[HCS] JVC RX-ES1 met passieve subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb van mijn ouders een homecinemasetje gekregen, een JVC Rx-ES1. Heel lief natuurlijk.

Hij hangt via een optische kabel aan mijn Panasonic TX-P42S20 plasma tv. Werkt prima.

Alleeeeeen nu hebben ze zelf de subwoofer gehouden en aan hun nieuwe panasonic set gehangen, want daar zit een passieve bij en de JVC sub is actief.

Nu heb ik dus die RX-ES1 ( Manual ) icm een Panasonic Kelton subwoofer (subwoofer op deze foto ).

Volgens de manual moet er op de subwooferuitgang een subwoofer met eigen stroomcircuit worden aangesloten.

Het klinkt allemaal vrij logisch and all, maar ik snap niet zo goed waarom enkel een actieve subwoofer werkt op deze uitgang.

Dus; is dit te maken, of moet ik een actieve subwoofer gaan zoeken?

Disclaimer; ik weet erg weinig van audio

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25

FeaR

In GoT we trust

Van een passieve subwoofer kan je gewoon een actieve maken: kwestie van een monoblock kopen en aan de passieve subwoofer koppelen. Alleen is het de vraag of een monoblock het waard is om aan een subwoofer van een kant-en-klare set gehangen te worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• 418O2
  • Nu online
Oke, dus ik kan het beste gewoon een actieve HCS subwoofer van marktplaats pikken?

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 13:18
Wacht even......
Je ouders hebben dus nu een aktieve sub aangesloten waar een passieve zat?
Hoe hebben ze dat gedaan dan? Want het signaal op de subwoofer uitgangen van de receiver is dan al versterkt.

Het zijn toch niet van die mensen die denken dat als er een extra kabel in moet dan zal het wel beter zijn?

Even voor de duidelijkheid: de versterker van de Panasonic subwoofer zit in de receiver zelf.
De versterker van de JVC subwoofer zit in de subwooferbehuizing ingebouwd.
Als ze de boel verkeerd aansluiten gaat de aktieve sub het al versterkte signaal nog eens versterken.
In het beste geval klinkt het gewoon beroerd. In het slechtste geval blazen ze de aktieve sub op.

En zo'n set van Panasonic heeft uitgebalanceerde componenten zodat het allemaal fatsoenlijk klinkt.
Als je dan componenten gaat vervangen wordt het er 9 van de 10 keer echt niet beter op.

Breng je ouders maar vlug aan hun verstand dat ze jou die aktieve sub terug moeten geven.

[ Voor 55% gewijzigd door centr1no op 23-08-2010 22:52 ]

• 418O2
  • Nu online
die draait al een tijdje. Ze wouden die actieve sub gebruiken omdat die regelbaar is. Nu kan je volgens mij de sub ook via de reciever wel regelen.

Ik vond het ook al raar... ze hebben een goede set gekocht en je zal toch verwachten dat die sub goed is.

Bel ze morgen wel even.

Wat kan er concreet misgaan dan? Een actieve sub verwerkt het signaal toch gewoon?

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 23-08-2010 22:45 ]

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-12 13:18
In de tussentijd mijn 1e bericht gewijzigd.

Even voor de duidelijkheid: de versterker van de Panasonic subwoofer zit in de receiver zelf.
De versterker van de JVC subwoofer zit in de subwooferbehuizing ingebouwd.
Als ze de boel verkeerd aansluiten gaat de aktieve sub het al versterkte signaal nog eens versterken.
In het beste geval klinkt het gewoon beroerd. In het slechtste geval blazen ze de aktieve sub op.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben je ouders gewoon de luidsprekerkabel van de receiver op de 'high level in' gezet, op een andere ingang is niet mogelijk zonder extra stekkertjes te kopen. Als hij al een tijdje werkt en je hebt nog niks van ze gehoord dan zal hij nog wel werken.

Ik zou de subwoofers omruilen met je ouders en laten zien hoe zij het volume van de passieve subwoofer kunnen regelen. Het moet wel een heel raar setje zijn als dat niet kan.

[ Voor 12% gewijzigd door TBTL op 24-08-2010 09:37 ]

• 418O2
  • Nu online
Toch maar omgeruild :)

Het klonk toch niet al te best bij hun. Setje is weer compleet en het klinkt lekker, voor een gekregen HT setje sowieso. Ik kreeg een beetje medelijden met de onderburen toen ik hem gisteravond even testte.

Ze kunnen op hun eigen setje de sub regelen tussen -3 en +3, maar ze vinden +3 nog te zwaar...

Afbeeldingslocatie: http://www.beststuff.com/images/articles/012003b.jpg
De subwoofer van deze afbeelding is het. Ik heb ook dezelfde reciever, alleen dan zuilspeakers ipv deze boekenplank speakers.

[ Voor 40% gewijzigd door 418O2 op 01-09-2010 11:56 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
[b][message=34617041,noline]Ze kunnen op hun eigen setje de sub regelen tussen -3 en +3, maar ze vinden +3 nog te zwaar...
Als de bas te zwaar is zou ik -3 gebruiken, of bedoelde je dat? Met +3 zou de bas juist sterker/zwaarder zijn.

• 418O2
  • Nu online
dat bedoelde ik :)
Pagina: 1