[Testcase] Heliumballon Cam

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Net als twee andere jongens heb ik wat weken terug ook een heliumballon opgelaten met drie camera's eraan. Er zaten twee GPS modules in, die via een seriele verbinding in contact stonden met een Arduino controllertje. Deze stuurde signalen door aan een radiozendertje die signalen uitzond, die ik opving en decodeerde in de auto. In de auto werden deze coordinaten naar een google maps server verzonden, zodat iedereen kon zien waar de ballon precies was op dat moment (er luisterden wat radio-amateurs mee) iemand uit schotland heeft zelf meegeholpen met het uploaden en ontvangen van enkele posities. Op 32km zat de horizon tot over Parijs.
Ook stuurde hij bij de daling via de T68i telefoon SMS'jes naar mijn telefoon. Het hele feest landde helaas in het ijsselmeer, maar dat mocht de pret niet drukken, aangezien we een speedboat hadden geregeld. We kwamen tot 32km, en hebben 700+ foto's gemaakt, en een paar uur film. Ook hebben we een ruwe montage van het avontuur.

Website met álles erop: www.hollandshoogte.nl

Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/splashdown.jpg
Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/08/hohoho-i-schematic.jpg?w=320&h=630 Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/08/hohoho-i-onderdelen1.jpg?w=320&h=630

Filmpje montage:
YouTube: HoHoHo I montage
Filmpje in de ballon rond 32km hoogte als hij knapt: Hij knapt op ~03:58
YouTube: HoHoHo I (10/12)

www.hollandshoogte.nl voor al de info, fotos, video's.

Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/medemblik-friesland-img_1454.jpg?w=600
Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/friesland-img_1597.jpg?w=600
Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/img_1693.jpg?w=600

De live-tracker:
Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/221.jpg?w=600

Yours truly (rechts):
Afbeeldingslocatie: http://hollandshoogte.files.wordpress.com/2010/06/dscn0639.jpg?w=400

www.hollandshoogte.nl }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Een erg leuk project, ik denk dat je veel tweakers (inclusief mij) reuze jaloers hebt gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

heb maar 1 woord: Geweldig!

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 15:58
Mooi voorbereid en uitgewerkt, middels de "techniek"van heden ten dage is het steeds makkelijker om zulke dingen te maken/doen.

Ben wel benieuwd naar een volgende start:)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgende start doen we rond de kerst denk ik, beetje sneeuw erbij, zo iets. Lage zonstand is ook leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Prachtige fotos van een geweldig project.
Hoe kom je er op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knap project :)
Toevallig gelijk de ballon opgelaten met de andere ballon? Zie 1:18 op je filmpje daar is zo in de verte ook een witte stip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Heb je hier nog toestemming voor moeten vragen bij enige autoriteiten? Ik kan mij zo voorstellen dat je een ballon die dit soort hoogtes bereikt moet aanmelden ofzo? Kun je eens beschrijven hoe dat is gegaan?

http://hollandshoogte.wordpress.com/legal/

:X

[ Voor 12% gewijzigd door Pizzaman op 24-08-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort uitbreiding met propellors / hete lucht zodat de boel ook te sturen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:04:
Knap project :)
Toevallig gelijk de ballon opgelaten met de andere ballon? Zie 1:18 op je filmpje daar is zo in de verte ook een witte stip :)
dat is de maan, lieverd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
Dat ziet er echt ontzettend gaaf uit!
Ik ben er in ieder geval één die jaloers is.

Misschien wel een leuk project om met mijn schoonvader te doen.
Ik wist niet dat die dingen zo hoog gingen. Dat maakt het eigenlijk nog het meest gaaf om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gaaf hoor, ik heb wat filmpjes van amerikanen gezien hierover, echt heel mooi gedaan.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Kun je de camera niet iets meer stabiliseren? Hij draait wel erg hard rond namelijk. Verder is het wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Aan de afgelegde route te zien hadden jullie gehoopt dat hij het IJsselmeer net niet zou bereiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wii4all schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:16:
Gaaf hoor, ik heb wat filmpjes van amerikanen gezien hierover, echt heel mooi gedaan.
een amerikaanse is zelfs door de jetstream 4000km gekomen, 300km voor de kust van ierland, helaas. maar de UV straling eet dat latex helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rave17 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:24:
Aan de afgelegde route te zien hadden jullie gehoopt dat hij het IJsselmeer net niet zou bereiken :P
hij steeg te snel! we hoopten juist op friesland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Opperhoof schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:18:
Kun je de camera niet iets meer stabiliseren? Hij draait wel erg hard rond namelijk. Verder is het wel nice.
ronddraaien gebeurde nadat de ballon knapte, daarvoor was hij redelijk rustig. en ja, met een langere kabel tussen ballon en payload zou het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Geweldig hoe je dit hebt gedaan!

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:28:
[...]

hij steeg te snel! we hoopten juist op friesland!
Gezien je voorspellingen was de echte baan toch vrij nauwkeurig. Het stuk tot aan het IJsselmeer klopt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leendertv
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-08-2022
Heel gaaf project!

Ik was al een keer iets soortgelijks tegen gekomen (volgens mij een Fransman):
http://vimeo.com/12421661

En deze:
http://www.flickr.com/pho...72157606119049987/detail/
http://www.flickr.com/pho...72157623649094942/detail/

Maar jou foto's zijn mooier ;)

Vind het zeer interessant en blijf je site ook volgen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door leendertv op 24-08-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Heel gaaf. Ik heb ook het plan om zoiets te doen.

Simpele vraag: hoe ben je aan de ballon gekomen? Ik ga binnenkort naar de VS en heb bedacht om daar bij scientificsales.com een balon te kopen.

Ik zie het al. Bij Kaymont... geen last van hoge verzendkosten?

[ Voor 14% gewijzigd door MrSleeves op 24-08-2010 15:10 ]

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MrSleeves schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:07:
Heel gaaf. Ik heb ook het plan om zoiets te doen.

Simpele vraag: hoe ben je aan de ballon gekomen? Ik ga binnenkort naar de VS en heb bedacht om daar bij scientificsales.com een balon te kopen.

Ik zie het al. Bij Kaymont... geen last van hoge verzendkosten?
Nee dat valt mee; het is gewoon onmogelijk om het goedkoper te krijgen dan daar, je moet wel vragen om een quote, kost beetje moeite. Scientific sales is vrij prijzig, en de kwaliteit is ook questionable; ze noemen de maker niet, en er zijn maar 2 bedrijven: Kaymont (USA) en Totex (Japan). Ik weet zeker dat kaymont een US levering supersnel afhandelt, maar het is ook wel weer lekker makkelijk om hem thuis te laten bezorgen. Tip: neem er meteen 2 of 3, ik heb ook nog een 1200 grams kaymont hier in de storage liggen. Ga niet voor minder, want dan haal je de hoogte >20km never met het gewicht van een payload met camera's. Overigens is die ballon zo regegeld, het gaat er in eerste instantie om dat je je electronica in orde hebt. Voor de batterijen gebruik je ultimate lithium, die hebben geen probleem met -55 graden, en zijn met de zelfde energie, vele malen lichter dan normale AA batterijen. regel: keep-it-simple

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Okee.. maar hier en daar zie ik wel meerdere staan: Major manufacturers of balloons are Totex and Cosmopren of Japan, Pawan Rubber Products (Pawan Exports) of India, Kaysam (now Kaymont), and Scientific Sales, Inc. of the U.S.
Lijkt erop dat ze ze zelf maken.

En is 1200 grams niet erg veel? [Testcase] Weerballon 22km, Devil777 gebruikte 200 grams v.z.i.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Die 200 grams heb ik hier ook liggen, die kost ook €15 ofzo, die heb ik ook maanden geleden via eBay gekocht. Wonderlijk dat die zo hoog is gekomen. Met een 200grams ballon ga je er dan vanuit dat er 100 gram onder hing. Ik had er een kilo onder hangen, de 22km jongens zeker minder dan de helft. Kijk op de beginnerstabel: http://ukhas.org.uk/guides:balloon_data

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 12:02

bvp

Arunia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:14:

Misschien wel een leuk project om met mijn schoonvader te doen.
Zat er ook aan te denken maar dan met mijn schoonmoeder >:)

Nee serieus, erg gaaf project dit! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 13:55
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
ronddraaien gebeurde nadat de ballon knapte, daarvoor was hij redelijk rustig. en ja, met een langere kabel tussen ballon en payload zou het kunnen.
Ik ga hier hetzelfde zeggen als ik in het eerdere topic heb gedaan, het zou tof zijn als je iets met passieve stabilisatie deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

Volgende stap HD camera de lucht in sturen?

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SgtCaffran schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:45:
[...]
Ik ga hier hetzelfde zeggen als ik in het eerdere topic heb gedaan, het zou tof zijn als je iets met passieve stabilisatie deed.
dat is snel gemaakt. heb ik aan gedacht, niet gedaan. zag het nut er niet van in.. de foto's worden er niet beter door (allemaal >1/500ste). het filmen opzich wel, maar dan heb je altijd maar 1 richting, dat is ook duf. De zeer snelle draaiing na knappen van de ballon kwam doordat de ballon en de parachute in een zodanige knoop zaten dat het ging werken als een soort wiek die de rotatie verergde

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Erg gaaf dit! 8)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:57:
Volgende start doen we rond de kerst denk ik, beetje sneeuw erbij, zo iets. Lage zonstand is ook leuk?
Ik zou het in het voorjaar doen. Net nadat een hogedrukgebied is gepasseerd.
De lucht is dan nog redelijk schoon en je hebt minder last van smog etc.

Kies ook een dag waarop het lekker helder is met een strak blauwe lucht.
Hier en daar een schapenwolkje ziet er van de grond redelijk uit, maar op een hoogte van 32km klonteren deze wolkjes aan elkaar tot één lappendeken. Kustlijnen zie je dan minder goed.

Op http://knmi.nl/actueel/ kan je het zicht checken.
Ik woon op een flat en bij helder weer, zie ik de zendmasten van Lelystad (24km) en Hilversum (34km)

Lage zonnestand is irritant, want dan zit je tegen de zon in te fotograferen.
Bovendien minder licht = grotere kans op slechtere foto's. ( Van een toch al bewegelijk platform.)
Deze website gebruik ik om dat soort zaken te checken.

Verder kan je denken aan een polariserend filter voor je cam wat schitteringen weg neemt of een ND filter wat overbelichting voorkomt.
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:29:
[...]
Ballonnen uit vroeger tijden hadden een net om de ballon van lichtgewicht garen.
Je kan ook zo'n net maken, zodat je 3 of 4 punten hebt om de payload aan vast te maken.
(In plaats van één punt, wat zorgt voor gedraai.)

Je kan ook een kleine elektrische motor nemen en hier een klein vliegwiel aan bevestigen.
Door de gyroscopische werking zou alles ook redelijk stabiel moeten blijven.
Het ronddraaien is nooit 100% te voorkomen dus echt saai zullen de opnamen niet worden.

Met lichtgewicht balsahout zou je stabilisatie vinnen kunnen maken, voor als je payload naar beneden valt.

De payload zelf zou je kunnen maken twee op elkaar gestapelde piramides.
( Met de toppen naar boven en naar beneden wijzend.) Achter elke schuine zijde van de piramide kan je een kleine camera plaatsen. Als je deze tegelijkertijd kan voeden en triggeren, kan je panorama foto's schieten.
( Die je dan op de PC aan elkaar stitched.) Drie of vier camera's zijn dan schuin naar beneden uitgelijnd.
De vorm van de payload zorgt dan ook meteen voor extra stabilisatie. ( Naast extra vinnen. )

Een andere optie is een wide angle lens, maar dan heb je een hogere resolutie camera nodig als je hetzelfde wil bereiken als met het schieten van panorama's.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi blackbird; ja je maakt goede punten. aan het meeste wat je zegt heb ik al eens gedacht, maar ik wil het toch min of meer een beetje simpel houden. wat betreft de oplatingstijd; die tijd moet je gewoon prikken, je kan niet elke dag gaan kijken of het lekker weer is voor de ballon (had ik er maar de tijd voor!). polarisatiefilter kan inderdaad wel geweldig worden. dan is de vraag; in welke orientatie zet ik die ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de maan? Kan zijn maar vind ze dan toch maar klein. Jij zal er wel meer verstand van hebben ;)
Voor de rest zeker en vast wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:05

Dido

heforshe

Bl@ckbird schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:07:
Ballonnen uit vroeger tijden hadden een net om de ballon van lichtgewicht garen.
Je kan ook zo'n net maken, zodat je 3 of 4 punten hebt om de payload aan vast te maken.
(In plaats van één punt, wat zorgt voor gedraai.)
Die ballonnen bleven vrij laag en zetten niet enorm uit. Ik vermoed dat een netje om je weerballon heen lastig wordt op het moment dat ie begint op te zwellen. :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:45:
[...]
Die ballonnen bleven vrij laag en zetten niet enorm uit. Ik vermoed dat een netje om je weerballon heen lastig wordt op het moment dat ie begint op te zwellen. :)
exactly. maar dat kan ook leuk zijn: als de ballon niet kan uitzetten, blijft zijn dichtheid uiteindelijk in evenwicht en blijft hij "voor altijd" zweven. Voor altijd= tot de uv straling het latex opeet (~20 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:04:
[...]

exactly. maar dat kan ook leuk zijn: als de ballon niet kan uitzetten, blijft zijn dichtheid uiteindelijk in evenwicht en blijft hij "voor altijd" zweven. Voor altijd= tot de uv straling het latex opeet (~20 uur)
Maar dan zal hij ook minder hoog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:55:
[...]

Dat de maan? Kan zijn maar vind ze dan toch maar klein. Jij zal er wel meer verstand van hebben ;)
Voor de rest zeker en vast wel _/-\o_
De maan is dan ook niet bijzonder groot.

Dat wij de maan soms groot (of juist klein) lijken te vinden heeft te maken met het feit dat onze hersenen de afmetingen van een object afleest aan z'n eigen referentie en de referentie van de objecten rondom het object in kwestie.

Zie je dus de maan vlak boven een flatgebouw uit komen dan denken je hersenen dat het ding enorm groot is, hij is immers vele malen groter dan een flatgebouw en je weet dat een flatgebouw nogal groot is. Zie je echter de maan in de verte dan lijkt ie niet zo groot.
Zie je de maan als stip naast de aarde zoals vanuit deze ballon dan denk je dat het maar een klein ding is omdat je weet dat de aarde zo enorm groot is (groter dan het gezichtsveld zelfs).

In feite is de grootte van de maan zoals je em ziet enkel afhankelijk van jouw eigen afstand tot de maan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:50:
wat betreft de oplatingstijd; die tijd moet je gewoon prikken, je kan niet elke dag gaan kijken of het lekker weer is voor de ballon (had ik er maar de tijd voor!).
Kwestie van de weerberichten een beetje in de gaten houden. In de lente & zomer heb je vaak langere perioden waarin het langere tijd helder / mooi weer is. In de winter kan ook, maar dan heb je een langere periode nodig waarin het lekker vriest. ( Afgelopen winter bijvoorbeeld. )

Verder kan je kijken neer de METARs die voor de luchtvaart worden uitgegeven.
Je krijgt dan ook een beeld van de atmosfeer in de hogere luchtlagen.

En af en toe buiten omhoog kijken is natuurlijk ook nog een optie :P
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:50:
polarisatiefilter kan inderdaad wel geweldig worden. dan is de vraag; in welke orientatie zet ik die ervoor?
Zo, dat je de bodem / aarde ontdoet van schittering.
Dido schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:45:
[...]
Daar heb je idd. een punt. Misschien iets met elastiek ofzo...

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

gewoon een groot net dat naar beneden hangt, zodra de ballon opzwelt vult hij het net en trekt het strak om de ballon heen, moet wel te doen zijn :) wel erg gaaf project!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bl@ckbird schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:07:
[...]
Zo, dat je de bodem / aarde ontdoet van schittering.
Hoe moet ik hem dan draaien, denk je?

• Bl@ckbird
  • Niet online
Moet je ff testen met een bak water. Draai het filter zo dat je foto's kan nemen van de bak water, zonder dat je weerspiegeling ziet van het zonlicht. Met een goed pola filter kan je de bodem bekijken van heldere vijvers.
Als je de juiste hoek hebt gevonden kan je het filter vast tapen, zodat hij blijft zitten onder de juiste hoek.
Onder deze hoek moet je dan de camera ook in de behuizing plaatsen.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:37

ThunderNet

Flits!

:P Maar het kan nog simpeler, op je pola-filter zit een streepje.. Die moet richting de zon.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Rave17 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Maar dan zal hij ook minder hoog komen?
Dan zul je 't netje dus net zó groot moeten maken dat ie nét niet knapt, maar wel "op knappen" staat zeg maar ;)

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

gaaf verslag

die 808 keychain camera moet ik ook hebben :)

zeker in combinatie met VirtualDub DeShaker plugin!

[ Voor 31% gewijzigd door Jazzper op 26-08-2010 01:48 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Jazzper schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:48:
gaaf verslag

zeker in combinatie met VirtualDub DeShaker plugin!
Ik heb 'm al besteld. €6,50 ($8,00) :D
Collega vond ook een groot topic (>5000 posts) op een één of ander modelvliegforum. De prijzen die daar betaald werd was >€20.

edit: Ik heb 'm hier vandaan: http://cgi.ebay.nl/Key-Ch...-/170470400614?pt=UK_CCTV

[ Voor 13% gewijzigd door MrSleeves op 26-08-2010 08:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazzper schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:48:
ja ik had er ook gewoon een stuk of 10 moeten bestellen. echt idioot lage prijzen vanaf hong-kong. en gewoon goed, echt ziek!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmm inkoopactie anyone? :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
x

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hier iemand die het met en iphone heeft gedaan:
http://videovolt.blogspot...volt)&utm_content=Twitter

Burp