Hey tweakers,
Na uren googelen nu maar een topic hier. Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben bezig met een site waar de content centraal wordt geplaatst op een breedte van 900px. De achtergrond kleur van dit vlak is wit en ik doe er een leuk plaatje achter. Beide zijkanten (die niet gebruikt worden) krijgen een ander kleurtje.
Mijn menu maak ik via css met een mooi plaatje en menu hover etc.
Nu wil ik dat het centrale gedeelte altijd 100% hoog is. Maar als ik in css html height op 100% zet, dan werkt mijn menu niet meer in Firefox en Chrome. IE nog wel..... Zet ik 100% bij html uit dan werkt het meun wel maar dan is het centrale gedeelte net zo hoog als de tekst die er is en niet volledig!
Dit is mijn css:
*snip*
Verder heb ik een div main die om de andere divs heen staat.
dus:
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor.
Na uren googelen nu maar een topic hier. Ik zit met het volgende probleem:
Ik ben bezig met een site waar de content centraal wordt geplaatst op een breedte van 900px. De achtergrond kleur van dit vlak is wit en ik doe er een leuk plaatje achter. Beide zijkanten (die niet gebruikt worden) krijgen een ander kleurtje.
Mijn menu maak ik via css met een mooi plaatje en menu hover etc.
Nu wil ik dat het centrale gedeelte altijd 100% hoog is. Maar als ik in css html height op 100% zet, dan werkt mijn menu niet meer in Firefox en Chrome. IE nog wel..... Zet ik 100% bij html uit dan werkt het meun wel maar dan is het centrale gedeelte net zo hoog als de tekst die er is en niet volledig!
Dit is mijn css:
*snip*
Verder heb ik een div main die om de andere divs heen staat.
dus:
XHTML:
1
2
3
4
5
| <div id="main"> <div id="header" /> <div id="banner" /> <div id="menu">Hier alle menu onzin met ul en li</div> </div> |
Hopelijk weet iemand hier de oplossing voor.
[ Voor 49% gewijzigd door MueR op 23-08-2010 21:44 . Reden: Hele lap css weg ]