PS3 grotere HDD inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-10 15:09
Ik heb net gelezen dat men bijna gedownloade spellen op de PS3 kan afspelen, dus ik denk dat ik maar eens een grotere HDD in me PS3 ga zetten. Alleen de vraag: Waarop moet ik met de HDD letten? Hoeveel RPM moet de HDD van een PS3 hebben? 7200 of 5400? En maakt het cache geheugen ook nog iets uit in de PS3?

Dit zou ik erg graag willen weten voordat ik een HDD ga kopen die anders miss achteraf niet goed blijkt te zijn :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:48

PromoX

Flying solo

Uit de bij Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 51 behorende FAQ:
Kan ik de harde schijf vervangen in de PlayStation 3 door een grotere?
Ja dat kan, maar er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten. De PlayStation 3 gebruikt een 2,5” SATA HDD van 9,5 mm dikte. Dat betekent dat het apparaat een SATA harde schijf gebruikt. Let ook op de dikte van de HDD, deze moet 9,5mm zijn, anders past hij fysiek niet. Let hier vooral op bij grotere schijven: deze zullen eerder 12,5 mm dik zijn in plaats van de 9,5 mm die de PS3 aan ruimte heeft. Ook is het aanbevolen een 5400/7200 RPM harde schijf te nemen. Als je de HDD vervangt zijn er een aantal stappen die je moet doorlopen:

1. Data als savegames opslaan op usb-stick of externe HD
2. Schijf verwisselen
3. PS3 weer aanzetten
4. Schijf formatteren en de laatste firmware installeren
5. De opgeslagen data uit stap 1 weer terug zetten.

Een uitgebreide handleiding over het vervangen van de HDD is hier te vinden.
Ik ga er vanuit dat dit al je vragen beantwoordt en anders kun je altijd nog even verder zoeken meg google, aangezien er erg veel over te vinden is. Mocht je desondanks toch nog vragen hebben kun je terecht in Het Playstation 3 ervaringen topic.

And I'm the only one and I walk alone.

Dit topic is gesloten.