nedernakker schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:43:
[...]
bij nvidia chipsets is het nog wel meer die vdroop..
ik moet wel lachen om je stelling: Prutsen doe ik trouwens niet, dit is mijn 4e computer waarbij ik overclock en het is altijd goed gegaan.. dus dat betekent dat je de kennis in huis hebt? of heb je gewoon geluk gehad?
het feit dat je niet weet wat een MCH en NB is, wat google je simpel kan vertellen als je daar op zoekt, net als gemiddelde NB waardes of wat een STRAP is bij de FSB.. hoe kun je zulke waardes nu aanpassen als je niet eens weet wat ze betekenen? je schiet daar gewoon te kort. beetje meer inzet, hoe denk je dat de andere mensen hier overklokken hebben geleerd?
zoals ik zei, zet LLC op enabled, wie zegt dat automatisch aan is?
download realtemp, vermoedelijk leest die de TJmax van je cpu correct uit, ga naar de settings en geef de core die afwijkt een offset temperatuur zodat hij gelijk komt te liggen met de andere cores. als je dan nu de temperaturen uitleest met realtemp zal hij altijd de gecorrigeerde waarde aangeven.
btw alles wat je zoekt hierover is te vinden op google, zo heb ik zelf mijn informatie ook altijd up to date gehouden, misschien moet je je vraagstelling aanpassen
Omdat ik LLC zelf op automatisch heb gezet.
Ik rommel niet aan omdat ik de basis wel weet.
Normaal is het alleen FSB veranderen
geheugen vast zetten
cpu voltage wat omhoog schroeven vanaf een bepaalde fsb.
DRAM Voltage: 2.10V instellen
PCIE Frequency zorgen dat het op 100 staat
Dan C1E Support disabelen
en met prime64 gaan stressen, tempraturen in de gaten houden.
crasht het dan voltage van cpu verhogen.
enz
Dit zijn de basis instellingen, altijd zo gedaan.
De rest zijn dan bijzaak, en daarom dat ik hier wat meer over wilden weten.
Als je zegt, zoek het op andere forums, is gedeeltelijk onzin.
Want dan zou je deze forum ook wel kunnen sluiten. Want wat heeft het dan voor nut als je alles ergens anders moet opzoeken.
ik heb realtemp en prime64 aangezet en ik zie dus dit:
[
Voor 3% gewijzigd door
Verwijderd op 29-10-2010 16:48
]