Beste Tweakers,
Ik ben bezig met een nieuwe video bewerkings pc samen te stellen.
De gehele pc is al rond maar de grote vraag is om in Adobe Premier Pro CS5
een GTX 460 op de 1e monitor (voor de tijdlijn en de effecten gereedschappen) aan te sturen en
een goedkopere NVidia kaart (gts 250) voor het preview beeld op de 2e monitor en tegelijk op de HD tv, als een soort video overlay te verkrijgen en hoe dit in te stellen is.
Als hiervoor geen mogelijkheid is moet ik andere opties gaan bedenken.....
Op dit moment draait de oude pc met deze opstelling (2 monitoren en de HD tv als video overlay) via een Matrox kaart maar dat is nu geen optie meer omdat deze kaart niet doorontwikkeld is.
Via Google en tweakers al heel wat gelezen, ik weet dus dat het mogelijk is om 3 beeldschermen met 2 videokaarten aan te sturen. Via de adobe help en bovengenoemde bronnen krijg ik niet echt het sluitend antwoord met betrekking tot de video overlay naar de hd tv.
ongekoppelde videokaarten, meerdere beeldschermen? komt heel dicht in de buurt van mijn vraag maar ik weet dus niet of de tv tegelijk gebruikt wordt met zijn monitoren als video overlay.
ATI eye finity is geen optie omdat dan de Cuda van de GTX 460 vervalt.Tijdens het testen bleek dat dit behoorlijk wat rendertijd scheelt.
Voor de volledigheid even nog de specs van de pc:
Intel core i7-930
op Gigabyte GA-X58A-UD3R moederbord
24 GB DDR3 valueram van Kingston (KVR1333D3N9K3)
3xWD black caviar disk van 2 TB, waarvan er 2 in raid 0 staan
Coolermaster Pro Gold 1000watt voeding
In een CM 690 ll kast
Natuurlijk met Win 7 64 bit
Bij voorbaat dank
Ik ben bezig met een nieuwe video bewerkings pc samen te stellen.
De gehele pc is al rond maar de grote vraag is om in Adobe Premier Pro CS5
een GTX 460 op de 1e monitor (voor de tijdlijn en de effecten gereedschappen) aan te sturen en
een goedkopere NVidia kaart (gts 250) voor het preview beeld op de 2e monitor en tegelijk op de HD tv, als een soort video overlay te verkrijgen en hoe dit in te stellen is.
Als hiervoor geen mogelijkheid is moet ik andere opties gaan bedenken.....
Op dit moment draait de oude pc met deze opstelling (2 monitoren en de HD tv als video overlay) via een Matrox kaart maar dat is nu geen optie meer omdat deze kaart niet doorontwikkeld is.
Via Google en tweakers al heel wat gelezen, ik weet dus dat het mogelijk is om 3 beeldschermen met 2 videokaarten aan te sturen. Via de adobe help en bovengenoemde bronnen krijg ik niet echt het sluitend antwoord met betrekking tot de video overlay naar de hd tv.
ongekoppelde videokaarten, meerdere beeldschermen? komt heel dicht in de buurt van mijn vraag maar ik weet dus niet of de tv tegelijk gebruikt wordt met zijn monitoren als video overlay.
ATI eye finity is geen optie omdat dan de Cuda van de GTX 460 vervalt.Tijdens het testen bleek dat dit behoorlijk wat rendertijd scheelt.
Voor de volledigheid even nog de specs van de pc:
Intel core i7-930
op Gigabyte GA-X58A-UD3R moederbord
24 GB DDR3 valueram van Kingston (KVR1333D3N9K3)
3xWD black caviar disk van 2 TB, waarvan er 2 in raid 0 staan
Coolermaster Pro Gold 1000watt voeding
In een CM 690 ll kast
Natuurlijk met Win 7 64 bit
Bij voorbaat dank