Ati Radeon HD5450 wat is de nvidia tegenhanger

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb/had hier een Radeon HD5450 in mijn mediacenter zitten. Echter wil de kaart vanavond spontaan geen HDMI en DVI meer uitsturen. VGA werkt nog wel. De machine was gecrashed dit viel me op omdat het powerledje heel vreemd knipperde. Nu dacht ik moederbord of voeding defect. Maar het lijkt erop dat alleen de videokaart een probleem heeft.

Ik heb met mn laptop en een DVI naar HDMI verloopje mn HDMI kabels en TV gecontrolleerd en dit werkt nog naar behoren. Ik moet dus op zoek naar een andere videokaart, omdat ik al niet heel tevreden was over deze ati kaart en omdat mn 1e defect kaart een ATI kaart is wil ik gelijk weer terugstappen op mn NVIDIA geloof.

Ik heb alleen geen idee welke kaart nu gelijkwaardig is aan een HD5450 maar dan een NVIDIA chipset, een passief koellichaam en HDMI out. Omdat ik de laatste jaren niet meer kijk naar hardware en alle wijziginen. Ik heb de ATI gekozen omdat deze hardwarematig bluray kon verwerken (weet niet precies meer hoe het heet)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

In de pricewatch is er genoeg te vinden. ;) Verder is er nog dit topic, ook wel handig. Maar wat ik niet snap is waarom je je de kaart niet gewoon RMA stuurt, een niet-defecte HD5450 lijkt me namelijk prima geschikt.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De kaart is helemaal nog niet zo oud, je zult dan toch ook nog wel garantie hebben. Mij lijkt het verstandig gewoon RMA aan te vragen in plaats van direct terug over te stappen naar Nvidia. Op dit moment is ATi gewoon de betere keuze, alleen lijkt de 460 serie van Nvidia kwa prestaties een leuk alternatieg te worden.

Alleen bij Nvidia is het de vraag hoe degelijke is het? Hebben ze de produktie fouten inmiddels kunnen doen verdwijnen die reeds vanaf de 7000 serie zich voor doen. Vooral de G84, G86, G92 en de 8800/9800 series hebben hier veel van te lijden. De nieuwere series is nog weinig van te zeggen omdat deze nog te nieuw zijn.

De problemen vertonen zich bij mobile GPU's voornamelijk na een jaar tot anderhalf en de desktop serie 2 tot 2 en een half jaar. Als ik jou was zou ik gewoon RMA aanvragen en gewoon bij deze kaart blijven, Nvidia alternatieven produceren over het algemeen ook meer warmte, daar heb je bij een Media center ook weinig aan. ;)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• raymonvdm
bwerg schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:45:
In de pricewatch is er genoeg te vinden. ;) Verder is er nog dit topic, ook wel handig. Maar wat ik niet snap is waarom je je de kaart niet gewoon RMA stuurt, een niet-defecte HD5450 lijkt me namelijk prima geschikt.
Ik heb inderdaad nog garantie, maar met de kaart heb ik het probleem dat het beeld wegvalt als ik mn tv aansluit via HDMI, is een bekend fenomeen met een ATI kaart en een Philips TV. Ik wil nu dan ook mn kaart RMA doen en een andere Nvidia kaart terug kopen.

En dan lees je de post van Dune en ga je twijfelen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 30-08-2010 11:09 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:12
een HD5450 is vrijwel uniek in zijn soort. een low-budget kaart met een TDP van onder de 20W, maar wel directX 11. daar is nog geen nVIDIA tegenstander van. anders moet je denk ik qua benches gaan kijken voor een GeForce 9600M GT, een 9500 GS/GT of een 6800XT. maar ik zou eerst een RMA gaan proberen, ATi gaat over het algemeen langer mee, nVIDIA geeft sneller de geest dan een ATi dus je zult er niet veel beter mee af zijn.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

naarden 4ever schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:12:
een HD5450 is vrijwel uniek in zijn soort. een low-budget kaart met een TDP van onder de 20W, maar wel directX 11. daar is nog geen nVIDIA tegenstander van. anders moet je denk ik qua benches gaan kijken voor een GeForce 9600M GT, een 9500 GS/GT of een 6800XT. maar ik zou eerst een RMA gaan proberen, ATi gaat over het algemeen langer mee, nVIDIA geeft sneller de geest dan een ATi dus je zult er niet veel beter mee af zijn.
Volgens mij zie ik op het forum meer kapotte HD4870x2's langs komen dan ik GTX295 GTX 285 oid zie, Dus nee nVidia kaarten gaan neit minder lang mee lijkt mij gewoon aardig in balans, natuurlijk had nvidia het G80 debacel maar daar schijnen ze overheen te zijn.

nieuws: Nvidia: 'gpu-problemen zijn achter de rug'

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:00
@Xenomorphh
Het zou ook raar zijn als nVidia zei: nee, we hebben nog steeds problemen, maar blijf onze kaarten kopen. Een beetje een WC-eend verhaal.

Ik zou je 5450 gewoon RMA sturen en een nieuwe vragen. Het is imho een ideaal kaartje voor een HTPC. Heb hier overigens geen problemen in combinatie met een Philips tv (heb een 3650 mobility hierin), is dit alleen bij de 5xxx serie?

• raymonvdm
Ik heb vandaag een nieuwe moederbord en een nieuwe videokaart besteld. Een HD5450 wederom de andere kaart gaat terug zodra ik de nieuwe binnen heb.

Vandaag had ik namelijk weer het probleem dat de powerled heel snel knippert en dat de machine verder helemaal niks doet. Tijdje uitgezet en daar ging hij weer loopt nu goed.

Doe ik een juiste aanname door het moederbord te vervangen of is het toch de voeding ? Ik heb een keer een probleem gehad wat hier op leek en daar was het toen een probleem met het moederbord.

• Double-X-L
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 08:22
Ik begrijp het doel van dit topic niet helemaal.
Je vraagt info die op vele manieren prima te vinden is.
En nog dezelfde dag koop je dezelfde kaart nieuw met een nieuw moederbord.
Hierdoor heb je een probleem dat je straks met een RMA retour gestuurde 5450 gaat zitten die reeds vervangen is, en wellicht dito moederbord als die nog onder garantie valt.

Het klinkt mij als paniek in de oren.

Ben je van NV naar ATI gegaan met slecht verwijderde en dus wellicht confilcterende drivers?
Heb je de 5450 in een ander systeem getest?
Heb je tests gelopen zoals memtest?
Zijn zowel HDD als bootsector nog in orde?
Zijn je voltages goed met name de 12V lijn, grote schommelingen onder loads?
Heb je onlangs aanpassingen gedaan zoals een geluidskaart toegevoegd?

Resumerend: heb je enig onderzoek gedaan voordat je dingen ging bestellen en hier vragen deponeert?

Vandaag had ik namelijk weer het probleem dat de powerled heel snel knippert en dat de machine verder helemaal niks doet. Tijdje uitgezet en daar ging hij weer loopt nu goed.

Doe ik een juiste aanname door het moederbord te vervangen of is het toch de voeding ?

Hier kan men op afstand namelijk heel weinig mee, of je moet iemand treffen met eenzelfde setup en ervaring met die situatie/klacht. Ik kan hier verder niks mee en volgens mij geld dit voor de meeste mensen.

Edit: volgens mij had je de eerste vraag beter [BBG aanschaf] Videokaarten kunnen stellen nadat je onderzoek had gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Double-X-L op 30-08-2010 20:33 ]

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Xenomorphh schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Volgens mij zie ik op het forum meer kapotte HD4870x2's langs komen dan ik GTX295 GTX 285 oid zie, Dus nee nVidia kaarten gaan neit minder lang mee lijkt mij gewoon aardig in balans, natuurlijk had nvidia het G80 debacel maar daar schijnen ze overheen te zijn.

nieuws: Nvidia: 'gpu-problemen zijn achter de rug'
Lees dit even. De eerste 9000-kaarten druppelen nu binnen dus als het net zo gaat als bij de 8000-series (en waarom niet, exact hetzelfde probleem) dan duurt het nog wel een jaartje voordat dat voorbij is. En of de GF200's en GF400's het niet hebben, dat weten we nog niet. In ieder geval is dat probleem wat mij betreft nog vol aan de orde. Al heb je met een kaartje van het kaliber HD5450 daar veel minder last van lijkt me, het zijn vooral de mobile- en high-end-kaarten die er door kaduuk gaan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• raymonvdm
Ik moet snel handelen omdat voor sommige mensen de mediacenter 2e levensbehoefte is. O-)

De kaart heeft sinds de aanschaf ergens in mei goed gewerkt
Er is niets veranderd aan het systeem waar hij inzit
Ik kan de kaart niet in een ander systeem testen omdat ik geen ander systeem heb met een pci-e x16 slot
Vandaag knipperde het power ledje weer vreemd, maar nu draaid de machine alweer een hele avond goed, gewoon een feit.

Moederbord zit geen garantie meer op, is een P5LD2-SE en die is dacht ik alweer ruim 3 jaar oud nu. (Ik ga wel even zoeken naar de factuur) Op het moment dat ik de kaart nu RMA stuur heb ik geen beeld (VGA werkt nmlk wel) dus ik heb daarom een 2e kaart gekocht.

Als de behuizing weer open is en het systeem wil niet booten zal ik eens meten aan de +5 en +12 volt

@ 31-08-10 07:54 We zijn weer een nachtje verder en de machine kwam net gewoon weer goed uit zijn slaapstand zonder raar knipperend power lampje of wat dan ook. Best frustrerend dit . .

Ik probeer ondertussen ook uit te zoeken wat een alternatief zou zijn voor een nieuwe voediing met

- 80+
- Modulair
- Stil (grote fan)

[ Voor 16% gewijzigd door raymonvdm op 31-08-2010 09:38 ]

• raymonvdm
Ik heb een tijdje geleden de voeding vervangen en toen ging het ook goed. Nu had ik afgelopen zaterdag een spontane reboot maar machine start wel goed op.

Toen ik zondag avond thuis kwam stond de machine helemaal uit en aan/uit werkt ook niet meer. Voeding uit geschakeld en weer aan en machine boot weer en werkt gewoon goed. Gisteren kom ik thuis en machine lijkt gewoon te werken. PowerLED brand en HDD knippert klinkt zoals gewoonlijk wanneer hij iets opneemt. Een zie ik de machine weer helemaal uit staan.

Wat is er nu stuk en hoe ga ik dit uitsluiten. Ik vermoed dat er iets misgaat en de voeding in kortsluit beveiliging gaat. Maar het komt sporadisch voor en alle fans lijken te draaien zoals het hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door raymonvdm op 21-09-2010 15:54 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:26
naarden 4ever schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:12:
een HD5450 is vrijwel uniek in zijn soort. een low-budget kaart met een TDP van onder de 20W, maar wel directX 11. daar is nog geen nVIDIA tegenstander van.
Helemaal mee eens, de gpu is vrij uniek in zijn soort... maar de dx11 ondersteuning is natuurlijk niet zo'n sterk argument voor die kaart. Er is geen enkele game die dx11 ondersteund welke goed speelbaar is met die kaart, het zit erop maar gebruiken doe je het niet echt.
Pagina: 1