Toon posts:

DTP Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 498 views

Verwijderd

Topicstarter
Goeidag allemaal,

Sinds kort werk ik bij een bedrijf als DTP'er. Dit bedrijf deed voorheen alles via een reclamebureau maar hebben mij nu aangenomen om daar geen onodige kosten aan kwijt te zijn. Nu moet ik een nieuw systeem aanschaffen en weet niet wat ik moet halen.

IK WIL GEEN MAC... geen discussie...heb ik me redenen voor..

Ik zal vooral bezig zijn met het adobe pakket, en ik verwacht ook video-opdrachten die ik zelf moet editten. Heeft iemand van jullie een suggestie van een kant-en-klaar systeem die hiervoor geschikt is. Let wel! Het systeem zal nog zeker een paar jaar mee moeten.

Alvast bedankt...

mvg,

MarkBee

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:38
Heb je toevallig al naar PC's van apple gekeken?

:)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Topicstarter
hmm...de hoofdletters maken geen indruk? Of lezen we alleen een titel? Ik hoop op nuttigere reacties...

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is zelf bouw een optie? Dan kan je echt op maat gaan werken en heb je iets meer vrijheid dan kant-en-klare modellen (welke je in de toekomst toch nog zal moeten upgraden/uitbouwen qua opslag/geheugen).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05

FlyEragon

Alien Monkeys

DELL Alienware serie, kan je zeker een paar jaar mee vooruit

http://www.dell.com/us/en...51-alx&s=dhs&cs=19&~ck=mn

Verwijderd

Topicstarter
Liever geen zelfbouw, ik weet dat dit het beste is, maar ik wil vandaag bestellen en morgen erop werken...Of iig op heel korte termijn...

Verwijderd

Topicstarter
@FlyEragon....ziet er wel flitsend uit...zo'n kast dan...maar voor die prijs....hmm.....ik zit zelf te denken om het onder de € 2000,- te houden....

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:05

FlyEragon

Alien Monkeys

Dan neem je toch een iets goedkopere versie, de Alienware serie begint bij ongeveer 1000 euro.

http://www.alienware.com/...cs=19&ref=dthp&redirect=1

Eventueel voeg je er meer geheugen bij, wat zeker wel handig is als je video's gaat bewerken, ik zou de basis versie pakken met een Core i7 processor en daar dan 12GB geheugen bij gooien, dan zit je ruim binnen budget en heb je een vlot systeem.

[ Voor 64% gewijzigd door FlyEragon op 26-08-2010 14:05 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Bedenk wel dat Dell een aardige levertijd heeft die minimaal een week is maar ook kan oplopen tot een maand.

Verder als je iets wilt wat je meteen hebt dan kun je het beste bijvoorbeeld naar MediaMarkt / Mycom / Paradigit / Dixons /Dynabyte gaan en een systeem nemen wat daar kant en klaar staat. Heb je iets meer tijd dan kun je ook zelf een systeem samenstellen op een willekeurige webshop en de pc daar laten assembleren.

Verwijderd

Topicstarter
Dell had wel een leuke aanbieding....en ze hebben een tool op de site waarmee je specificaties kan vergelijken met een Apple....ze hebben een leuk systeem staan voor 999 euro..Die goedkoopste versie van Alienware ziet er wel echt stoer uit! En 12gb geheugen...daar moet ik wel wat mee kunnen toch...

Ik neem aan dat een top-game pc ook garant staat voor dtp werk...aangezien het hier vooral gaat om de grafische kwaliteiten?

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-12 19:54

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:10:

Ik neem aan dat een top-game pc ook garant staat voor dtp werk...aangezien het hier vooral gaat om de grafische kwaliteiten?
nope, moet je een andere grafische kaart voor hebben. jij werkt waarschijnlijk alleen met 2d ipv 3d waar de game-pc's erg handig in zijn. er zijn wel grafische kaarten speciaal voor dtp. moet je even uitzoeken wat voor type/naam dat is...

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Heb je al een scherm? Voor DTP werk is het sterk aan te bevelen een goed scherm te kopen met een IPS paneel en calibratiegereedschap, dan zit je al snel op een kwart van je budget.
Verder zul je ook rekening moeten houden met de garantie, 3 jaar next business day of beter lijkt mij eigenlijk onontbeerlijk in een zakelijke omgeving.
De overige hardware is vergeleken met de vorige punten van ondergeschikt belang. De grootte van het geheugen is het belangrijkste, qua processor zou een courante quadcore moeten voldoen en daarnaast misschien een SSD voor OS en programma's.
Vergeet ook niet om rekening te houden met backups.

The need for speed drives me

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat Baur zegt, voor dit soort werk is het beeldscherm veel belangrijker dan de hardware van het systeem. Als je op een monitor werkt met een verkeerde of beperkte kleurweergave kun je als DTPer niets beginnen.

🖥️ | 🚗

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-12 08:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica