Herken de Speakers..

Pagina: 1
Acties:

• RonaldSmits
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2023
Ik kan geen grotere foto vinden, maar heeft iemand enig idee wat het merk en type nummer van de speakers op deze foto is? (rechts onder)

Afbeeldingslocatie: http://www.theblock-mag.com/wp-content/uploads/2010/07/The-Selby-Is-in-Your-Place-A-Look-Inside-05.jpg

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Huh ? Ik zie geen speakers ?

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
Wel een hifi set ;) Speakers zullen die beukenhout kleurige dingen er links en rechts van wel zijn ;)

Eve char: Warock <TEST>

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:06

mace

Sapere Aude

Ziet er uit als een stel vintage speakers uit de jaren 70, misschien 60. Ik gok op een engels merk.

[ Voor 7% gewijzigd door mace op 21-08-2010 16:01 ]

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-10-2025
Ze lijken wel een beetje op Bose speakers, ik kan even niet op het typenummer komen.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Volgens mij zijn het oude Bose 901's.
Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.soundsgoodtomehouston.com/bose/901-ii/901-ii_pairfront.jpg

Punctuality is the politeness of kings

• mace

mace

Sapere Aude

Bose. -O-

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Plaatje komt uit "The Shelby", geen idee of die meubels of tijdschriften doen verder :p

http://theselby.com/

Ze lijken inderdaad erg op die bose dingen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tokyofashionmag.com/wp-content/uploads/2010/03/the-selby-book-preview-4.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Marzman op 21-08-2010 16:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Zo te zien een Pro-Ject draaitafel, Arcam cd-speler en een Marantz stereoversterker? Vanwaar die oude en nieuwe spullen bij elkaar?

• mace

mace

Sapere Aude

Omdat het hip is. :')

• RonaldSmits
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-05-2023
dus buiten dat ze er retro uitzien is het rommel?

• mace

mace

Sapere Aude

Zo ver zou ik niet willen gaan maar het is Bose, geen kwaliteitsmerk. (ondanks de algemene perceptie)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

mace schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:43:
Zo ver zou ik niet willen gaan maar het is Bose, geen kwaliteitsmerk. (ondanks de algemene perceptie)
Oude bose is wel iets beter dan de huidige bose :> Nog steeds geen topspul maar kwaliteit hadden ze wel...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En voor 95% van de consumenten zijn ze meer dan goed. ;)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:11

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Edmin schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:48:
95% van de consumenten is dan ook doof ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 19:14

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat vind jij, maar dat vinden die 95% niet. En zij zijn met meer... :P

Waarschijnlijk vinden die 95% een audiofiel gewoon een hypersensitief zeurkousje. The eye of the beholder...

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:51
De 901's zijn wereld beroemde luidsprekers en ze klinken echt niet verkeerd. Denk dat veel mensen maar wat roepen omdat ze de huidige melkpakjes gewend zijn. Let wel op de randen, Deze moeten vervangen worden.

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Roderiktweaker schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:28:
De 901's zijn wereld beroemde luidsprekers en ze klinken echt niet verkeerd. Denk dat veel mensen maar wat roepen omdat ze de huidige melkpakjes gewend zijn. Let wel op de randen, Deze moeten vervangen worden.
Mensen roepen niet zomaar wat.
Artikel: http://www.stereophile.com/historical/425/index.html
En samenvatting van wiki:
"Bose's flagship 901 speaker system was criticized by Stereophile magazine in 1979.[59] In a review of the 901 system, stating that in the magazine's opinion, the system was unexceptional and unlikely to appeal to perfectionists with a developed taste in precise imaging, detail, and timbre; and that these shortcomings were an excessive price to pay for the improvement in impact and ambiance generated by the large proportion of reflected sound [to on-axis sound]. However, the author also stated that the system produced a more realistic resemblance of natural ambiance than any other speaker system."

• Roderiktweaker
O, dus al iemand van een groot audioblad een mening heeft is dit meteen waarheid. Weer wat geleerd zeg !

'''However, the author also stated that the system produced a more realistic resemblance of natural ambiance than any other speaker system."

Dat willen we toch allemaal een realistische weergave ? Of kijken we liever door een roze bril ?

Verwijderd

Er verkoopt iemand een set Bose 901s op 2dehands.be (ik maak geen reclame voor mezelf of een kennis ofzo, ik zag het gewoon toevallig en moest aan deze thread denken). Moet je maar eens achter zoeken mocht je geinteresseerd zijn.

@Roderiktweaker Een té realistische weergave is ook niet mooi hoor, naar mijn mening toch. Ik vind studiomonitors (die vaak een realistische weergave hebben) toch in het algemeen niet zo fantastisch klinken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Touchdomex schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

Ben ik even blij dat ik 'doof' ben, scheelt me klauwen met geld :Y)

The devil is in the details.

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:16

Gotez

42

Touchdomex schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:49:
[...]

95% van de audiophielen hoort dingen die er niet zijn, dus dat compenseerd weer ;)

• mace

mace

Sapere Aude

Touchdomex schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:46:
Oude bose is wel iets beter dan de huidige bose :> Nog steeds geen topspul maar kwaliteit hadden ze wel...
Eerlijk is eerlijk, vroeger was Bose idd beter.
Edmin schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:48:
Ja maar de issue met Bose is dat ze pretenderen beter spul te verkopen terwijl het gewoon 13-in-een-dozijn spaanplaat rommel is zoals de rest, alleen met een hoger prijskaartje.

100% van de mensen kunnen dus beter wat anders kopen voor dat geld. ;)
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:46:
@Roderiktweaker Een té realistische weergave is ook niet mooi hoor, naar mijn mening toch. Ik vind studiomonitors (die vaak een realistische weergave hebben) toch in het algemeen niet zo fantastisch klinken.
Ja, die zijn ook niet bedoeld om "lekker" te klinken.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Gotez schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:14:
[...]

95% van de audiophielen hoort dingen die er niet zijn, dus dat compenseerd weer ;)
:Y :)

Oja en die Bose discussie -O-

Money for nothin' and your chicks for free

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
Roderiktweaker schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:29:
O, dus al iemand van een groot audioblad een mening heeft is dit meteen waarheid. Weer wat geleerd zeg !

'''However, the author also stated that the system produced a more realistic resemblance of natural ambiance than any other speaker system."

Dat willen we toch allemaal een realistische weergave ? Of kijken we liever door een roze bril ?
U bent Bose fan?
Ik weet dat het een beetje moeilijk Engels is maar het woord "ambiance" geeft aan dat het gaat over de beleving van de omgeving. Dit gaat dus over de ruimtelijke werking van de speakers.
Daarboven staat duidelijk dat de speakers te kort komen in "precise imaging, detail, and timbre".
En dat is precies wat niet alleen de schrijver van dit artikel maar ook audiofielen in het algemeen vinden van Bose.

Voor verdere discussie wil ik graag doorverwijzen naar "Het grote ervaringen met Bose topic".
http://gathering.tweakers...t_messages/1407794///bose

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-10-2025
Het is grappig om te zien dat het blijkbaar als rechtvaardig aanvoelt wanneer een verkoopprijs van een product een directe relatie met de kwaliteit of anderszins rationeel te duiden eigenschap heeft.

Helaas, de markt werkt anders. Verkoopprijzen hoeven geen directe relatie met de kwaliteit of eigenlijk ook maar iets te hebben. Zeker in de audiowereld geld dat de waarheid subjectief is, omdat iedereen anders hoort, alle huizen er anders uitzien, combinaties anders uitvallen, etcetera etcetera.

Voor mij geldt dan ook: leef en laat leven. Niet zo moeilijk doen over dat merken geld vragen omdat consumenten zich niet verdiepen. Handel = tijd + geld + kennis + relaties. Ontbreekt het aan tijd, kennis of relaties, dan kost dat je geld.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ze lijken op die bosespeakers (genoeg wat mij betreft om die te kopen als je de stijling gaaf vind), maar ze zijn het niet volgens mij hoor. De logootjes zitten er niet op en hoewel het slecht te zien is denk ik dat de zijkanten anders zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:18

lier

MikroTik nerd

Marzman schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:29:
Ze lijken op die bosespeakers (genoeg wat mij betreft om die te kopen als je de stijling gaaf vind), maar ze zijn het niet volgens mij hoor. De logootjes zitten er niet op en hoewel het slecht te zien is denk ik dat de zijkanten anders zijn.
Volgens mij was er al voldoende bewijs geleverd dat het wel degelijk om de 901 gaat. De logootjes waren (in ieder geval in die tijd) van het type oorbel (weet ook niet hoe ik het beter uit kan leggen) en dus heel eenvoudig (voor bijvoorbeeld een fotoshoot) te verwijderen.

Grappig om te zien dat mensen Bose vroeger beter vonden dan nu, je zou voor de grap eens de 901 versie I of II naast de laatste versie moeten zetten. Verder zie je in dit topic vele reacties van mensen die duidelijk de 901 nooit gehoord heeft (ja, ik heb ze thuis gehad en werd helemaal gek van de breedte van het geluidsbeeld...echter was de dynamiek spectaculair !).

Overigens maakt Bose ook echt wel leuke dingen: dit bijvoorbeeld

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Dat gaat alleen maar hard.

• Roderiktweaker
centr1no schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

U bent Bose fan?
Ik weet dat het een beetje moeilijk Engels is maar het woord "ambiance" geeft aan dat het gaat over de beleving van de omgeving. Dit gaat dus over de ruimtelijke werking van de speakers.
Daarboven staat duidelijk dat de speakers te kort komen in "precise imaging, detail, and timbre".
En dat is precies wat niet alleen de schrijver van dit artikel maar ook audiofielen in het algemeen vinden van Bose.

Voor verdere discussie wil ik graag doorverwijzen naar "Het grote ervaringen met Bose topic".
http://gathering.tweakers...t_messages/1407794///bose
Nee, luister zelf met Dynaudio (220's en BM12a's) maar heb wel eens een paar 301's gehad. Vond dat ze zeker wel goede kwaliteiten bezitten. Maar goed dit word weer een heel bose bash topic wat toch jammer is. Voor sommige (niet mij) is het gewoon wel perfect. Als je de test gelezen had had je dit gezien.

'' It is ideal for rock enthusiasts to whom sheer sonic impact is of paramount importance, and for classical listeners who want the next best thing to ambient stereo without the cost and the bother of rear-channel add-ons.''

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Zullen we de discussie of Bose nu wel of niet goed is in Het grote ervaringen met Bose topic voortzetten?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
En om dit soort redenen staat die MBR er...

[ Voor 83% gewijzigd door FeaR op 24-08-2010 18:32 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Pagina: 1