• ar34z
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-11 21:40
Hallo tweakers.

Ik heb momenteel een laptop die op zich nog goed mee kan, alleen gebruik ik hem alleen om films te kijken op mijn tv. Omdat het ding zo groot is zat ik te denken om zo'n klein laptopje te nemen alleen heb ik hier wat vragen over.

Zijn ze wel beschikbaar met een aansluiting voor een extern beeldscherm? Ik kan me voorstellen dat het allemaal zo compact is dat die gewoon weggelaten wordt omdat ze er niet geschikt voor zijn. Als ze niet bestaan met een dergelijk aansluiting ben ik direct uitgekeken :)
Maakt het ook uit of het vga of dvi is ivm met de resolutie?

Niet onbelangrijk: zijn ze wel geschikt om (hd / full hd) films af te spelen? (Afspelen gebeurt middels streaming over (w)lan). Dan heb ik het met name over de processorkracht.

Omdat ik vertrouwd ben met ASUS zoek ik daar een model van. Zijn die EEE modellen geschikt, of hebben jullie andere, betere alternatieven?

Alvast bedankt voor de hulp :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik lees vaak dat Atom processors niet genoeg rekenkracht hebben voor HD content en dat merk ik ook duidelijk op mijn Acer Aspire one A150-bb. Mijn netbook heeft wel een VGA aansluiting voor een extern 2e scherm en daar heb ik vaak mijn beamer op aangesloten zitten.

Ik denk dat je meer op zoek bent naar een kleiner formaat notebook ipv een netbook.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:26

MsG

Forumzwerver

Heb je al wat rondgekeken hier: [Algemeen] Netbook en Nettop Topic - Deel 2 en in de wat specifiekere topics? Ik zie niet echt de moeite die je er zelf in hebt gestoken. Uiteraard hangt het af van de aansluiting van jouw beeldscherm welke je er op aan wil sluiten. VGA is heel gangbaar en zit praktisch op elk model. HDMI zit op de wat duurdere netbooks. maar dit is allemaal prima uit te zoeken middels de pricewatch: http://tweakers.net/pricewatch/

Sommige netbooks hebben een HD-decoderingschip er in of die kan je er in zetten bij sommige. Kost iets van 2 tientjes. Ik weet alleen niet of je extern een grotere resolutie kan dan de netbooks hun eigen resolutie.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 01-09-2010 12:51 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Joen schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:49:
Ik lees vaak dat Atom processors niet genoeg rekenkracht hebben voor HD content en dat merk ik ook duidelijk op mijn Acer Aspire one A150-bb.
De CPU zelf zal dat niet lukken, maar zoek dan naar een videochip die overweg kan met hardwareacceleratie. Zo speel ik HDcontent af op m'n Celeron 723 ULVprocje met slechts 25%-30% cpu-usage.

Verwijderd

Een ATOM icm ION heeft ruim genoeg capaciteit om HD films vloeiend af te spelen in 1080p. De Asus EEE PC 1201N is wel een geschikte voor jou.
Full HD werkt. En met de VGA of HDMI uitgang kan je hem gewoon koppelen aan je TV/monitor.

De processorkracht is inderdaad iets minder dan een normale notebook, maar bij films/flash neemt de GPU het gewoon over en gaat het vlot. Office, internet werkt ook perfect.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-12 14:05
HDMI, ION, Broadcom HD accelerator zijn de zoektermen :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet inderdaad een netbook met een betere GPU hebben dan.

Maar je zou ook een mediaplayer kunnen overwegen. Die zijn ook niet zo duur meer en je kan lekker in de bank blijven internetten op je laptopje terwijl je een film kijkt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:26

MsG

Forumzwerver

Je hoeft dus niet per se een betere gpu, als er maar een alternatief in zit dan. Veel netbooks hebben nog een mini PCI-e slotje over. Gooi daar een broadcom in en klaar. Een 1101HA voor 250 zal ook wel voldoen voor HD.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:02

CeesKees

I rest my Kees

Marzman schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:01:

Maar je zou ook een mediaplayer kunnen overwegen. Die zijn ook niet zo duur meer en je kan lekker in de bank blijven internetten op je laptopje terwijl je een film kijkt.
Ik zou voor bovenstaande oplossing gaan. Koop (bijvoorbeeld) een WDTV live, ben je voor 100 euro klaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• thieskee90
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-06-2024
Ikzelf heb de Dell M301Z. Zuinig AMD dualcore proc, een HD 4250 kaartje waar ik mijn HD-content op afspeel. (1080p) Uiteraard zit er een HDMI-aansluiting op. Prettig apparaat, licht, klein (13.3 inch) maar bovenal snel!

• ar34z
Dank voor jullie reacties. Het is lastig zoeken naar de juiste specificaties voor de eisen die ik heb van zo'n ding. Ik weet in ieder geval nu dat met die nVidia chipset HD ondersteund is, of eventueel kan er zo'n kaartje bij in. Die ben ik inderdaad tegengekomen met het zoeken op internet.

Gezien de productnamen van de ATOM processoren lijkt het of de processor in de Asus EEE 1201N al wat oud is. Hij komt dan ook uit 2009. Het is echter wel wat ik zoek.

Ik weet in ieder geval een beetje waar ik op moet zoeken. Bedankt!

• ar34z
Hageltje nieuw en bijna niet leverbaar in de pricewatch, maar dit moet 'm worden: http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=HrglRhH8D60Rmlv3
Pagina: 1