Advies grafische kaart nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 14:12
Ik ga over een kleine maand terug naar school en zou dan een pc willen hebben die in orde is. Ik zat te denken aan de volgende configuratie:

AMD Phenom II X6 1090T
Asus Crosshair IV Formula
GeIL 8 GB DDR3-1333 Quad-Kit
Western Digital WD20EARS 2000gb

Nu zat ik te twijfelen voor de grafische kaart.
AMD 5850 1024mb rond de 300 euro
Nvidia GTX 480 rond de 380 euro

Omdat ik een moederbord van AMD neem lijkt mij de AMD grafische kaart beter? Of maakt dit helemaal niks uit? En in de toekomst is natuurlijk alleen maar crossfire mogelijk? Mss dan iemand mij advies kan geven of een andere kaart adviseren.

Verwijderd

Wat voor opleiding is het dat je een high end grafische kaart nodig hebt? Of is het naar school gaan meer een rechtvaardiging om een nieuw systeem aan te schaffen?

Naar school? heb je dan op school niets nodig? Ik zou voor een degelijke laptop gaan! (en niet zo'n 18"bakbeest maar een nette 13,3" of 14" ultra portable en daar thuis een portreplicator/dockingstation voor bijnemen om een 24"fullHD monitor op aan te sluiten.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Maakt niks uit, AMD op AMD. Crossfire en SLi zijn gewoon mogelijk, moet je wel effe 2 kaarten van 1 merk regelen.

• Timonator
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-02 14:12
Laptop heb ik al alleen deze kan niet echt mee als ik grote projecten maak in inventor. Natuurlijk wil ik gewoon een PC die weer even meekan. Maar dat maakt dan qua prestaties niks uit of ik voor een AMD of Nvidia kaart ga.

Verwijderd

Misschien eerst eens vermelden wat je budget is en waarvoor de pc allemaal moet dienen? Wat zijn de belangrijkste dingen die je er op zult doen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica