[infra] Hoe heet dit type stekker?

Pagina: 1
Acties:

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:19
Bij aanleg van een nieuw netwerk in een bedrijfspand, is een nieuwe internetlijn & modem aangevraagd en aangelegd.

Nu is in de meterkast van het bedrijfspand een soort splitter/verdeelpunt voor vier UTP-kabels geinstalleerd, waarvandaan kabels lopen naar outlets verderop in het pand.

Twee hiervan zijn defect, en wil ik vervangen met een nieuwe socket. Die zien er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://web8.twitpic.com/img/149079375-2e2f4ee7c8324c52aa139779ce60c3d6.4c6f9c98-scaled.jpg

Nu heb ik het halve internet afgezocht, bijvoorbeeld Conrad e.d., (als ik het helemaal had gezocht, had ik het gevonden ;)) maar kan niet op de exacte naam van deze sockets vinden.

Dus de volgende vragen:
1. Hoe heten deze ondingen exact?
2. Hoe kan ik deze sockets op een UTP-kabel lassen?

Thanks in advance..

• HerrKauwer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02 10:01
Zo te zien heten ze "modules" ik kwam ze laatst tegen in dit topic: Hoe kan je het makkelijkst een utp connector monteren?

Zoeken op Google Images op "cat5e modules" geeft inderdaad wat plaatjes die erop lijken

[ Voor 23% gewijzigd door HerrKauwer op 21-08-2010 11:50 ]

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-01 14:05
dnhelle schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:45:
Bij aanleg van een nieuw netwerk in een bedrijfspand, is een nieuwe internetlijn & modem aangevraagd en aangelegd.

Nu is in de meterkast van het bedrijfspand een soort splitter/verdeelpunt voor vier UTP-kabels geinstalleerd, waarvandaan kabels lopen naar outlets verderop in het pand.

Twee hiervan zijn defect, en wil ik vervangen met een nieuwe socket. Die zien er als volgt uit:
[afbeelding]

Nu heb ik het halve internet afgezocht, bijvoorbeeld Conrad e.d., (als ik het helemaal had gezocht, had ik het gevonden ;)) maar kan niet op de exacte naam van deze sockets vinden.

Dus de volgende vragen:
1. Hoe heten deze ondingen exact?
2. Hoe kan ik deze sockets op een UTP-kabel lassen?

Thanks in advance..
1. Modulaire connector RJ45-8P8C Jack (chassisdeel)
2. met een LSA dogger of je moet een toolles versie hebben

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Om deze modules te verbinden met de kabel, heb je geloof ik een speciale tang nodig.

Lassen :P
Of solderen lijkt me niet praktisch met de kleine kabeltjes in deze kabel, en voor de male versie van deze stekker bestaat er dus een speciale tang:
-adertjes goed leggen
-tang op de stekker
-voila.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zijn gewoon keystone jacks en die zijn zo te zien redelijk specifiek aan het patchpanel waar ze uit kwamen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-02 10:07
Zijn toch gewoon CAT5 WCD jacks, insteek gevallen?

Edit: jesus, met ff googlen en posten staan er gelijk 10 antwoorden. SNELHEID!

[ Voor 45% gewijzigd door Gieliovd520 op 21-08-2010 11:54 ]

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Verwijderd

DrEvil1986 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:53:
Om deze modules te verbinden met de kabel, heb je geloof ik een speciale tang nodig.
Die ik hier heb liggen heb je geen tang nodig, kabeltjes erin leggen en module dicht klappen/drukken.

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-01 17:04
Verwijderd schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 11:56:
[...]

Die ik hier heb liggen heb je geen tang nodig, kabeltjes erin leggen en module dicht klappen/drukken.
Ah, ik wist niet dat deze ook bestonden.
Voor de TS is dat de beste oplossing lijkt me, alleen even goed opletten dat de adertjes er goed ingelegd worden.

• dnhelle
Aha! Excuses dat ik niet zo'n google-koning ben zoals jullie dit zijn.

Dat 'andere' topic (Edit en de reactie van Gero71) heeft me al een eind op weg geholpen. Ik ga eens even zoeken naar de juiste webshop en dan ben ik geholpen.

Heren, bedankt voor deze spoedreactie!

[ Voor 6% gewijzigd door dnhelle op 21-08-2010 12:00 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Let je wel op de opmerking van CyBeR? :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-02 15:04
Je zou ook normale RJ-45 connectoren aan de kabels kunnen zetten, en met een koppelstuk andere kabels aansluiten. Mogelijk makkelijker te verkrijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door Duskwither op 21-08-2010 12:05 ]

• dnhelle
CodeCaster schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:01:
Let je wel op de opmerking van CyBeR? :)
Yes, ik wilde eigenlijk net even de stad inlopen met de kabels en bij de lokale IT-boer eens kijken wat hij er specifiek aan ziet vwb. patchpanels. Thanks for reminding me.
Duskwither schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 12:04:
Je zou ook normale RJ-45 connectoren aan de kabels kunnen zetten, en met een koppelstuk andere kabels aansluiten. Mogelijk makkelijker te verkrijgen.
Op zich ook een idee, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? ;-)
Pagina: 1