Hoi! Net als twee andere jongens heb ik wat weken terug ook een heliumballon opgelaten met drie camera's eraan. Er zaten twee GPS modules in, die via een seriele verbinding in contact stonden met een Arduino controllertje. Deze stuurde signalen door aan een radiozendertje die signalen uitzond, die ik opving en decodeerde in de auto. In de auto werden deze coordinaten naar een google maps server verzonden, zodat iedereen kon zien waar de ballon precies was op dat moment (er luisterden wat radio-amateurs mee) iemand uit schotland heeft zelf meegeholpen met het uploaden en ontvangen van enkele posities. Op 32km zat de horizon tot over Parijs.
Ook stuurde hij bij de daling via de T68i telefoon SMS'jes naar mijn telefoon. Het hele feest landde helaas in het ijsselmeer, maar dat mocht de pret niet drukken, aangezien we een speedboat hadden geregeld. We kwamen tot 32km, en hebben 700+ foto's gemaakt, en een paar uur film. Ook hebben we een ruwe montage van het avontuur.
Website met álles erop: www.hollandshoogte.nl

Filmpje montage:
YouTube: HoHoHo I montage
Filmpje in de ballon rond 32km hoogte als hij knapt: Hij knapt op ~03:58
YouTube: HoHoHo I (10/12)
www.hollandshoogte.nl voor al de info, fotos, video's.

De live-tracker:

Yours truly (rechts):

www.hollandshoogte.nl
Ook stuurde hij bij de daling via de T68i telefoon SMS'jes naar mijn telefoon. Het hele feest landde helaas in het ijsselmeer, maar dat mocht de pret niet drukken, aangezien we een speedboat hadden geregeld. We kwamen tot 32km, en hebben 700+ foto's gemaakt, en een paar uur film. Ook hebben we een ruwe montage van het avontuur.
Website met álles erop: www.hollandshoogte.nl

Filmpje montage:
YouTube: HoHoHo I montage
Filmpje in de ballon rond 32km hoogte als hij knapt: Hij knapt op ~03:58
YouTube: HoHoHo I (10/12)
www.hollandshoogte.nl voor al de info, fotos, video's.

De live-tracker:

Yours truly (rechts):

www.hollandshoogte.nl