Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 20:21
Volgens mij zegt de titel genoeg, maar voor de duidelijkheid.
Ik zoek dus een goedkope telefoon met Andriod 2, de hardware boeit niet echt.
Alleen ik heb de neiging om vanalles te laten vallen, ook m;n huidige telefoon.
Ik heb dus de Galaxy Apollo gevonden als goedkoopste telefoon met Android 2.0, maar de voorkant daarvan is helemaal van glas.
Wat is nou een telefoon die kwa prijs en OS vergelijkbaar is, maar die ik niet in stukjes hoef op te rapen?

Oh, in de pricewatch kan je niet sorteren/filteren op os versie, dus daar vindt ik vooral Android 1.6 telefoons.
edit:
Kan dus wel. Is dat net toegevoegd, of heb ik dat over het hoofd gezien?

[ Voor 7% gewijzigd door Peetz0r op 01-09-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Wat dacht je van een android telefoon met een case er omheen?
Die zijn er voor vrijwel alle telefoons in allerlei soorten, maten en hardheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Moning2 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:46:
Wat dacht je van een android telefoon met een case er omheen?
Die zijn er voor vrijwel alle telefoons in allerlei soorten, maten en hardheid.
Breekt het glas dan niet alsnog als hij hard genoeg valt? Ik zoek dus een telefoon die vooral uit plastic bestaat, krassen en deukjes komen er toch wel, maar daardoor wordt je telefoon niet onbruikbaar.

Ik kan niet vinden of de Wildfire nou glas of plastic is, ook niet hierzo:
reviews: Preview HTC Wildfire: spelen met vuur of reviews: Preview HTC Wildfire: spelen met vuur

[ Voor 22% gewijzigd door Peetz0r op 01-09-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Welke telefoon je ook hebt, als deze hard genoeg valt is ie kapot ;)
Misschien iets als dit: http://www.desire-cases.c...HTC-Desire-Case-2770.html
Kleur mag anders, telefoon uiteraard ook ;)

Daar nog een http://www.zagg.com/invis...-covers-skins-shields.php
bij en je kan zo een jaar doen met een telefoon ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Moning2 op 01-09-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Moning2 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:49:
Welke telefoon je ook hebt, als deze hard genoeg valt is ie kapot ;)
Misschien iets als dit: http://www.desire-cases.c...HTC-Desire-Case-2770.html
Kleur mag anders ;)
De LG viewty kan aardig wat hebben, maar die heeft een bagger OS/camera/cpu/etc, dus daarom wil moet ik een nieuwe.

Ik kan niet vinden of de Wildfire nou glas of plastic is, ook niet hierzo:
reviews: Preview HTC Wildfire: spelen met vuur (p4) of (p5)

edit:
Die cases enzo beschermen wel tegen krassen enzo, maar dat boeit me niet echt. Het gaat puur over het breken van het (hele) scherm na een val. En dat zijn dus cases voor een bekende, maar te dure telefoon. Zijn die er ook voor een onbekende, goedkopere telefoon?

[ Voor 16% gewijzigd door Peetz0r op 01-09-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
http://www.b2ctelecom.nl/...r-htc-wildfire-white.html
Dit is niet voor krassen, maar vallen. Plastic schermen kunnen ook breken en ik zou zeggen, ga eens langs de winkel en vraag of je de telefoon even mag bekijken.
Zoek gewoon naar "*telefoon* silicone case" (of een ander type case, iphone heeft carbon fiber, schijnt helemaal geweldig te zijn..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Voor wat betreft je glasvraag; een telefoon met capacitief scherm (prettig, maar duur) heeft glas. Een telefoon met een resistief scherm (onprettig, maar goedkoop) zal plastic hebben. Je verlangen naar plastic heeft dus als inherent nadeel dat je zaken als multitouch niet op de telefoon zult vinden, het typen vervelender is en het algemene gebruik bij lange na niet te vergelijken is met een capacitief scherm...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Volgens mij zijn er geen Android telefoons zonder touchscreen. Het is misschien wel handig om te vermelden dat er ook bij resistive touchscreens vaak (altijd?) glas op het scherm zit. Anders zou je immers met het pennetje zo het scherm kapot kunnen drukken. Het glas zit dan achter het plastic laagje dat je aanraking registreert. En ook dat glas gaat kapot als je hem laat vallen of zelfs als de spanning te hoog wordt.

Ik zou gewoon een mooie Android telefoon uitkiezen en daar een goede case bij kopen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 20:57

Sebazzz

3dp

De HTC Hero heeft zo ver ik weet een plastic scherm? Hij is een heel stuk lichter dan mijn Milestone en maakt bij het tikken op het scherm niet zo'n 'glasgeluid'. Wat de TS overigens in het bijzonder niet wilt is Gorilla Glass, dat kan heel goed tegen krassen maar is ook extra snel versplinterd.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Alle android telefoons met 2.1 of 2.2 in de Pricewatch

Ah, in je edit lees ik dat je het gevonden hebt. Kon altijd al.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Tuurlijk kan plastic ook breken, maar het lijkt me dat dat veel minder snel zal gebeuren (na 50 keer vallen ipv na 2 keer).

Volgens mij heeft bijna elke nieuwere telefoon een capacitief scherm, dus waarschijnlijk moet ik maar aan miijn coördinatie gaan werken, en zorgen dat ie gewoon niet valt...

De wildfire valt dus af. Capacitief / resistief boeit verder niet (ben gewend aan resistief, en ik vind het wel best).

Edit:
Sebazzz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:14:
De HTC Hero heeft zo ver ik weet een plastic scherm? Hij is een heel stuk lichter dan mijn Milestone en maakt bij het tikken op het scherm niet zo'n 'glasgeluid'. Wat de TS overigens in het bijzonder niet wilt is Gorilla Glass, dat kan heel goed tegen krassen maar is ook extra snel versplinterd.
Ik dacht dat dat juist extra sterk was, maar dat het gewoon te duur was. Niet dus? Nu valt de iPhone om nog een reden af...

Even voor de vergelijkig, ik heb nu een LG viewty, en die heeft een touchscreen, maar geen glas. Ja, je kan het scherm slopen met het pennetje, en hij zit vol krassen, maar hij heeft aardig wat vallen overleefd. Het liefst stop ik het viewty scherm (desnoods met alle krassen) in een andriod foon.

Edit: het lijkt er inderdaad op dat de Hero de goedkoopste Andriod 2 foon zonder glas is.
Maar dat is wel meteen €296 tegenover de €203 voor de Galaxy Apollo.
Dan betaal je ruim €90 voor het gebruik van een goedkoper scherm...

[ Voor 60% gewijzigd door Peetz0r op 01-09-2010 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
waarom probeer je niet wat zuiniger te worden?

Overigens heb ik sinds janrari een Pulse. Die is al aardig wat gevallen, maar gelukkig ook weer niet van extreme hoogtes. Hij doet t nog steeds. Alleen is de 2.1 update van de pulse geen aanrader...
Mijn vorige telefoons (en eigenlijk ook deze) vielen behoorlijk vaak uit mijn zak (bijv als het in mijn jas of iets dergelijks zit). Dankzij een hoesje worden deze vallen prima geabsorbeerd.
En ik vind een hoesje eigenlijk geeneens heel irritant.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-09 23:58
LG Optimus GT540 krijgt waarschijnlijk update in September naar android 2.1
Sony Ericsson X8 krijgt waarschijnlijk update in september/oktober android 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Quacka schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:48:
waarom probeer je niet wat zuiniger te worden?
[..]
't zal wel moeten...
Waarschijnlijk wordt het dan de Apollo of de Wildfire.
Iemand nog tips om daartussen te kiezen?
Of weet iemand toch nog een glasvrijë telefoon voor onder de €240?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 11:43
Vodafone 845? klik!. Geen idee of die van glas is of niet. Maar het is ook niet zo'n duur telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Xaero schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:58:
Vodafone 845? klik!. Geen idee of die van glas is of niet. Maar het is ook niet zo'n duur telefoontje.
Dacht dat ie Android 1.6 had ofzo. Hij staat ook niet in de pricewatch.
En ik wil 'm dus absoluut simlockvrij, ga ook geen vodafone meer doen.
Ik kan 'm nergens in een normale (web)winkel simlockvrij vinden.
En hij is wel heel erg budgetfoon-achtig.
Maar hij kost ook de helft van mijn budget, ongeveer €200 is mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
P.E.T.E.R. schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:57:
[...]
Waarschijnlijk wordt het dan de Apollo of de Wildfire.
Iemand nog tips om daartussen te kiezen?
http://www.gsmarena.com/c...Phone1=3432&idPhone2=3337
Het scheelt niet zo veel.

hogere resolutie vs betere camera
Beetje minder geheugen vs snellere processor
DNSe (Digital Natural Sound Engine) vs optische trackpad (laatste is wel handig)
Samsung vs HTC (persoonlijk hoor ik vaak negatieve dingen qua support over Samsung - met name late updates)

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn 3 topics over de vodafone 845. Ik zou zeggen lees die eens door. Ik ben er zeer tevreden mee, vooral met de aangepaste Rom door Prologic :) . Maar moet dan ook zeggen dat dit mijn eerste android telefoon is.
Is simlock vrij te maken voor iets van €20.

Camera moet je echter niet te veel van voorstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Auke op 01-09-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
* Peetz0r heeft de Wildfire besteld
* Peetz0r gaat volgende week ergens een hoesje/case uitzoeken
Missie geslaagd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Scherm van de 845 is absoluut van plastic, ik zie het een beetje indeuken als ik erop druk. Heb hem al drie keer laten vallen maar er zit geen krasje op. Alleen het simkaartje verschoof door de klap dus ik moest hem even openmaken. Als je erg vaak met je telefoon gooit moet je dat misschien even vasttapen :+

En als je hem toch kapot krijgt haal je toch gewoon een nieuwe?

OK, je hebt er al een, nou gefeliciteerd!

[ Voor 5% gewijzigd door theMob op 01-09-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
bij resistieve schermen zie je altijd dat "indeuken", aangezien zo'n scherm reageert op druk ipv aanraken

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
theMob schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:11:
[..]
En als je hem toch kapot krijgt haal je toch gewoon een nieuwe?
[..]
Jij betaalt?
Maar de 845 gaat 'em sowiezo niet worden, aangezien hij nergens 'normaal' te koop is.
En ze zeggen dat de cpu te zwak is voor Android 2, dat soort problemen wil ik dus niet meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hoezo te zwak voor android 2

Er zit standaard al 2.1 op.

• Peetz0r
Vodafone 845 Nova Deel 2:
We liked

There's everything here that you could expect from the modern smartphone.

A fantastic operating system, a fully customisable user interface (which is actually more customisable than any phone we've ever seen before with its almost ludicrous ability to host 35 homescreens), an App Store second only to the iPhone and all of the connectivity options we've come to expect from the top-end players.

There's also a camera and video camera with infinite sharing options, easy access to all of our favourite social networking sites and a fully functioning satnav.

We disliked

However, this functionality comes at a price. The 2.8-inch resistive touchscreen isn't nearly good enough and there'll be plenty of times when you'll want to do damage to this phone because of its lack of responsiveness, and the inability to react quickly to your commands.

We really miss pinch-to-zoom and the extra functionality that comes along with that.

The processing power just isn't enough to make full use of the luxuries afforded by Android 2.1 and you'll need to get used to applications just crashing because the phone can't handle the weight of these lofty expectations.

The Google Maps Navigation offering is a great bonus, but it's very frustrating to use, and although we didn't test it out on the road, we can't imagine that faffing around trying to get the device to respond, and squinting on a 2.8-inch, screen is the safest way to reach your destination.
Emphasis mine :X
Maar dat doet me dus denken aan de software op de LG Viewty.
* Peetz0r wants to do damage to the LG Viewty...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Een smartphone is meestal wel wat gevoeliger als een budgettelefoon die je krijgt bij een prepaid sim. Ze hebben een groter scherm, en zijn vaak wat zwaarder waardoor ze harder vallen. Zelfs de metalen modellen worden lelijk (lak gaat van het metaal) als je ze laat vallen.

Als je zo omhandig bent zou je er natuurlijk voor kunnen kiezen je telefoon te verzekeren. Of om gewoon een budgetmodelletje te kopen, als je hem dan kapot laat vallen koop je een nieuwe en ben je nog steeds niet duurder uit als bij een high end model.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Peetz0r
Lelijk != kapot.
Krasjes en deukjes boeien me niet echt, zeker gezien het toch m'n eigen schuld is.

En ik wil dus juist een telefoon met alle features van Android 2, en dat kost nou eenmaal €200.
Ik denk niet dat een verzekering betaalbaar is, gezien ik sowiezo maar €7/maand betaal voor m'n abbo.

* Peetz0r gaat daarom volgende week ergens een hoesje/case uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:04:

[...]
* theMob wants to do damage to the LG Viewty...
Sorry, maar die goser van die review weet echt niet waar hij het over heeft. Ik heb de GPS van het telefoontje getest tegenover mijn Garmin Oregon van €400 en het telefoontje geeft een nauwkeuriger tracklog (zie Vodaphone 845 deel 2 topic). Verder is het gewoon onzin dat je gefrustreerd zou raken omdat het ding heel langzaam zou zijn, hij werkt echt prima.

Tenminste, met alle apps die je normaal gebruikt, ik heb geen flauw idee wat die reviewer allemaal met zijn telefoon uitspookt. Ik ben echt nog niets tegengekomen dat te langzaaam werkt na vier weken spelen. Dat verhaal over dat de GPS steeds hapert is grote onzin, je moet gewoon assisted GPS uitzetten en dan werkt hij perfect met Navigon - Copilot is niet geschikt voor de resolutie van het ding.

Die review is erg negatief getoonzet en naar mijn mening volledig ten onrechte. Enige nadeel dat ik kan vinden is dat met een Duitse screenprotector van 6 voor € 1,80 het oppervlak wat stroef wordt en je harder moet drukken dan op een iPhone. Maar ja, je laat een iPhone vallen en hij versplintert, het Vodading blijft heel en je kan nog 7 andere kopen voor hetzelfde geld.

En nee, ik ga geen nieuwe telefoon voor je kopen als je hem laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 11:03

SambalBij

We're all MAD here

P.E.T.E.R. schreef op donderdag 02 september 2010 @ 18:04:

[...]
* SambalBij wants to do damage to the LG Viewty...
Dat ligt meer aan (het gebrek aan) de coding kwaliteiten van Huawei danwel Vodafone...
Met de alternatieve firmware voor de 845 (andere launcher voornamelijk) werkt het toestel namelijk wel prima qua snelheid.
Daarnaast, als de CPU echt het probleem voor je is moet je zeker geen HTC Wildfire kopen, aangezien die dezelfde CPU heeft :P
(Ik heb zelf korte tijd de 845 gebruikt (met de Mr.Edition firmware), en heb nu een Wildfire... Qua performance komen ze inderdaad aardig overeen; geen enkel probleem mee :)
(Heb de 845 vervangen voor een Wildfire voornamelijk vanwege de touchscreen en de camera, díe zijn inderdaad op de 845 niet echt heel erg best, om het voorzichtig uit te drukken :P Touchscreen van de 845 functioneerd op zich wel goed, maar is te onnauwkeurig voor het kleine onscreen toetsenbordje, of om te scrollen (verliest ie even het contact tijdens een scroll-sweep, en dan selecteerd ie iets ipv te scrollen))

[ Voor 19% gewijzigd door SambalBij op 03-09-2010 12:11 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:24
motorola brengt in het laatste kwartaal van dit jaar de ideale telefoon voor je uit: de motorola defy!
Volgens de berichten zou het toestel minimaal een half uur in een meter diep water moeten kunnen overleven.
het toestel, waarvan het scherm is voorzien van Gorilla-glas, beschermd tegen val- of stootschade, krassen, stof en waterschade.
http://www.androidworld.n...stone-2-en-motorola-defy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet het zo goedkoop? Dan zit je toch altijd met een wat tragere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-09 11:38

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sebazzz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:14:
De HTC Hero heeft gewoon glas,

De HTC Tattoo heeft wel een Plastic scherm :)
Pagina: 1