Functietoetsen uitschakelen iTunes

Pagina: 1
Acties:

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:15
Sinds een aantal weken gebruik ik spotify en raak ik iTunes niet meer aan. Spotify werkt heerlijk met de speciale toetsen voor muziek (F7 t/m F9). Er is alleen één probleem. Wanneer ik de play/pause knop gebruik, dan start iTunes automatisch op en begint te spelen, bijzonder hinderlijk.

Mijn vraag: Is er een manier om deze functietoetsen uit te schakelen voor iTunes? Dan bedoel ik niet het vinkje in de toetsenbordinstellingen (zodat je ze met Fn moet gebruiken - zie afbeelding), maar zodat ze niet meer worden 'gebind' met iTunes.

iTunes weggooien is geen optie aangezien ik nog een iPod Touch heb...

Dit dus niet:
Afbeeldingslocatie: http://osxdaily.com/wp-content/uploads/2010/05/mac-function-keys-switch.jpg

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01 08:07

Korakal

Up up up!

• TheJVH
Nadeel is dan dat je iTunes helemaal niet meer kan openen als Spotify open staat. Maar zo te zien is er niet echt een andere weg...

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Let op: Bij die hack heb ik inmiddels problemen. Mijn functietoetsen werken niet meer als ik iTunes wil gebruiken, maar ook de volumekeys vertonen vertraging (lees: doen het pas weer als ik iTunes afsluit). Ik ben dus inmiddels op zoek naar een andere oplossing.

Is het niet mogelijk om met de al aangehaalde oplossing (de toetsenbordinstellingen) de functietoetsen F7-F9 toe te kennen aan vorige, volgende en play/pauze? Of was dat juist de instelling die je niet wilde?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

• TheJVH
Die wil ik dus niet, aangezien ik wel regelmatig de andere functietoetsen gebruik :) .

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Killzone, ik ervaarde precies hetzelfde probleem. Ik heb het 'opgelost' door iTunes gewoon op te starten en open te houden op een Store-pagina (is ook het enige waarvoor ik iTunes nog gebruik).

Je zult zien dat iTunes dan niet meer begint te jengelen wanneer je gewoon je muziek in Spotify wilt pauzeren. :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Pagina: 1