Toon posts:

Nieuw Beeldscherm...videokaart sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag, ik heb een Packard Bell AMD 64 x 2, 2.6 GHZ met 4 GB geheugen
Met een NVIDEA GeForce 7025/ NVIDEA nForce 630a videokaart (zo overgenomen bij apparaatbeheer)

Nu heb ik daarbij een 21' scherm......maar ik wil graag een 24" scherm, met evt een HDMI aansluiting zodat ook de Xbox er op kan.......

Ik gebruik de computer niet om games te spelen......wel bewerk ik veel foto's en werk veel met grafische programma's als illustrator......ook vind ik het belangrijk er een film op te zien op hoge resolutie...zeg maar HD kwaliteit.

Moet ik nu ook een nieuwe videokaart kopen?....of zeggen jullie dat deze het wel aan kan?

En als ik een nieuwe videokaart moet nemen, welke raden jullie mij dan aan?....en kan ik deze zo op de Packard Bell installeren?

Greets

Arjan

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Waarom zou je ;) Je framebuffer is groot genoeg, en dat is het enige wat je nodig hebt voor 2D.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 16:56
Zal gewoon werken, als je de juiste aansluiting hebt op je pc icm die monitor

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie snelle reacties!.....er zit gewoon een VGA aansluiting op de videokaart.....dus dan ook een beeldscherm nemen met VGA aansluiting .....en evt een HDMI voor de XBOX ......

Zou dus geen problemen geven.....

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Heb je geen DVI op je grafische kaart?
(plaatje: http://zedomax.com/blog/wp-content/uploads/2008/09/dvi.jpg)

VGA (D-sub) is namelijk niet echt wat je wil gebruiken bij hogere resoluties. Beeldkwaliteit is dan beduidend slechter dan met DVI, HDMI of DP

Verwijderd

Topicstarter
Nee zit alleen zo'n oude VGA op...de machine is 2 jaar oud.......als het veel verschil maakt kan ik misschien beter een videokaart kopen....met DVI...ik heb PCI slots genoeg.....weet alleen niet wat het moederbord gaat doen als ik deze installeer.....

Vind het wel belangrijk dat bij fotobewerking het beeld goed is......en ik werk nog wel eens met Flash en after effects......

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Het enige waar je misschien wel tegenstand van kan verwachten is het afspelen van je HD films... Aangezien die soms nog wat rekenkracht kunnen eisen van je PC. Bijvoorbeeld Avatar/Planet Earth op 1080P.... Wat je kan doen als je PC het niet trekt een klein en recent kaartje van Ati aanschaffen voor DXVA2... Hierdoor werkt je grafische kaart mee in het verwerken van de beelden en word je CPU wat ontzien.

http://tweakers.net/price...XuSygzPfS67IZHV6K7t5hzzn8

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Thnx...goeie tip..en die prijs valt me ook mee!..echt HD films kijk ik eigenlijk toch op onze HD -TV...dus misschien is dat niet echt nodig......bedenk ik me.....maar wilde de mogelijkheid wel hebben....evt om hem als 2e TV te gebruiken, mocht het nodig zijn...dan toch wel handig alles in 1 keer goed te hebben.....en een buffer te hebben...

Hier kan ik wel wat mee!

Verwijderd

Topicstarter
Nog een kort vraagje...als ik die videokaart koop....moet ik dan nog een aparte voeding daarvoor hebben...ik zie in sommige shops een combinatie met voeding staan......

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-02 23:48

M2M

medicijnman

voor de videokaart(en) die in de link van Touchdomex staan heb je geen andere voeding nodig. Bij hele zware videokaarten zijn extra voedingsstekkers noodzakelijk, die niet altijd tot het repertoire horen van een oude voeding. En daar zijn dan weer verloopstukjes voor te vinden. Let wel op dat hele oude voedingen (bij jouw waarschijnlijk niet van toepassing) niet voldoende power kunnen leveren voor een flinke videokaart.

Mocht de pc onverhoopt toch instabiel zijn, zo nu en dan uitvallen; voornamelijk bij belasting, als je de nieuwe videokaart ingebouwd hebt, check dan even de voltages. Als die meer dan 10% afwijken kan je voeding het niet aan en zul je op zoek moeten naar een nieuwe.

-_-

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Ik zou eerst even kijken of je wel een PCI-E slot hebt.

• M2M

M2M

medicijnman

Jimster schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:33:
Ik zou eerst even kijken of je wel een PCI-E slot hebt.
de 7025 chipset is een chipset met PCI-E lanes. Lijkt mij vrij sterk dat er een vaag asrock bord in zit met een AGP slot (die volgens mij allemaal VIA chipsets hebben), of dat de PCI-E sleuf wordt gebruikt voor een high-end raid controller ;)

-_-

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

M2M schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:36:
[...]

de 7025 chipset is een chipset met PCI-E lanes. Lijkt mij vrij sterk dat er een vaag asrock bord in zit met een AGP slot (die volgens mij allemaal VIA chipsets hebben), of dat de PCI-E sleuf wordt gebruikt voor een high-end raid controller ;)
Of gewoon geen PCI-E 16x slots... Dat gebeurd wel vaak bij OEM borden... Dus wel de 1x en mogelijk de 4x maar geen 16 ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

Ga ermee aan de slag.......:-)

Idd een PCI-E slot..zie ik bij app.beheer

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:45:
Thanks!

Ga ermee aan de slag.......:-)

Idd een PCI-E slot..zie ik bij app.beheer
Voor de zekerheid zou ik wel even kijken of er wel fysiek een slot hebt. Apparaatbeheer geeft geen zekerheid.

• M2M

M2M

medicijnman

Touchdomex schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:44:
[...]

Of gewoon geen PCI-E 16x slots... Dat gebeurd wel vaak bij OEM borden... Dus wel de 1x en mogelijk de 4x maar geen 16 ;)
maar waarschijnlijk geeft een 4x kaart ook nog voldoende bandbreedte voor een 5450.

-_-

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

M2M schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:49:
[...]

maar waarschijnlijk geeft een 4x kaart ook nog voldoende bandbreedte voor een 5450.
Ja maar moet hij wel zagen in zijn mobo of hij moet een 4x zoeken :X Nou succes :+

• M2M

M2M

medicijnman

ow die fiets... tja, niet aan gedacht... 8)7. maar een echte tweakert draait natuurlijk zijn hand niet om voor een PCI-E 4x sleuf die van zijn uiteinde ontdaan moet worden.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Twordt wel lastig nu..... :?

Hier een fotootje...wordt het misschien wat duidelijker.....

http://img811.imageshack.us/img811/2154/img5053w.jpg

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:04:

Je bovenste zwarte slot. Die lange daar past in principe elke grafische kaart in. Je voeding trekt vermoedelijk die kleine radeon 5 serie prima. Dus dat kan geen kwaad!

• M2M

M2M

medicijnman

voor de duidelijkheid: eens met ^^

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Mooi...thanx guys!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:35
Die bovenstaande videokaarten passen dus gewoon. Die brede zwart poort is een PCI-E 16x slot :)

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Tweaker36 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:37:
VGA (D-sub) is namelijk niet echt wat je wil gebruiken bij hogere resoluties. Beeldkwaliteit is dan beduidend slechter dan met DVI, HDMI of DP
ow? hoe kan 't dan toch dat we met CRT's toch extreem absurde resoluties konden draaien en dat er gewoon perfect uitzag? VGA is ook gewoon digitaal hoor ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

teh_twisted schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 05:59:
[...]

ow? hoe kan 't dan toch dat we met CRT's toch extreem absurde resoluties konden draaien en dat er gewoon perfect uitzag? VGA is ook gewoon digitaal hoor ;)
VGA is ook niks mis mee (Mits de kabel onder de 2m blijft). Maar een DVI-D signaal is meer fouttollerant, en heeft geen last van ruis.

En ja, een VGA Signaal is Analoog.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Hey guys.....haal hem nog even naar boven....

Heb inmiddels een beeldscherm....Iiyama E24452HD......

Ben nu opzoek naar een grafische kaart.....wil graag digitale kwaliteit.......het is nu wel veel beter maar niet qua wat de monitor aan kan.....

Nog 1 vraag.....

Ik heb dus een PCI-E 16x..wat ik van jullie begrijp....

Maar kan er dan ook een 2.0 of 2.1 in?

Wat is het verschil eigenlijk?

Greets

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
PCI Express 2.0 is volledig backwards compatible met de PCI Express 1.x standaard, dus PCI-E 2.0 kaarten werken ook met PCI-E 1.0/1.1, alleen dan wel met de maximale snelheid van het PCI-E 1.x slot.
http://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

Met andere woorden: ja, elke PCI-e videokaart past.
Of dat nu een kaart is volgens de PCI-e V1.x of 2.x standaard is, het maakt niet uit.
Verder mag het een PCI-e x1, x4 of x16 kaartje zijn, zelf dat kan allemaal.

Miskopen kan dus eigenlijk niet. ;) (ervan uitgaand dat je geen AGP of PCI kaartje koopt)

Edit: het verschil? de 2.x standaard is dubbel zo snel. Nu, voor een gewone mainstream grafische kaart maakt dat eigenlijk weinig uit. Zelfs bij high-end grafische kaarten is het verschil niet erg groot. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Tweaker36 op 18-09-2010 20:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thanx Jowannes!

Ik snap em.....

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik nog even lastig zijn?

Morgen krijg ik een nieuwe grafische kaart. Deze:

MSI HD4350 1024 MB HDMI grafische kaart PCIe

* ATi Radeon HD4350 chipset
* DVI, VGA, HDMI-uitgang
* 1024 MB DDR2 geheugen
Technische specificaties
Videoprocessor: ATi Radeon HD4350
Aansluitingen: DVI, VGA, HDMI
Kloksnelheid geheugen: 1000 MHz
Geheugen (RAM): 1024 MB
RAMDAC: 400 MHz
Geheugenbereikbaarheid: 64 Bit
Kloksnelheid GPU: 600 MHz
Aantal stream-processoren: 80
Bus: PCIe x16
Geheugentype: DDR2-RAM
Benodigde stroomaansluitingen: -

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben al wat voorwerk aan het doen. zodat ik weet wat de juiste volgorde is met installeren.

ik heb nu dus een NVidea onboard grafische kaart..

Dit was mijn plan:

1) Ik ga eerst de drivers van de nieuwe kaart installeren.
2) Dan de onboard kaart uitschakelen bij apparaatbeheer...... of moet ik die echt verwijderen?
3) De nieuwe kaart erin, monitor aansluiten met DVI, en hopen dat die het doet.

Moet ik in de Bios nog iets uitzetten, qua onboard videokaart?...of pakt hij hem denken jullie?

Verder heb ik ook nog een NVIDEA controlpanel bij mn geinstalleerde programma's staan, + een hele riks drivers van NVIDEA, moet ik die ook bij programma;s deinstalleren?

Ik hoop op feedback.......

PS. ik draai windows 7

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52

Cheezus

Luiaard

Dus er wordt een HD5xxx kaart aangeraden maar toch neem je een 4350, en dan ook nog met een nutteloze 1GB?

Maar goed, het beste kun je als volgt te werk gaan:
1. Huidige drivers van je systeem verwijderen
2. Nieuwe kaart inbouwen en in je BIOS instellen dat hij PCIe-video moet gebruiken ipv onboard
3. Nieuwste driver downloaden en installeren

Je hoeft geen drivers van te voren te installeren, je videokaart zal ook zonder driver wel beeld geven. Voor de 4xxx serie zitten er misschien zelfs wel drivers ingebouwd in win7..

Verwijderd

Topicstarter
Thanx...kan deze ook wel dan?...zag op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer bij die webshops...en dacht dat dit ook een vrij lichte was...ivm met de voeding......

Oke ga het zo doen....en misschien handig om een hestelpunt te maken.......

Verwijderd

Je hebt wel Vista of 7 nodig voor DXVA 2.0 (ivm DirectX). Maar waarom koop je dan een kaartje van een verouderde serie als een van de nieuwe serie maar 4 tientjes kost?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag bij deze erg goede reviews...ook op tweakers.......kan deze het niet aan dan?

Kan in de BIOS niets vinden met videokaart en PCI-E.....:-(

Ik heb Windows 7 Professional

En ik speel geen spellen op de pc....heb daarvoor een xbox.....en gaat mij om de HD kwaliteit met WMVHD films bijvoorbeeld...en photoshop......

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2010 18:23 ]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:52

Cheezus

Luiaard

De 4350 was ook wel een prima kaart, deze is nu alleen weer verouderd: voor hetzelfde geld heb je een nieuwere kaart die sneller en/of zuiniger is.

Kun je in je BIOS wel de onboard video uitzetten? Als die uit staat zal hij wel vanzelf naar iets anders gaan zoeken. Als het niet werkt kun je hem altijd weer resetten naar z'n default waardes :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik las een hele uitgebreide review hier op tweakers van febr 2010...dus dacht dat het niet zo'n outdated kaart was......

Ik kan zo niks met videokaart vinden......en mijn engels is niet zo slecht......

Bios versie v02.61 American Megatrends

PBanton .P20

Misschien weet iemand zo onder welk menu ik het kan vinden.........

Ik weet ik ben lastig....maar ben liever goed voorbereid.....

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-11-2025
Arjan,

ik heb net even de handleiding van de bios van jouw pc door gelezen, maar ik kan inderdaad ook niets vinden wat met het uitschakelen van de onboard kaart te maken heeft. Wellicht wordt deze automatisch vervangen zodra er een kaart in de PCI-e poort gestoken wordt.

Wellicht dat een mede-tweaker hier wel bekend is met die specifieke bios. (handleiding in PDF).

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Verwijderd

Als er geen instelling is, kan je met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid zeggen dat de onboard kaart automatisch wordt uitgeschakeld wanneer er een videokaart in het PCI-E slot wordt gezet. Wat weerhoudt je ervan om het te proberen? Je bent hier op Tweakers.net. Als je het ècht niet durft om zonder bevestiging een videokaartje in je PC te prikken en te kijken of je beeld krijgt, dan kan je beter alles bij een computerzaak achterlaten en vragen of ze het even willen installeren.

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-02 19:50

Audione0

Strijdt der titanen

Nixy schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:51:
Arjan,

ik heb net even de handleiding van de bios van jouw pc door gelezen, maar ik kan inderdaad ook niets vinden wat met het uitschakelen van de onboard kaart te maken heeft. Wellicht wordt deze automatisch vervangen zodra er een kaart in de PCI-e poort gestoken wordt.

Wellicht dat een mede-tweaker hier wel bekend is met die specifieke bios. (handleiding in PDF).
Het kan zijn dat de optie van het uitschakelen niet aangegeven wordt in de pdf.. Maar als je iets ziet staan met primair video oid, moet je kiezen voor PCI-E. Al dit er niet instaat, schakeld deze vanzelf..

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 19:17:
Ik las een hele uitgebreide review hier op tweakers van febr 2010...dus dacht dat het niet zo'n outdated kaart was......
Dan heb je het vast over: productreview: MSI R4350-MD1GH review door TERW_DAN.

Het is geen slechte kaart, maar zeker de 1GB variant is dikke overkill, en februari is al weer een half jaar geleden, inmiddels is er sneller te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Dank....

Heb inmiddels wat gevonden....idd kon ik primair video naar lang zoeken vinden.....en die staat op PCI-E....dus dat moet goed komen......

Dank voor jullie hulp tot zover......

Ik snap dat de kaart wat ouder is....en las idd dat ook de 1 Gb een overkill is.....maar de review die ik las hier van februari 2010 sprak me aan.... zeker voor mijn wensen en de prijs......

productreview: MSI R4350-MD1GH review door TERW_DAN

Niet zo gek toch dat ik deze kaart vertrouw van een ervaren tweaker?

Kaart is er nog niet maar komt morgen...ik zal dan ook even melden als het gelukt is....

Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Kaart inmiddels geïnstalleerd....windows starte op hele lage resolutie, en ging zelf de drivers installeren...heb net de laatste update geïnstalleerd......

Beeldkwaliteit is subliem....HD films zijn echt heel strak.......en het bureaublad /iconen/foto's...etc.....

Nogmaals dank voor jullie hulp!

Verwijderd

Veel plezier er mee!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:49

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:04:

Even off topic: Die linker condensator boven de PCI-e poort... Is die bol? Het lijkt haast wel een bolle condensator op de foto.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Herman87 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:12:
[...]

Even off topic: Die linker condensator boven de PCI-e poort... Is die bol? Het lijkt haast wel een bolle condensator op de foto.
Daar kun je nog wel eens gelijk inhebben.

Verwijderd

Topicstarter
Herman87 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:12:
[...]

Heb hem even weer open gehad....maar hij is gewoon recht...i.e.g. bedankt voor de opmerking......

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:37:
[...]

Heb hem even weer open gehad....maar hij is gewoon recht...i.e.g. bedankt voor de opmerking......
Gelukkig, dat scheelt een hoop ellende.

(Met 'recht' bedoel je een platte bovenkant? Het kruisje mag niet uitgedeukt zijn)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Verwijderd

Topicstarter
Herman87 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:43:
[...]

Gelukkig, dat scheelt een hoop ellende.

(Met 'recht' bedoel je een platte bovenkant? Het kruisje mag niet uitgedeukt zijn)
Je hebt gelijk...ik dacht de zijkant....maar de bovenkant staat enigszins bol.......bij 3 stuks....

Foto's:

http://img685.imageshack.us/img685/6154/img5436j.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/701/img5437nd.jpg

Tja....computer is al 2 jaar oud....zal wel geen garantie zijn.... :| .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bolle condensatoren zijn gewoon ondeugdelijk, dus je zou in principe gewoon aanspraak moeten kunnen maken op de garantie (het probleem zat er al vanaf het begin), maar als de garantieafhandeling van PB nog steeds zo belabberd is als de afgelopen jaren hoef je niet te verwachten dat je daar ook maar iets mee opschiet.

Je kunt er gewoon mee doorwerken in de hoop dat het stabiel blijft draaien, maar in de regel geven dit soort dingen vroeg of laat instabiliteitsproblemen.
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout zou je het nog wel zelf kunnen vervangen, zo heel moeilijk is dat gelukkig niet.

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:30:
[...]

Je hebt gelijk...ik dacht de zijkant....maar de bovenkant staat enigszins bol.......bij 3 stuks....

Foto's:

http://img685.imageshack.us/img685/6154/img5436j.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/701/img5437nd.jpg

Tja....computer is al 2 jaar oud....zal wel geen garantie zijn.... :| .
Oeps. Die zien er slechter uit dan ik had verwacht... :| Met name op die bovenste foto lekken de condensatoren volgens mij al. Heb je al last gehad van instabiliteit?
Ik zou zoeken naar een mooi 2e handse MoBo. (liefs a-merk)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...heb hem bij Dixons gekocht....ik zal hun even bellen.....en anders PB....als dat niet helpt....

Ben op zich handig ....maar solderen zie ik niet zitten....wat zal zoiets kosten om het te laten doen.......

Als hij het nog een jaartje volhoudt......ben toch van plan om volgend jaar een nieuw systeem te kopen......maar wil liever geen risico lopen dat hij er voor die tijd mee op houdt.....

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-02 17:39
D4NG3R NL schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 06:31:
[...]

VGA is ook niks mis mee (Mits de kabel onder de 2m blijft). Maar een DVI-D signaal is meer fouttollerant, en heeft geen last van ruis.

En ja, een VGA Signaal is Analoog.
VGA signaal heeft bij mij zichtbaar ruis op HD resolutie. Kabel is zeker niet langer dan 2 meter. Als ik een HDMI kabel gebruik tussen dezelfde videokaart en monitor is de ruis weg.

Het gaat hier om een HP w2408h monitor en een Asus AMD HD5870 videokaart, verbonden met een (oude) VGA kabel van 1.5 meter. Ook maak ik gebruik van een DVI naar VGA blokje, aangezien de videokaart geen VGA uitgang heeft.

Tijdens normaal gebruik is de ruis niet zichtbaar; wanneer het donker is, helderheid wat hoog staat en de beelden op het scherm donker zijn, zoals in een film, is er duidelijk ruis zichtbaar.

Waarschijnlijk, als je gewoon een dure/goede dikke/goed geisoleerde VGA kabel koopt is de ruis een stuk minder of is het zelfs weg. Er zullen vast wel speciale VGA kabels zijn minder gevoelig zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door Gamebuster op 24-09-2010 14:45 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Topicstarter
Herman87 schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:37:
[...]

Oeps. Die zien er slechter uit dan ik had verwacht... :| Met name op die bovenste foto lekken de condensatoren volgens mij al. Heb je al last gehad van instabiliteit?
Ik zou zoeken naar een mooi 2e handse MoBo. (liefs a-merk)
Volgens mij is dat stof....heb inmiddels al afbeeldingen van lekkende condensators gezien......maar je kunt gelijk hebben...

Computer is nooit instabiel geweest......maar draait wel 24/7.....

Ik zal er eens denken over nieuw mobo........

Ben vanavond laat weer online....kan dan pas reageren....

• Herman

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:42:
[...]
Volgens mij is dat stof....heb inmiddels al afbeeldingen van lekkende condensators gezien......maar je kunt gelijk hebben...

Computer is nooit instabiel geweest......maar draait wel 24/7.....
Ik zal er eens denken over nieuw mobo........

Ben vanavond laat weer online....kan dan pas reageren....
Ik kijk nu thuis die foto nog eens na, en het lijkt idd op stof wat er op de condensators zit. (Op een 15" monitor van school is het lastig inschatten ;))
Dit is wel de reden dat ik altijd zelf mijn PC's samenstel. PB e.a. bezuinigen vaak op belangrijke onderdelen zoals MoBo en PSU. Met zelf samenstellen ben je vaak iets meer kwijt, maar dan heb je zelf de kwaliteit kunnen kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een update....

Heb met Dixons gebeld en zij zeggen zolang de computer nog niet defect is kunnen zij niks doen.

Ik heb nog een jaar garantie, dus als ze gaan lekken in die tijd, lijkt mij dat toch een defect.....dus kijk ik regelmatig even....

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15

D4NG3R

kiwi

:)

Lekkende condensatoren vallen gewoon onder kappotte componenten. Terugsturen die handel dus en gewoon wijzen op je garantierecht met betrekking tot degelijke en goedwerkende producten.

Als die condensatoren straks je mobo echt naar de hemel knalt, kan je je CPU, en eigenlijk alles wat op het mobo zit meeknallen.. En dan heb jij een groot probleem, en zal de webshop ALLES moeten vergoeden. Wat ze een stuk meer kost.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1