super unique na voor 4ex). Mijn totaal vermogen bevat ongeveer 10 ex nu, en ik heb zeker wel 4-5 ex aan curency over al die tijd gespendeerd aan maps/gear upgraden :).

Dit is ook eht voornamelijkste verschil tussen diablo3 en PoE, hier kan ik in principe solo de top bereiken en goede gear bemachtigen :).

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nahjah het probleem zit em erin dat ik m'n build (1e open beta) wellicht niet specifiek genoeg heb gemaakt.
Heb een "ouderwetse" ele archer gemaakt, waardoor ik niet speciaal in ele of physical dmg heb gespecialiseerd en heb geprobeerd 3:2:1 dex, str en int te verzamelen. Hoge armor blijkt niet meer zo goed als voorheen, nu ik m'n dmg wat heb geboost zitten m'n resists niet meer zo prettig hoog. (30-40-30-min 20 ofzo), maar het maakt voor de solo-baarheid niet zoveel uit. Met groepjes xp-runs of quests doen is echt een veelvoud eenvoudiger voor een ranged char. (maar ook facetanken gaat toch een stuk lekkerder als je extra dps / aggro backup hebt)

Zal wel gewoon doorploeteren kijken of ik nog beter spul vind. Momenteel ben ik nog blij met iedere alch die ik bij elkaar weet te schrapen. Ik meld me wel weer als ik rond de lvl 65 zit. (voeg me vooral toe)

• JohnnyV76
Hier ook een ploeteraar hoor :)
Zo'n beetje elk item is wel aan vervanging toe maar vind maar eens wat beters..tot nu toe is het t allemaal nog net niet maar wellicht als ik hogere maps dan 66 ga spelen er ook wel wat betere dingen droppen. Duck met een vermogen van 10 ex... sja ik heb er nog nooit een gezien met 1 char op lvl71 en een op 69. Totaal 2 gcp gevonden waarvan 1 uitgegeven aan een betere boog. Currency dropt ook matig, het enige waar ik wel redelijk geluk mee lijk te hebben zijn map drops. Gister wederom 4 uit een dried lake map... 2xl66 en 2xl67. In t zelfde rondje nog een unique gevonden maar vind ook meestal low level uniques als er eentje dropt (niet dat die altijd slecht zijn ofc.) Op zich is ie leuk voor mn altje... was The Ignomon. Lekker doorploeteren in maps... beetje voorzichtig spelen om niet dood te gaan en nog wat te levellen zo.

• Duckhamster
Ik houd nu een logboekje bij met alle maps die ik doe en de mods, en wat ik daaruit krijg qua maps en uniques. In detail :). Uit 3 rare en 25 magic maps tussen 68-66 is mijn map ratio 38/28 dat gaat dus goed :).

Im heb trws in totaal 3ex gevonden, 3ex van de unique, dus totaal 6. Dan 17gcp via drops en traden van lagere currency. 30 chisel 30 chaos 30 alch +Bringer of Rain. Dat schat ik op een totaal van 10ex. Ik heb daarnaast in mijn hele gameperiode 0divine, 2regal en 2blessed orbs gevonden. Waarom zijn die zo weinig waard danterwijl gcp en chaos met enige regelmaat droppen....

• SMD007
Duckhamster schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 08:18:
Ik houd nu een logboekje bij met alle maps die ik doe en de mods, en wat ik daaruit krijg qua maps en uniques. In detail :). Uit 3 rare en 25 magic maps tussen 68-66 is mijn map ratio 38/28 dat gaat dus goed :).

Im heb trws in totaal 3ex gevonden, 3ex van de unique, dus totaal 6. Dan 17gcp via drops en traden van lagere currency. 30 chisel 30 chaos 30 alch +Bringer of Rain. Dat schat ik op een totaal van 10ex. Ik heb daarnaast in mijn hele gameperiode 0divine, 2regal en 2blessed orbs gevonden. Waarom zijn die zo weinig waard danterwijl gcp en chaos met enige regelmaat droppen....
Omdat je met gcp en chaos veel leukere dingen kan doen.

• JohnnyV76
Ik heb wel 4 blessed orbs in mn vault liggen... al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat 2 daarvan binnen 5 minuten dropten toen ik samen met mijn zoontje van 6 speelde. Ze dropten ook nog voor hem maar toen lette hij nog niet op loot :P

Zou er trouwens nog wat currency te maken zijn met quality gems? Ik heb er een paar die ik wss toch niet ga gebruiken en al zijn ze niet super hoog (tussen de 6% en 10%) je toch toch zeggen dat ze wel enkele gcp waard zijn als iemand het in zn build kan gebruiken. Hoeveel % krijg je er eigenlijk bij voor 1 gcp?

• Neles7
Licht aan de gem en die qual. Zo heb ik een keer faster casting Q14 voor een 5l bow getrade, kwam neer op 5-6GCP waarde.

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12 10:52

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Hier nog een nieuwe PoE'er. Tof spel; veel beter dan Diablo 3, want terug gezien op de launch toen ter tijd nu een teleurstelling is. Ondertussen met Ranger 36 en Templar 26. De Templar heb ik wel goed gebuild alleen mijn ranger redelijk verkloot. Jammer eigenlijk, maar nog niet dramatisch op dit level. Twee dagen spelen en ik ben weer bij...

Geweldig om de link-orbs en socket-orbs te gebruiken om je wapen vervolgens volledig onbruikbaar te maken..... nu al drie link-orbs gebruikt om drie rood aan elkaar te linken, maar blijf steeds 2L + 1 houden. Gatverdamme!

• Neles7
Coreantes schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 10:25:
Hier nog een nieuwe PoE'er. Tof spel; veel beter dan Diablo 3, want terug gezien op de launch toen ter tijd nu een teleurstelling is. Ondertussen met Ranger 36 en Templar 26. De Templar heb ik wel goed gebuild alleen mijn ranger redelijk verkloot. Jammer eigenlijk, maar nog niet dramatisch op dit level. Twee dagen spelen en ik ben weer bij...

Geweldig om de link-orbs en socket-orbs te gebruiken om je wapen vervolgens volledig onbruikbaar te maken..... nu al drie link-orbs gebruikt om drie rood aan elkaar te linken, maar blijf steeds 2L + 1 houden. Gatverdamme!
Leuk en welkom :)
Currency blijft een gok het kan je veel opleveren of niets. Zoals we hier ookal veel hebben meegemaakt ^^

Voeg vooral mede-tweakers toe om je te helpen en voor gezelligheid ofc :) Zie mijn sig voor wat meer informatie.

• SMD007
Cool met nieuwe patch gaan ook blue en yellow maps naar map maker :) wel jammer dat ze unique niet toevoegen had ik nog net iets beter gevonden. Bedoel het is toch zuur als er in een public map een unique map dropt en deze gaat niet naar de maker (die er dus tijd/moeite/currency tegen de map aan heeft gegooit.)

• JohnnyV76
Dit is ook best interessant:

If you were previously relying on public parties created by other people to find your Maps, we'd recommend you try doing runs of the Catacombs or Piety (Lunaris 3), as they're the best places to find Maps.

• SMD007
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 11:30:
Dit is ook best interessant:

If you were previously relying on public parties created by other people to find your Maps, we'd recommend you try doing runs of the Catacombs or Piety (Lunaris 3), as they're the best places to find Maps.
Dat is niet echt nieuw. Door de aanpassing krijg je nu dus geen maps meer in public party's dus moet je naar locaties waar de mapdrops ook een vrij hoge kans hebben.

• JohnnyV76
Prima... maar ik wist het niet. :)

Ik heb eens wat maps hier en daar gevonden (fellshrine ruins in act 2 zelfs t meest) en krijg nu vooral nieuwe maps uit de 66 maps die ik doe. Krijg toch wel het idee dat item quantity effect heeft op map drops.

• qliratu
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-12 11:48
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:20:

Ik heb eens wat maps hier en daar gevonden (fellshrine ruins in act 2 zelfs t meest) en krijg nu vooral nieuwe maps uit de 66 maps die ik doe. Krijg toch wel het idee dat item quantity effect heeft op map drops.
Als het goed is heeft IIQ geen effect op map drops. Dit wordt alleen beïnvloed door de quantity die de map zelf heeft. (dit geld alleen op de droprate van maps in een map.)

[ Voor 5% gewijzigd door qliratu op 11-07-2013 12:28 ]

• SMD007
JohnnyV76 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:20:

Piety en Catacoms zijn lvl 68 gebieden hoger is op het moment nog niet beschikbaar buiten maps dus vandaar dat het de beste gebieden zijn. ;)

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Heh, ik heb ook m'n eerste twee mappen ondertussen. Lvl 67 magic en een 66 normaal. Als ik dit zo lees zou ik dus zomaar hiermee voldoende hebben om daarmee verder te gaan zodra ik zelf lvl 66-70 ben?

M'n DPS zit nu zo'n beetje wel goed, alleen ik heb voor het goede eigenlijk een Decoy Totem nodig. Heb aardig snelheid enzo, maar als ik een groep snelle rakkers achter me aan krijgt of ranged spam dan is m'n survival toch nog niet wat het hoort te zijn.

Zit nu aan een verwachtte stat verdeling voor lvl 66 van:

4000 armor, 1200 hp, 30-60-40- min30 resists (fclc)
2.4+ attack speed, 2000 dps single target + chaos en physical dot & slow
3+ attack speed multitarget 3200+ dps (3 of meer targets) (microstun)

De vraag is nu, hoe hard ga ik dood in Act 3 / maps?

• Frerk

Frerk

*bliep*

djunicron schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:22:
Heh, ik heb ook m'n eerste twee mappen ondertussen. Lvl 67 magic en een 66 normaal. Als ik dit zo lees zou ik dus zomaar hiermee voldoende hebben om daarmee verder te gaan zodra ik zelf lvl 66-70 ben?

M'n DPS zit nu zo'n beetje wel goed, alleen ik heb voor het goede eigenlijk een Decoy Totem nodig. Heb aardig snelheid enzo, maar als ik een groep snelle rakkers achter me aan krijgt of ranged spam dan is m'n survival toch nog niet wat het hoort te zijn.

Zit nu aan een verwachtte stat verdeling voor lvl 66 van:

4000 armor, 1200 hp, 30-60-40- min30 resists (fclc)
2.4+ attack speed, 2000 dps single target + chaos en physical dot & slow
3+ attack speed multitarget 3200+ dps (3 of meer targets) (microstun)

De vraag is nu, hoe hard ga ik dood in Act 3 / maps?
Kweenie, ik had 15 level 66 maps en ik moest op een gegeven moment terug naar docks, maar ben toen met 1 grotto ook weer naar 10+ maps gegaan.
En je wil in ieder geval je resists maxen en 2k+ life hebben denk ik.

• JohnnyV76
Het hangt echt wel een beetje af hoe je speelt en welke rolls je op de map hebt. Je kunt vaak met minder ook wel af.... al is het op onslaught / HC natuurlijk wel riskant.

@djunicron
Even voor de zekerheid... je kunt normal maps ook magic of rare maken he.
Ik roll een map nu net zo lang tot ik >25% IIQ erop heb en de penalties in mijn straatje liggen. Bijv. Cursed with vulnerability zou ik niet doen maar cursed with warlords mark maakt niet zo veel uit. rolls met -18 all resist levert vaak ook best wat IIQ op en is ook nog goed te doen als je een beetje voorzichtig speelt. Voordeel is dat alle unique bosses die ik tegengekomen ben gewoon rond te kiten zijn dus bleed er op, kiten en rustig neer halen.
Beste mod op een map vind ik "contains 2 unique bosses" jaaaa 2x looten :)

• Duckhamster
Frerk schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 13:41:
maar ben toen met 1 grotto ook weer naar 10+ maps gegaan.
Lol wattus? meer dan 10 maps in 1 run? Mijn max is 5 maps, en 4 maps is zelfs zeldaam! Lucky basterd :)

• SMD007
Duckhamster schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:51:
[...]

Lol wattus? meer dan 10 maps in 1 run? Mijn max is 5 maps, en 4 maps is zelfs zeldaam! Lucky basterd :)
Denk dat je moet lezen 1 map daaruit weer 3 - 4 maps en daaruit weer 3 - 4 etc. :9

• Frerk

Frerk

*bliep*

Duckhamster schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:51:
[...]

Wat bovenstaande schrijft inderdaad, dat je met 1 map begint, daar dan weer maps uit krijgt, enzovoorts. Mijn record is nog altijd 4 :P

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Nou, ik ben er bijna klaar voor. Zit op lvl 64 nu en net Act 3 binnen gelopen.

Heb eigenlijk nog twee stukjes gear die ik wil vervangen, maar dan moet ik toch een eind komen. Ik begreep dat veel builds zonder CI / met weinig Chaos resist Act 2 al niet echt doorkomen solo, maar dat lukte mij nog wel. Toch niet zo heel erg slecht uitgepakt, maar ik zal het eigenlijk nu pas gaan merken denk ik.

Helaas nog steeds amper currency, de waarde van deze char en alle zooi die ik tot nu toe gevonden heb: ~1 divine... Wow 1/4e Ex ben ik waard...

• FiraNove
  • Niet online

FiraNove

Where angels play

Ik kan ook meedoen met maps op SC. Heb gisteren mn eerste map (Dune) solo gelopen. Ging redelijk makkelijk, alleen met de boss was het oppassen,
Hillock met Leap Slam..

Om maps te farmen loop ik eigenlijk alleen Waterfall Cave -> Pyramids + Vaal.. Heb daar voor mijn gevoel meer succes dan in Docks of Fellshrine.

Mijn char is nu level 68 maar nog een beetje slapjes (rond 2.2K HP), full elemental resist, -45% chaos resistance

IGN: Plemplars

Looking for a blessed bag of holding

• Duckhamster
Ik vond Catacombs altijd wel leuk om te farmen, moet je wel wat chaos resist hebben en cold res ivm frostbite curse ofzo, maar is lvl 67 :)

• JohnnyV76
Ik vind alles met frost mobs irritant :)
Dood eng als je bevroren staat en er komt vanalles op je af.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik kan eigenlijk vooral niet wachten op de 11.2 patch maandag / dinsdag.

De Ranger tree wordt dan zo onwijs hard geupgrade, dat ik waarschijnlijk opeens behoorlijk veel krachtiger kan worden. De teasers laten b.v. wat nodes zien die 3 of 4 stats boosten waar nu redelijk matige opties zitten.

4% Phys dmg
16% evasion
10% hp

of

20% mana reg
20% mana v flasks
20 str
20 int

Ze willen wat minder onderscheid maken tussen phys focus ranger of ele ranger (waarbij je naar compleet andere hoeken gaat!) en caster ranger, dmg + eva ranger en hyper evasion single handed rangers mogelijk maken. Fijn eigenlijk wel, Bowrauders waren immers zo'n beetje sterker dan dat je een Ranger begon. (als je de skill gems van één playthrough normal in je bezit had)

• Frerk

Frerk

*bliep*

djunicron schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 16:04:
Ik kan eigenlijk vooral niet wachten op de 11.2 patch maandag / dinsdag.

De Ranger tree wordt dan zo onwijs hard geupgrade, dat ik waarschijnlijk opeens behoorlijk veel krachtiger kan worden. De teasers laten b.v. wat nodes zien die 3 of 4 stats boosten waar nu redelijk matige opties zitten.

4% Phys dmg
16% evasion
10% hp

of

20% mana reg
20% mana v flasks
20 str
20 int

Ze willen wat minder onderscheid maken tussen phys focus ranger of ele ranger (waarbij je naar compleet andere hoeken gaat!) en caster ranger, dmg + eva ranger en hyper evasion single handed rangers mogelijk maken. Fijn eigenlijk wel, Bowrauders waren immers zo'n beetje sterker dan dat je een Ranger begon. (als je de skill gems van één playthrough normal in je bezit had)
Een aantal van die nodes zijn heerlijk inderdaad, maar dat mag ook wel..

• Duckhamster
Linkje waar die info staat, ik kan het niet vinden :o . Ik hoop idd dat ze evasion eindelijk een goede stat maken zonder dat iron reflexes gebruikt wordt. Zoals het nu is is evasion-only meer russisch roulette, en dat wil niemand.

Ik ben erg benieuwd en ga dan misschien een me ranger weer spelen :)

• SMD007
Duckhamster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:10:
Linkje waar die info staat, ik kan het niet vinden :o . Ik hoop idd dat ze evasion eindelijk een goede stat maken zonder dat iron reflexes gebruikt wordt. Zoals het nu is is evasion-only meer russisch roulette, en dat wil niemand.

Duck serieus lees de nieuwtjes die bijna dagelijks op https://www.pathofexile.com/ worden geplaatst ;)
zeker de laatste 3 nieuwtjes bevatten uber info.

• Frerk

Frerk

*bliep*

Duckhamster schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:10:

Als Evasion eindelijk een goeie stat is dan laat ik Iron Reflexes ook liggen op m'n Ranger, maar dat zal wel even geprobeerd moeten worden. Ik ben benieuwd in ieder geval.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Mja, het probleem is vooral dat momenteel armor de enige "veilige" optie is. Gewoon harde base dmg reductie. Hét probleem met eva is namelijk dat het niets doet tegen crits, dus als je een keer geraakt wordt en het crit, ben je gewoon ge-oneshot. En dat is nooi leuk.

Ik heb ook Iron Reflexes meegenomen, leuk hoor 26% dodge, maar 45% (flat) dmg reduction is veel fijner. En als die dodge nu ook nog voor magics gold, dan was er nog wat voor te zeggen, maar dat doet het dus niet.

Echter:
As a contrast to this, dexterity-based monsters now demonstrate their dexterity by evading more than they did before.
Dat wordt dus alsnog super dodelijk voor hoge attack speed / ranged chars: missen betekend dat óf even geen leech hebt, of dat je afstand ingelopen wordt. Ik denk juist dat dit behoorlijk slecht kan uitpakken voor deze builds. De monsters zouden je welliswaar hard raken, maar nu raken ze je helemaal niet door microstuns. Dat kan straks dus wel anders worden. Resolute tech (indien deze gehandhaaft blijft) is dan opeens een must voor dit soort builds.

• Frerk

Frerk

*bliep*

djunicron schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:35:
Mja, het probleem is vooral dat momenteel armor de enige "veilige" optie is. Gewoon harde base dmg reductie. Hét probleem met eva is namelijk dat het niets doet tegen crits, dus als je een keer geraakt wordt en het crit, ben je gewoon ge-oneshot. En dat is nooi leuk.

Ik heb ook Iron Reflexes meegenomen, leuk hoor 26% dodge, maar 45% (flat) dmg reduction is veel fijner. En als die dodge nu ook nog voor magics gold, dan was er nog wat voor te zeggen, maar dat doet het dus niet.

Echter:

[...]

Dat wordt dus alsnog super dodelijk voor hoge attack speed / ranged chars: missen betekend dat óf even geen leech hebt, of dat je afstand ingelopen wordt. Ik denk juist dat dit behoorlijk slecht kan uitpakken voor deze builds. De monsters zouden je welliswaar hard raken, maar nu raken ze je helemaal niet door microstuns. Dat kan straks dus wel anders worden. Resolute tech (indien deze gehandhaaft blijft) is dan opeens een must voor dit soort builds.
Ze voegen wel direct toe:
Accuracy and Evasion values on monsters at higher levels have been heavily reduced. The exponential increases monsters gained made stacking Accuracy and Evasion a losing battle. Now if you choose to stack these values you will be rewarded with better chances to hit and evade.

This change has made a big difference to high level play. It has many beneficial consequences like increasing the value of good Rare Thicket Bows relative to Lioneye's Glare.
Zolang getallen niet bekend zijn kunnen we geen aannames doen tot we het kunnen testen ben ik bang. Het klinkt wel interessant!

• Duckhamster
Deze aanpassing is wel ideaal voor mij als RT duelist. En minder geraakt worden en geen last van verhoogde enemy evasion :)

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Maareh, ze zouden geen passive tree resets meer doen toch? Blijft je char dan de "legacy" tree houden? Wordt je char naar Legacy league verplaatst? Toch een global tree-reset? Tree-reset voor iedereen die in de ranger tree zit waar de veranderingen plaats vinden?

• SMD007
djunicron schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 20:39:
Maareh, ze zouden geen passive tree resets meer doen toch? Blijft je char dan de "legacy" tree houden? Wordt je char naar Legacy league verplaatst? Toch een global tree-reset? Tree-reset voor iedereen die in de ranger tree zit waar de veranderingen plaats vinden?
Aan alle screens te zien laten ze de skilltree precies zoals hij nu is alleen passen ze de werking van de nodes aan. Ik denk dus dat ze 2 opties hebben. 1 iedereen die een node heeft die veranderd krijg een reset. 2. ze laten het gewoon zo en als je een node wilt o.i.d. zal je zelf een regret moeten spenderen om je build aan te passen.

• Frerk

Frerk

*bliep*

SMD007 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 21:16:
[...]

Aan alle screens te zien laten ze de skilltree precies zoals hij nu is alleen passen ze de werking van de nodes aan. Ik denk dus dat ze 2 opties hebben. 1 iedereen die een node heeft die veranderd krijg een reset. 2. ze laten het gewoon zo en als je een node wilt o.i.d. zal je zelf een regret moeten spenderen om je build aan te passen.
Ik vind persoonlijk dat ze gewoon de optie 1 aan Rangers moeten geven. Ik ben begonnen als Ranger met een gedachte erachter, en dan vind ik het toch matig dat ik beter als Marauder of Duelist had kunnen beginnen. Om nou iedereen die een Ranger node heeft een volle respec te geven gaat wel wat ver.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Een volle respec is natuurlijk puur goud waard eigenlijk. Maar je build stort waarschijlijk compleet in elkaar als ze dat niet doen. Ik kan namelijk totaal niet bij nodes komen waar ik heen ben gegaan buiten de kern Ranger groep om zeg maar. Ik neem aan dat ze ook niet willen dat je "zwevende nodes" krijgt hierdoor.

Het zou ook nog kunnen natuurlijk dat ze je ~1/2 * je level aan passive respec punten geven en gewoon je pad laten staan over nieuwe nodes.

Sowieso heb ik nog 12 respecs over van de quests, als ze een beetje gelijkwaardig vervangen hebben dan kom ik er ook wel (hoop ik).

Alleen rangers full respec geven zou ook niet "eerlijk" zijn, want wat moeten alleen marauders, duelists of zelfs Shadows dan?

(of maakt niemand crit ranger CI Shadows?)

• Duckhamster
Nuja of een respec goud waard is ligt aan je buildpath en of je iets drastisch wilt veranderen. Op mijn duelist had ik aan de laatste full respec geen drol. Mijn 1e char, een noobbuildfaaltemplar heeft echter ruim 50% van de hele build veranderd, omdat wat ik had gewoon bagger was :) Mijn witch had zon 10 puntrlen veranderd doordat ik lastig door content kwam op de manier waarop ik mijn build startte verkeerd was. Maarja daar had ik eigenlijk toch al respecpoints voor uit quests. :)

• Neles7
hoopte vandaag weer even te spelen maar dat wordt hem toch niet zoals gedacht. Lekker handig getroffen worden door ziekte :(

• JohnnyV76
hopelijk niets ernstigs? :(

Wat zou trouwens een 5L 2h noble axe waard zijn (wit)?
Zal ik de gok wagen en er een alch op gooien of zo mss verkopen?

• Duckhamster
Alchen kan geen kwaad, ik zou er echter eerst 4 whetstones op gebruiken voor 20% quality :)
Wat ie waard is heb ik geen flauw idee

[ Voor 18% gewijzigd door Duckhamster op 13-07-2013 19:48 ]

• JohnnyV76
Damn...t is ook altijd t zelfde.... loop al tijden met de zelfde armour pieces rond. Vanochtend wat currency tegen een redelijk hoog ilvl helm gegooid en t was een aardige verbetering. Begin net een dried lake map en verdomd t eerste gele item wat dropte was een helm die weer een stuk beter was dan die ene die ik vanochtend gecraft heb.... grrrr

[ Voor 5% gewijzigd door JohnnyV76 op 14-07-2013 15:08 ]

Verwijderd

de veranderingen in de skill tree van de ranger zijn bekend. Patch nodes zijn gepost en patch gaat morgen live. Ik moet zeggen dat mijn enige high lvl build in de laatste patches enorme verbeteringen heeft ondergaan. Ik speel een dual wield, full evasion ranger. Door de melee patch werd mijn characters zowaar speelbaar op merciless, toen de verandering in de duelist skill tree, dit bracht ook al enige verbetering, maar nu de ranger tree alsmede de veranderingen in evasion/accuracy. Die zorgen wel voor een enorme boost in builds zoals die van mij.

ES nodes en IR zijn juist weer naar beneden toe bij gesteld. Hopelijk zorgt dit alles voor wat meer variatie in speelstijlen.

Ik ga in ieder geval morgen direct de skilltree verkennen en hopelijk ben ik dan wel in staat om die general in act 3 merciless te verslaan........

• SMD007
Verwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:07:
de veranderingen in de skill tree van de ranger zijn bekend. Patch nodes zijn gepost en patch gaat morgen live. Ik moet zeggen dat mijn enige high lvl build in de laatste patches enorme verbeteringen heeft ondergaan. Ik speel een dual wield, full evasion ranger. Door de melee patch werd mijn characters zowaar speelbaar op merciless, toen de verandering in de duelist skill tree, dit bracht ook al enige verbetering, maar nu de ranger tree alsmede de veranderingen in evasion/accuracy. Die zorgen wel voor een enorme boost in builds zoals die van mij.

ES nodes en IR zijn juist weer naar beneden toe bij gesteld. Hopelijk zorgt dit alles voor wat meer variatie in speelstijlen.

Ik ga in ieder geval morgen direct de skilltree verkennen en hopelijk ben ik dan wel in staat om die general in act 3 merciless te verslaan........
Ik speel een ranged ranger :+ maar denk dat ik nu ook idd een life boost en een dmg boost krijg. Op zich mooi mee genomen, want had mn build kwa dmg en health al goed voor elkaar, maar extra is natuurlijk alleen maar beter.

[ Voor 5% gewijzigd door SMD007 op 15-07-2013 10:45 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]