Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:36
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:44:
Komt er nog een char whipe voor dat het spel uitkomt? Zal wel denk ik?
Is het zo moeilijk een paar posts terug te lezen ?

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Neles7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:46:
[...]

Is het zo moeilijk een paar posts terug te lezen ?
Sorry, ik zal voortaan alles uit het volledige topic lezen, enkel zodat niemand zo vreselijk een extra keer ja of nee hoeft te zeggen.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
edit:
nvm too slow.

[ Voor 94% gewijzigd door Yogoi op 04-02-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Sorry, ik zal voortaan alles uit het volledige topic lezen, enkel zodat niemand zo vreselijk een extra keer ja of nee hoeft te zeggen.
Het hele topic is overbodig, maar we hebben hier een mooie zoekfunctie op tweakers, en wellicht is het makkelijk om gewoon eens de laatste pagina terug te lezen waar de meest relevante informatie staat ? Als je iets wilt weten ga je toch ook kijken of de vraag al eerder beantwoord is ? of start je gewoon een topic dat vervolgens gesloten kan worden omdat er al een soortgelijk topic loopt waar je beter even had kunnen kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:49:
[...]

Of je kan naar www.pathofexile.com gaan. :)

Van alle HC deaths leer je tenminste wat btw:

Wand Templar: kut aan het begin
Summoner: tricky met Piety
Melee Templar: cruel Vaal oneshot (dit was met 2500+ EHP :\)

Maar.... elemental damage templar is wel sterk, alleen melee is dus nogal tricky soms. Tijd voor ranged elemental templar! 8)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Daar had ik enkel kunnen vinden dat er geen whipe meer zou komen tijdens de beta.
Dus geen tussenwhipes. Maar ik nam eigenlijk nog steeds aan dat het dan na beta gewhiped zou worden eigenlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 20:24
Hummm, begin me nu toch af te vragen of er nog een wipe komt ;)

Heb vanmorgen berekent hoeveel crit chance en multiplier het beste is voor de damage output. Blijkt dat een crit chance van 20% (~300% extra op een bow crit. chance van 6.5%) en ~+100% crit. multiplier voor mij het beste werkt.

Het is niet triviaal. Als je het in een grafiek zou zetten, dan zou je een parabool zien die ergens op een punt zijn optimale value heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Gundogan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:52:
[...]

Maar.... elemental damage templar is wel sterk, alleen melee is dus nogal tricky soms. Tijd voor ranged elemental templar! 8)
Waarom neem je die evasion nodes?
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
The last wipe (actually one of the few true wipes, given most wipes were legacy migrations) will be on January 23rd, 2013. After that, everything is permanent. Even when the game 'releases'.

Nu snap ik het, die whipe is dus al geweest. :) My bad.
En mijn nederige excuses, aangeboden op blote knietjes, vanaf een net nieuwe kokosmat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Yogoi schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:55:
[...]

Waarom neem je die evasion nodes?
Of zie ik iets over het hoofd?
Punten over. First world PoE problems. :p Kan het denk ik wel inruilen voor meer mana of iets dergelijk.

Dit is de noodzakelijke basis wat je nog voor cruel kan hebben. 38 punten. Dat is al 119% extra elemental damage. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Gundogan op 04-02-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand een plek waar je veel kans hebt om een Mana Leech Orb Gems te vinden?

[ Voor 70% gewijzigd door zAo op 04-02-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
zAo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:03:
Weet iemand een plek waar je veel kans hebt om een Mana Leech Orb Gems te vinden?
Het is niet zoals bij WoW dat bepaalde characters een bepaalde drop chance hebben.
Voor gems schijnt meer drop quantity te helpen, maar voor de rest is POE een grinding game for gear.

Edit: area's die min of meer gelijk aan je level zijn, hebben ook de beste drop chances.
Veel mensen vinden het leuk om The Ledge of die area voor de church dungeons te harvesten. Veel simpele zombies en skeletons.
Beter nog is om een paar chaos en alchemy orbs te scoren en er 1 te kopen. De kans dat je precies de juiste gem vind is namelijk erg klein.

[ Voor 31% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:07:
[...]
Het is niet zoals bij WoW dat bepaalde characters een bepaalde drop chance hebben.
Voor gems schijnt meer drop quantity te helpen, maar voor de rest is POE een grinding game for gear.

Edit: area's die min of meer gelijk aan je level zijn, hebben ook de beste drop chances.
Veel mensen vinden het leuk om The Ledge of die area voor de church dungeons te harvesten. Veel simpele zombies en skeletons.
Beter nog is om een paar chaos en alchemy orbs te scoren en er 1 te kopen. De kans dat je precies de juiste gem vind is namelijk erg klein.
Dat kopen is dus juist het probleem: ik kan nergens Gems kopen. Niet in Act 1 en niet in Act 2.

Gisteren overigens met iemand van level 3 gespeeld en dat krijg ik veel meer loot. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
zAo schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:18:
[...]

Dat kopen is dus juist het probleem: ik kan nergens Gems kopen. Niet in Act 1 en niet in Act 2.

Gisteren overigens met iemand van level 3 gespeeld en dat krijg ik veel meer loot. :?
party = betere drops.
Verder forums al eens gekeken ? bieden mensen genoeg aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Hoezo is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Elke extra partymember = +50% drop quantity
Dus 6 partymembers = 250% extra drop quantity
Dat is om parties te stimuleren.

Edit: de moeilijkheidsgraad gaat ook met elke partymember omhoog, maar dat maakt het alleen maar extra leuk naar mijn mening. Heb nog nooit in een party gespeeld. Het moet er toch maar eens van komen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Dit wist ik ook nog niet, toch maar meer partys maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:21:
[...]

Edit: de moeilijkheidsgraad gaat ook met elke partymember omhoog, maar dat maakt het alleen maar extra leuk naar mijn mening. Heb nog nooit in een party gespeeld. Het moet er toch maar eens van komen :)
:D tijd om misschien wat tweakers in mijn vriendenlijst toe te voegen dan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:23:
[...]

:D tijd om misschien wat tweakers in mijn vriendenlijst toe te voegen dan. :9
Kaw is your man ;)
Speel met sevenfrenzy op softcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Maar even de namen uit het spreadsheet overnemen. :P
Ik hoop alleen dat niet iedereen al te hoog lvl is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:31:
Ben 'maar' level 25 dus... Moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:31:
Je kunt kijken in de sheat naar de levels. En anders join je een public-party in game. Daar kun je snel zien wat de levels zijn en wat ze aan het doen zijn (al klopt dit niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Neles7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Je kunt kijken in de sheat naar de levels. En anders join je een public-party in game. Daar kun je snel zien wat de levels zijn en wat ze aan het doen zijn (al klopt dit niet altijd)
Dat vind ik maar meh eerlijk gezegd. Teveel verhalen van Marauders die witch rares pakken voor de heb. En andere aanverwante crappy zaken. Speel liever met mensen waarmee je afspraken kunt maken over de drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Neles7 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:38:
[...]

Ik speel het liefste met "bekenden". Dat vind ik toch het fijnste.
En is de sheat nog up to date? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Dat vind ik maar meh eerlijk gezegd. Teveel verhalen van Marauders die witch rares pakken voor de heb. En andere aanverwante crappy zaken. Speel liever met mensen waarmee je afspraken kunt maken over de drops.
Helemaal met je eens Kaw, maar voor 'snel' te lvlen om met tweakers te spelen is het een optie natuurlijk. Al is het wel oppassen want de kans op lag spikes is enorm aanwezig doordat niet overal zo'n goede latency is als in Nederland
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 11:41:
[...]

Ik speel het liefste met "bekenden". Dat vind ik toch het fijnste.
En is de sheat nog up to date? :P
De sheat moet zelf worden bijgehouden door mensen, dus het is niet te zeggen.De actieve spelers zullen het wel goed bijhouden.

[ Voor 23% gewijzigd door Neles7 op 04-02-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terence(x)
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:00
Hoeveel hp hebben de mensen hier zo een beetje trouwens, ik zit nu op level 37 als witch en heb zo een beetje 450 hp en 400 energy shield, maar ik krijg soms op me kloten van mobs niet normaal, ik heb eigenlijk geen armor, wel ongeveer 45 resist van alles.

Gisteren avond heb ik echt uit frustratie het spel gesloten en niet meer gespeeld, kwam een kamer binnen met van die projectile gooiers in lunaris temple, en ik stak me kop om de hoek en ik was insta-gibbed (waren wel blue mobs) maar dan nog, ik had geen kans, als ik daar straks elke keer een penalty voor krijg op cruel, dan word het geen leuke ervaring.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Level 23 Witch; 270/65. Ik heb best veel armor, maar dat kan ik vanaf mijn werk niet zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

Zweeft er ergens eigenlijk al een up to date guide rond over item waarde? Wat is het waard om op te pakken, hoe verhouden de currencies zich tot elkaar, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Terence(x) schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:17:
Hoeveel hp hebben de mensen hier zo een beetje trouwens, ik zit nu op level 37 als witch en heb zo een beetje 450 hp en 400 energy shield, maar ik krijg soms op me kloten van mobs niet normaal, ik heb eigenlijk geen armor, wel ongeveer 45 resist van alles.

Gisteren avond heb ik echt uit frustratie het spel gesloten en niet meer gespeeld, kwam een kamer binnen met van die projectile gooiers in lunaris temple, en ik stak me kop om de hoek en ik was insta-gibbed (waren wel blue mobs) maar dan nog, ik had geen kans, als ik daar straks elke keer een penalty voor krijg op cruel, dan word het geen leuke ervaring.... :/
Als je geen totems of summons hebt om de mobs af te leiden, is dat weinig ja. Voor SC niet heel erg als je een beetje behendig bent met het kiten, maar op HC wil je zeker meer survivability. Volgens mij zat ik met mijn HC summon witch op dat level al boven de 1000hp + summons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Veel HP, res en armour is aan te bevelen. Ik merk ook als ranger dat ik veel evasion kan hebben maar dat het niet zo prettig werkt als armour. Dus ik denk dat daar stappen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Heb 400hp op level 25 als shadow. Verder geen enkele investering in evasion/armour en een handje vol ES.
Ben al 15 levels niet dood gegaan en heb nergens moeite mee, maar dat komt omdat ik alles ranged aanpak en alles netjes schoon veeg. Kom ik dan 10 blauwe bad-ass mobs tegen, dan trek ik me steeds een stukje terug en kite ik alles totdat ze dood zijn.
Ik was in closed beta gewend gewoon overal doorheen te rennen, maar veeg nu geduldig alles schoon. Kom ik dan zo'n lastige plek tegen, dan kan het zijn dat ik daar 2 minuten bezig ben met wachten en laten komen en als er 1 het hoekje om komt hem snel afknallen. De AI van de mobs is namelijk slecht en met geduld kun je daarmee alles aan. Smalle openingen zijn ideaal. Ze komen daar 1 voor 1 doorheen en jij kunt dat moment gebruiken om ze 1 voor 1 aan te pakken. Heb een redelijke crit-chance en stun?/knockback? dan ook regelmatig waardoor sommige rare mobs niet eens aan slaan toekomen.

Edit: de ontwikkelaars van GGG hebben laten ontvallen dat runspeed een onderschat iets is als het om defense gaat. Bij melee zie ik daar niet zo het voordeel, maar als bow-user hebben ze absoluut gelijk. Heb nu slechts 13 procent runspeed increase, maar merk nu al dat ik me snel uit lastige situaties kan rennen. Ik wil uiteindelijk +60% halen door passives en items.

[ Voor 16% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalkai
  • Laatst online: 11-01-2022
Op Ranger level 38 heb ik rond de 700 health en ongeveer 20 energy shield (niet erg boeiend dus), heb wel al mijn evasion geconvert naar armor, kom op ongeveer 50% damage reduction. Ik denk dat mijn survivalbility best wel een boost kan gebruiken, maar zie op dit moment niet zo snel hoe.
Daarom maar veel kiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
De PoE community hier begint steeds actiever te worden :)
Ik ga even een korte meeting in met daarna een lunch en ik mis 20+ messages. nice!

Omtrent de sheet, ik denk dat de actieve mensen de sheet best goed bijhouden.
Zelf probeer ik hem elke dag te updaten (tenzij ik niet gespeelt he die dag)
Daarnaast zie ik dagelijks de lvl's van andere veranderen dus er is genoeg data up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Frerk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 12:20:
Zweeft er ergens eigenlijk al een up to date guide rond over item waarde? Wat is het waard om op te pakken, hoe verhouden de currencies zich tot elkaar, etc?
Er is geen keiharde regel rondom currencies, maar volgens mij klopt dit ongeveer wel:
1 Exalted Orb
2 Divine Orb
2 Gemcutters Prism = GCP in de volksmond
6-8 Chaos orbs
8-10 Alchemy orbs
10-14 Orbs of Regret
20-30 Fuse orbs

Je moet het ongeveer zo lezen:
Voor 1 Exalted kun je 2 GCP's of bijv. 20-30 Fuse orbs krijgen.
Maar meestal is het zo dat niemand 10 Alchemy Orbs wil krijgen voor 1 Exalted. 1 Exalted gaat eigenlijk altijd voor in zo'n geval. Dat komt omdat 1 exalted gewoon moeilijker te krijgen is, terwijl de waardeconversie wel ongeveer klopt.

Rest wordt een beetje als trash gezien. Waardevol voor het craften, maar niet waardevol voor het traden.

Voor de rest heb je nog zo'n Ka-nogwattus Mirror, maar die is zo zeldzaam dat het waard is wat de gek er voor geeft. En sommige uniques zijn zo gewild dat je er zo maar 10 GPC's voor kan krijgen.

Normale gems gaan voor 1 chaos of soms voor 1 alchemy.
Zeldzame gems gaan soms voor meedere GPC's.

Edit: was orb of regret vergeten. Soms zijn ze heel waardevol voor mensen die ze echt nodig hebben, maar voor het algemeen zie ik ze iets onder Alchemy gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Dus alles "onder" Fuse Orbs is alleen nuttig om aan te kloten om te kijken of je zelf wat gear kan maken? Ik heb echt een gigantische hoeveelheid aan Chance Orbs, Transmutation Orbs etc. etc. in mijn stash zitten, maar ik doe er eigenlijk niks mee omdat ik niks wil verspillen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Frerk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:12:
[...]

Dus alles "onder" Fuse Orbs is alleen nuttig om aan te kloten om te kijken of je zelf wat gear kan maken? Ik heb echt een gigantische hoeveelheid aan Chance Orbs, Transmutation Orbs etc. etc. in mijn stash zitten, maar ik doe er eigenlijk niks mee omdat ik niks wil verspillen :p
Soms lees je dat iemand Jewelers nodig heeft en bijv. 8 wil kopen voor 1 alchemy. Maar voor de rest zie ik items eigenlijk altijd weggaan voor fuse of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:14:
[...]

Soms lees je dat iemand Jewelers nodig heeft en bijv. 8 wil kopen voor 1 alchemy. Maar voor de rest zie ik items eigenlijk altijd weggaan voor fuse of hoger.
Juist ja, bedankt! Dan heb ik in ieder geval ook iets van een houvast als ik vanmiddag eens wat wil traden, dat begint namelijk ook wel nodig te zijn. Ik heb nu een 34 LS Templar op SC(jaja) met shield/1h mace, maar ik moet ergens een fatsoenlijke helm en mace vandaan halen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Frerk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:17:
[...]

Juist ja, bedankt! Dan heb ik in ieder geval ook iets van een houvast als ik vanmiddag eens wat wil traden, dat begint namelijk ook wel nodig te zijn. Ik heb nu een 34 LS Templar op SC(jaja) met shield/1h mace, maar ik moet ergens een fatsoenlijke helm en mace vandaan halen :'(
Level 34 rares moet je voor 1-2 fuse kunnen krijgen. Dat is nog niet zo veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Frerk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:17:
[...]

Je kan zelf prima items maken met Orbs of Transmutation, Alteration en Augmentation en deze orbs vind je vrij vaak of krijg je er genoeg van als je items vendored. Niet zo heel erg als je ze gebruikt op items die wel de juiste sockets hebben maar niet de juiste stats. Later worden ze ook belangrijk als je items +20% quality maakt, magic maakt met 2-3 erg goede baisstats en dan er een rare van maakt en meer stats gaat toevoegen, maar het duurt wel een tijdje voordat je daar bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ik zou die later gebruiken voor maps en nog niet voor items.

Althans... Als je ze kunt traden voor een redelijke rare... Vind magics niet echt cool voor level 34. Dan moet je toch wel rares kunnen krijgen.
Mijn character is bestwel hybride. Kan bijna alles aan. Hierdoor kan ik bijna alle rares gebruiken die ik vind, behalve wapens wat iets lastiger ligt. Misschien een idee om een paar grote attribute-passives te pakken?
Wapens kun je goed traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11-2024
31 templar op HC maar ben er toch niet blij mee. Ga nu HC BowShadow proberen.

Target build 50 ~ link

Target build 80 ~ link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Dit is echt waarom ik PoE tot nu toe zo leuk vind. Zoveel mogelijkheden.
Ik speelde met 2 real life friends. 2 ranged, een met een boog en de ander een caster (ik) een dagger melee.

Het leuke was, we waren alle 3 een shadow.
3 shadows en alle 3 totaal anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Ben nu ook Bow Shadow en bevalt prima. Snap niet waarom mensen nog melee spelen. In theorie kun je veel meer dps halen, maar ranged spell/bow is veel makkelijker levelen en grinden.

Bij veel RPG's hebben ranged characters een penalty op armour en life. Bij POE is dit niet zo. Sterker nog: je hebt allerlei extra voordelen. Je accuracy speelt veel minder een rol bij ranged en bij spells al helemaal niet. De support gems voor ranged zijn veel cooler en AOE-damage is ranged veel beter. Hierdoor is in de praktijk qua DPS en grindspeed het denk ik zelfs beter om ranged te zijn en zeker op latere levels worden de voordelen nog groter. Je hebt veel minder last van de elemental resist penalties, omdat je meestal de spells manueel kunt ontwijken. Melee characters moet je van je af kunnen houden door voldoende dps. Gooi je zombies, skeletons, traps/mines en totems in de mix en je hebt ook nog voldoende decoy om gevaarlijke situaties helemaal te ontmantelen.

Ikzelf gebruik Firetrap als ik bijv. 20 aapjes op me aan het inrammen krijg. 3 van die dingen op de grond en woesj. Later zal ik dat niet eens meer nodig hebben, omdat bijv. chain voor de AoE-damage zorgt, maar nu moet ik ze nog 1 voor 1 doen met mijn bow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Bah, net op lvl 35 het loodje gelegd met mijn templar, met ~900hp 60% reduction en 75% all res en dan wordt je op normal nog net niet ge-instahit door 3 rare Voidbearer mobs.

Wat een insane damage doen die dingen wel niet 8)7

Even bezinnen over reroll.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-AzErTy- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:11:
Bah, net op lvl 35 het loodje gelegd met mijn templar, met ~900hp 60% reduction en 75% all res en dan wordt je op normal nog net niet ge-instahit door 3 rare Voidbearer mobs.

Wat een insane damage doen die dingen wel niet 8)7

Even bezinnen over reroll.
Heb het ook een keer gehad 3x aura waarvan +damage 1x en +elemental damage, dan gaat het al hard. andere had nog een lifestealskill. ik ben maar gaan rennen :).

Het is vooral de aura's en eventueel curses die het doen denk ik.
Spelers doen dat namelijk ook :) -25% ele resist en maar lightning spammen, gaat toch sneller

RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:08:
Ben nu ook Bow Shadow en bevalt prima. Snap niet waarom mensen nog melee spelen. In theorie kun je veel meer dps halen, maar ranged spell/bow is veel makkelijker levelen en grinden.
Kripp's nieuwe 100% stun build.

http://nl.twitch.tv/nl_kripp/b/363808182?t=539m30s

Breaking the game one build at a time. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Laatst online: 14-09 17:23
Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:08:
Klopt helemaal. Helemaal als je dan besluit een melee shadow te maken met geen enkele (realistische) mogelijkheid om noemenswaardige physical reduction te verkrijgen.
Maar man, wat speelt het tof! That's why! :D

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gundogan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:19:
[...]

Kripp's nieuwe 100% stun build.

http://nl.twitch.tv/nl_kripp/b/363808182?t=539m30s

Breaking the game one build at a time. :o
Kan het niet zien hier op mijn werk.
Waar bestaat de build uit?
Leuk voor Kripp die het fulltime kan doen, maar voor mij is het belangrijk dat de build geen major nerf krijgt, dus zit ik niet te zoeken naar tijdelijke gaten in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Gister trouwens deze gevonden. Best een geinig item, en misschien zelfs wel bruikbaar op HC als je HP/ES hoog genoeg is.
Ik vraag me alleen af hoe die 25 reduced life werkt met CI.. Krijg je dan 0.75 life of ga je gewoon dood?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/qpp0jk.png

Trouwens mijn 6e unique drop sinds we spelen (incl 2 dagen closed beta)
Haha, je had die Koen moeten horen toen ik gisteravond weer eens 'hé... legendary' zei ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Kan het niet zien hier op mijn werk.
Waar bestaat de build uit?
Leuk voor Kripp die het fulltime kan doen, maar voor mij is het belangrijk dat de build geen major nerf krijgt, dus zit ik niet te zoeken naar tijdelijke gaten in het systeem.
Stunnen werkt op damage, dus veel damage = stun. Maar er is een stat genaamd reduce stun threshold. Als je dat op 100% krijgt (kan met passives, gems en een unique claw Mortem Morsu) = altijd stunnen omdat de mobs als 1hp mobs worden behandelt voor stun en iedereen kan 1 damage doen. :)

Imba op vooral bosses omdat die dus niks doen omdat ze altijd stunned zijn.

Maar inderdaad, zal wel generfed worden. Maar alsnog kan je wel iets doen met veel stuns + ground slam met radius.

[ Voor 11% gewijzigd door Gundogan op 04-02-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:26:
Ik vraag me alleen af hoe die 25 reduced life werkt met CI.. Krijg je dan 0.75 life of ga je gewoon dood?
Afronding zet je terug op 100% health.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Mhh Mijn build is een beetje anders gelopen dan ik wilde.

Het is nu echt beetje zootje :P

http://www.pathofexile.co...E37Di9-aB62PsOPId8-r31_rS

Moet veel Regrets gaan farmen ;) (wilde eerst dual curse kant op maar weet nu niet zo goed meer)
En kan nog niet voor CI gaan, met maar 1500ES is het not done, ook al heb ik -60% chaos res :P
Merciless Act 3 gaat als ik voorzichtig ben nog wel, alleen die stomme alchemy poison throwers en die honden met arctic breath ofzo zijn instagib :P

Gister mijn eerste map gevonden :D

Heeft iemand hiet een Greater Multiple Projectiles over?
Heb veel gems om mee te ruilen (ook veel dubbele, dus als iemand wat nodig heeft zegt ie het maar)

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk

Frerk

*bliep*

Ik heb een Item Quantity support gem geloot, hoe werkt die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Gundogan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:27:
[...]

Stunnen werkt op damage, dus veel damage = stun. Maar er is een stat genaamd reduce stun threshold. Als je dat op 100% krijgt (kan met passives, gems en een unique claw Mortem Morsu) = altijd stunnen omdat de mobs als 1hp mobs worden behandelt voor stun en iedereen kan 1 damage doen. :)

Imba op vooral bosses omdat die dus niks doen omdat ze altijd stunned zijn.

Maar inderdaad, zal wel generfed worden. Maar alsnog kan je wel iets doen met veel stuns + ground slam met radius.
Ik zit aan knockback te denken. Je hebt zo'n support gem met 25% chance op knockback passive. Volgens mij werkt dat ook op bosses. Als ik dan met mijn frenzy 4-5 attacks per seconde doet, dan is er 1 knockback per seconde en wellicht genoeg om ze bezig te houden zoals bij stun.
Heeft iemand die support gem? Ik heb er een alchemy orb voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Frerk schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:47:
Ik heb een Item Quantity support gem geloot, hoe werkt die?
Als de mob gedood wordt met de skill waar het aan gelinkt is, dan stijgt je quantity drop chance met X% van de gem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Volgens mij krijg je meer drops van de monsters die je killed met de skill waar je die support gem aan hebt hangen.

@Kaw, deal, heb er wel 1 liggen. Wel HC btw..

[ Voor 4% gewijzigd door Marcvz op 04-02-2013 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik zit net in de passive tree te klikken en naar mijn build planning te kijken.
Uiteindelijk wil ik een CI build maken. En in mijn eerdere planning had ik zowel Zealot's Oath als Vaal Pact meegenomen.
Maar dat is natuurlijk nogal dom omdat Vaal Pact, Zealot's Oath compleet nutteloos maakt.

Het is nogal lastig om een keuze tussen de twee te maken.
Vaal Pact is dichtbij, want ik wil toch die 3 18% res nodes in dat gebied pakken.
De vraag is of Vaal Pact viable is op Harcore. Ik ga mijn dmg niet to the max pushen. Crit chance wil ik hoog hebben om snel mn flasks te kunnen vullen. Maar crit dmg hou ik laag ipv reflect packs.
Ik ga dan ook voor claws ipv daggers.

Dus, als mijn hit's toch niet meer dan 20% van mijn uiteindelijke ES aan life opleveren, is Vaal Pact nutteloos.
Maar genoeg life regen pakken om Zealot's Oath de moeite waard te maken is via de passive tree niet te doen. Dan zou ik dat moet gear moeten verkrijgen.

De unique's die ik op t oog heb geven grote bonussen aan ES.. De enige manier om CI nog echt viable te krijgen in HC sinds de CI nerf denk ik.

Dus misschien moet ik beide keystones laten voor wat ze zijn en iets anders proberen.
Ik zit nu op 4 life per sec, dus die lifesteal schiet toch niet echt op, zelfs niet nu ik nog HP afhankelijk ben :P

Iemand zin om even mee te denken?

Huidige build
http://tinyurl.com/cblwdsm

Korte termijn planning:
http://tinyurl.com/brhhw9q

[ Voor 19% gewijzigd door Marcvz op 04-02-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:03:
@Kaw, deal, heb er wel 1 liggen.
Vanaaf online op softcore om een uur of 9?
Heb je toevallig ook nog een spare frenzy?
Nog meer support gems? (Kan niet op poe.com op mijn werk)
Combineren we het...

Hhumm... HC... Moet je even dood gaan denk ik met een nieuwe char?
Ik kan mijn stuff niet naar HC krijgen, maar jij je stuff wel naar SC.

[ Voor 18% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Hmm, ik heb de gems op hardcore. Dus dat gaat niet lukken ^^

Ik kan het wel op SC krijgen inderdaad.
Maar ik heb niets aan SC orbs :D

[ Voor 39% gewijzigd door Marcvz op 04-02-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:05:
Ik zit net in de passive tree te klikken en naar mijn build planning te kijken.
Uiteindelijk wil ik een CI build maken. En in mijn eerdere planning had ik zowel Zealot's Oath als Vaal Pact meegenomen.
Maar dat is natuurlijk nogal dom omdat Vaal Pact, Zealot's Oath compleet nutteloos maakt.

Het is nogal lastig om een keuze tussen de twee te maken.
Vaal Pact is dichtbij, want ik wil toch die 3 18% res nodes in dat gebied pakken.
De vraag is of Vaal Pact viable is op Harcore. Ik ga mijn dmg niet to the max pushen. Crit chance wil ik hoog hebben om snel mn flasks te kunnen vullen. Maar crit dmg hou ik laag ipv reflect packs.
Ik ga dan ook voor claws ipv daggers.

Dus, als mijn hit's toch niet meer dan 20% van mijn uiteindelijke ES aan life opleveren, is Vaal Pact nutteloos.
Maar genoeg life regen pakken om Zealot's Oath de moeite waard te maken is via de passive tree niet te doen. Dan zou ik dat moet gear moeten verkrijgen.

De unique's die ik op t oog heb geven grote bonussen aan ES.. De enige manier om CI nog echt viable te krijgen in HC sinds de CI nerf denk ik.

Dus misschien moet ik beide keystones laten voor wat ze zijn en iets anders proberen.
Ik zit nu op 4 life per sec, dus die lifesteal schiet toch niet echt op, zelfs niet nu ik nog HP afhankelijk ben :P

Iemand zin om even mee te denken?
Dus je wilt Chaos Inoculation + Vaal Pact + Ghost Reaver (ja dat werkt kennelijk)?

Op zich geen slechte gedachte. Je zal inderdaad niet op massa's ES zitten, maar met genoeg life leech komt dat wel goed en claws kunnen dat wel hebben + je hebt nog ringen, amulet, gems en gloves. Met genoeg attack speed kan je denk ik altijd doorgaan in gevechten.

Ik vind het een beetje een risico voor HC als je te veel burst damage op je krijgt, maar het is een leuke combo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Nou ja, Vaal Pact is dus nog maar de vraag.
Als mijn ES groot is (wat de bedoeling is op HC) en mijn per-hit dmg vrij laag, maar wel snelle hits (ivm reflect), dan is Vaal Pact overbodig.

Werkt Zealoth's Oath ook met flasks?
En zo ja, als je een instant recovery flask hebt, restored deze dan instant mijn ES?
Want in dat geval zou dit een betere optie zijn dan Vaal Pact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:15:
Nou ja, Vaal Pact is dus nog maar de vraag.
Als mijn ES groot is (wat de bedoeling is op HC) en mijn per-hit dmg vrij laag, maar wel snelle hits (ivm reflect), dan is Vaal Pact overbodig.

Werkt Zealoth's Oath ook met flasks?
En zo ja, als je een instant recovery flask hebt, restored deze dan instant mijn ES?
Want in dat geval zou dit een betere optie zijn dan Vaal Pact.
Nee, flasks geven geen regeneration maar recovery, dus Zealot's Oath werkt daar niet op.

En Vaal Pact zit niet eens zo ver weg voor een Shadow en nog wat accuracy en attack speed op de weg er naar toe. En met veel APS lijkt Vaal Pact nog steeds handig, in ieder geval beter dan de leech van Ghost Reaver alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocalyptus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07-2023
Goedenmiddag,

Ik speel sinds kort en ben nog maar lvl 30 maar mijn damage is echt LAAG. Op lvl 30 is mijn dps in character info maar 90 en hoogste dps is iets van 140dps met heavy strike. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk alleen maar defensive passives gebruik met af en toe +10 str om bij een bepaalde sectie te komen.

Maar hoe krijgen jullie die dps zo hoog?? Mazzel met drops of ook veel ruilen met andere spelers?
Tot nu toe gebruik ik alleen spul wat ik zelf gevonden heb.

Als ik zie dat sommigen in de 30's al 300 tot 100 dps halen doe ik toch iets verkeerd >:)
ik speel als Marauder

[ Voor 3% gewijzigd door Apocalyptus op 04-02-2013 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
Ik heb op 25 maar 35.3 dps op m'n main skill en toch gaat alles snel dood.
DPS zegt ook niet altijd alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-09 21:15
Je hebt een balans tussen survivability en dps natuurlijk. Mijn Templar doet op L32 ook 'maar' 112 dps, maar ik heb daarnaast ook veel +% life en armor passives, plus een flinke mana pool met degelijke regen.

Daarnaast vond ik Resolute Technique een geweldige passive om naar toe te werken. Ik irriteerde me mateloos dat mijn Lightning Strike en Ground Slam (of reguliere attacks) zo vaak mistte, maar met RT heb je een 100% hitrate, waardoor je niet hoeft te investeren in Dex als Templar zijnde. Het feit dat ik met melee attacks geen crits meer kan maken boeit me niets aangezien ik liever de zekerheid van een hit heb, zeker met Ground Slam/Lightning Strike waarbij je meerdere mobs raakt.

Daarnaast maakt het natuurlijk uit of je - als melee char zijnde - met schild of 2hander speelt. Ik heb als backup een 2handed hamer, waarmee mijn DPS naar de 300 gaat, maar dat gaat natuurlijk ten koste van mijn survivability. In normal kom ik daar nog mee weg, maar in Cruel/Merciless ga je dat wel merken, zeker met reflect dmg mobs.

[ Voor 19% gewijzigd door kellhus op 04-02-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Ik heb van mezelf op lvl35 met eigen drops 300dps, heb nu een wapen van een mede-tweaker gekocht waarmee ik dat waarschijnlijk verdubbel, moet eerst nog even levelen voordat ik hem kan gebruiken. In het begin is het mazzel hebben of veel traden, later heb je zelf genoeg leuk spul in je stash.
(vooral als je wat extra tabs koopt zoals ikke ikke ikke!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Gundogan schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:22:
[...]

Nee, flasks geven geen regeneration maar recovery, dus Zealot's Oath werkt daar niet op.

En Vaal Pact zit niet eens zo ver weg voor een Shadow en nog wat accuracy en attack speed op de weg er naar toe. En met veel APS lijkt Vaal Pact nog steeds handig, in ieder geval beter dan de leech van Ghost Reaver alleen.
Thanks voor t mee brainen man. We gaan nog even door als je t niet erg vindt :)

Dus Zealot's Oath werkt niet met flasks. En hoge liferegen halen is te prijzig (gaat ten koste van nuttigere opties)
Flasks werken niet met Zealot's Oath.. Dus het is de moeite niet waard.

Bij mijn weten zijn er geen flasks die je ES restoren. Dus dit moet allemaal van gear en passives komen.
Dus Vaal Pact, lifesteal en max ES en ES recovery nodes, samen met hoge evasion om genoeg te dodges zodat de recovery in kicked is de way om die viable te maken..

Dan zou ik dus zoiets moeten doen in de passive tree.
En ondertussen echt voor goede gear sparen. Bv de volgende unique's zouden me enorm helpen:

Build:
http://tinyurl.com/ba33qe8

En als mana regen hoog genoeg is, wat ik wel denk, kan mind drinker + 3 int nodes weg en kan ik nog naar de IAS/DMG met Claws nodes gaan.

Boots:
Wool Shoes (hoef ik geen dispels frozen flasks te hebben, en goede ondersteuning voor mana pool zodat ik clarity aura kan laten vallen)

Chest:
Foxshade (bonus evasion on full life, en dat ben ik altijd door CI)

Head:
Royal Circlet (energy shield bonus, en ik gebruik added cold dmg support gems om meer tijd te hebben voor ES recovery)

Dit is allemaal nog ver weg. Maar het zou volgens mij een erg toffe en viable HC build kunnen zijn.

Ik pak sowieso alle skills points van de bandits.. Ondanks dat dit volgens bepaalde berekeningen niet de beste keuze is, geeft t wel de meeste vrijheid om te experimenteren.
Afhankelijk van de gear dit ik krijg zal ik minder grote base stat nodes pakken en richting res nodes gaan als dat nodig is.

't Is sowieso een moeilijke progress build. Je moet HP based levellen tot je genoeg ES gear hebt liggen.
Maar ik merk nu al dat Chaos Dmg erg tricky is. En 3% Physical reduction helpt ook niet erg mee in de gevechten.
Laten we hopen dat t uiteindelijk de moeite waard gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 11:01
Heb me ook maar even toegevoegd aan het lijstje :)

Een vriend attenteerde me op dit spel, en heb in de afgelopen dagen een dualist naar level 29 weten te krijgen. Focus vooral op dual sword/dexterity/strength.

Hopelijk binnenkort een keer te spelen met meerdere mensen in een groepje, alleen is te doen maar met meerdere mensen is het denk ik een stuk vetter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playlogic
  • Laatst online: 19-11-2024
HC Bow Duelist.

link

ik vind builds bedenken gewoon leuker dan spelen. wat denken jullie van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
Iemand had de player sheet weer kapot gemaakt. Maar even een revisie hersteld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Summoner-witch staat even op ijs, kreeg het toch wat benauwd in act 3, heb aardig wat upgrades nodig om daar doorheen te komen.

Dan maar een marauder gemaakt, met het idee daarmee wat gear te verzamelen voor mijn witch. Speelt heel anders, vloog er bijna letterlijk doorheen. Waar ik met mijn witch toch behoorlijk moest over-levelen om er een beetje lekker doorheen te komen, knalde de marauder er gewoon doorheen, vaak nog een level lager dan de zone waar ik inzat. Aanbeland in act 2 dacht ik daardoor even door de chamber of sins heen te fietsen. Dat ging prima op zich. Totdat ik klem gezet werd door wat melee-mobs en er nog een ladinkje ranged-mobs bij kwamen..en ik dus niet weg kon rennen toen het fout dreigde te gaan. Bye bye marauder.

Even stoom afblazen, oude gedelete op SC, nieuwe gemaakt. Nu even wat beter verdiept in de verschillende builds die men gebruikt. Vooralsnog heb ik nu de vrij standaard 2h mace build met groundslam en bloodmagic. Moet zeggen dat dit echt lekker speelt. Praktisch alles gaat neer met een klap , groepen met 2 groundslams. Witch blijft voorlopig lekker in de koelkast :D

Binnenkort komt er een bow-marauder bij, ziet er ook erg fijn uit.

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Hoe werkt blood magic nou precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:20:
Hoe werkt blood magic nou precies?
Geen mana meer en je mana-needs gaan van je health af.
Het voordeel is dat als je aan de Marauder/duelist-kant zit meestal plenty health hebt en haast geen mana, dus dan is dit een goed idee. Health-regen vervangt de mana-regen van de Witch.

Toch heeft het ook wel nadelen. Je aura's gaan ook van je health af en dat hakt er toch wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
Kaw schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:23:
[...]

Geen mana meer en je mana-needs gaan van je health af.
Het voordeel is dat als je aan de Marauder/duelist-kant zit meestal plenty health hebt en haast geen mana, dus dan is dit een goed idee. Health-regen vervangt de mana-regen van de Witch.

Toch heeft het ook wel nadelen. Je aura's gaan ook van je health af en dat hakt er toch wel in.
En alle dingen die normaal je mana pool zouden vergroten vergroten nu je health pool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaw
hexta schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:26:
[...]

En alle dingen die normaal je mana pool zouden vergroten vergroten nu je health pool?
No!

POE breed kun je zeggen dat als iets voor mana is dat het dan ook voor mana blijft. Ongeacht je passives. Tenzij er een passive zou zijn: convert mana to health. Maar die is er niet. Je bent je mana kwijt. Je mana komt ook niet bij je health op.

Dit geldt ook voor andere mechanics.

[ Voor 41% gewijzigd door Kaw op 04-02-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeGrand
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-05 17:44
Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:00:
[...]

Boots:
Wool Shoes (hoef ik geen dispels frozen flasks te hebben, en goede ondersteuning voor mana pool zodat ik clarity aura kan laten vallen)
Mhh dezems?
Afbeeldingslocatie: http://img585.imageshack.us/img585/6758/shoesz.png

:P

D3 armory: DeGrand-2382

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Wordt vandaag wel om de haverklap eruit gegooit.

Volgens mij als er zoveel AOEs wrden gespammed en mijn FPS bijnja naar 0 dropped, terwijl ie normaal 110+ is :(

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Jup, maar die zijn nog wel twijfelachtig.
Laag leven en dus lage base stats.
Er is ook een ring met de 'connect be frozen' stat. Dat zou ook nog wel wat kunnen zijn.

Maar goed, dan hebben we het echt over t gearen voor end-game.
Eerst maar eens door cruel zien te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
-AzErTy- schreef op maandag 04 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Afronding zet je terug op 100% health.
Ik heb dit nog even nagevraagd, maar zo werkt t niet.
Alles wat life reserved killed je instant als je CI gebruikt.

Reduces max life werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

playlogic schreef op maandag 04 februari 2013 @ 17:15:
HC Bow Duelist.

link

ik vind builds bedenken gewoon leuker dan spelen. wat denken jullie van deze?
Veel en veel te veel punten in resist nodes, buiten diamond skin om zijn er niet veel resist nodes die het waard zijn, vooral omdat resist zo hoog kunnen rollen op items. Daarnaast pak je 2 extra 8% life nodes die nergens naar toe gaan (templar en duelist tree) en laat je 2 12% nodes liggen (bij de life leech), de optimalisatie kan nog een stuk beter op eerste blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Ok, toch maar overstag gegaan.
Ben nu aan het downloaden :)

Heb er zin in , hehe
Ga templar of marauder spelen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 20:53:
[...]

Veel en veel te veel punten in resist nodes, buiten diamond skin om zijn er niet veel resist nodes die het waard zijn, vooral omdat resist zo hoog kunnen rollen op items. Daarnaast pak je 2 extra 8% life nodes die nergens naar toe gaan (templar en duelist tree) en laat je 2 12% nodes liggen (bij de life leech), de optimalisatie kan nog een stuk beter op eerste blik.
Mjah, op hc zou ik ook res nodes pakken hoor.
T moet niet teveel punten kosten om er te komen. Maar in t midden zitten 3 18% nodes (vlak boven vaal pact), die sowieso erg lekker zijn.

Als je op merciless over de cap gaat door goede gear kun je ze makkelijk respeccen omdat ze altijd doodlopend zijn.
En regret orbs zijn zo duur niet..

Zo snel mogelijk cappen, en capped houden is mijn advies.
Procentueel gezien levert van 65 naar 75 je ook meer op dan van 10 naar 20.
Dus die paar procentjes om de cap te halen zijn al snel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even gechecked :), maar ik loop in act 2 met 23/38/49 resists, en gaat me nog verrassend goed af. moet wel zeggen dat het wel oppassen is. ben nu bezig met me char naar 50 te krijgen en dan lekker met "goede ietms toch maar eens cappen :). kan ik dan vaal doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:35:
[...]

Mjah, op hc zou ik ook res nodes pakken hoor.
T moet niet teveel punten kosten om er te komen. Maar in t midden zitten 3 18% nodes (vlak boven vaal pact), die sowieso erg lekker zijn.

Als je op merciless over de cap gaat door goede gear kun je ze makkelijk respeccen omdat ze altijd doodlopend zijn.
En regret orbs zijn zo duur niet..

Zo snel mogelijk cappen, en capped houden is mijn advies.
Procentueel gezien levert van 65 naar 75 je ook meer op dan van 10 naar 20.
Dus die paar procentjes om de cap te halen zijn al snel de moeite waard.
Een 18% single res node = 6% all res. Diamond skin = 15 % all res.
Body and soul geeft 20% armor, 20% es en 10% all res
nullification = 10% evasion, 10% es, 10% es cooldown en 10% all res.

6% all res is gewoon slecht in vergelijking met wat er te krijgen is, nog erger zijn de 15% nodes bij de maurader waar je dus 6 punten investeert voor maar 5% all res per punt, gewoon te weinig.
Daarnaast is het een lategame build, meer dan 100 punten, je gaat me niet vertellen dat je op lvl 80 nog geen capped resists hebt. Sowieso zijn capped resists niet erg moeilijk te krijgen, ook in lage levels niet. Daarnaast heb je in lage levels geen capped resists nodig, cold res voor merveil, fire res voor western forest, lightning res voor vaal, slim je resists uit kiezen heb je meer aan dan slechte nodes pakken om uit te speccen.

Edit: overigens pak ik ook de 18% nodes in het midden, maar dat is omdat ik ze gebruik als highway nodes om bij de life regen en elemental damage te komen, dan zijn ze het nog waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Laatst online: 18-09 14:26
Hoe zit het met potions. Ik spam ze vaak allemaal, maar helpt dat wel of kan ik beter 1 potion steeds gebruiken? Stacken ze, komen ze in een wachrij, heffen ze elkaar op? hoe zit dit nou?

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 21:44:
[...]

Een 18% single res node = 6% all res. Diamond skin = 15 % all res.
Body and soul geeft 20% armor, 20% es en 10% all res
nullification = 10% evasion, 10% es, 10% es cooldown en 10% all res.

6% all res is gewoon slecht in vergelijking met wat er te krijgen is, nog erger zijn de 15% nodes bij de maurader waar je dus 6 punten investeert voor maar 5% all res per punt, gewoon te weinig.
Daarnaast is het een lategame build, meer dan 100 punten, je gaat me niet vertellen dat je op lvl 80 nog geen capped resists hebt. Sowieso zijn capped resists niet erg moeilijk te krijgen, ook in lage levels niet. Daarnaast heb je in lage levels geen capped resists nodig, cold res voor merveil, fire res voor western forest, lightning res voor vaal, slim je resists uit kiezen heb je meer aan dan slechte nodes pakken om uit te speccen.

Edit: overigens pak ik ook de 18% nodes in het midden, maar dat is omdat ik ze gebruik als highway nodes om bij de life regen en elemental damage te komen, dan zijn ze het nog waard.
Klopt, maar voor body & soul moet je wel eerst 5 puntjes uitgeven.
In mijn end-game build plan staan ook nog res nodes. Zoals ik al zei, respeccen is niet duur en als je met een 15% res node, (of 6% all res) de boel capped zou ik het zeker doen.
Er een omweg voor aanleggen is een ander verhaal, maar als je er toch langskomt..

Als je 69 res hebt bij een tik van 100, komt er 31 binnen.
Met 75 res komt er 25 binnen. Dat is bijna 20% meer reductie, ondanks dat je t over maar 6% allres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:05:
[...]

Klopt, maar voor body & soul moet je wel eerst 5 puntjes uitgeven.
In mijn end-game build plan staan ook nog res nodes. Zoals ik al zei, respeccen is niet duur en als je met een 15% res node, (of 6% all res) de boel capped zou ik het zeker doen.
Er een omweg voor aanleggen is een ander verhaal, maar als je er toch langskomt..

Als je 69 res hebt bij een tik van 100, komt er 31 binnen.
Met 75 res komt er 25 binnen. Dat is bijna 20% meer reductie, ondanks dat je t over maar 6% allres hebt.
Er zijn 2 body en soul nodes, eentje is veel bereikbaarder dan de ander, en extra armor en es nodes zijn ook niet verkeerd.

Dat er in jouw end game build plan nodes staan, wil niet zeggen dat dat goed is, van de builds die de top 100 spelers gebruiken, heb ik er nog geen enkele gezien die dergelijke nodes oppakt. Als je er toch langs komt kun je beter verder gaan naar de dingen die echt belangrijk zijn voor je build.

Bedankt voor de uitleg over hoe all res werkt, echter dat wist ik ook al. Het cappen van resist blijft echter gewoon makkelijk genoeg met gear. Als je dan toch net niet capped bent dan is dat ook geen probleem, als je zonder capped resists niet kunt overleven tijdens het levelen is er echt wel een groter achterliggend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
zo vandaag weer lv 24 bereikt :)
ik heb een heleboel skill gems over momenteel (zie sig voor shop) wellicht zit er iets tussen (is nog niet up to date) Ben momenteel nog opzoek naar een mooie quiver voor me Ranger, iemand nog iets over?

Morgen weer lekker verder gaan ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 22:56:
[...]

Er zijn 2 body en soul nodes, eentje is veel bereikbaarder dan de ander, en extra armor en es nodes zijn ook niet verkeerd.

Dat er in jouw end game build plan nodes staan, wil niet zeggen dat dat goed is, van de builds die de top 100 spelers gebruiken, heb ik er nog geen enkele gezien die dergelijke nodes oppakt. Als je er toch langs komt kun je beter verder gaan naar de dingen die echt belangrijk zijn voor je build.

Bedankt voor de uitleg over hoe all res werkt, echter dat wist ik ook al. Het cappen van resist blijft echter gewoon makkelijk genoeg met gear. Als je dan toch net niet capped bent dan is dat ook geen probleem, als je zonder capped resists niet kunt overleven tijdens het levelen is er echt wel een groter achterliggend probleem.
Top 100 spelers cappen hun resist ook makkelijker dan wij doen.
Kripp is na zijn death anderhalf uur bezig geweest met gear aanpakken van followers.. ^^

Ik zeg nergens dat iets goed is omdat ik het doe.
Ik stel, dat het goed is om res te cappen, en als je dat met gear niet lukt, je hier prima een passive puntje voor kunt inzetten.

Maar omdat je zonder kunt overleven moet je het niet nemen?
Zonder main stats, hp, armor of wat dan ook kun je ook overleven.. Maar t wordt er niet eenvoudiger op.
Lijkt me een non-argument.

Oftewel, we hebben 2 smaken van advies deze ronde:

Underdog: Pak geen res nodes, probeer het met gear te stacken en zolang dat niet lukt, beetje beter uitkijken.

Mijn advies: cap res zo snel mogelijk, hou het capped. Vind je de gear niet, gebruik een passive node, die kun je weer respeccen als je beter gear vindt.

Verdere discussie heeft weinig nut, kies zelf wat je t beste past. Hardcore is voor mij safety first, maar das kwestie van smaak en speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:21:
[...]

Top 100 spelers cappen hun resist ook makkelijker dan wij doen.
... Want? ...
Kripp is na zijn death anderhalf uur bezig geweest met gear aanpakken van followers.. ^^
Niet relevant,
Ik zeg nergens dat iets goed is omdat ik het doe.
Dus dat was ook gewoon irrelevante info? My bad, verkeerd ingezien.
Ik stel, dat het goed is om res te cappen, en als je dat met gear niet lukt, je hier prima een passive puntje voor kunt inzetten.
Maar omdat je zonder kunt overleven moet je het niet nemen?
Yup
Zonder main stats, hp, armor of wat dan ook kun je ook overleven.. Maar t wordt er niet eenvoudiger op.
Lijkt me een non-argument.
Hebben items life% ? Global Es % ? Global armor %?
Zonder hp nodes kun je niet overleven nee, dus ja, je maakt een enorm non-argument, waarom doe je dat?
Oftewel, we hebben 2 smaken van advies deze ronde:
Er is vrijwel altijd een objectief beste keuze, deze kan door middel van discussie hopelijk worden gevonden. Waarom vast blijven houden aan subjective meningen en niet tot een consensus komen?
Underdog: Pak geen res nodes, probeer het met gear te stacken en zolang dat niet lukt, beetje beter uitkijken.
Mijn advies: cap res zo snel mogelijk, hou het capped. Vind je de gear niet, gebruik een passive node, die kun je weer respeccen als je beter gear vindt.

Verdere discussie heeft weinig nut, kies zelf wat je t beste past. Hardcore is voor mij safety first, maar das kwestie van smaak en speelstijl.
Je lijkt niet in te zien dat je echt veel meer veiligheid kunt behalen door sneller bij veel betere nodes te komen, jij hebt dan misschien wel wat meer all res, maar ik van al het andere meer. Netto heb ik daarmee meer EHP omdat de build veel efficienter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
  • Laatst online: 23-11-2022
En chaos ressi?

Op mijn templar doe ik nu 2x body&soul en neem ik alle 3 de chaos ressi nodes. (32% ressi total)

Met een amathyst flask zit ik dan al makelijk in de 67% waardoor mijn lategame spullen wat goedkoper te verkrijgen zijn (hoop ik).

is dit viable !??!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baristo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:02:
En chaos ressi?

Op mijn templar doe ik nu 2x body&soul en neem ik alle 3 de chaos ressi nodes. (32% ressi total)

Met een amathyst flask zit ik dan al makelijk in de 67% waardoor mijn lategame spullen wat goedkoper te verkrijgen zijn (hoop ik).

is dit viable !??!
Chaos resist is moeilijker te krijgen dan andere resists dus als je er langs komt zou ik het zeker nemen, maar afgezien van de 16% node zou ik er geen enorme omwegen voor maken. Chaos damage is vaak ook goed op te vangen met wat extra life regen aangezien het vaak damage over time is.

Edit @ onder, dat het werkt wil niet zeggen dat het ook het best mogelijke is, daarnaast moet ik nog een voorbeeld zien van een dergelijk build die echt goed werkt.

Edit2 @ onder, daarnaast leg je me nu woorden in de mond, wat ik zelf erg twijfelactig vindt. De pot verwijt de ketel.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:55:
[...]

Er is vrijwel altijd een objectief beste keuze, deze kan door middel van discussie hopelijk worden gevonden. Waarom vast blijven houden aan subjective meningen en niet tot een consensus komen?
En met tot een consensus komen bedoel je als iemand niet naar jou luistert dan moet je maar lomp je mening doordrukken? Of je nu gelijk hebt of niet, de manier waarop je het brengt vind ik nogal twijfelachtig. Als een build voor iemand werkt dan werkt dat, daar heb jij helemaal niets over te vertellen.

Er zijn overigens een aantal uniques die mij erg leuke bonussen geven maar waar geen resistances op zitten, dan is het wel handig om ook een paar resist nodes te pakken zodat ik dat soort gear gewoon kan gebruiken als ik dat wil.

[ Voor 15% gewijzigd door KneoK op 05-02-2013 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:04:
[...]

zou ik er geen enorme omwegen voor maken.
Mijn omweg is vrij groot als templar, maar ik wou clarity + discipline + wrath aura's gaan stacken, dus ik moet ergen de +% mana vandaan halen.

uiteindelijk denk ik wel dat het viable is, anders meld ik het wel over een weekje ofzo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:55:
[...]

... Want? ...

[...]

Niet relevant,

[...]

Dus dat was ook gewoon irrelevante info? My bad, verkeerd ingezien.

[...]

Yup

[...]

Hebben items life% ? Global Es % ? Global armor %?
Zonder hp nodes kun je niet overleven nee, dus ja, je maakt een enorm non-argument, waarom doe je dat?

[...]

[...]

Je lijkt niet in te zien dat je echt veel meer veiligheid kunt behalen door sneller bij veel betere nodes te komen, jij hebt dan misschien wel wat meer all res, maar ik van al het andere meer. Netto heb ik daarmee meer EHP omdat de build veel efficienter is.
Haha, doe je knap. Precies de zinnen van elkaar scheiden zodat het punt dat ik maak van de stelling weg valt.
Zal het even in 1 zin vatten voor je:

Een deel van de top 100 spelers kan sneller levellen omdat ze bergen gear van followers krijgen.

Zonder HP nodes kun je prima overleven.. HP zit genoeg op gear.
En naast HP heb je ook nog ES, als je daar voor kiest is dat ook prima en kun je HP nodes ook links laten liggen.

In PoE is er geen 'beste' build. Je kunt zoveel kanten op. Dus er is in deze ook geen beste keuze.
Het is afhankelijk van je gear, class, build en speelstijl.

Daarmee lijkt de conclusie dat iemand vooral moet doen wat hem het beste past me nog steeds de juiste conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 15:16

KneoK

Not in a million lightyears

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:04:
[...]

Chaos resist is moeilijker te krijgen dan andere resists dus als je er langs komt zou ik het zeker nemen, maar afgezien van de 16% node zou ik er geen enorme omwegen voor maken. Chaos damage is vaak ook goed op te vangen met wat extra life regen aangezien het vaak damage over time is.

Edit @ onder, dat het werkt wil niet zeggen dat het ook het best mogelijke is, daarnaast moet ik nog een voorbeeld zien van een dergelijk build die echt goed werkt.

Edit2 @ onder, daarnaast leg je me nu woorden in de mond, wat ik zelf erg twijfelactig vindt. De pot verwijt de ketel.
Ik ben wel klaar met jou. Veel plezier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baristo
Marcvz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:08:
[...]

Zonder HP nodes kun je prima overleven..
Ik raad wel aan, ook op SC om minimaal maar zeker niet minder +100% HP of ES te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marcvz schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:08:
[...]

Haha, doe je knap. Precies de zinnen van elkaar scheiden zodat het punt dat ik maak van de stelling weg valt.
Als de losse punten onjuist zijn is de verzameling er van ook niet juist.
Zal het even in 1 zin vatten voor je:

Een deel van de top 100 spelers kan sneller levellen omdat ze bergen gear van followers krijgen.
Dat kan ja, maar krip heeft niets aangenomen bij zijn eerste character, en de rest van de top 10 ook niet. Dus, lijkt me niet relevant.
Zonder HP nodes kun je prima overleven.. HP zit genoeg op gear.
Nugiyen heeft bijvoorbeeld rond de 5000 Hp, dit is met ruwweg 250% increased life. Zonder die nodes zou hij 1500 hp krijgen, dit is dermate weinig dat hij door white mobs 1 shot zou kunnen worden in bepaalde maps. Nee, die is niet te overleven.
En naast HP heb je ook nog ES, als je daar voor kiest is dat ook prima en kun je HP nodes ook links laten liggen.
Dit soort stellingen doen me echt afvragen wat je hoogste hardcore character is, tenzij je CI bedoelt, dan is het vanzelfsprekend dat je geen hp nodes pakt.
In PoE is er geen 'beste' build. Je kunt zoveel kanten op. Dus er is in deze ook geen beste keuze.
Het is afhankelijk van je gear, class, build en speelstijl.
Dat er geen beste build is wil nog altijd niet zeggen dat wanneer er een doel is (safety first) er bepaalde dingen zijn die beter zijn dan andere.
Daarmee lijkt de conclusie dat iemand vooral moet doen wat hem het beste past me nog steeds de juiste conclusie.
Edit @ onder,
Dat er geen beste build is wil nog altijd niet zeggen dat wanneer er een doel is (safety first) er bepaalde dingen zijn die beter zijn dan andere.
Wat jammer is is dat dicussies bij voorbaat als zinloos worden bestempeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Baristo schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 00:11:
[...]

Ik raad wel aan, ook op SC om minimaal maar zeker niet minder +100% HP of ES te nemen.
Ik ook ;)
EHP is belangrijk. In welke vorm dan ook.
PoE geeft je de vrijheid daar wat in te schuiven.
Ik vind het prima joh. De mensen kunnen kijken wat ze voor conclusies trekken uit bovenstaande.
Als jij wil vast houden aan t idee dat er één beste class met beste build is (zal misschien nog wel zo zijn ook) en dat is wat we allemaal moeten rollen. Be my guest.

Ik probeer jou niet te overtuigen van iets.. Wat algemene info geven was de doelstelling.
En mijn persoonlijke mening geven, die ik niet als enige waarheid, maar als mijn mening verkondig.
Sommige hier stellen die wel op prijs ;)

Dat het uitdraaide in een zinloze discussie, die je steeds persoonlijker lijkt te maken is alleen maar jammer en overbodig.

Edit:
Discussies worden zinloos op t moment dat de toon de verkeerde kant op gaat.
Inhoudelijk kan het nog enigszins interessant zijn, maar dit is geen discussie. Dit is een wellis-niettis verhaal aan t worden.

Als je pech hebt met gear zijn de nodes de moeite waard. Cap je met gear kun je ze beter besteden.
Jij bent het daar niet mee eens, om het feit dat spelers, die praktisch allemaal in teams spelen, de nodes niet pakken.

de echt belangrijke nodes zitten niet strak naast de res nodes.
Liggen ze op de weg en je komt res te kort, kun je altijd respeccen als je bij je belangrijke node komt. Wie weet raap je ondertussen wel de gear op die je res nodes overbodig maakt.

Ik heb nog geen enkel argument gehoord waarom dit een slechte keuze zou zijn.
En als iemand de res niet nodig heeft, laat je ze lekker link liggen. Maar dat kun jij niet van tevoren voor iemand invullen.
anyway, agree to disagree, uiteindelijk komen we op t zelfde uit.
j

Dus ik ben er bij deze ook wel klaar mee.

[ Voor 86% gewijzigd door Marcvz op 05-02-2013 04:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
Ik speel ook, momenteel een Maruader lvl 44 (Fa_c_er) in HC league (I.G.N. > f4cer)

Beetje problemen met Brutus op Cruel, ben voor een standaard marauder 2hd build gegaan alles is easy te doen solo tot Brutus Cruel, hij kan me gewoon two shotten. Heb het geprobeerd maar hij klapt gewoon te hard.

1200 HP / 1200 Armor.

[ Voor 4% gewijzigd door ramon1984 op 05-02-2013 04:38 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]