Dat is het punt dat ik probeerde te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:22:
't Is maar net wat je nuttig noemt.
Jij vindt dat misschien nuttig, en de mensen die er financieel veel meer mee opschieten dan jij vinden het kennelijk nuttig, maar ik bedoelde "nuttig" in de betekenis zoals geïmpliceerd in de eerdere reacties van furby, Jester en Maassluip, dwz zonder dat het elders op de wereld dood en verderf veroorzaakt.....is het voor ons best 'nuttig' dat anderen elkaar de kop eraf wensen te schieten.
Ik ben er vrij zeker van dat als het dagelijkse economische nieuws, berichten zou bevatten over hoeveel doden die dag zijn veroorzaakt dmv door NL geleverde wapens en hoeveel we daar die dag aan hebben verdiend, dat de politiek/maatschappelijke situatie in NL heel anders zou zijn dan die nu is. Idem voor de VS.
Als het Security Council net zo democratisch zou zijn als de General Assembly, dan zou de wereld er heel anders uit zien.FireAge schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:50:
Neem nou de resolutie om water tot mensenrecht te benoemen.
Wie onthield zich daar van stemmen (naast de VS)? Jawel, Nederland.
Omdat er nu eenmaal veel geld te verdienen valt met water verkopen aan dorstige mensjes.
Ik wilde even kijken welke landen nog meer tegen hebben gestemd, maar heel un.org is nu niet bereikbaar.
[ Voor 26% gewijzigd door BadRespawn op 01-09-2010 16:00 ]