Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 17:23
SMD007 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:54:
[...]

je moet even opzoeken wat QoL betekend. Dat is namelijk helemaal geen slecht iets. P2W zijn ze ook totaal niet je kan zoveel accounts aanmaken als je wilt en per account 20 char maken dus in zekere zin kan je met 0 euro toch al je items beheren al zal deze manier je meer tijd kosten.
Dat is discutabel.. Wat betekent P2W precies?
Je kunt alle content doen zonder te betalen.
Je kunt een net zo sterk karakter behalen als iemand die wel geld uitgegeven heeft aan het spelletje.

Dus je kunt stellen dat het strikt genomen niet P2W is.

Maar aan de andere kant. Als je 2 accounts maakt en dezelfde build start. 1 zonder tabs en 1 met 6 premium tabs en een currency tab. Dat die tweede beduidend eerder bij shaper staat.
Je kunt meer en sneller verkopen. Sneller je gear bij elkaar krijgen doordat je meer currency hebt, etc.
Men kan dus stellen dat je geld kunt inzetten om je ingame inkomen te vergroten.

Dus in hoeverre verschilt dat dan van P2W in titels die wel unaniem als P2W bestempeld worden?

De game is 100% Free to Play, maar dat is niet hetzelfde als 100% niet P2W.

Maar terug naar de tab.
Ik vind het goed dat ze stuff uitbrengen waarmee ze geld verdienen zodat ze door kunnen met het ontwikkelen van content.
Alleen de trend dat de kwaliteit steeds lager lijkt te worden vind ik geen goed teken.
De map-tab was best wel ruk toen hij uit kwam. Het zoek veld werkte niet eens..
En qua QoL is het nu nog matig.. Je zet een prijs op een map, maar moet dit elke keer opnieuw doen als je de laatste verkocht hebt bv.

Nu die fragment tab.. Waarom worden de breach splinters omgezet naar stones ipv dat met een upgrade knop te doen zoals de essence tab.. Splinter verkopen levert namelijk pak meer op dan stones.
En waar moet ik de blessings laten?

Ik zie liever dat ze ergens een paar weken langer over doen of meer voor vragen en dat het goed is, dan dat het een beetje half half is.

Ik de podcast met Ziz zei Chris dat ze ook wel zien dat de community stelt dat ze beter geen nieuwe expansion kunnen pushen maar eerst oude content en skills weer on par moeten maken.
En hij stelt dat dit simpelweg niet gaat omdat ze dan te weinig inkomsten hebben. Dus dat ze proberen elke patch en expansion iets te doen, maar dat de content releases wel gewoon door moeten gaan en ze dat niet stil kunnen gooien om oude zaken eerst op te poetsen.
Dat is een valide punt. Maar probeer dat op z'n minst om alles wat je wel nieuw uitbrengt op orde te hebben zodat je de berg met inloopschade niet nog groter maakt ^^

Anyway, ik koop de tab wel een keer in een sale.
Of, als ze de optie implementeren dat zooi vanuit je inventory direct naar de juiste tab gaat.. Man man, dat zou nog eens een QoL upgrade zijn waar ik blij van word. En die voegt direct een hoop value toe aan elke bestaande special tab. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marcvz op 26-01-2018 17:33 ]

D3 Profile (retired): D3 Armory
PoE Shop:Shop Twitch Stream:https://www.twitch.tv/marc_streaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Dit is mijn game sinds de patch..
Gaat zo bij elke null portal die ik tegen kom..

YouTube: Path of Exile Null Portal Graphical bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022
Ik merk wel dat de fragment tab meer voor standaard is dan de nieuwe league. Voor iemand die trials niet leuk vind zal ik nooit veel offerings hebben. Laat staan de guardian fragments.

In de abyss league staat die map er zielig bij met zijn ene vessel en drie sac fragments.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:46
kevinl schreef op maandag 29 januari 2018 @ 10:36:
Ik merk wel dat de fragment tab meer voor standaard is dan de nieuwe league. Voor iemand die trials niet leuk vind zal ik nooit veel offerings hebben. Laat staan de guardian fragments.

In de abyss league staat die map er zielig bij met zijn ene vessel en drie sac fragments.
Ik weet niet wat het is maar trials vind ik deze league ook niet zo erg meer... of ik snap nu eindelijk hoe je er redelijk snel doorheen komt. Voordeel is ook wel dat ik volatile dead projectiles kan casten die dan die vervelende re-appearing traps uitschakelen zonder dat ik in de buurt ben.

Voor t eerst deze league doe ik ook elke trial die ik tegen kom in een map en heb zo nog een stuk of 10 offerings liggen. Proberen regelmatig te runnen en hopen op mijn +1 VD enchant... die zijn niet te betalen. Of hopen op een andere populaire enchant om zo de currency te scoren.

Had het nooit gedacht maar trials en uber lab vind ik nu best leuk.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Hmm. Ik heb sinds net voor de superduper update niet meer gespeeld, ben me nu aan het oriënteren met m'n hoogste character in Standaard. Het is een Witch die met twee Clayshapers een combinatie van spectres en flame golems gebruikte, maar die build lijkt inmiddels tot het antiquariaat te behoren. Ik zie wel een flame golem build voor 3.1 maar met m'n level 89 ben ik nog te laag voor de end-game gear terwijl ik voorheen daar al middenin zat :/
Misschien toch maar m'n Ranger resurrecten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
mercapto schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 21:52:
Hmm. Ik heb sinds net voor de superduper update niet meer gespeeld, ben me nu aan het oriënteren met m'n hoogste character in Standaard. Het is een Witch die met twee Clayshapers een combinatie van spectres en flame golems gebruikte, maar die build lijkt inmiddels tot het antiquariaat te behoren. Ik zie wel een flame golem build voor 3.1 maar met m'n level 89 ben ik nog te laag voor de end-game gear terwijl ik voorheen daar al middenin zat :/
Misschien toch maar m'n Ranger resurrecten....
Wat voor endgame gear vereist een niveau hoger dan 89?

Daarnaast is de flame golem build zeker niet antiek. Het kan nog heel goed. Alleen doen ke golems niks meer wanneer je ript.

[ Voor 8% gewijzigd door kevinl op 31-01-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 14:26
de hoogste level requirment voor gear is geloof ik level 72. Dus met lvl 89 zit je daar al ruim aan. Wat kevin zegt golem builds doen het prima jij speelt echter ook nog met spectres ik denk dat daar het probleem zit een pure golem build zal het stukken beter doen. Enige wat recent gepatched is met golems (en minions in algemeen) is dat ze geen dmg meer doen nadat de speler dood gaat.

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ik zal m'n oude build dan maar afstoffen denk ik. Het viel me op dat in de nieuwe build de slots in de tree erg laat gekozen worden, ik heb maar 96 punten te verdelen en in de tree van de golem build die ik bekeek mistte ik dan nog 2 of 3 slots. Ik was misschien wat verwend met zoveel slots...
Nou ja, ben ondertussen met een marauder aan het knutselen, moet alle nieuwe content nog doen dus begin maar gewoon vers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Voor mij is het tijd om even te pauzeren van PoE. Deze league eigenlijk alleen maar Standard SSF SC gespeeld.

Volgende league ga ik eens HC proberen. Staat nu op de planning om een Frostbolt Totem build te gaan spelen maar wacht nog even op de 3.2 patch notes.

Tot over een maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
mercapto schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:14:
Ik zal m'n oude build dan maar afstoffen denk ik. Het viel me op dat in de nieuwe build de slots in de tree erg laat gekozen worden, ik heb maar 96 punten te verdelen en in de tree van de golem build die ik bekeek mistte ik dan nog 2 of 3 slots. Ik was misschien wat verwend met zoveel slots...
Nou ja, ben ondertussen met een marauder aan het knutselen, moet alle nieuwe content nog doen dus begin maar gewoon vers.
Als het een char is van voor de Fall of Oriat expansion moet je even act 5 t/m 10 opnieuw de towns doorlopen. dan vind je nog een aantal quests die skillpoints opleveren wanneer ze doet. (controleer act 1 t/m 4 ook maar even) in totaal vind je dan nog iets van 14 skillpoints. ;)

Mijn PoE Shop Guild Leader van: Tweakers of Wraeclast ToW Guild regels Discord: https://discord.gg/ZjDh3yq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauranvh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-03 20:00
Even uitbreiden op @SMD007

typ eens /passives in de chat window. Dan zie je welke quests je nog kunt doen voor passive punten. Zou kunnen dat je er daar nog wat van open hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
De laatste twee in act 10 krijg je free en kan je zo bij npc ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Ga ik bekijken, heb ondertussen een nieuwe char gemaakt in de league om alles voor het eerst te zien, zal daarna m'n oude Golemancer afstoffen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
mercapto schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 06:48:
Ga ik bekijken, heb ondertussen een nieuwe char gemaakt in de league om alles voor het eerst te zien, zal daarna m'n oude Golemancer afstoffen :D
Ik zou niet weten waarom je nog met je standard Golemancer wilt spelen. Tenzij je nog een bepaalde goal hebt met je character. Bijvoorbeeld de 100 halen. Deze temp league biedt zoveel leuks met de Abyss. De Abyss jewels zijn OP. Ze zijn makkelijk te verkrijgen. Daarnaast zijn de 1 socket Abyss items ook heel cheap te kopen.

Wordt nog wat zodra deze temp league overgaat naar standaard. De bestaande mirror items zullen veel minder waard worden. Wat deze league ook bijzonder maakt is dat de Abyss items en met name jewels modificeerbaar zijn. Dit in tegenstelling tot Talisman. Ik ben alleen bang dat Abyss na deze league gaat verdwijnen. Omdat het heel makkelijk is om aan dps te komen. Wellicht te makkelijk. De Abyss items verdwijnen en er komen nieuwe league specifieke items. Die weer een eigen socket hebben.

Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik pak elke Abyss jewel op. Ik heb nu al 5 tabs met jewels en een tab met de unique 2 socket belt. Deze gaan allemaal mee naar standaard. Weet alleen niet of je nog Abyss mods kan rollen. Maar dat zie ik dan wel. Die belt is namelijk de ultimate leveling gear voor gastjes die in standaard willen beginnen. Hopelijk gaan ze die belt nerfen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

Ik ben gister na een paar maanden rust weer begonnen met spelen.
Om nu zomaar in een league is te stappen trok me niet echt dus ben ik begonnen mijn RF char naar volle glorie weer te gearen.
Kwa gear zit het wel prima, kwa skill tree kom ik er ook nog wel uit. Alleen kwa quests lukt niet alles.
De 3 bandits, daarvan wil ik Oak helpen voor de 1% extra life regen. Als ik Oak help kan ik alira en kraitlyn doden zovaak ik wil, maar ze droppen hun quest items niet. Is dit probleem op te lossen?

alvast bedankt :)

All that matters has no mass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevinl
Blue Boon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:59:
Om nu zomaar in een league is te stappen trok me niet echt dus ben ik begonnen mijn RF char naar volle glorie weer te gearen.
Kwa gear zit het wel prima, kwa skill tree kom ik er ook nog wel uit. Alleen kwa quests lukt niet alles.
De 3 bandits, daarvan wil ik Oak helpen voor de 1% extra life regen. Als ik Oak help kan ik alira en kraitlyn doden zovaak ik wil, maar ze droppen hun quest items niet. Is dit probleem op te lossen?

Waarschijnlijk heb je de quest al eerder behaald. Daarom moet je nu in Camp naar Emir (die oude man) gaan en praten. Daar kies je voor om bandit te switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

kevinl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:19:
[...]

Waarschijnlijk heb je de quest al eerder behaald. Daarom moet je nu in Camp naar Emir (die oude man) gaan en praten. Daar kies je voor om bandit te switchen.
Ik had oak al voor de +40 hp.
Moet je dan alsnog bij de oude wijze man langs gaan, zijn trust terug kopen dan weer terug naar Oak om daar zijn trust te kopen voor een "bug/feature" van de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMD007
Blue Boon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:59:

je hebt met RF build meer aan de 2 skillpoints dan aan die 1% life regen. pak een jewel node met die 2 skillpoints en druk er een jewel in met 7% life heb je al meer te pakken dan alleen die 1% life regen + jewel heeft nog plek voor 3 andere mods ;)

overigens hebben alle standard char een free bandit (1 x per char) respec te verkrijgen bij vorici. Bij hem kan je dus 1x gratis switchen van keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door SMD007 op 01-02-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

SMD007 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:56:
[...]

je hebt met RF build meer aan de 2 skillpoints dan aan die 1% life regen. pak een jewel node met die 2 skillpoints en druk er een jewel in met 7% life heb je al meer te pakken dan alleen die 1% life regen + jewel heeft nog plek voor 3 andere mods ;)

overigens hebben alle standard char een free bandit (1 x per char) respec te verkrijgen bij vorici. Bij hem kan je dus 1x gratis switchen van keuze.
Die gratis bandid respec is wel handig.
Ik ga eens kijken wat meer oplevert kwa life/liferegen. Nu zit mn char op 9,8K life dus met een Jewel van 7%HP en een beetje strength levert dat wel een hoop extra regen op.
Zal vanavond eens kijken of ik die respec bij vorici kan verkrijgen voor 2 extra punten, en of ik die punten dan ook daadwerkelijk nog kan gebruiken voor een jewelslot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Blue Boon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:15:
[...]

Die gratis bandid respec is wel handig.
Ik ga eens kijken wat meer oplevert kwa life/liferegen. Nu zit mn char op 9,8K life dus met een Jewel van 7%HP en een beetje strength levert dat wel een hoop extra regen op.
Zal vanavond eens kijken of ik die respec bij vorici kan verkrijgen voor 2 extra punten, en of ik die punten dan ook daadwerkelijk nog kan gebruiken voor een jewelslot.
Leo moet je hebben niet vorici voutje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Boon

Blue Boon

tanks for the fish

SMD007 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:34:
[...]

Leo moet je hebben niet vorici voutje. :9
ooh dat is die gekke master die maar op level 7 blijft hangen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Blue Boon schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:47:
[...]

ooh dat is die gekke master die maar op level 7 blijft hangen :X
triple xp prophecy + daily = 2 of 3x doen en hij is lvl 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
kevinl schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 07:47:
[...]

Ik zou niet weten waarom je nog met je standard Golemancer wilt spelen. Tenzij je nog een bepaalde goal hebt met je character. Bijvoorbeeld de 100 halen. Deze temp league biedt zoveel leuks met de Abyss. De Abyss jewels zijn OP. Ze zijn makkelijk te verkrijgen. Daarnaast zijn de 1 socket Abyss items ook heel cheap te kopen.
Die Golem en Spectre boer is m'n hoogste character met mn duurste gear waar ik het laatste mee speelde voor m'n korte sabbatical. Vandaar. Maar ben nu level 28 in de League en in Act 3, dus ben nog wel even in Abyss :D

edit: heh getsie, dropt er een Poet's Pen :D Nou zal m'n beginners geluk wel op zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door mercapto op 02-02-2018 06:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik snap niet waarom de hoge tier map drops zo slecht zijn voor me. Atlas zit op 155/157. Gisteravond in totaal 2x T15, 1x T14 en 2x T13 gedaan en hoogste map drop uit al deze 5 maps was T10!!! Daarnaast nog een enkele lage tier (rond T5/6).

Als ik dan een T9 doe voor shaper/elder influence dan droppen er ineens best veel T8, 9 en zelfs een paar 10/11.

Ik snap dat hogere tier maps een beetje speciaal moeten zijn maar dit is wel echt treurig. Ik zal wel iets fout doen maar als ik niet op een beetje normale manier de maps kan sustainen (en prijzen zijn erg hoog als je koopt op trade) dan houdt het wel weer op voor de league.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
JohnnyV76 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 08:23:
Ik snap niet waarom de hoge tier map drops zo slecht zijn voor me. Atlas zit op 155/157. Gisteravond in totaal 2x T15, 1x T14 en 2x T13 gedaan en hoogste map drop uit al deze 5 maps was T10!!! Daarnaast nog een enkele lage tier (rond T5/6).

Als ik dan een T9 doe voor shaper/elder influence dan droppen er ineens best veel T8, 9 en zelfs een paar 10/11.

Ik snap dat hogere tier maps een beetje speciaal moeten zijn maar dit is wel echt treurig. Ik zal wel iets fout doen maar als ik niet op een beetje normale manier de maps kan sustainen (en prijzen zijn erg hoog als je koopt op trade) dan houdt het wel weer op voor de league.
  • Ik ben benieuwd wat IIR/IIQ van map is.
  • Daarnaast kan je in party spelen.
  • Chiselen
  • Sextants
Ik doe nu voornamelijk Spider Forest. Maar had gister veel T12, T13. En dat terwijl ik niet sextants. Wel chiselen en zorgen voor hoge IIR. Krijg je meer abysses en breaches.

En kistjes openen is ook leuk voor mapjes.

Je mag T13 mapjes van me overnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Chiselen merk ik geen verschil eigenlijk gek genoeg... op de T15 had ik ook nog een Zana mod gedaan voor extra quantity. Tuurlijk is het allemaal RNG maar voor de gewone mens is het niet te doen om maps te sustainen vind ik. Draai alle maps sowieso rare natuurlijk en sommige met sextants. T13 heb ik nog wel een redelijke voorraad van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Kijk ik heb ook niet altijd + tier map drops bij elke run. Als je dat bij elke run verwacht dan moet je chaos rollen / vaalen en sextanten en elderen. MAAR dat kost currency. Als je geen currency hebt, maar wel wat maps.
Dan moet je vooral veel maps runnen. Veel maps runnen is het antwoord. Als je hoge maps op zijn dan run je de tweede hoogste maps. Maar run ze vooral. Als je de hele avond maar 5 mapjes hebt gerund. Dan snap ik je frustratie. Ik run die 5 maps in 15 minuten denk ik. Mijn char is 90 en ik wil levelen. Deze build is geen boss killer. De char redt in rode mapjes het van de boss in 3 van de 8 pogingen deathless. Dus ik skip de boss. Door het omschakelen van de knop dat ik perse de boss moet killen vanwege de loot. Speel ik nu veel vrijer. Ik jas een spider forest zo max in twee minuten neer. Hierdoor heb ik een veel betere constante xp aanwas. En daarnaast maak ik meer kans op drops. Zowel in currency als in maps.

Als ik geen hoge mapjes heb of ik die paar hoge mapjes niet runnen. Dan run ik regelmatig van bottom up. Dus gewoon met 1 tier 1 mapje beginnen. Dan kijken hoever je kan komen met die ene map. Vaak moet ik na tien runs mapjes terug gaan zetten in de map stash. Omdat ik zoveel map drops heb. Ik chisel ze niet.

Wat ik ook doe is na de Zana daily de map kopen met de Zana mod er in. Reuze handig voor (map) drops. Maar vanwege mijn level 6 Zana zijn het lage drops voorlopig.

Als je veel tier 13 mapjes hebt. Zou ik die veel en snel mappen. Kan je niet voorstellen dat je daar geen grote pool met tier 14 aan over kan houden.

Oh ja ook niet geheel onbelangrijk. ik heb maar 67 bonus completion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ik verwacht niet dat elke map zelfde of hogere tier maps terugeeft maar van 5 T13-15 maps had ik toch wel iets meer verwacht dan een paar T10s. Heb wat guardians gedaan voor shaper orbs dus kan nu ook shaped Vault doen :) Nu de vraag hoe ik de kans vergroot op shaped vault map drops ;)
Zie dat ze ongeveer 10c per stuk kosten dus moet gemiddeld minimaal 10c per map terug zien te verdienen om te kunnen sustainen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
JohnnyV76 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:35:
Ik verwacht niet dat elke map zelfde of hogere tier maps terugeeft maar van 5 T13-15 maps had ik toch wel iets meer verwacht dan een paar T10s. Heb wat guardians gedaan voor shaper orbs dus kan nu ook shaped Vault doen :) Nu de vraag hoe ik de kans vergroot op shaped vault map drops ;)
Zie dat ze ongeveer 10c per stuk kosten dus moet gemiddeld minimaal 10c per map terug zien te verdienen om te kunnen sustainen!
Wellicht bad RNG. Om daar een conclusie te kunnen trekken moet je toch echt meer maps runnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Gisteravond na een tijdje spider forest run gedaan te hebben. Voor de gein een T9 Temple gedaan voor de variatie. Tijdens deze run dropte binnen 15 sec een Exalt en een Kaoms heart. Rng is rng. Maar wat wel telt is hoe vaker je mapt je x zoveel kans hebt op die rng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
  • Laatst online: 21-09 00:49
kevinl schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:30:
Gisteravond na een tijdje spider forest run gedaan te hebben. Voor de gein een T9 Temple gedaan voor de variatie. Tijdens deze run dropte binnen 15 sec een Exalt en een Kaoms heart. Rng is rng. Maar wat wel telt is hoe vaker je mapt je x zoveel kans hebt op die rng.
Soms zit het heel erg mee. Wat heb je geofferd? Misschien heeft Johnny daar ook wat aan :P

Edit:
Ga mijn standard chars weer eens opschonen speel er toch niet mee. Als iemand nog wat gear ziet waar hij/zij wat mee kan mag ie het wel hebben ^ ^

[ Voor 14% gewijzigd door Neles7 op 03-02-2018 16:29 ]

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Nou inderdaad... zo veel geluk heb ik niet hoor. maja RNG is RNG dus na zoveel jaar pech verwacht ik veel van de komende jaren in PoE!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ok ok... ik mag niet klagen na zondag...
Had van de week al een Ventor's Gamble uit div cards gekregen en dat waren nog best goede rolls ook. Gister kwam er iemand die hem wilde kopen voor mijn 5ex buyout. In uber lab dropte een exalt en later in een map nog een. Daarnaast nog 2 helmets met enchants verkocht voor 1ex per stuk dus overall 9ex verdient op 1 dag. Dat is aanzienlijk meer dan ik in eerdere leagues bij elkaar sprokkelde gedurende de hele league. Ik was ook wel een beetje arm nadat ik voor 9ex een lightpoacher met +1 VD corpses destroyed gekocht had maar eigenlijk zo al weer helemaal terugverdient.

Soms heb je ook meer dan je denkt natuurlijk... Had voor het weekend maar 5ex liggen en ik wilde heel graag die helm kopen maar kwam 4ex te kort. Even zoeken op poe trade en een ex gekocht voor 230 fusings. Daarna nog eentje voor 830 alts gekocht en nog een voor 238 fusings (had er zat en al een 6L). De laatste voor 75c gekocht terwijl de prijzen rond de 80 lagen dus dan heb je ineens wel genoeg :)

Uber lab runs zijn behoorlijk winstgevend en als eerder gezegd vind ik ze deze league ook voor t eerst wel leuk om te doen. Ik koop populaire helmets (Starkonja's, Lightpoacher, Devoto's) op voor 1-3 chaos met redelijk goede rolls en dan hopen op een goede enchant. Soms wel lastig een prijskaartje aan te hangen... als er maar 1 of 2 met dezelfde enchant te koop staan zonder prijs wat wordt dan je prijs? Heb natuurlijk wel een idee van hoe goed de enchant is maar als iemand net die enchant kan gebruiken in z'n build heeft ie er wellicht toch wat voor over. Ach als ik voor 1c een helm koop die ik later voor 1ex verkoop dan ben ik al blij!

Ik zal nooit zo'n currency-making-machine worden als bijv. marc maar heb nu wel nieuwe manieren gevonden om wat te verdienen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik heb ooit van een wijze dronken vos gehoord dat je in Poe flink moet klagen voordat de RNG goden je goed gezind zijn. Ik vraag me wel af hoe hij geklaagd heeft afvorens zijn mirror dropte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neles7
JohnnyV76 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 08:14:
Ok ok... ik mag niet klagen na zondag...
Had van de week al een Ventor's Gamble uit div cards gekregen en dat waren nog best goede rolls ook. Gister kwam er iemand die hem wilde kopen voor mijn 5ex buyout. In uber lab dropte een exalt en later in een map nog een. Daarnaast nog 2 helmets met enchants verkocht voor 1ex per stuk dus overall 9ex verdient op 1 dag. Dat is aanzienlijk meer dan ik in eerdere leagues bij elkaar sprokkelde gedurende de hele league. Ik was ook wel een beetje arm nadat ik voor 9ex een lightpoacher met +1 VD corpses destroyed gekocht had maar eigenlijk zo al weer helemaal terugverdient.

Soms heb je ook meer dan je denkt natuurlijk... Had voor het weekend maar 5ex liggen en ik wilde heel graag die helm kopen maar kwam 4ex te kort. Even zoeken op poe trade en een ex gekocht voor 230 fusings. Daarna nog eentje voor 830 alts gekocht en nog een voor 238 fusings (had er zat en al een 6L). De laatste voor 75c gekocht terwijl de prijzen rond de 80 lagen dus dan heb je ineens wel genoeg :)

Uber lab runs zijn behoorlijk winstgevend en als eerder gezegd vind ik ze deze league ook voor t eerst wel leuk om te doen. Ik koop populaire helmets (Starkonja's, Lightpoacher, Devoto's) op voor 1-3 chaos met redelijk goede rolls en dan hopen op een goede enchant. Soms wel lastig een prijskaartje aan te hangen... als er maar 1 of 2 met dezelfde enchant te koop staan zonder prijs wat wordt dan je prijs? Heb natuurlijk wel een idee van hoe goed de enchant is maar als iemand net die enchant kan gebruiken in z'n build heeft ie er wellicht toch wat voor over. Ach als ik voor 1c een helm koop die ik later voor 1ex verkoop dan ben ik al blij!

Ik zal nooit zo'n currency-making-machine worden als bijv. marc maar heb nu wel nieuwe manieren gevonden om wat te verdienen!
Kijk goed nieuws, de aanhouder wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
  • Laatst online: 07-08 17:10
Ik ben een super poe noob dit is mijn eerste league en heb eigenlijk alles moeten leren (wel veel diablo 1/2/3 gespeeld) Ik vond aan het begin van de league een super behulpzame fin die me door lab geboost heeft en zo'n beetje alles heeft uitgelegd. Zelf uiteraard wat guides en filmpies bekeken het gaat best redelijk nu had een oni-goroshi slayer die redelijk soepel tot t12 kan clearen dit was mijn tweede char de eerste was een arc necro maar dat was echt niks de guide was wel top overigens. Nu sinds gister echt in het diepe gesprongen en een wander pathfinder aangemaakt. Heb iets van 15 ex op mijn naam staan maar ben bang dat ik daar niet ver mee ga komen. Traden blijft lastig voor me, naja kopen gaat prima maar met name de waarde van rares inschatten begrijp ik geen snars van het zoeken op poe.trade op bepaalde suffixes wil ook niet echt. Dus mijn voornemen voor de volgende league om te leren craften en meer currency te maken door verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:12:
Ik ben een super poe noob dit is mijn eerste league en heb eigenlijk alles moeten leren (wel veel diablo 1/2/3 gespeeld) Ik vond aan het begin van de league een super behulpzame fin die me door lab geboost heeft en zo'n beetje alles heeft uitgelegd. Zelf uiteraard wat guides en filmpies bekeken het gaat best redelijk nu had een oni-goroshi slayer die redelijk soepel tot t12 kan clearen dit was mijn tweede char de eerste was een arc necro maar dat was echt niks de guide was wel top overigens. Nu sinds gister echt in het diepe gesprongen en een wander pathfinder aangemaakt. Heb iets van 15 ex op mijn naam staan maar ben bang dat ik daar niet ver mee ga komen. Traden blijft lastig voor me, naja kopen gaat prima maar met name de waarde van rares inschatten begrijp ik geen snars van het zoeken op poe.trade op bepaalde suffixes wil ook niet echt. Dus mijn voornemen voor de volgende league om te leren craften en meer currency te maken door verkoop.
Heb je tabs gekocht? Verkoop gaat daar wel makkelijk mee.
Ik wil volgende league een bosskiller maken.
Een mapper is leuk, maar een boss tanken geeft ook voldoening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Yep Yep heb alle tabs vooral die currency/map tab erg makkelijk om te hebben. Ik wil ook graag shaper en uber atziri doen maar dat gaat em niet worden deze league denk ik.

Wat is een sterke meta bosskiller nu dan? Ik heb ook erg lang gezocht naar een sterke physical assasin build maar lijkt wel of niemand dat speelt? Ja zon rare claw variant met super attack speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:53:
Yep Yep heb alle tabs vooral die currency/map tab erg makkelijk om te hebben. Ik wil ook graag shaper en uber atziri doen maar dat gaat em niet worden deze league denk ik.

Wat is een sterke meta bosskiller nu dan? Ik heb ook erg lang gezocht naar een sterke physical assasin build maar lijkt wel of niemand dat speelt? Ja zon rare claw variant met super attack speed.
Nou meta weet ik niet, maar wat wel mooi is nu
Duelist Slayer met zijn leech en 20% cull.
Elke Juggernaut build. Wel goed kijken welke nog enigszins damage en mapping doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
KarmaPolice schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:53:

mocht je meer hulp in-game nodig hebben kan je ook altijd nog de guild joinen zie mijn sig hoe je lid kan worden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Neles7 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:46:
[...]

Kijk goed nieuws, de aanhouder wint!
haha t zit echt mee... net een zana rota en in mijn daily dropte er ook nog een exalt voor mij... net daarvoor 1,5 uitgegeven aan een mooie opal ring dus komt weer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShDT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-08 07:50
Jaren geleden eens POE gespeeld en dit weekend weer opgepakt. Leuk om te zien dat het spel zo enorm is doorontwikkeld. Ik kom net aan in Act3 maar ik vind de game eigenlijk wel erg makkelijk. Ik word nauwelijks gedwongen om m'n tactiek of skills aan te passen. Elke vijand kan ik met gemak aan, op enkele uniques na. In dat geval werkt een hit-and-run tactiek prima. Doe ik het nou gewoon goed of is het spel makkelijker geworden?

Voor de beeldvorming: Witch op level 28. Gebruik hoofzakelijk twee spell skills:
- Blight (AOE Chaos) met Arcane Surge Support & Storm Barrier Support (allen level 8 )
- Orb of Storms (Lightning) met Added Lightning Damage Support & Stun Support (allen level 6)
Mana flasks gebruik ik niet, de regeneration is ruim voldoende.

Resistances: Fire (56), Cold (40), Lightning (75)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
ShDT schreef op maandag 5 februari 2018 @ 23:51:
Doe ik het nou gewoon goed of is het spel makkelijker geworden?
Volgens mij zijn de eerste acts wel wat makkelijker al waren ze nooit echt moeilijk. Vooral act 4 vind ik nu veel makkelijker dan voorheen. Het wordt wel iets moeilijker in de hogere acts maar met een beetje gear en goede DPS setup vlieg je er doorheen en helemaal als je resists ook op orde zijn.

Gewoon lekker door spelen en kijken tot hoe ver je het makkelijk blijft vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik heb mijn deaths geteld gister voor de gein en ik kwam op 438. Dus zo easy is het ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
kevinl schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 09:59:
Ik heb mijn deaths geteld gister voor de gein en ik kwam op 438. Dus zo easy is het ook weer niet.
Hoeveel daarvan zijn werkelijk van het lvlen? In maps is de kans een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Gister besloten om wat currency te droppen en een 6l queen of the forest aangeschaft voor 4ex. Potverdikkie kost het me nog eens 150c aan chromatic's om de juiste colors te krijgen 3b op een dex item is geen pretje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Neles7 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Hoeveel daarvan zijn werkelijk van het lvlen? In maps is de kans een stuk groter.
Klopt, ik wilde benadrukken dat Poe niet zo makkelijk is als het op voorhand lijkt.
Toch zijn er key bosses in de acts waar je death count makkelijk kan laten doen stijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Dat is zeker zo. Vooral het nieuwe gedeelte (a5-a10) is een stuk pittiger. Maar de echte rips komen vaak pas bij maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Neles7 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 10:30:
Dat is zeker zo. Vooral het nieuwe gedeelte (a5-a10) is een stuk pittiger. Maar de echte rips komen vaak pas bij corrupted maps.
fixed it for you ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
Ik heb weinig tot niks speciaals nog met m'n gear gedaan, het is allemaal self-found op een paar schoenen uit de guild stash na. Wat life, veel armour, geen resists, weinig quality, geen gems naast m'n attack skill. Tot eind act 5 liep het vlotjes, tot de Boss, die poogde ik deathless te doen, maar halverwege ging ik dood en ben daarna maar gewoon vol erin gedoken en nog 15 keer dood gegaan, haha.
Nu maar eens gear sprokkelen voor resists en links, en wat extra gems om het wat te stroomlijnen. Dan op naar act 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Ik met 0 POE ervaring kwam tot de laatste eindbaas zonder problemen toen had ik wel wat hulp nodig. En voor uber lab ook. De rest is goed te doen solo self found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 13:34:
Ik met 0 POE ervaring kwam tot de laatste eindbaas zonder problemen toen had ik wel wat hulp nodig. En voor uber lab ook. De rest is goed te doen solo self found.
Als je zonder enige ervaring tot de eindbaas de bazen deathless kan doen _/-\o_
Dan is Poe te simpel voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Nog even terugkomend op t sustainen van maps e.d....
Al eerder een paar shaped vaults gedaan waar ik hooguit op quitte speelde maar net een gedaan met wat sextant mods en een zana mod voor meer mobs en uit deze map dropte een abandoned wealth card (48c ong) en qua maps: 1x T9 - 1x T11 - 1x T13 - 1x T14 en 2x T15 dus die brengt zn geld dan wel weer op.
Je moet denk ik gewoon wat investeren in quantity en dan een beetje geluk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
JohnnyV76 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:03:
Al eerder een paar shaped vaults gedaan waar ik hooguit op quitte speelde maar net een gedaan met wat sextant mods en een zana mod voor meer mobs en uit deze map dropte een abandoned wealth card (48c ong) en qua maps: 1x T9 - 1x T11 - 1x T13 - 1x T14 en 2x T15 dus die brengt zn geld dan wel weer op.
Je moet denk ik gewoon wat investeren in quantity en dan een beetje geluk hebben.
Vaak zie je dat investeringen als sextants, zana breach zichzelf terug verdienen bij een redelijke sample size.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
Een Ngamahu's Flame met 6 sockets voor 2c op de kop getikt, nu nog 2/2/2 erop zien te chromen, via een master is waarschijnlijk het snelst... Nou ja, moet eerst nog level 55 worden voordat ik hem kan gebruiken : P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophon16
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-03 10:14
JohnnyV76 schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 18:03:
Wat Neles ook al zei, je hebt geen geluk nodig als je maar genoeg van die maps loopt. Als je blocking en dergelijke wil doen en de kosten daarvan wil terugverdienen moet je er al snel meer dan 100 lopen (misschien nog wel meer bij shaped Vault)

Path of Exile IGN: Isolocis/Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KarmaPolice
Gister mijn wander pathfinder op 86 gekregen heerlijk om te zien dat die 6l queen zo veel verschil maakt op mijn st dps. Mappen is echt full cruise control mode zo super snel moet alleen soms wat backtracken voor drops en abysses. Aan het eind van de avond baalde ik wel een beetje toen ik naar mijn drops zat te kijken en hoe slecht mijn rng voor liches wel niet was 20+ gekilled 0 double socket. Dus ik denk ga pitten eerst nog mijn 12 fuses opmaken op mijn Lionseye en bam mijn eerste 6l ooit en 7ex in de pocket ! Nu heb ik genoeg currency om Dying Sun te kunnen kopen ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:55:
Gister mijn wander pathfinder op 86 gekregen heerlijk om te zien dat die 6l queen zo veel verschil maakt op mijn st dps. Mappen is echt full cruise control mode zo super snel moet alleen soms wat backtracken voor drops en abysses. Aan het eind van de avond baalde ik wel een beetje toen ik naar mijn drops zat te kijken en hoe slecht mijn rng voor liches wel niet was 20+ gekilled 0 double socket. Dus ik denk ga pitten eerst nog mijn 12 fuses opmaken op mijn Lionseye en bam mijn eerste 6l ooit en 7ex in de pocket ! Nu heb ik genoeg currency om Dying Sun te kunnen kopen ben benieuwd.
Ik vroeg me af waarom je voor ST hebt gekozen ipv KB. Wat zijn je afwegingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Laatst online: 26-12-2024
kevinl schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:17:
[...]

Ik vroeg me af waarom je voor ST hebt gekozen ipv KB. Wat zijn je afwegingen?
Bedoelt denk ik single target dps.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Ik kon niet anders dan spectral throw bedenken.. 😁
Maar single target maakt dan, 'waarom je voor single target ipv kinetic blast hebt gekozen?'
Dan snap ik t nog niet..

Wat ik wel snap is dat een wander zonder kb vragen oproept..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Ik wist niet dat hij het over single target had. Dan herzie ik mijn vraag. Waarom ST voor single target en geen Barrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
kevinl schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:06:
Ik wist niet dat hij het over single target had. Dan herzie ik mijn vraag. Waarom ST voor single target en geen Barrage?
Lees de omschrijving van de beide skills en trek je conclusies, is niet zo moeilijk :)
spoiler:
check wapen type

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 08-02-2018 22:51 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Marcvz schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 16:44:
Ik kon niet anders dan spectral throw bedenken.. 😁
Maar single target maakt dan, 'waarom je voor single target ipv kinetic blast hebt gekozen?'
Dan snap ik t nog niet..

Wat ik wel snap is dat een wander zonder kb vragen oproept..
Gebruik ook kinetic blast voor aoe en barrage voor singletarget 8) (sorry voor de verwarring)

Zat wat te klooien met mijn resists nadat ik wat gear had gewijzigd. Dus het leek me verstandiger om wat lower tier maps te runnen, besloten om burial chambers te sextanten en te vaalen, Na een stuk of 20 runs opeens een 'the doctor' zag zo'n streamer dat dagen op rij farmen voor hh dus ik besef me heel goed hoe lucky ik was. Wander inmiddels naar de 90 en de build begint nu echt vorm te krijgen.

Nog wat anders ik speelde hiervoor slayer die een soort culling strike in de tree heeft zitten.Nou moet ik zeggen dat mis ik wel heel erg op mijn pathfinder vooral op hogere tier maps en het werkt ook op bosses geloof ik. Nu probeerde ik gister een https://pathofexile.gamepedia.com/Piscator%27s_Vigil te vaalen heb er denk ik zo'n 30 gedaan. Maar hoe groot is die kans eigenlijk dat je culling strike krijgt? Misschien is het gewoon beter om er een van poe.trade te trekken?

[ Voor 55% gewijzigd door KarmaPolice op 09-02-2018 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mercapto
Ben vandaag van 800+ naar 8000+ dps gegaan, dat voelt best lekker : D
Werk in uitvoering, had wat (15) skillpoints opgespaard en kon m'n eind-wapen equipen. Een Abyss is veranderd van een gevecht om leven en dood naar appeltje eitje : P
Nu m'n tree herstellen en alle randapparatuur verzamelen en aansluiten, moet alleen nog flink aan m'n gezondheid werken, heb slechts 2600 hp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Occy74 schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 22:49:
[...]

Lees de omschrijving van de beide skills en trek je conclusies, is niet zo moeilijk :)
spoiler:
check wapen type
Maar hij zegt dat hij een wanderer is. Dus dan lijkt me ook dat je een wand gebruikt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Ja natuurlijk anders zou het toch geen wander heten? Deze verwarring snap ik dan weer niet =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 10:55:
Je zei st dps. ST is spectral throw. Dus ik snapte het niet hoe dat kan met een wander pathfinder.

Karma welke gemlinks heb je voor je Barrage? ik heb soms het idee dat Barrage voor t10+ bosses niet echt meekomt. Ik heb point blank in de tree.

[ Voor 8% gewijzigd door kevinl op 09-02-2018 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mijn Inquisitor gaat erg lekker deze league en helemaal sinds ik geswitched ben van self-cast Volatile Dead naar 2x Poet's Pen. Kan voor t eerst Hall of Grandmasters deathless doen... alleen even switchen naar scorching ray bij een enkele grandmaster. De elder guardians gingen ook goed in red maps en elder met 1 unlucky death. Wil eigenlijk shaper nog proberen maar heb niet veel ervaring met dat gevecht dus waarschijnlijk zit mn scherm snel vol met Vortexes en kan ik geen kant meer op. Uber lab gaat ook als een zonnetje.

Weet natuurlijk niet wat er generfed gaat worden volgende league maar nu zit ik te dubben wat te doen. Dit speelt zo lekker weg, zeker met de upgrades die ik heb kunnen kopen van de drops, maar ben bang dat het teveel wordt als ik nog een hele league met deze build ga spelen. Dan zal het toch snel wat saai worden. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer fijn om de meeste (alle?) content aan te kunnen. Als je het nog niet gespeeld hebt en er veranderd niet veel dan zou ik deze build echt aanraden voor volgende league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
@JohnnyV76 ik ga vanavond denk ik uber lab proberen heb nu toch bijna geen xp in mijn lvl. Werd voorheen altijd ge-babysit door mijn Finse buddy die mij booste door uberlabs wil het zelf nu wel eens doen.

@kevinl

Barrage is gewoon brak totdat je enkele requirements kan afvinken. Belangrijkste zijn top down :

- 6l
- Dying sun
- Helm enchant + projectile
- Er is een bepaalde breakpoint voor barrage extra projectile (icm pathfinder asc)
- 20 quality gems vaalen voor 21

Ik ben maybe niet de beste persoon om advies te vragen ik speel dit spel nog maar net.

Barrage setup > LightPen > Efocus > AddedLight > EleDamage > SlowerProjectiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
KarmaPolice schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:23:
@JohnnyV76 ik ga vanavond denk ik uber lab proberen heb nu toch bijna geen xp in mijn lvl. Werd voorheen altijd ge-babysit door mijn Finse buddy die mij booste door uberlabs wil het zelf nu wel eens doen.
Ik hou altijd de lab notes erbij op alt-tab zodat ik een beetje weet waar je heen moet maar verder is het vooral een kwestie van niet in paniek raken bij traps. Hoe vaker je het doet hoe meer je de patronen ook gaat zien van de traps en de layouts. Ook herken ik nu al sneller waar de verborgen switch zit voor de darkshrines :)
Izaro zelf is met mijn VD build super makkelijk omdat ik al een berg vuurballen kan pre-casten.
Ben niet echt van het speedrunnen... open nog wel wat kistjes onderweg en dat houdt je wel een beetje op.
Gewoon lekker proberen als je net level up bent... t ergste is dat je doodgaat bij de laatste Izaro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 14:23:

@kevinl

Barrage is gewoon brak totdat je enkele requirements kan afvinken. Belangrijkste zijn top down :

- 6l check
- Dying sun
- Helm enchant + projectile
- Er is een bepaalde breakpoint voor barrage extra projectile (icm pathfinder asc) check
- 20 quality gems vaalen voor 21 check

Ik ben maybe niet de beste persoon om advies te vragen ik speel dit spel nog maar net.

Barrage setup > LightPen > Efocus > AddedLight > EleDamage > SlowerProjectiles
Ik heb drie van de 5 requirements. De Dying sun is nu even te prijzig voor mij. De helm enchant kan ik niet. Omdat ik daar Wrath reservation op heb zitten.

Mijn Barrage setup > LightPen > Efocus > Faster attack > EleDamage > Damage on full life.

Ik had slower projectiles vervangen door Faster attack omdat het mij meer damage gaf en leech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
Dying sun is huge qua dps, maja de cost best hoog ik had hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 16:43:
Dying sun is huge qua dps, maja de cost best hoog ik had hetzelfde probleem.
Kan je nu alle bosses branden met je Barrage setup?
Het is wel zo dat wanneer ik de 2 socket gloves en 2 socket boots heb dat ik naar een gedeelde 5L kinetic blast / Barrage setup moet.

Bij een Dying sun wil je toch reduced charges used en zo klein mogelijk AOE hebben toch voor de Barrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcvz
Boeit je AoE voor barrage dan?
Ik heb even gezocht naar aanleiding van je post, maar krijg er niet vlot iets over gevonden..
Wordt de spread anders met AoE waardoor t lastiger wordt 1 target met meerdere projectiles te hitten ofzo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net mn eerste shaper kill en daarmee 157/157 atlas! Zelfs nog 1 portal over :P
Ging 1x dood bij Daresso als mini boss... beetje stom. Daarna waren al mijn deaths door de melee hit omdat ik net niet op tijd uit zn range kwam. Heb nu een beter gevoel bij het gevecht dus dat helpt weer voor later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7
Gefeliciteerd met de chievo @JohnnyV76
Uber Atziri next?

[ Voor 19% gewijzigd door Neles7 op 10-02-2018 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Neles7 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 15:37:
Gefeliciteerd met de chievo @JohnnyV76
Uber Atziri next?
Die heks staat nu op de lijst ja. Alle gewone atziri setjes gedaan en mis alleen de mortal hope. Dat wordt wss 60c aftikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 10:05
Is er iets aan de hand met de laatste versie? Sinds de update kan ik niet meer alt-tab doen, als ik dat doe dan gaat het spel terug naar het inlog scherm...

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hmm zelf geen last van... mss even op t forum kijken of meer dat hebben?

Wat betreft uber atziri... dat is dus een brug te ver :)
Dat trio is van Vaal Temple niveau en schopt mijn kont best hard. Kwam er wel voorbij maar te weinig portals meer dus had maar 1 poging bij Atziri zelf. Die doet ook veel auw dus bij de clones was het voorbij. Naja andere league weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Ben al beetje aan het build craften voor 3.2 (jaja, altijd gevaarlijk pre-patchnotes). Komende 2 weekenden namelijk geen tijd, en daarna is de nieuwe league alweer van start.

Bladeflurry jugg op basis van nebuloch/abyssus (random sword met voldoende %AS, gg) en red trail/golden rule. Support met o.a. storm barrier, arctic armour, tukohama en lunaris. Als je toch stil staat doe het dan goed :). Betekend ook in theorie 100% uptime van EC's (enduring cry), Frenzy (trail+rule) en Power (barrier) charges, ook in bossfights.

Gebruik nu vrij standaard gear, dus >1mil dps, 7k life en elemental-weakness-proof resist makkelijk te doen moeten zijn als ik eenmaal bij shaper aan kom. Tank is 81% mitigation tegen een 10k hit (dat lees je goed ja - MET abyssus). Elemental zit rond de 85%. Chaos resist ook positief. Met enfeeble zou dat 82% phys/ 86% elemental / 8% chaos zijn. Tegen trash is het >1mil dps en >90% mitigation voor phys en elemental, met 28% chaos.

Voor wat betreft dubbele tombfist ipv enkele: stygian belt zit er nog niet in, dus die compenseer ik hier. Door de gratis intimidate is het gewoon bijna een T1 unique kwa performance, dus gebruik die zowiezo. Belt implicit is verwijderd (immune to silence corrupt lol). 7-mod chest met 9% phys reduction is voor de pantheon powers (tukohama+lunaris).

Ziet iemand nog wat gemiste zaken of verbeteringen?

https://pastebin.com/VtYaBV4t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Xanaroth schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:52:
Ben al beetje aan het build craften voor 3.2 (jaja, altijd gevaarlijk pre-patchnotes). Komende 2 weekenden namelijk geen tijd, en daarna is de nieuwe league alweer van start.

Bladeflurry jugg op basis van nebuloch/abyssus (random sword met voldoende %AS, gg) en red trail/golden rule. Support met o.a. storm barrier, arctic armour, tukohama en lunaris. Als je toch stil staat doe het dan goed :). Betekend ook in theorie 100% uptime van EC's (enduring cry), Frenzy (trail+rule) en Power (barrier) charges, ook in bossfights.

Gebruik nu vrij standaard gear, dus >1mil dps, 7k life en elemental-weakness-proof resist makkelijk te doen moeten zijn als ik eenmaal bij shaper aan kom. Tank is 81% mitigation tegen een 10k hit (dat lees je goed ja - MET abyssus). Elemental zit rond de 85%. Chaos resist ook positief. Met enfeeble zou dat 82% phys/ 86% elemental / 8% chaos zijn. Tegen trash is het >1mil dps en >90% mitigation voor phys en elemental, met 28% chaos.

Voor wat betreft dubbele tombfist ipv enkele: stygian belt zit er nog niet in, dus die compenseer ik hier. Door de gratis intimidate is het gewoon bijna een T1 unique kwa performance, dus gebruik die zowiezo. Belt implicit is verwijderd (immune to silence corrupt lol). 7-mod chest met 9% phys reduction is voor de pantheon powers (tukohama+lunaris).

Ziet iemand nog wat gemiste zaken of verbeteringen?

https://pastebin.com/VtYaBV4t
Je gaat er van uit dat de Abyss items in de nieuwe league te verkrijgen zijn. Ik denk het niet. En indien wel zullen ze niet in grote getalen verschijnen. Laat staan dat je een depth tegekomt met daarin een lich.
Succes! Maaruh je gaat niet dood. Leuk, maar kan je ook killen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
kevinl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:59:
[...]

Je gaat er van uit dat de Abyss items in de nieuwe league te verkrijgen zijn. Ik denk het niet. En indien wel zullen ze niet in grote getalen verschijnen. Laat staan dat je een depth tegekomt met daarin een lich.
Succes! Maaruh je gaat niet dood. Leuk, maar kan je ook killen?
Ze hebben al aangegeven dat het verwerkt gaat worden in het manifesto, met aanpassing van de belt droprate, dus dat is echt niet heel ver gezocht. Maar ik ga ook niet uit van top T1 (i.e. double-abyss tombfist, top rolled stygian) maar de betaalbare versies.

Hier en daar zal het wat minder zijn of beter zijn, maar doordat ongeveer alles T3/T4 staat ingesteld moet het echt makkelijk te vinden/kopen zijn. Misschien ipv 2x 6-mod item met T4, 2x 5-mod item waarbij iets T2/T1 is om elkaar te compenseren.

En killen, hoeveel meer dps dan 800k zou ik nodig hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door Xanaroth op 13-02-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
Xanaroth schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:23:
[...]

En killen, hoeveel meer dps dan 800k zou ik nodig hebben?
Ligt aan welke content je wilt doen en hoe snel je die wilt doen. Als je shaper of uber wilt doen is 800k niet heel veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
SMD007 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:22:
[...]

Ligt aan welke content je wilt doen en hoe snel je die wilt doen. Als je shaper of uber wilt doen is 800k niet heel veel
Dat ligt er dan weer aan hoeveel ex ik erin stop ;) . Puur vanuit gear kan het omhoog tot voorbij de 2,5m DPS, dus het is een wat rekbaar begrip. Vandaar dat ik de PoB heb gepost met gear, dat vergelijkt voor iedereen wat makkelijker dacht ik.

Als er hier iets van een vaste regel is voor wat of hoe je gear in PoB invoert wil ik het best vanavond nog een keertje opzetten als dat makkelijker te beoordelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
Die pastebin is alleen maar regels geen gear te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
kevinl schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:34:
Die pastebin is alleen maar regels geen gear te zien
Je moet het importeren in Path of Building, dan krijg je alles te zien (gear,skilltree, jewels etc)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Mocht iemand trouwens nog map fragments voor shaper hebben liggen waar ie niks meer mee doet deze league dan neem ik ze graag over... kan ik nog wat oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
kan iemand mij helpen met een corrupted recolor (vorici8). Heb een 10ex wand die ik niet graag aan een random in tradechat geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ben je al geholpen of niet? Zo niet dan kan ik je vandaag wel helpen.

Gister een goede dag! Eerst op t werk gehoord dat mijn promotie is goedgekeurd door het management dus een functieschaal omhoog en later vond ik in PoE een shroud of the lightless die ik voor 16ex verkocht heb. :)

Voor mij is dat een astronomisch bedrag en ik ben ook nog nooit zo rijk geweest in een league. Aangezien de league nu toch wel op zn einde loopt denk ik dat ik maar wat Shaper setjes ga kopen om nog goed te oefenen. Heb nog nooit zo lang doorgespeeld in een league maar dat komt door de leuke en sterke build en feit is... als je veel speelt verdien je meer... je moet simpelweg veel online zijn om spullen te kunnen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
KarmaPolice schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:42:
kan iemand mij helpen met een corrupted recolor (vorici8). Heb een 10ex wand die ik niet graag aan een random in tradechat geef.
ben benieuwd wat 10 ex kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
kevinl schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Die wand :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarmaPolice
kevinl schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:13:
[...]

Perfect (bijna dan) piscator's vigil met culling strike. Nee ben nog niet geholpen hoe kan ik de clan joinen btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMD007
KarmaPolice schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Perfect (bijna dan) piscator's vigil met culling strike. Nee ben nog niet geholpen hoe kan ik de clan joinen btw?
zie mijn sig

• Marcvz
KarmaPolice schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ik wil je wel helpen met kleurtjes. Maar ben gestopt met de league dus niet zoveel online.
En als ik online ben, sta ik op dnd.
Als je nog niet door iemand anders in de guild geholpen bent, laat ff een tijd weten dat je online bent vandaag en je ingame name, dan msg ik je.

• KarmaPolice
Ik ben vanavond online mijn ign : Artemass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Net weer een shaper run gedaan. Dit keer met 3 portals over. Voor de geinteresseerden de video hieronder. Rest van het gevecht ging wel goed... werd een keer verrast door zijn clone en soms een puddle die niet lekker uit kwam maar wel t gevoel dat ik er beter in wordt :)

YouTube: Volatile Dead Shaper

• Xanaroth
Pokemon! Moest even.

Serieus, nieuwe uitbreiding ziet er echt sterk uit. Zowel leuk, als hoop extra mogelijkheden met craften (split item in 2, hell yeah) als gameplay zelf.

Irriteer me wel mateloos aan die Tectonic strike. Zo te zien in trailer (sunder meets ground slam?) en in de text, maar gem staat op not yet announced. Wil daar echt meer van weten, lijkt me het meest interessant om wat mee te doen op het eerste gezicht. Spectral throw V2.0 (shield throw) ziet er totaal niet spannend uit.

• mercapto
Witcher 2.5! Moest even.

Ziet er leuk uit, heb nu m'n tijd verdaan door laat in de huidige league in te stappen, zin in een nieuwe : )

• Neles7
Leuke aankondingen idd. Set items blijven toch gek klinken, we'll see.
Elder's orb --> Upgrade ANY map to T16

Vooral benieuwd naar de ascendancy rework van de andere classes.
Assasin: http://www.ign.com/videos...le-assassin-class-preview

[ Voor 42% gewijzigd door Neles7 op 15-02-2018 22:33 ]

• Xanaroth
Neles7 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:58:
Leuke aankondingen idd. Set items blijven toch gek klinken, we'll see.
Elder's orb --> Upgrade ANY map to T16

Vooral benieuwd naar de ascendancy rework van de andere classes.
Set items zitten er al jaren in. Denk aan Geofry's of Kaom's of zelfs de laatste league items (stack abyss gems synergy). Deze keer lijkt het niet veel anders te zijn, losstaande items die sterk hinten om samen gebruikt te worden, maar niet noodzakelijk.
Pagina: 1 ... 108 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]<b>Ik ben opzoek naar iemand die tijd en energie wil steken in het topic.</b> Zoals jullie wel gemerkt hebben heb ik geen tijd meer om de TS up-to-date te houden. Helaas is er bij de vorige oproep niemand opgestapt waardoor de TS nog steeds veroudert is.

<b>Oproep: wie wil/kan tijd en energie steken in het maken van een nieuwe uo-to-date TS in een nieuwe deeltje?</b> Interesse? Dan kun je mij <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/181919">DM'en</a>~[/html]