• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 23:15
Goedemiddag,

Ik heb gisteren mijn sidewinder binnen gekregen, alles werkt tot op heden naar behoren behalve 1 irritant probleem; Lipsync
Ik heb wat zoekwerk verricht en de ene zoekopdracht zegt: Ligt aan de tv NIET aan de mediaplayer(s).
Andere zoekopdracht zegt: Via HDMI zou dat probleem niet moeten voorkomen.

Ik heb een Samsung TV (7-serie) en daar schijnt wel een workaround voor te zijn via het servicemenu maar ik heb dit probleem enkel en alleen met de Xtreamer.
Dus als ik daarin de audio-sync aanpas dan heeft dat effect op elke uitgang neem ik aan?

Ik heb dit probleem bij alle media die ik afspeel, van ''simpele'' dvd-iso's tot 720p MKV's tot 1080p Bluray iso's.

Waar moet ik de oplossing gaan zoeken, Bij Samsung of bij Xtreamer?
Ik dacht ik begin maar hier daar dit apparaat dus het enige is wat hier last van heeft, zowel via streamen als via de ingebouwde HD.

B.v.d.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Kan bij allebei liggen he? Ik neem aan dat het geluid naar de TV gaat en niet naar een receiver. Hoe heb je hem aangesloten? hdmi?

Kijk eerst eens welke setting je voor geluid in je xstreamer hebt, HDMI passtrough/raw/downmix. Lijkt me het simpelste om met die setting te spelen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:32
Als het geluid ook via je TV gaat dan ligt het aan de mediaspeler. Als je het geluid via een ander medium afspeelt aan de TV.

Probleem is dat alle beeldverbeteringstechnieken in LCD's enige tijd duren om los te gaan op het videosignaal. Er zit daarom een vertraging tussen het inkomend signaal en het beeld dat je ziet. Als je audio via een ander apparaat doet kent die die vertraging niet, en loopt het geluid voor.

HDMI 1.3 heeft hiervoor een oplossing om de vertaging van de TV terug te communiceren naar je player, vandaar dat HDMI als oplossing is genoemd. Dan moet alleen wel alle apparatuur dat ondersteunen.
Eenvoudigst is om het geluid ook via de TV af te spelen. Mogelijk kun je het vanaf je TV weer doorsturen naar je receiver, en regelt de TV de vertraging.

Anders zul je moeten kijken of je in de mediaspeler het geluid kunt vertragen, of alle beeldverbetering uit kunt zetten. Dat wil ook wel eens een Game-mode genoemd worden, omdat dat vertaagde beeld bij videogames ook bijzonder hinderlijk is.

[ Voor 25% gewijzigd door frickY op 28-08-2010 13:18 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

probeer ook eens de game/computer mode op de tv .. als het goed is zet dat de meeste vertraging uit

Iperf

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:01:
Kan bij allebei liggen he? Ik neem aan dat het geluid naar de TV gaat en niet naar een receiver. Hoe heb je hem aangesloten? hdmi?

Kijk eerst eens welke setting je voor geluid in je xstreamer hebt, HDMI passtrough/raw/downmix. Lijkt me het simpelste om met die setting te spelen.
Klopt, ik heb wel een DTS receiver maar zonder HDMI aansluiting.
De Xtreamer is verbonden via HDMI aan de TV. Ik kan zowel de TV als de Mediaplayer via Toslink aansluiten op mijn receiver maar zover ben ik nog niet.
(ik heb vorige week een Playon Mini gehad waar de audio redelijk synchroon liep maar die stotterde en haperde weer met beeld. Die had ik wel op de receiver geprobeerd en dat werkte opzich prima.)

Ik heb zowel DTS/DTS-HD etc als PCM/5.1 geprobeerd.
frickY schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:16:
Als het geluid ook via je TV gaat dan ligt het aan de mediaspeler. Als je het geluid via een ander medium afspeelt aan de TV.

Probleem is dat alle beeldverbeteringstechnieken in LCD's enige tijd duren om los te gaan op het videosignaal. Er zit daarom een vertraging tussen het inkomend signaal en het beeld dat je ziet. Als je audio via een ander apparaat doet kent die die vertraging niet, en loopt het geluid voor.

HDMI 1.3 heeft hiervoor een oplossing om de vertaging van de TV terug te communiceren naar je player, vandaar dat HDMI als oplossing is genoemd. Dan moet alleen wel alle apparatuur dat ondersteunen.
Eenvoudigst is om het geluid ook via de TV af te spelen. Mogelijk kun je het vanaf je TV weer doorsturen naar je receiver, en regelt de TV de vertraging.

Anders zul je moeten kijken of je in de mediaspeler het geluid kunt vertragen, of alle beeldverbetering uit kunt zetten. Dat wil ook wel eens een Game-mode genoemd worden, omdat dat vertaagde beeld bij videogames ook bijzonder hinderlijk is.
Ik heb een Samsung LE40C750 en zoals gezegd aangesloten via HDMI.
Geluid vertragen in de mediaplayer ben ik (nog) niet tegengekomen.
fish schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:20:
probeer ook eens de game/computer mode op de tv .. als het goed is zet dat de meeste vertraging uit
Geloof me als ik zeg dat ik weet van bestaan van die optie, hij staat ook in de handleiding van de TV maar ik heb die optie nergens kunnen vinden!
(zo zijn er wel meer opties in de handleiding die niet te vinden zijn op de manier omschreven aldaar 8)7 )

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ScooBY_DoO schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:37:
[...]

De Xtreamer is verbonden via HDMI aan de TV. Ik kan zowel de TV als de Mediaplayer via Toslink aansluiten op mijn receiver maar zover ben ik nog niet.
Dus je geluid gaat via tulp van xtreamer naar receiver? Zou me niks verbazen als in xtreamer ook een optie zit om het geluid te vertragen. maar ik ken die menu's niet goed.

echter:

Als ik me niet vergis heeeft je samsung tv een TOS / SP/DIF out. Als je die nou van TV naar receiver aansluit regelt de tv zelf de vertraging op die link.

Game mode zit zeker ook op die TV, en per bron in te stellen, maar gaat ten koste van je beeldkwaliteit.

[ Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 28-08-2010 13:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
[...]

Dus je luistert nu via de tv-speakers?
leuk_he schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:42:
[...]

Als ik me niet vergis heeeft je samsung tv een TOS / SP/DIF out. Als je die nou van TV naar receiver aansluit regelt de tv zelf de vertraging op die link.
Kunnen TV's tegenwoordig ook netjes DD en DTS doorgeven van HDMI naar de SPDIF-output?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:42:
[...]

Dus je geluid gaat via tulp van xtreamer naar receiver? Zou me niks verbazen als in xtreamer ook een optie zit om het geluid te vertragen. maar ik ken die menu's niet goed.

:? Neuh, momenteel is de receiver niet aangesloten.
En als ik hem aansluit gaat dat via Toslink, geen tulp.

echter:

Ik wil gewoon geluid rechtstreeks op mijn TV hebben.
Die receiver sluit ik pas aan als dit allemaal werkt, ik gebruik die ook weinig.

Game mode zit zeker ook op die TV, en per bron in te stellen, maar gaat ten koste van je beeldkwaliteit.

Ik zal er eens naar op zoek gaan.
In mijn menu v/d TV zijn zowel de optie Geavanceerde instellingen als de optie Filmmodus(ik weet niet of dat de gamemodus is?) onverlicht en kan ik niet selecteren.

[ Voor 8% gewijzigd door ScooBY_DoO op 28-08-2010 14:02 ]

• ScooBY_DoO
Xander schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:47:
[...]

Dus je luistert nu via de tv-speakers?

Check

[...]

Kunnen TV's tegenwoordig ook netjes DD en DTS doorgeven van HDMI naar de SPDIF-output?

Check

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Op een samsung 5 series (zal wel gelijk zijn op een 7) zit spelmodus op
-Menu
-PLug en play (2 radertjes)
-Algemeen
-> game modus.

Probeer in de tv ook eens geluid te resetten (laatse optie in menu geluid)

Sound delay zit in de normale tvmenu's alleen in spdif outpout menu, maar niet relevant omdat je receiver nog niet is aangesloten in dit verhaal.

========
Heb je in de xtreamer nou ook gewisseld tussen hdmi passthourgh en hdmi downmix?

Ik neem ook aan dat je al een firmware upgrade gedaan hebt op de xtreamer, in ieder geval een 2.1 versie

=======
En nog een heel moeilijke vraag, loopt het geluid nou voor of achter?

PS verdiep je ook effe in de BB ocde en voeg af en toe eens opmaakt code toe met de hand, met name een quote end.

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:08:
Op een samsung 5 series (zal wel gelijk zijn op een 7) zit spelmodus op
-Menu
-PLug en play (2 radertjes)
-Algemeen
-> game modus.

Probeer in de tv ook eens geluid te resetten (laatse optie in menu geluid)

Sound delay zit in de normale tvmenu's alleen in spdif outpout menu, maar niet relevant omdat je receiver nog niet is aangesloten in dit verhaal.

========
Heb je in de xtreamer nou ook gewisseld tussen hdmi passthourgh en hdmi downmix?

Ik neem ook aan dat je al een firmware upgrade gedaan hebt op de xtreamer, in ieder geval een 2.1 versie

=======
En nog een heel moeilijke vraag, loopt het geluid nou voor of achter?

PS verdiep je ook effe in de BB ocde en voeg af en toe eens opmaakt code toe met de hand, met name een quote end.
Game-modus gevonden en geprobeerd, dit helpt niet.

Geluid op de TV gereset.

Geluidsvertraging ook gevonden en idd alleen toepasbaar op SPDIF.

==============

Ik kan in de Xtreamer niet kiezen voor passthrough of downmix.
Ik heb 3 opties:
DTS-TRUE HD/DTS/DOLBY D+
DOLBY D. 2.1/DTS
AAC/FLAC/OGG/5.1/PCM
Geen van allen maakt verschil.

Nieuwste FW staat erop, 2.4
===============

Geluid loopt zo goed als zeker achter, dit is idd moeilijk te zien.
Verder nog geen extra geluidsopties gevonden op de Xtreamer (beperkt menu)

Ik heb net de Xtreamer aangesloten via SPDIF op m'n receiver en daar loopt het geluid prima synchroon, ik weet niet of dat e.e.a. verduidelijkt?

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-02 16:49
ScooBY_DoO schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:09:
[...]

Game-modus gevonden en geprobeerd, dit helpt niet.

Geluid op de TV gereset.

Geluidsvertraging ook gevonden en idd alleen toepasbaar op SPDIF.

==============

Ik kan in de Xtreamer niet kiezen voor passthrough of downmix.
Ik heb 3 opties:
DTS-TRUE HD/DTS/DOLBY D+
DOLBY D. 2.1/DTS
AAC/FLAC/OGG/5.1/PCM
Geen van allen maakt verschil.

Nieuwste FW staat erop, 2.4
===============

Ik heb net de Xtreamer aangesloten via SPDIF op m'n receiver en daar loopt het geluid prima synchroon, ik weet niet of dat e.e.a. verduidelijkt?
Hoe kan het geluid op de receiver nou synchroon lopen als je het niet als synchroon kan zien op de tv?
Of is het geluid alleen niet synchroon op de tv speakers?

Op veel versterkers kun je handmatig ook een delay instellen, heb je daar al eens naar gezocht?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ScooBY_DoO schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:09:
Als het geluid voor zo lopen had je te maken met dat LCD-delay probleem. Nu heb je dus juist het tegenovergestelde. Alsof je ergens een delay hebt ingesteld wat helemaal niet de bedoeling is. (Helaas geen idee waar)

Je hebt ook de optie HDMI audio. Wordt het helemaal stil als je deze op off zet?

Meest logische oplossing lijkt me echter de receiver te gebruiken omdat je dan een workarround hebt.

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 29-08-2010 01:01 ]

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:53:
[...]

Als het geluid voor zo lopen had je te maken met dat LCD-delay probleem. Nu heb je dus juist het tegenovergestelde. Alsof je ergens een delay hebt ingesteld wat helemaal niet de bedoeling is. (Helaas geen idee waar)

Je hebt ook de optie HDMI audio. Wordt het helemaal stil als je deze op off zet?

Meest logische oplossing lijkt me echter de receiver te gebruiken omdat je dan een workarround hebt.
Ik heb nog een paar keer heel goed proberen te kijken of het zichtbaar is maar als ik denk dat het achterloopt (geluid) dan lijkt het later wel weer voor te lopen,
Dus als het wel voor zou lopen en ik heb een LCD-Delay probleem, is daar dan ook een oplossing voor?
Fricky gaf aan dat HDMI hier ''de oplossing'' voor is, maar het is dus al via HDMI aangesloten.

Ja, de optie HDMI-audio optie ook op uit gezet maar dan heb ik idd geen geluid meer.
Tevens heb ik net de TV zelf even via SPDIF aangesloten op de receiver, dan loopt het spul niet synchroon.
(wellicht wel te krijgen via de geluidsvertraging)

De meest logische oplossing is idd om de receiver (i.c.m. de Xtreamer) te gebruiken maar dat was niet mijn insteek.
Ik wil het graag moeder-de-vrouw- & kindvriendelijk houden dus als het via de TV-speakers gesynced kan worden zou dat mooi zijn.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ScooBY_DoO schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:27:
[...]

Ik wil het graag moeder-de-vrouw- & kindvriendelijk houden dus als het via de TV-speakers gesynced kan worden zou dat mooi zijn.
Een mooie hulp daarbij is wellicht een intelligente afstandsbediening zoals de harmony die met 1 knop meer functies kan doen.

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:59:
[...]

Een mooie hulp daarbij is wellicht een intelligente afstandsbediening zoals de harmony die met 1 knop meer functies kan doen.
Ja, een andere NMT zou het probleem wellicht ook oplossen maar dat is niet de bedoeling uiteraard ;)

Ik begrijp hieruit dat het LCD-delay probleem derhalve voor mij ook niet is op te lossen?

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
Een functie handmatig het geluid te syncen met het beeld zou standaard in elke mediaplayer moeten zitten. Geen idee waarom dat niet het geval is. :?
Meestal werkt het allemaal prima, maar soms ontstaat er gaandeweg een vertraging die soms meer dan een seconde kan zijn. Best hinderlijk als er veel dialoog in de film zit. :')

• ScooBY_DoO
1of6Billion schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:52:
Een functie handmatig het geluid te syncen met het beeld zou standaard in elke mediaplayer moeten zitten. Geen idee waarom dat niet het geval is. :?
Meestal werkt het allemaal prima, maar soms ontstaat er gaandeweg een vertraging die soms meer dan een seconde kan zijn. Best hinderlijk als er veel dialoog in de film zit. :')
Waarschijnlijk is het een firmware-bug (een ander heeft zijn xtreamer teruggeflashed en had het niet meer, ik zal dit later vandaag nog even testen).

• frickY
Ik heb een Samsung LE40C750 en zoals gezegd aangesloten via HDMI.
Geluid vertragen in de mediaplayer ben ik (nog) niet tegengekomen.
Sowieso zou bij het bekende lipsync probleem het geluid vóóór lopen, omdat het beeld pas later komt. Bij jou loopt het geluid blijkbaar juist achter.
Dan lijkt het me het meest waarschijnlijk dat je mediaplayer het geluid al out-of-sync output.

Kun je het testen met een andere tv? Of kun je een koptelefoon op de streamer aansluiten?

• 1of6Billion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-11-2025
ScooBY_DoO schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:44:
[...]

Waarschijnlijk is het een firmware-bug (een ander heeft zijn xtreamer teruggeflashed en had het niet meer, ik zal dit later vandaag nog even testen).
Nou, ik bedoelde het eigenlijk in het algemeen ;)
Ik had eerst een Pinnacle Showcenter 200 waarin dat af en toe wel ens op trad. Heb nu een Eminent EM7080 en het is weer een keer gebeurd. 'k Denk dat het eerder aan de DVD/Bluray rip ligt.
Daarom zou het zo handig zijn als je gewoon met je remote de sync een beetje bij kan sturen. Gewoon net als het volume, met een + of - knopje.
Dat zou standaard op elke mediaplayer moeten zitten :Y

• ScooBY_DoO
frickY schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Sowieso zou bij het bekende lipsync probleem het geluid vóóór lopen, omdat het beeld pas later komt. Bij jou loopt het geluid blijkbaar juist achter.
Dan lijkt het me het meest waarschijnlijk dat je mediaplayer het geluid al out-of-sync output.

Kun je het testen met een andere tv? Of kun je een koptelefoon op de streamer aansluiten?
Andere tv heb ik niet voor handen en de xtreamer heeft geen koptelefoon aansluiting helaas.

Nu is het via spdif nog steeds niet 100% zuiver en lijkt het erop dat de 2e optische uitgang van mijn sony-receiver kaduuk is (en in de handleiding van de receiver ook geen mogelijkheid te vinden de optische output te versnellen of vertragen) dus ik denk erover een nieuwe receiver te kopen.

Nou zit ik even te neuzen in de pricewatch en daar is de keuze uiteraard weer reuze.
Er staan ook videoformaten tussen zoals mkv en h264 etc maar er is er maar 1 die dat kan, is dat van belang voor mijn xtreamer en tv setup? Of kan ik elk type nemen dat er tussen staat?

De Samsung HWC500 vond ik wel een geschikt prijsje en past wellicht mooi bij m'n tv.
Ik neem aan dat die moderne receivers wel vrij simpel de audio kunnen versnellen of vertragen?
Of is dat niet meer van belang als alles via HMDI door die receiver heen gaat?

TIA

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ScooBY_DoO schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 14:04:

Nou zit ik even te neuzen in de pricewatch en daar is de keuze uiteraard weer reuze.
Er staan ook videoformaten tussen zoals mkv en h264 etc maar er is er maar 1 die dat kan, is dat van belang voor mijn xtreamer en tv setup? Of kan ik elk type nemen dat er tussen staat?
Niet van belang. door de HDMI/SPDIF kabel worden bepaalde standaard coderingen gestuurd. Als je belang vind dat je 7.1 HD MASTER geluid (ipv 2.0 of 5.1) kunt afspelen moet je je daarin verdiepen, anders kun je de xtreamer een downmix laten doen en gaat het ook goed. (Maar uit het verhaal hierboven blijkt dat het probleem toch in de xtreamer ligt omdat het geluid achterloopt ipv voorloopt, dus het is me onduidelijk waarom de receiver die je toch niet wou omdat vrouw en kinderen dat niet simpel vinden de aandacht krijgt.)

[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 04-09-2010 15:38 ]

• ScooBY_DoO
leuk_he schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 15:36:
[...]

Niet van belang. door de HDMI/SPDIF kabel worden bepaalde standaard coderingen gestuurd. Als je belang vind dat je 7.1 HD MASTER geluid (ipv 2.0 of 5.1) kunt afspelen moet je je daarin verdiepen, anders kun je de xtreamer een downmix laten doen en gaat het ook goed. (Maar uit het verhaal hierboven blijkt dat het probleem toch in de xtreamer ligt omdat het geluid achterloopt ipv voorloopt, dus het is me onduidelijk waarom de receiver die je toch niet wou omdat vrouw en kinderen dat niet simpel vinden de aandacht krijgt.)
K, thnx.
Ben ik dan ook van dat irritante lipsync-gebeuren af als er een receiver tussenkomt (ipv achter zoals nu)?

Wat is er onduidelijk aan?
Ik moet wel via de receiver afspelen anders is het uberhaupt geen kijken.
De FW downgrade maakte geen bal uit dus ik heb weinig keuze.
Inmiddels is de harmony (ja, ik heb hem wel ;) ) dusdanig ingesteld dat moeders de vrouw er ook wel uitkomt.

[ Voor 80% gewijzigd door ScooBY_DoO op 04-09-2010 16:15 ]

• ScooBY_DoO
Het wordt me allemaal wat te technisch nu.

Momenteel met de tv aangesloten via optische kabel kan ik in de tv een delay instellen (0-250)
Als ik deze op 0 zet dan is het geluid bijna synchroon, zet ik de delay hoger dan wordt het erger.

In m'n huidige receiver kan ik geen delay instellen.

Zet ik het tv-geluid tegelijk aan met het geluid van de receiver dan zit er een duidelijk hoorbaar tijdsverschil in.
De delay staat dus op 0, kan het kloppen dat er dan evengoed een output verschil in zit met de tv-speakers?

Ik kan dus geen negatieve delay (zeg ik dat goed :?) instellen, kan een nieuwer type receiver dit wel? (ik lees bij de specs van bijv. de Samsung HWC500 0-200ms) of hou ik dan dezelfde ellende met de lipsync?

Ik heb ondertussen denk ik (moet voorzichtig zijn) zo'n beetje alle instellingen op het gebied van videoverbetering v/d tv alswel de audio-opties van de Xtreamer gehad maar helemaal perfect is het dus nog niet.

Begin een beetje radeloos te worden hiervan ;(

Edit:
Zojuist de Xtreamer op een minder geavanceerde tv aangesloten (wel LCD) via HDMI, dan loopt het beeld prima synchroon, het probleem huist dus kennelijk in mijn nieuwe tv.

Wat zijn nu mijn opties?

[ Voor 9% gewijzigd door ScooBY_DoO op 07-09-2010 21:37 ]

• frickY
Ik dacht dat je het geluid via de TV afspeelde, maar nu heb je het opeens over een receiver :?
Ik zou vooral niets nieuws gaan kopen zolang je niet precies weet wat je probleem is.

Als je streamer 1 op 1 aan de TV is aangesloten -- ongeacht met HDMI of scart -- moeten het beeld en geluid gewoon synchroom zijn. Ja, het beeld loopt achter op LCD's maar ze moeten het geluid mee-vertragen.
Als jouw TV dat niet doet is er mogelijk iets mis met je TV. Treed dit probleem ook op als DVD's kijkt via een losse DVD speler?

Verwijderd

Lol, een negatieve delay. Dat wil dus zeggen dat de audiostream al moet afspelen voordat ie ontvangen is en dus in feite door de tijd reist :+

Wat je wil doen is een delay op de receiver instellen om te compenseren dat je TV bezig is met beeldverwerking, dan is het probleem weg als het goed is.

Je hebt ook vaak een optie om vanuit je TV 1 optische stream naar je receiver te krijgen, de TV zorgt er zelf al voor dat deze gelijk loopt met het beeld. Op die manier kun je eenvoudig verschillende HDMI, analoge en optische audiostromen via 1 weg naar je receiver brengen. Zodoende hoef je op de receiver niet te switchen als je switcht op de TV, lekker simpel dus!

Dat is de manier waarop ik het heb aangesloten, werkt als een trein, nooit geen problemen mee. Geen delays oid en alles regelen via de TV (TV AB kan ook receiver volume regelen, maar das een feature van de AB).

• ScooBY_DoO
frickY schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:21:
Ik dacht dat je het geluid via de TV afspeelde, maar nu heb je het opeens over een receiver :?
Ik zou vooral niets nieuws gaan kopen zolang je niet precies weet wat je probleem is.

Als je streamer 1 op 1 aan de TV is aangesloten -- ongeacht met HDMI of scart -- moeten het beeld en geluid gewoon synchroom zijn. Ja, het beeld loopt achter op LCD's maar ze moeten het geluid mee-vertragen.
Als jouw TV dat niet doet is er mogelijk iets mis met je TV. Treed dit probleem ook op als DVD's kijkt via een losse DVD speler?
Ik heb in mijn 1e reply aangegeven dat ik wel een receiver heb maar dat de insteek van mijn topic is om het geluid via de tv-speakers synchroon te krijgen ;)

Daarna ben ik gaan experimenteren met allerlei instellingen in zowel de tv als in de xtreamer, zowel met als zonder receiver.
Via de tv is het niet synchroon te krijgen, via een andere tv dus wel.
Gebruik ik de receiver dan is het geluid redelijk synchroon maar niet 100% zuiver.

Of ik het nu voor elkaar ga krijgen met of zonder receiver zal me onderhand worst zijn ALS het maar synchroon gaat lopen.

Mijn volledige setup:

Samsung LE40C750 3D-TV
Xtreamer Sidewinder 2010 aangelsoten via HDMI 1
Samsung BDC6900 3D-Bluray speler via HDMI 2
Xbox 360 via HDMI 3
Lite-On DVD recorder via Component
Sony STR-KSL50 receiver

De Samsung tv aangesloten via toslink met de receiver op ingang tv.
De Xtreamer aangesloten via toslink met de receiver op ingang dvd.

PC boven wordt via netwerk gedeeld, tevens heeft de Xtreamer een 500GB interne HD
=================================================================

Tv kijken via CI+ Ziggo geeft prima beeld en geluid.
I.c.m. receiver loopt dit prima synchroon.

Bluray kijken idem. (zowel via tv-speakers als via receiver)

Xbox 360 spelen c.q. film kijken idem. (zowel via tv-speakers als via receiver)

Xtreamer geeft zowel via tv-speakers als via toslink lipsync.
Audiodealy in de tv staat op 0 en nog loopt het geluid achter op het beeld :?
HDMI-audio optie uitgezet in xtreamer setup zelfde verhaal.
Alle beeldverbetering in zowel de tv als de xtreamer aan/uit, zelfde verhaal.
Firmware downgrade, wat bij andere gebruiker wel heeft geholpen, haalde bij mij niets uit.

Xtreamer op 3 verschillende HDMI poorten aangesloten, en 2 verschillende kabels gebruikt.

Vandaag dus xtreamer aangesloten op een andere tv (LG 26'' LCD) en het beeld loopt prima synchroon.
Zowel via netwerk als interne HD.

Dus geen problemen met elk ander apparaat op de samsung tv maar wel met de xtreamer en de xtreamer doet het wel goed op een andere tv 8)7

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:44:
Wat je wil doen is een delay op de receiver instellen om te compenseren dat je TV bezig is met beeldverwerking, dan is het probleem weg als het goed is.
Ik zou wel willen maar naar mijn idee heeft dat oude beestje die optie niet :'(
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:44:
Je hebt ook vaak een optie om vanuit je TV 1 optische stream naar je receiver te krijgen, de TV zorgt er zelf al voor dat deze gelijk loopt met het beeld. Op die manier kun je eenvoudig verschillende HDMI, analoge en optische audiostromen via 1 weg naar je receiver brengen. Zodoende hoef je op de receiver niet te switchen als je switcht op de TV, lekker simpel dus!
Dit heb ik wel, maar dit werkt nog steeds niet 100% zuiver.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Ik heb er ook problemen mee gehad, voor zowel de Humax decoder als de Blu-Ray speler, daarbij moet ik het zelf instellen (en ook nog verschillende ms vertragingen) Toen had ik een WDTV aangeschaft en daar zit geen instelling op voor de audiovertraging, maar op 1 of andere manier heb ik er daarbij geen last van :S

Misschien dat de WDTV wel HDMI 1.3 heeft en de rest van apparatuur niet?

Ik gebruik bij alle een externe audio set.

[ Voor 5% gewijzigd door Bulls op 08-09-2010 01:04 ]

Verwijderd

Dat is wel een beetje vreemd dan. En je weet 100% zeker dat de bron wel in sync is?

Ik weet wel dat ik ooit een sync probleem had en toen gewoon zo gek werd dat ik het verschil niet meer kon horen/zien tussen wel in sync en net niet.

Anders zou ik gewoon voor een RMA gaan, of een ander apparaat zelfs.
Er was niet toevallig een firmware update van je TV beschikbaar?

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:04:
Dat is wel een beetje vreemd dan. En je weet 100% zeker dat de bron wel in sync is?

Ik weet wel dat ik ooit een sync probleem had en toen gewoon zo gek werd dat ik het verschil niet meer kon horen/zien tussen wel in sync en net niet.

Anders zou ik gewoon voor een RMA gaan, of een ander apparaat zelfs.
Er was niet toevallig een firmware update van je TV beschikbaar?
Van de c.a. 40 films die ik geprobeerd heb speelt alles op de pc prima af.

Klopt, ik heb vandaag dan ook een vriend langsgevraagd en die zag en hoorde het gelukkig ook.

FW voor de tv, daar heb ik eigenlijk nog niet naar gekeken, zal ik doen, thnx

[Update]
FW van de tv een upgrade gegeven, geen verschil.

FW van de xtreamer een emergency update gegeven, geen verschil.
Deze upgrade diende te geschieden middels composietkabels. Meteen even gekeken, en met die kabels loopt alles prima sync. (tv speakers)

[ Voor 15% gewijzigd door ScooBY_DoO op 08-09-2010 15:04 ]

Pagina: 1