Nieuwe geluidsset

Pagina: 1
Acties:

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Hallo

Ik heb momenteel een 5.1 surround sound setje van creative en wil wat meer en beter geluid.
Het setje dat ik heb staan is de t5400 van creative
pricewatch: Creative Inspire T5400 (5.1)
Over de bass die erbij zit ben ik zeer tevreden.
Ik word binnenkort 18 en ik mag een cadeau van 150 euro vragen van mijn oma, ik vind dit op zich best veel dus wil er iets van kopen waar ik zeker plezier van ga hebben.
Ik ben gaan rond kijken en ben uitgekomen op een 2.1 setje en een micro setje.
pricewatch: Logitech Z Cinéma Advanced Surround Sound System
http://www.wehkamp.nl/bee...roset/C12_KKB_KKB_715192/

De set is voor op een kamer, moet aangesloten worden op een pc en moet redelijke kwaliteit geluid hebben en redelijk hard kunnen. Vooral de bass vind ik lkkr als die hard kan.
Het idee dat ik nu heb is dat de logitech het beste geluid levert maar dat de phillips beter is om mee te nemen als ik op kamers moet.

Klopt dit beeld? Of zal de phillips een beter geluid gegeven puur omdat de boxen van de logitech te klein zijn?:S
Alvast bedankt

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik denk dat geluidskwaliteit van beide ongeveer vergelijkbaar is. Die Philips minisetjes staan wel bekend om hun wat overdreven bass-weergave, dus dat zou goed aansluiten op jouw wens. Hoewel je de subwoofer van het Logitech setje natuurlijk ook verder open kan draaien. Daarnaast zou ik ook is kijken naar de T3 van Creative. Dit is echt een heel mooi setje waar goed geluid uitkomt. Ook omdat je hiervoor al goede ervaringen heb gehad met Creative.

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-02 18:51
Volgens mij als een je een setje wil waar geen bonkerige bas uit komt, kun je voor die 150 euro het best 2de hands een paar mooie vloerstaandertjes en een versterker zoeken van bijvoorbeeld marktplaats.

In die prijs range is genoeg te vinden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:00
Mijn ervaring met (philips) minisetjes is dat de bas of veel te hard kan of veel te zacht (turbo mega bass boost power function etc) . Met een subwoofer/satelliet set als de logitech heb je nog een knop waar je dat mee kunt regelen.
Ik betwijfel echter of het zo'n groot verschil geeft t.o.v. je huidige set.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou het geld opsparen voor een losse reciever en speakers en beginnen met de bouw van je huiskamer installatie.

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-02 10:15
Wat raymonvdm zegt, als je op zoek ben naar beter geluid dan het setje wat je nu heb zal je toch echt naar een paar gewone luidsprekers moeten gaan kijken.
Luister maar eens in de winkel naar zo'n computer setje en een audio set en zal je horen dat daar ineens muziek uit komt :P
Kortom vind je je huidige geluid goed dan is het zonde om geld te investeren in een soortgelijk computer setje.

• svarrio
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2025
Okj, hartstikke bedankt voor de informatie.
Ik weet w3at jullie bedoelen, mijn vader heeft beneden ook een paar hele goede luidsprekers en een mooie versterker ertussen en daar komt egt niet normaal goed geluid uit.
Nu kwam ik toevallig dit mini setje tegen:
http://www.wehkamp.nl/bee...niset/C12_N05_N55_713590/
Een beetje gegoogeld en hij is ook te koop voor 150 euro.
Maakt deze nog een verschil met ede phillips???

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
denk niet dat je er echt op vooruit gaat, misschien kun je een hoofdtelefoon kopen, voor 150 euro kun je wel een hoofdtelefoon kopen die redelijk goed klinkt

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben het met raymonvdm eens, over een paar jaar ben je dat gebonk zat en wil je een echte set kopen. Je kan dan beter nu (tweedehands) een versterker (€50) + een setje speakers (€100) kopen en dan langzaam upgraden. Met de basregelaar op +10 en evt. loudness aan zal de bas vast niet onder doen voor een 2.1 setje.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 28-08-2010 16:22 ]

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Ga eens kijken naar monitor speakers van bijvoorbeeld Mission, (762i bijvoorbeeld) of andere merken in die prijsklassen. Kun je twee uitstekende speakers voor 70 euro van marktplaats halen (t.o.v wat je nu hebt). Zoek daar een degelijke versterker bij van +/- 100 euro (Pioneer/denon, 8-12 jaar oud) en je zult er nog jaren plezier van hebben :)

Als je die Logitech koopt ga je er nauwelijks iets op vooruit, en dat mini-setje is ook niet echt je-van-het. Wil je geen losse speakers, koop dan een koptelefoon van 150 euro, dan heb je pas écht geluid.
Pagina: 1