Toon posts:

Samsung HDD C8200 vindt geen coax signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Samsung HDD C8200 gekocht. Nu ontvangt de HDD geen analoog TV signaal.

Ik heb glasvezel, alleen de decorder heb ik niet aangesloten op de HDD.

Vanuit de muur is de coax aangesloten op de HDD vervolgens zoeken naar kanalen en deze kan de HDD niet vinden.
Vanuit de HDD is een Coax naar de tv, deze ontvangt wel signaal, ik kan alle zenders bekijken.

Wat doe ik nu niet goed.

Ik kan in het HDD menu komen, internet op, instellingen veranderen.

Daarnaast heeft de HDD twee keuzes om kanalen te zoeken. Eentje via de antenne en eentje via de kabel. Als ik via de kabel doe vraagt het systeem om frequentie, code, QAM. Ik weet niet wat ik hier in moet vullen.

Wie kan me helpen.....

• mpfan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:26:
Gisteren een Samsung HDD C8200 gekocht. Nu ontvangt de HDD geen analoog TV signaal.

Ik heb glasvezel, alleen de decorder heb ik niet aangesloten op de HDD.

Vanuit de muur is de coax aangesloten op de HDD vervolgens zoeken naar kanalen en deze kan de HDD niet vinden.
Vanuit de HDD is een Coax naar de tv, deze ontvangt wel signaal, ik kan alle zenders bekijken.

Wat doe ik nu niet goed.

Ik kan in het HDD menu komen, internet op, instellingen veranderen.

Daarnaast heeft de HDD twee keuzes om kanalen te zoeken. Eentje via de antenne en eentje via de kabel. Als ik via de kabel doe vraagt het systeem om frequentie, code, QAM. Ik weet niet wat ik hier in moet vullen.

Wie kan me helpen.....
Dit komt omdat hij alleen digitaal kan ontvangen.

Wil je het laten werken heb je een bijvoorbeeld een cam module nodig.(ziggo)

Welke provider heb je(televisie)

Kijk anders maar even naar het topic wat ik gestart ben.

Alles in een oplossing van Samsung

• deechtewber
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb bij het instellen van het apparaat de volledige wizard doorlopen. Daarbij gaat hij ook zenders zoeken. Hij heeft bij mij toen alle zenders van de coax kabel (niet kiezen voor 'antenne' dus) gevonden, zonder dat ik zaken als frequentie heb ingevoerd. Ik had toen nog geen CI+ module en kaart, dus ik kon alleen NL1 bekijken omdat dat niet gecodeerd is. De andere zenders waren niet toegankelijk, maar wel geprogrammeerd. Het analoge, niet gecodeerde, signaal kan de C8200 niet weergeven, hij heeft alleen een digitale tuner.

Ik heb de boel net zo aangesloten als jij, dus coax kabel van de muur naar de C8200 en coax kabel van de C8200 naar de TV. De TV kan de analoge zenders dan wel weergeven.