Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:07

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:50:
[...]

Helaas zijn zaken als een ingebreke stelling of het ontbinden van een koopovereenkomst gewoon formele acties waarbij voldaan moet worden aan regelgeving. Dit heeft niets met een serviceniveau te maken.
Ik heb nochtans meerdere malen gewoon naar een webshop kunnen mailen dat ik iets wou annuleren voordat ik het product in huis had. Geen probleem, ook al zou het volgens de algemene voorwaarden niet kunnen. Volgens mij ook een keer bij Azerty. Vandaar dat ik zeg: gewoon (proberen te) annuleren.
Deze wet misbruiken om de koopovereenkomst te ontbinden bij een tegenvallende levertijd is dus absoluut niet toegestaan.
Je kunt je ook afvragen of het voor een bedrijf zinvoller is om pas te ontbinden nadat de klant het product binnen heeft. Het is namelijk simpeler daarvoor iets te annuleren, omdat je dan niet hoeft te controleren of je wel een pakketje terugkrijgt van de klant, of alle kabeltjes wel compleet en onbeschadigd zijn etc. Vandaar dat eigenlijk elk bedrijf ook al eerder wil annuleren (wederom: ondanks wat hun algemene voorwaarden ook zeggen).
Er zit ook een enorm verschil tussen het annuleren van een order en het beroepen op de wet koop op afstand,

Nofi, maar als je geen idee hebt waarover je praat en je deze simpele verschillen niet kunt inzien kun je in mijn ogen het beste geen advies geven aan mensen.
Ik ben misschien te praktisch ingesteld. Het gaat mij om het resultaat (geen product in huis + geld terug). Of het nou onder annuleren valt of onder koop op afstand zal me dan inderdaad niks uitmaken. Zolang je een bedrijf zo ver krijgt (door een nette mail/telefoontje) dat iets zo snel mogelijk gecanceld wordt (voor beide partijen gunstig) is het goed, onafhankelijk van of het nou via een wet geregeld is of dat een bedrijf gewoon even serieus meedenkt.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:49
KillerZero86 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:04:
Oke, en hoe doe ik dit in gebreke stellen precies? Is er een voorbeeldtekst oid beschikbaar waar ik enige inspiratie uit kan putten?
Het is nog veel te vroeg voor een ingebrekestelling. Eerst afwachten wat TNT rapporteert. Dan kun je de shop aanschrijven, als die je laat zitten dan sommeer je nog een keer en pas daarna ga je ingebreke stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:35
grappige voorwaarden hebben ze op de site staan.
Onverminderd het vorenstaande is Azerty in ieder geval nimmer aansprakelijk:
· wegens niet of niet tijdige levering;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-08 12:28
Hmm, had ik daar nu maar een betere blik op geworpen, zij mogen dus gewoon niet leveren en zijn dan niet aansprakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 20:17
KillerZero86 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:39:
Hmm, had ik daar nu maar een betere blik op geworpen, zij mogen dus gewoon niet leveren en zijn dan niet aansprakelijk?
Het is niet omdat het in de voorwaarden staat, dat het ook echt zo is. Ik weet niet of dit soort absurde voorwaarden voldoen aan de Nederlandse wet en dat is toch echt verplicht. Ik laat iemand die er wel iets van kent, oordelen of dit soort voorwaarden legaal is of niet, zelf vermoed ik van niet, maar ik weet het niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 29-08-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso gaat dat stukje in de voorwaarden over schadevergoedingen volgens mij. Het enige wat ze daar stellen is dat je geen schadevergoeding kan eisen vanwege te late levering of helemaal geen levering.

Let wel, een schadevergoeding is dus wat anders dan je geld terug of een nieuwe monitor opsturen of zo. Dat ze gewoon hun kant van de koopovereenkomst moeten nakomen kunnen ze zich echt niet zomaar onderuit kletsen.

Dus als iemand nog eens door voorwaarden gaat spitten en daar selectief uit gaat quoten, lees even goed wat er staat. Dat voorkomt dit soort stormen in glazen water ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMazereeuw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Schrok me even helemaal lens, heb net een nieuwe computer bij ze besteld...

Bedankt orion, nu ben ik ook weer rustig.

Klik je niet ergens dat je de voorwaarden accepteerd o.i.d. als je een bestelling bij Azerty of wie dan ook plaatst? Zou het dan nog steeds uitmaken of het absurd is of niet?

Ik ga er wel van uit dat het om schadevergoeding gaat...

Succes met het onderzoek zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 10:36

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Onredelijk bezwarende voorwaarden en voorwaarden die direct ingaan tegen wettelijke bepalingen zijn in feite gewoon ongeldig, ook al ga je akkoord met de AV waar ze in staan. Je zult hoogstens nog een uitdaging hebben op het gebied van recht hebben en recht krijgen.

Maar goed, zoals ik al zei: storm in een glas water. Graag weer on-topic verder :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Vandaag weer bericht van Azerty, echt kudo's voor die lui. Of ik alvast een neiuweonitor kan bestellen, moet ik bij betaalmethode vooruitbetalen invullen en dan kan zij hem, zodra ze een negatieve uitslag van TNT heeft op de bus doen. Geweldige klantenservice, daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Zie je wel dat het voor ingebrekestelling en al die dingen nog veel te vroeg was. Het is jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor je maar er is licht aan het einde van de tunnel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cartman! schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:58:
[...]

Wie gaat die foto's bewaren? Wie bepaalt wie de foto's mag inzien? Wanneer wordt een foto weer verwijderd?
Op zich vind ik het wel een goed idee, die foto zou je kunnen opslaan bij de track en trace. Dan kan de leverancier het zien en jij als klant.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

zeef schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:08:
Zie je wel dat het voor ingebrekestelling en al die dingen nog veel te vroeg was. Het is jammer dat het zo lang heeft moeten duren voor je maar er is licht aan het einde van de tunnel. ;)
Ook met een ingebrekestelling kan Azerty deze optie aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brons schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:19:
[...]

Ook met een ingebrekestelling kan Azerty deze optie aanbieden.
Een ingebrekestelling doe je nadat je ze een kans hebt gegeven het netjes op te lossen. Niet tijdens.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Dat zei ik dus ook al: Brons in "Pakketje verkeerd geleverd"

Echter ik had ze veel minder tijd gegeven om het op te lossen. Ik had ze een dag of twee gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Brons schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:38:
Dat zei ik dus ook al: Brons in "Pakketje verkeerd geleverd"

Echter ik had ze veel minder tijd gegeven om het op te lossen. Ik had ze een dag of twee gegeven.
En dat is een absoluut onredelijke termijn. Elke rechter lacht je in het -eventuele- verloop van zo'n procedure de zaal uit. Laat staan dat de welwillendheid van de leverancier met dergelijke grappen zal terug worden gebracht tot het absoluut minimaal noodzakelijke niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Waarom is een oplossing eisen een week nadat de levering fout gegaan is onredelijk?

Daar komt ook nog eens de redelijke termijn van de ingebrekestelling bij. Dan zit je straks al op 3 weken, is dat zo onredelijk om een artikel op te sturen?

[ Voor 49% gewijzigd door Brons op 31-08-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
2 dagen is echt onredelijk kort. Als je het mij zou vragen, in dit geval een week voor de eerste schriftelijke reactie, na een week de tweede met ingebrekestelling en na de derde week is er sprake van verzuim. Er zijn geen vaste termijnen voor maar je moet de tegenpartij in alle redelijkheid de kans geven om de zaak te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Azerty zelf zegt binnen 4 weken te leveren, daarna pas gaat de termijn in waarin ze het probleem moeten oplossen en daarna kun je ze pas in gebreke stellen. In dat licht zou je kunnen zeggen dat ze t eigenlijk best vlot doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:12:
[...]

Op zich vind ik het wel een goed idee, die foto zou je kunnen opslaan bij de track en trace. Dan kan de leverancier het zien en jij als klant.
SBS6 zou een wedstrijd voor het meest kansloze idee van nederland moeten beginnen, deze zou heel hoog scoren. Er is no f*cking way dat dit enige kans maakt langs de privacy wetgeving te komen, en terecht.

• KillerZero86
Zo, gister heeft Azerty het nieuwe scherm verstuurd, zonder eerst antwoord van TNT af te wachten. Keurig een nieuwe track&trace code, gister aangemeld. Het lijkt wel alsof TNT iets tegen me heeft: Daar staat hij nu nog. Hij is niet zoals gebruikelijk binnen 1 dag naar de sortering gegaan. Dus gaan we weer verder wachten.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
KillerZero86 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 13:05:
Zo, gister heeft Azerty het nieuwe scherm verstuurd, zonder eerst antwoord van TNT af te wachten. Keurig een nieuwe track&trace code, gister aangemeld. Het lijkt wel alsof TNT iets tegen me heeft: Daar staat hij nu nog. Hij is niet zoals gebruikelijk binnen 1 dag naar de sortering gegaan. Dus gaan we weer verder wachten.
er is ook storing bij 1 an de sortering centra's dus track en trace ziet niet helemaal de actuele status.
kan zijn die dus al onderweg is maar track en trace het fout aangeeft.

• KillerZero86
Nope, vandaag niet gekomen. Wel een gast van TNT, die om info vroeg over het verloren pakketje. Later kwam ook nog de daadwerkelijke bezorger zijn excuses maken. Best grappig, na al die negativiteit die je leest over de klantenservice TNT. De bezorger kon zich eht hele pakket trouwens niet meer herinerren, hij was gister op de hoogte gesteld van de verdwijning. 2 weken na de verdwijning, grofweg. Slim.

Hopen op de dag van morgen, dus.

• KillerZero86
En hij is geleverd! Met nog vertraging tot maandag na enen omdat ik vrijdag niet thuis was issie binnen. en nu pas begint eht rad te draaien, dinsdag hier een man van TNT aan de deur met wat vragen over het verdwenen pakketje.

Maargoed, mijn probleem is opgelost.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

KillerZero86 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 21:49:
Nope, vandaag niet gekomen. Wel een gast van TNT, die om info vroeg over het verloren pakketje. Later kwam ook nog de daadwerkelijke bezorger zijn excuses maken. Best grappig, na al die negativiteit die je leest over de klantenservice TNT. De bezorger kon zich eht hele pakket trouwens niet meer herinerren, hij was gister op de hoogte gesteld van de verdwijning. 2 weken na de verdwijning, grofweg. Slim.

Hopen op de dag van morgen, dus.
Het kan natuurlijk ook gewoon uit zijn wagen gejat zijn. Er zitten wel vaker mensen te aasgieren op die busjes.

Gefeliciteerd met je pakketje in ieder geval, mooi dat het (voor jou) goed afgelopen is.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Marzman schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:52:
[...]

Het kan natuurlijk ook gewoon uit zijn wagen gejat zijn. Er zitten wel vaker mensen te aasgieren op die busjes.

Gefeliciteerd met je pakketje in ieder geval, mooi dat het (voor jou) goed afgelopen is.
En die "dief" heeft er ook nog even vlug een handtekening voor gezet?? Wel beetje realistisch blijven.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kwestie van je bus op slot doen?
Pagina: 1 2 Laatste