Toon posts:

JVC 5.1 set geeft alleen geluid in subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist een 5.1 set van de buurman gekregen van JVC omdat hij dacht dat de receiver het niet meer deed, ik uitproberen maar de receiver werkt wel gewoon, maar nu als ik de subwoofer en alles aansluit komt er alleen geluid uit de subwoofer en geen geluid uit de boxen...

Nu heb ik de boxen dan ook maar gewoon op mijn oude TomTec 5.1 setje van 35 euro van de Kruidvat aangesloten en dit werkt dan ook wel, maar natuurlijk maar heel basic omdat deze set op 8watt boxen is gemaakt en er nu 5 100 watt boxen op aangesloten staan, het geluid is dan ook wel mooier, maar in zekere maten veel te weinig voor hoe het zou moeten zijn.

Wat zou het kunnen zijn dat de subwoofer alleen geluid geeft en de speakers die er correct op aangesloten zijn juist niet?

Ik hoop dat iemand het weet, ik zal straks even foto's maken van de set omdat ik hem zo niet op internet kan vinden. Het gaat in ieder geval om een setje die lijkt op deze set, maar foto's komen er nog aan ;)
Afbeeldingslocatie: http://pics.hifi-tower.co.uk/L/2254_JVC_Surround_sound_DVD_Player.jpg

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
Het is een actieve sub? Heb je de speakers op de sub of reciever aangesloten?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11
Kan de versterker van de receiver niet gewoon kapot zijn? Subwoofer is neem ik aan een actieve (met ingebouwde versterker)?

Verwijderd

Topicstarter
Speakers staan aangesloten op de subwoofer omdat het nog met ouderwetse stereo kabels gaan (met die twee ijzerdraadjes in elkaar gedraaid.

Maar ik weet niet of de subwoofer een actieve is. Als iemand een schema heeft hoe ik het aan moet sluiten lijkt me dat anders wel makkelijk, en anders weet ik het niet, want hij deed precies hetzelfde als ik hem gewoon op me tv of telefoon ofzo aansluit...

Maar ik weet niet of er voor zo'n schema foto's nodig zijn van achterkanten anders maak ik die zometeen eerst even.

En ik weet niet hoe duur een nieuwe receiver zal kosten (Want k weet niet of ik gewoon een willekeurige JVC receiver kan aansluiten?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 10:46 ]

Verwijderd

actieve subwoofer heeft een eigen stroomvoorziening. Aansluitdocumentatie vind je op de website van de fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
Dan is het actief, heb alle modelnummers gevonden en de handleidingen nu ook

http://www.service.jvc.be...npdf/pdf1/spdw103_inl.pdf - subwoofer
http://www.service.jvc.be...rmanpdf/pdf1/22068inl.pdf - speaker
http://www.jvc.be/files/instruction_manual/let0230-007b.pdf - Receiver/DVD Speler

Dus ik zal daar even in kijken :)

----------------

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 11:28 ]

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
De link naar de handleiding van je receiver linkt naar een handleiding van alleen een dvd speler.

Verder moeten je speakers allemaal op de receiver aangesloten worden. Je zou alleen de 2 voorspeakers op de sub kunnen aansluiten als je de HI Input van de sub gebruikt. Dus van de speaker uitgangen van je receiver naar de Hi Input ingangen van de sub en dan vanaf de sub de 2 speaker uitgangen naar je front speakers.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zou wel gewoon los een receiver kunnen kopen en die gewoon gebruiken?

Ik heb nu namelijk deze gezien die mij wel interessant lijkt en ik kan er altijd nog kijken of ie werkt omdat het bij mij 20km verderop is... http://link.marktplaats.nl/371723113 want de buurman zei wel dat er in de receiver iets kapot was wat duur zou gaan kosten om te laten maken... Dus ik denk dat het probleem dan daar aan ligt dat de versterker kapot is ofzo.

• Nozzie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-01 13:00
Dat zou gewoon moeten werken.

In de handleiding van de sub je zojuist gepost heb staat dan precies hoe je je sub aan kan sluiten met bepaalde aansluitingen op de receiver.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Die receiver waar je naar linkt op marktplaats is wel heel oud, ding heeft niet eens Dolby Digital en DTS. Zou toch zeker voor een receiver gaan met die codecs aangezien je een 5.1 set hebt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Welke zouden jullie aanraden voor 150 euro? Want ik ben zelf dan pas 15 en heb niet echt een groot inkomen om een grote dure set te halen...

• 418O2
Waar heb je je subwoofer op aangesloten dan? Als die op sub-out zit gaat het niets worden natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn oude subwoofer gebruikt en die gewoon op een AUX uitgang van mijn TV aangesloten en nu komt het geluid op een 2.1 manier door de 5.1 set, maar dan met een hele lage bass (hoor niks van die sub).

En de JVC sub heb ik er nu naast staan, niet aangesloten omdat ik hem tot nu toe niet werkend heb gekregen. Ook als ik hem aansluit op de AUX van de dvd speler werkt ie niet. Ik denk dat ik uiteindelijk gewoon dus een receiver erbij moet halen omdat ik er anders geen gebruik van kan maken.

Want als ik zo alles lees en bekijk moet ik dus de speakers zelf op de receiver aansluiten, maar dit blijkt een dvd-speler te zijn, dus tijd om er een aparte receiver bij de kopen. Maar welke dit is zou ik dus niet weten :(

• 418O2
zonder bass is het ook geen 2.1 he ;)

Maar je kan niet alles 'zomaar' op de AUX gooien en er van uit gaan dat het werkt natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwachte er ook geen top set van want ik weet dat ik alles op 5.1 moet aansluiten om het ook zo te krijgen, ik weet dat ik nu stereo geluid heb.

De bass is er ook wel, maar zeer laag omdat de satellite speakers het overheersen, en de bass mis ik dan wel als ik een concert van Metallica aan het kijken ben.... Maar verder is alles prima, alleen jammer is gewoon dat ik de JVC subwoofer niet kan gebruiken omdat het mij lijkt dat die een veel beter geluid geeft dan die TomTec woofer van 35 euro...

Maar kan iemand mij neutraal een receiver aanraden voor 150 euro? Want als ik bij de BCC of Dixons ofzo ga kijken vertellen ze me het toch om zoveel mogelijk winst te maken en niet om de prestaties...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 11:46 ]

• 418O2
ik zou gewoon even een HT reciever zoeken als ik jou was.

Je kan die reciever van je toch gewoon op de TV aansluiten en dan even wat stekkers (ik denk tulp) solderen aan je boxen?

Ik heb een setje ( zie [HCS] JVC RX-ES1 met passieve subwoofer? ) dat hier erg op lijkt. Die zit via een optische kabel op mijn tv en dan werkt gewoon als een trein.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet solderen :$ Niemand hier in de buurt eigenlijk.... Maar dan kijk ik anders wel even voor een HT reciever als ik er eentje kan vinden :)

• 418O2
je hebt een reciever zeg je in de OP?
Pagina: 1