Ik krijg binnenkort nieuw internet en ik ga mijn oude router dus het huis uit gooien (LiveBox
).
(liefst heb ik natuurlijk de livebox door midden, ding levert stress).
Nouja, wat mijn plan was is dus om een eigen router te maken en webserver in 1, mijn plan was alsvolgt.
> Energie Zuinige Onderdelen
- Een netwerk met minimaal 4 client ingangen, hier worden ook nog switches aangehangen.
- Dual Core?
- 2 / 4 GB Ram?
- 500 / 1 TB hardeschijf voor gebruik van de webserver.
- Energie Zuinig Moederbord van ASUS
- Silent Cooling voor CPU en behuizing.
> Software
- Windows Server 2003 of 2008 (heeft zo zn redenen
).
- Microsoft ISA voor Firewall en Monitoring van het netwerk.
- Bandwidth splitter add-in voor ISA voor Snelheid Capping/bandwidth limits voor cliënten.
- DHCP Server
Ik zou graag wat tips van jullie willen weten over de volgende dingen:
- Een goeie bandwidth balans, dus niet dat client 1 met 9,3 mb/s er van doorgaat en client 2 met 1,2 kb/s.
- Een goeie chassis, het moet vooral compact zijn.
- Een netwerk kaart met minstens 4 client ingangen
- Energie Zuinige componenten die hier boven staan vermeld, CPU, Mobo, Geheugen etc...
- Enige andere dingen waar van jij denkt dat jij het anders zou doen.
Edit:
Het nieuwe internet wat ik krijg is 50/50 Mbit glasvezel, er wordt veel video gestreamt in het lokale netwerk, veel gagamed, veel gedownload. Het netwerk is continu bezig met dingen.
Thnx!
(liefst heb ik natuurlijk de livebox door midden, ding levert stress).
Nouja, wat mijn plan was is dus om een eigen router te maken en webserver in 1, mijn plan was alsvolgt.
> Energie Zuinige Onderdelen
- Een netwerk met minimaal 4 client ingangen, hier worden ook nog switches aangehangen.
- Dual Core?
- 2 / 4 GB Ram?
- 500 / 1 TB hardeschijf voor gebruik van de webserver.
- Energie Zuinig Moederbord van ASUS
- Silent Cooling voor CPU en behuizing.
> Software
- Windows Server 2003 of 2008 (heeft zo zn redenen
- Microsoft ISA voor Firewall en Monitoring van het netwerk.
- Bandwidth splitter add-in voor ISA voor Snelheid Capping/bandwidth limits voor cliënten.
- DHCP Server
Ik zou graag wat tips van jullie willen weten over de volgende dingen:
- Een goeie bandwidth balans, dus niet dat client 1 met 9,3 mb/s er van doorgaat en client 2 met 1,2 kb/s.
- Een goeie chassis, het moet vooral compact zijn.
- Een netwerk kaart met minstens 4 client ingangen
- Energie Zuinige componenten die hier boven staan vermeld, CPU, Mobo, Geheugen etc...
- Enige andere dingen waar van jij denkt dat jij het anders zou doen.
Edit:
Het nieuwe internet wat ik krijg is 50/50 Mbit glasvezel, er wordt veel video gestreamt in het lokale netwerk, veel gagamed, veel gedownload. Het netwerk is continu bezig met dingen.
Thnx!
[ Voor 7% gewijzigd door Falcon93 op 30-08-2010 00:17 ]