Toon posts:

beeldscherm of videokaart probleem laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en ik hoop dat ik daar hier mee geholpen kan worden
Ik heb van iemand een laptop gekregen. Het gaat om een HP Pavilion dv9562ez. Gelijk bij het opstarten krijg ik allemaal verticale strepen in verschillende kleuren. Vervolgens vervaagt dat naar een zwart beeld.
Ik krijg dus ook geen bios scherm te zien.
Iemand enig idee wat het probleem is en wat de oplossing kan zijn?

Alvast bedankt voor de reacties
Anton

• BakkerM
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:50
*

[ Voor 100% gewijzigd door BakkerM op 22-08-2010 12:55 . Reden: never mind :x ]

If you don’t agree or understand why it makes sense for people what they say, do or think, it is not because they are behaving really strangely, bizarrely, or erroneously, it is because your perspective is different

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 18:37

job

Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 12:51:
Iemand enig idee wat het probleem is en wat de oplossing kan zijn?
Klinkt als een kapotte videokaart of kapot videokaart geheugen.
Hang er eens een gewone monitor aan en kijk of je dan hetzelfde probleem hebt.

edit: veel laptop videokaarten gebruiken het interne geheugen van de laptop en hebben geen eigen geheugen.
Wat er precies gebeurt als het interne geheugen stuk is met zo'n videokaart weet ik niet. Wellicht hetzelfde probleem.

[ Voor 25% gewijzigd door job op 22-08-2010 13:05 ]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik weet wat het is, want ik kan via internet ruiken hoe je latop in elkaar steekt en wat je exacte probleem is!

Je laptop is kapot, woohoo!

Verwijderd

Topicstarter
Job:
ik heb al geprobeerd om er een externe monitor aan te hangen, maar dat lukt niet (monitor krijgt geen beeld, ook niet na de fn toestcombi)

Ik ben zelf ook bang dat het de videokaart is.
Maar als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE

Vanavond heeft het scherm weer even gewerkt (minuut of 5). Daarna verschenen in windows deels weer die strepen (ik kon nog wel het buroblad er door heen zien). Vervolgens ging het scherm weer op zwart. Lijkt mij dat het scherm en de videokaart wel werken. Connector wellicht defect?

Iemand die dit kan bevestigen?
Ik hoor het graag
Anton

• Dramatic
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-12-2024
geef het scherm eens wat tikken..

connector lijkt het niet te zijn aangezien een gewone monitor ook niet werkte,, maar wie weet.

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Is het geen probleem met de backlight, misschien? Al past dat verhaal van die strepen er niet bij.
Evenwel is de laptop toch kapot, dus even open maken en kijken of alle kabels en connectoren nog in orde zijn dan wel goed vast zitten loont de moeite.

Al zou een extern scherm dan wel weer moeten werken als slechts de connector tussen laptop en scherm defect is. Moet je voor een externe monitor misschien nog iets inschakelen in windows dan wel bios?

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:53
Bekend euvel op hp-laptops icm nvidia kaart.
Zijn hier deze week nog 2 gevallen langsgekomen.

hier nog 1: Grafischekaart (nVidia) van HP laptop kapot?

Verwijderd

Topicstarter
update: bedankt voor jullie reacties.
Backlight is het inderdaad niet, want het scherm heeft af en toe wel goed gewerkt.
Ik ga nu inderdaad eens kijken of de connectors nog goed vast zitten
ik houd jullie op de hoogte
Pagina: 1