Toon posts:

[HULP] Media center bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik ben al een poosje van plan een Media Center aan te schaffen, maar de kant-en klare Media Center prijzen liggen buiten het budget. Ben 14 jaar oud, dus mijn budget is matig.

Ik ben opzoek naar een Media Center opzoek, die kan voldoen aan de volgende vereisten:
- TV Kijken (We hebben schotel ipv. standaard kabel televisie)
- DVD's kijken op hd kwaliteit.
- Muziek luisteren
- Op z'n tijd een spelletje doen. (Verder dan World of Warcraft's systeemeisen zal het niet gaan...)
- Mooie behuizing
- Afstandsbediening
- Weinig tot-geen lawaai zodat ik rustig een film kan kijken.
- En ik wil gewoon een usb-stick er in willen kunnen stoppen, of een opslag kaartje.

Ik ben van plan dit gewoon te gaan streamen van mijn server.
Het in elkaar zetten is geen probleem voor mij, ik blijf alleen haken op het gebied onderdelen samenstellen.
Mijn vraag aan jullie is dan ook, of jullie een lijstje kunnen maken met alle nodige onderdelen, die aan mijn vereisten voldoen met de prijzen. (En evt. link)

Als je nog een 2e hands media center hebt staan, die aan de vereisten voldoet, laat me het dan weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 20:15 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je zelf eventueel ook al rondgekeken en dingen gezocht? Zo ja, wat heb je dan al gevonden.
Je geeft ook aan een beperkt budget te hebben, wat is je budget dan?

Oh en welkom op GoT, ik zie dat dit jouw eerste bericht is hier! :)

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2010 20:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zelf wel wat rondgekeken, maar ik heb er eigenlijk niet veel verstand van.
Het budget zal varieeren van 200-400Euro.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is het trouwens inclusief of exclusief scherm? Welk HD materiaal wil je kunnen bekijken? Als het slechts 720p is, dan kun je met een wat ouder (en dus goedkoper) systeem ook af. Wil je 1080p af kunnen spelen, dan ben je wel wat duurder uit. Heb je bijvoorbeeld al eens gekeken naar bijvoorbeeld nVidia's ION platform, dat lijkt mij hier erg geschikt voor. :)

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met een scherm? Een scherm in de media center zelf, of een tv scherm? Een scherm in de media center zelf zou inderdaad erg handig zijn.
720p is meer dan genoeg van mij, en zodra ik aan 1080p toe ben, kan ik nog altijd upgraden neem ik aan?
Een heb geen idee van nVidia's ION platform, time2google.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een scherm, beeldscherm... Anders word het lastig naar de beelden kijken.
En qua geluid, heb je al (goede) speakers, of moeten die er ook nog bij?

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een een lcd scherm staan.
En geluid, heb hier een home cinema-systeem staan. (Stelt niet veel voor: Samsung-HTZ210) Maar ben van plan deze te vervangen met de Logitech Z-5500 zodra de portomonnee rijp is.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06:33
Hmm gezien het budget En het feit dat je games wilt spelen zit je aan een AMD systeem meteen..

wat voor case "mag" het zijn?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:21

D4NG3R

kiwi

:)

Ik denk dat je hier moet zijn ;)

[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Eigen topics zijn niet meer toegestaan op GoT.

HTPC = Home Theatre PC

[ Voor 12% gewijzigd door D4NG3R op 25-08-2010 20:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Icekiller2k6 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:24:
Hmm gezien het budget En het feit dat je games wilt spelen zit je aan een AMD systeem meteen..

wat voor case "mag" het zijn?
Maakt over het algemeen niet veel uit.
D4NG3R NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:25:
Ik denk dat je hier moet zijn ;)

[BBG aanschaf] HTPC mei-augustus 2010

Eigen topics zijn niet meer toegestaan op GoT.

HTPC = Home Theatre PC
Ziet er goed uit, voldoet dat ook 100% aan mijn vereisten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2010 20:29 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik bedoelde dat je in dat topic je eisen moet stellen, en vragen wat je het beste kan halen. Daar helpen mensen je ;). Losse topics zijn niet meer toegestaan sinds 2009, en daarom zijn er BBG's gemaakt.

Gewoon even je eisen dumpen, en je budget neerzetten en ze helpen je op weg.

• rlKoekie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:36
blader ook de best-buy guides is door van tweakers.net. de budget systemen die daarin staan kunnen vaak ook al prima (full)HD materiaal afspelen. de goedkoopste nvidia-videokaarten kunnen dat namelijk al prima doen, en een ion-systeem is inderdaad ook een goede oplossing (maar daar draai je niet zomaar WoW op geloof ik).

Verwijderd

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:30:
Ik bedoelde dat je in dat topic je eisen moet stellen, en vragen wat je het beste kan halen. Daar helpen mensen je ;). Losse topics zijn niet meer toegestaan sinds 2009, en daarom zijn er BBG's gemaakt.

Gewoon even je eisen dumpen, en je budget neerzetten en ze helpen je op weg.
:+ Had dit niet door. Sorry.
rlKoekie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:
blader ook de best-buy guides is door van tweakers.net. de budget systemen die daarin staan kunnen vaak ook al prima (full)HD materiaal afspelen. de goedkoopste nvidia-videokaarten kunnen dat namelijk al prima doen, en een ion-systeem is inderdaad ook een goede oplossing (maar daar draai je niet zomaar WoW op geloof ik).
Zal ik doen :)

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
AMD kan zeker een optie zijn maar Intel Core i3 zou ook zeker binnen dit budget nog wel kunnen, maar ik ben bang dat tv kijken via de schotel toch boven je budget zal gaan komen omdat je dan toch een tv kaart erin zult moeten zetten met een CI module.

Mooi kastje met afstandsbediening zijn er genoeg te vinden maar dan denk ik dat je nogal in de buidel zal moeten tasten, althans wanneer je het uiterlijk van het kastje ook belangrijk vind. Daarbij de vraag of je een staande of platte kast wilt waarbij het voor mediacenters vaak gebruikelijk is om de platte ( desktop ) kasten te gebruiken.

Overigens op Marktplaats staan ook regelmatig wel vrij aardige multimediacenters te koop met ook nog wel vrij redelijke specificaties.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

rlKoekie schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:31:
Daar heb ik hem de link al voor gegeven ;)

Succes nog!

Pagina: 1