Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373161

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik sta op dit moment voor de beslissende keuze om een nieuwe tv aan te schaffen. Het gaat tussen de Philips 32PFL5405 en de Samsung PS42C450.

De tv is vnl bedoelt om te gamen en films te kijken via de Xbox360. Wat adviseren jullie mij? Een Full HD LCD tv of een HD Ready Plasma tv?

Hartstikke bedankt, ik kom er zelf niet..

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 00:24

BrammT

The one and only!

& hoeveel meter zit je van de tv af?

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 373161

Topicstarter
3 meter ong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-12-2024
Het verschil tussen HD ready en Full HD op 32" ga je echt niet zien. Op een 42" dan wel weer, mits je dichtbij zit en goede ogen hebt.

Ik zou persoonlijk kiezen voor een 42" plasma. Maar dan wel even door sparen voor een FullHD. Niet echt wat je wil horen, maar wel het mooiste beeld. Maar ja, dat vind ik. ;)

Heb je al gekeken in de winkel? Pas dan kan je echt bepalen wat je zelf het mooiste vindt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Plasma. Zeker als je LCD optie een Philips is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Beetje kort door de bocht.. Het ene plasma scherm is de ander niet, net zoals het ene Philips scherm de ander niet is.. Er zijn zeer mooie Philips schermen op de markt, maar dat zijn ze niet allemaal. Hetzelfde geldt voor de plasmaschermen. Maar over het algemeen vind ik plasma nog steeds mooier dan LCD.
Ik blijf bij het advies om vooral in de winkel te gaan kijken wat je mooi vindt. Je wensen zijn erg karig in je startpost, dus het is lastig om je een goed advies te geven. Bepaal eerst wat je eisen zijn qua functies, stel dan een budget vast en ga dan kijken in de winkel welke TV je het mooist vindt en wat naar jouw idee de mooiste beeldkwaliteit biedt. Maar als je 3 meter van je TV af gaat zitten, overweeg dan serieus een 42" formaat en FullHD (mits het past in je kamer natuurlijk). Stel desnoods je budget wat bij. Liever een maandje door sparen voor een model wat echt aan al je wensen voldoet dan een snelle koop waar je achteraf misschien spijt van krijgt. Laat je budget niet de bepalende factor zijn, maar zie het als een richtlijn!
Ik heb 1,5 jaar geleden een Panasonic TH-42PZ85 plasma aangeschaft. Behoorlijk boven mijn vastgestelde budget, maar de beeldkwaliteit was zo superieur, dat ik toch dat extra geld heb uitgegeven. Tot op heden nog geen seconde spijt gehad!

Zo, je hebt nu genoeg info om je zoektocht voort te zetten. Google en de pricewatch doen wonderen. Lees wat reviews en hak de knoop door.

Succes met je zoektocht!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Wat heb je zelf allemaal gevonden in de goeie startposts hier op GoT? Er staat zoveel informatie hier en in de BBG's dat je je keuze behoorlijk specifiek kunt maken.

Je gaat namelijk wel wat dingen met elkaar vergelijken die niet helemaal gelijk zijn.

32" vs 42" -> dit verschil in grootte maakt echt wel significant verschil in beleving hoor. Hoe ver zit je van de TV af? Ben je een pixelpeeper? Heb je genoeg ruimte?

Full HD <> HD ready -> wanneer je x-meter van de tv afzit zie je verschil tussen 1080p en 720p. Wil je echt in dit tijdperk nu nog hd-ready overwegen?

Budget?

En dan de belangrijkste:
Plasma vs LCD -> heb je de voor- en nadelen uitgezocht en dan met name wat je prettiger vindt kijken? Ik heb HIER een post gemaakt waarom ik voor een plasma heb gekozen en wat voor- en nadelen erbij en dan ook HOE ik gekozen heb.

Veel mensen zeggen dat LCD beter is met gamen (scherper), maar ook veel mensen verkiezen plasma boven LCD, vanwege het feit dat plasma een ultrasnelle reactietijd heeft en geen ghosting vertoont en de kleuren veel organischer zijn.

Als je dit allemaal hebt uitgezocht zul je waarschijnlijk je kunnen beperken tot wat specifiekers, waardoor het maken van een keuze een stuk eenvoudiger wordt. Je zult ook zien dat je ineens toch op andere TV's gaat uitkomen dan dat je in eerste instantie zou denken ;)

Een tip: in de categorie tot 650 euro is de Panasonic 42S20 een mooie full hd plasma. Vriend van me heeft em en daar is absoluut niks op aan te merken. Ik heb zelf de 42G20, maar die zit al op 950 euro.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Bij plasma heb je nog altijd die zichtbare refresh, net als bij een beeldbuis. Mijn ogen zijn aan de gevoelige kant, waardoor we destijds hebben gekozen voor een 37" LCD. We zitten er ook op ongeveer 3 meter van, maar na 2 jaar lijkt die TV nog altijd groot. 32" was voor ons ook goed geweest.

>:)

Yes, but no.

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-06 22:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Mijn vriendin heeft een bril en lenzen en zij vindt een plasma scherm veel prettiger om naar te kijken. Ik heb zelf nergens last van, en kan die refresh die jij zegt te zien bij een plasma niet echt zien. dus het verschilt daarbij ook nog eens van individu tot individu. Ik vind LCD beeld onnatuurlijk scherp en de beleving laat te wensen over door het statische/platte beeld.

Ik kom van een 28" CRT en zit ook 3 meter van eht scherm af. De grootte van mijn nieuwe 42" plasma was wel wennen, maar na 2 dagen was ik gewend aan het grote beeld.
Overigens, waar ik me toch nog steeds over verbaas, is de kwaliteit van analoge TV. Die is gewoon dik in orde hiero. kan ik prima kijken.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
Prima kijken op een 42" plasma met analoge tv? Jij moet echt eens een decodertje proberen. Dat is echt een wereld van verschil. Ik heb een HD decoder op mijn plasma aangesloten en na 1,5 jaar verbaas ik me nog steeds over de kwaliteit! Het brengt zoveel meerwaarde aan de beleving! Vooral 1080p content is echt een verademing. Ik heb sinds kort ook een home cinema set staan met Heco front zuil speakers, center en rears en een KEF sub. DAT maakt het af!
Nee, als ik de TS was zou ik echt geen genoegen meer nemen met een HD ready schermpje. De beste tip die ik nog steeds kan geven is: Ga kijken in de winkel en je zal het zelf zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:33

D4NG3R

kiwi

:)

Vanaf ~2/3m merk je erg weinig van het verschil in resolutie. Natuurlijk zal er wel een verschil zijn, maar of deze tijdens het kijken naar regulier TV (Analoog, Digitaal) of een DVD gaat merken betwijfel ik.. Als je er bijvoorbeeld een BR speler of Xbox-360 aan hangt, ja dan ga je het verschil in resolutie wel merken (1280x720 vs 1920x1080).

Afbeeldingslocatie: http://www.best-3dtvs.com/wp-content/uploads/2010/03/3D-TV-Resolution-Chart.png
IMHO vrij accuraat.
Deathchant schreef op donderdag 02 september 2010 @ 11:02:
Mijn vriendin heeft een bril en lenzen en zij vindt een plasma scherm veel prettiger om naar te kijken. Ik heb zelf nergens last van, en kan die refresh die jij zegt te zien bij een plasma niet echt zien. dus het verschilt daarbij ook nog eens van individu tot individu. Ik vind LCD beeld onnatuurlijk scherp en de beleving laat te wensen over door het statische/platte beeld.
Ikzelf heb lenzen, en vind een Plasma scherm NIET prettig om naar te kijken op 24 tot 60hz, net als bij een ouderwetse CRT zie ik het gewoon knipperen. Pas bij 75 - 85Hz is het "enigsinds" prettig om naar te kijken.

Moet wel zeggen dat het Contrast op een plasma scherm over het algemeen beter uitvalt, maar hier zit ook een keerzijde aan: Dit vervalt na verloop van tijd bij de meeste plasmaschermen tot 1000 euro.

[ Voor 49% gewijzigd door D4NG3R op 03-09-2010 01:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je vorige topic is niet voor niets dichtgegaan: Philips 32PFL3605H of LG 32LD450. Lees aub de sluitmessage nog even door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.