Dat is discutabel.. Wat betekent P2W precies?SMD007 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:54:
[...]
je moet even opzoeken wat QoL betekend. Dat is namelijk helemaal geen slecht iets. P2W zijn ze ook totaal niet je kan zoveel accounts aanmaken als je wilt en per account 20 char maken dus in zekere zin kan je met 0 euro toch al je items beheren al zal deze manier je meer tijd kosten.
Je kunt alle content doen zonder te betalen.
Je kunt een net zo sterk karakter behalen als iemand die wel geld uitgegeven heeft aan het spelletje.
Dus je kunt stellen dat het strikt genomen niet P2W is.
Maar aan de andere kant. Als je 2 accounts maakt en dezelfde build start. 1 zonder tabs en 1 met 6 premium tabs en een currency tab. Dat die tweede beduidend eerder bij shaper staat.
Je kunt meer en sneller verkopen. Sneller je gear bij elkaar krijgen doordat je meer currency hebt, etc.
Men kan dus stellen dat je geld kunt inzetten om je ingame inkomen te vergroten.
Dus in hoeverre verschilt dat dan van P2W in titels die wel unaniem als P2W bestempeld worden?
De game is 100% Free to Play, maar dat is niet hetzelfde als 100% niet P2W.
Maar terug naar de tab.
Ik vind het goed dat ze stuff uitbrengen waarmee ze geld verdienen zodat ze door kunnen met het ontwikkelen van content.
Alleen de trend dat de kwaliteit steeds lager lijkt te worden vind ik geen goed teken.
De map-tab was best wel ruk toen hij uit kwam. Het zoek veld werkte niet eens..
En qua QoL is het nu nog matig.. Je zet een prijs op een map, maar moet dit elke keer opnieuw doen als je de laatste verkocht hebt bv.
Nu die fragment tab.. Waarom worden de breach splinters omgezet naar stones ipv dat met een upgrade knop te doen zoals de essence tab.. Splinter verkopen levert namelijk pak meer op dan stones.
En waar moet ik de blessings laten?
Ik zie liever dat ze ergens een paar weken langer over doen of meer voor vragen en dat het goed is, dan dat het een beetje half half is.
Ik de podcast met Ziz zei Chris dat ze ook wel zien dat de community stelt dat ze beter geen nieuwe expansion kunnen pushen maar eerst oude content en skills weer on par moeten maken.
En hij stelt dat dit simpelweg niet gaat omdat ze dan te weinig inkomsten hebben. Dus dat ze proberen elke patch en expansion iets te doen, maar dat de content releases wel gewoon door moeten gaan en ze dat niet stil kunnen gooien om oude zaken eerst op te poetsen.
Dat is een valide punt. Maar probeer dat op z'n minst om alles wat je wel nieuw uitbrengt op orde te hebben zodat je de berg met inloopschade niet nog groter maakt ^^
Anyway, ik koop de tab wel een keer in een sale.
Of, als ze de optie implementeren dat zooi vanuit je inventory direct naar de juiste tab gaat.. Man man, dat zou nog eens een QoL upgrade zijn waar ik blij van word. En die voegt direct een hoop value toe aan elke bestaande special tab.
[ Voor 6% gewijzigd door Marcvz op 26-01-2018 17:33 ]
D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming