Desktop - screenshot vd onderdelen - 2500 euro - ADVIES

Pagina: 1
Acties:
  • 420 views

• E-rikootje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2019
hoi,

ik zou graag jullie advies willen over een geplande desktop aankoop.
Voor het gemak heb ik gewoon de Alternate site gekozen omdat zij een uitgebreid assortiment hebben en een overzichtelijk winkelmand systeem waarvan ik hier gewoon de screenshot ga neerzetten:
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/eriko/superpc.JPG

Ik had gewoon graag jullie advies gewild over de diverse onderdelen die ik heb gekozen, of deze goed zijn, of er betere alternatieven zijn, of ze compatibel zijn met mekaar etc.

Let wel, de dure casing, daar zal wss veel commentaar op komen, begrijpelijk :)
Het is immens duur, maar het is een must, dus niet afkomen dat ik de casing moet veranderen, die blijft namelijk! :cool:
De grafische kaart is ook een must (alhoewel er verschillende merknamen circuleren voor dezelfde gpu, dus mss daar wat advies in)

Specifiek wou ik nagaan of die 2T harde schijf van Western Digital wel goed is?
ALTERNATE - HARDWARE - Harddisks / SSD - Serial-ATA - Western Digital WD2001FASS

Ook het geheugen wist ik niet wat kiezen, wou wel voor 6GB gaan, ideaal voor 64bit besturingsprogramma vermoedelijk, maar hoe zit het met de "timing"? Waar moet je daar naar kijken?
Soms zie je identieke geheugens, maar met een verschillende timing, en de prijs scheelt al rap 40 euro
ALTERNATE - HARDWARE - Geheugen - DDR3
Dus mss daar wat advies ook.

En een solid state drive is dat de moeite? (ik zou er uiteraard het besturingssyteem opzetten)
Want ik hoor dat deze rapper slijten dan gewone harde schijven of is dat ondertss al verleden tijd?
Ook is de power supply ook zomaar gekozen.

Ow ja, en ik heb geen CPU cooler....dus wat raden jullie aan, en money is not an issue.
(ik weet het, ik zou eigenlijk eerst moeten weten wat de afmetingen zijn van de case om te zien of die er wel in zou passen, maar in de veronderstelling dat alle cpu coolers erin passen, stel maar voor)
Maar geen water koeling en toestanden.

Doel is vooral Blu Rays bekijken, 500 webbrowsers in ene keer checken, kapotsurfen en af en toe ne keer CoD MW2 opzetten, in de beste kwaliteit mogelijk :)
En vooral totaal geen last hebben van een trage pc :rofl:

Alvast bedankt mannen en vrouwen!

[ Voor 7% gewijzigd door E-rikootje op 31-08-2010 12:41 ]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ten eerste heeft jouw processor een dual channel geheugen controler, dit houdt in dat de reepjes per 2 toegevoegd moeten worden, dan houdt je de volgende configuraties over:
2GB, 4GB, 8GB enz.

Verder is het handiger om de tweakers wenslijsten functie te gebruiken. Tevens is alternate een hele dure winkel imho

• E-rikootje
I know, maar ik koos die winkel speciaal voor het winkelmandje en om het hier te kunnen zetten ;)

Ik zal mijn stuff niet daar kopen :) (alleen de case aangezien ze ze nergens anders verkopen)

En alvast bedankt voor die heads up!!! ik zal de screenshot aanpassen

• E-rikootje
brilsmurfffje schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:40:
Ten eerste heeft jouw processor een dual channel geheugen controler, dit houdt in dat de reepjes per 2 toegevoegd moeten worden, dan houdt je de volgende configuraties over:
2GB, 4GB, 8GB enz.

Verder is het handiger om de tweakers wenslijsten functie te gebruiken. Tevens is alternate een hele dure winkel imho
ow op een ander forum zegt men dat dit wel kan, maar dat het gewoon niet "optimaal" is, maar op zich zeker geen probleem is! :)

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12 09:17
Die case zie ik ook wel is by mycom voorbij komen (veiling), voor flink wat minder dan normaal. daar is misschien nog wat op af te dingen gezien de hoge prijs als je geen haast hebt.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25

RvL

Ik geloof dat je topic/vraag meer kans op overleven heeft in een van de BBG's

Deze bijvoorbeeld: [BBG aanschaf] Gamesysteem juli-augustus 2010

Ook al ligt je budget wel een stukje hoger dan wat er normaal gesproken in een BBG voorbij komt, daar kunnen ze je goed helpen.

Wat betreft je vraag over geheugen: geen dual channel betekent simpelweg een halvering van je geheugenbandbreedte. Dat kun je classificeren als 'niet optimaal', in mijn ogen is het gewoon een flinke achteruitgang. Als je dan toch €2500,- te besteden hebt, doe het dan goed. ;)

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-12 09:41
Leuk systeem, alleen veel te duur. Als je slimmer winkelt scheelt het 500 euro.

Waarom een 2 Tb schijf? Koop 2 losse 1TB schijven en je bent 80 euro goedkoper uit. Kun je ze ook nog eens in Raid0 zetten als het moet. Als het puur een data-opslag schijf wordt (SSD is voor windows) dan kun je net zo goed een eco-green nemen. Goedkoop, stil en zuinig.

De I7 870 zou ik niet nemen, die is iets te duur. Neem de 860, is net zo snel. Steek die 25 euro in een goede koeler zodat je hem op standaard voltage op 3.4-3.6 ghz kunt laten lopen en hij lekker stil is.

Verder is een 1000watt voeding totaal overkill, koop een 600watt A merk is meer dan zat. Scheelt ook weer 50+ euro en een dikke stroomrekening.

En heb je per se zo'n duur moederbord nodig? Een mainstream bord kost je 75 euro minder en is net zo stabiel, en heeft vaak 95% van alle features.

6Gb is ook niet echt handig met een dual channel mobo, neem of 2*2 = 4gb of 4*2= 8gb. 4gb is meer dan zat voor alles wat er moet gebeuren, ben je een die hard photoshopper/3dmax developer ofzo dan is 8gb leuk.

5870 is ook leuk, maar er komt binnenkort een nieuwe aan. Als je af en toe een spelletje doet dan is de GTX460 een perfecte keus. Een 5850 is ook een prima kaart, is 150 euro goedkoper en maar ietsje langzamer.

[ Voor 9% gewijzigd door InfinityG35 op 31-08-2010 14:01 ]

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica