Vandaag kreeg ik de laatste onderdelen van mijn nieuwe pc binnen, ik snel bezig met bouwen (mede omdat mijn oude pc de brui er aan begint te geven). Nu heb ik hem in elkaar zitten maar de pc werkt niet. Na alles los en vast gehad te hebben, heb ik de pc speaker aangesloten. Bij het aanzetten van de pc komt hier geen enkele piep vanaf. Hierdoor ga ik er een beetje vanuit dat het het moederbord is, zit ik dan goed?
begin eens met het posten van je specs... zo kunnen we er weinig mee.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
AMD Athlon II X4 635, Club 3d HD 5770 1GB, GeIL GV34GB1333, Corsair ATX 400W, hardeschijfje, cpu koeler en dvd brander.nedernakker schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:58:
begin eens met het posten van je specs... zo kunnen we er weinig mee.
Ik heb de FAQ wel doorgenomen en het moederbord piept dus niet, geen enkele keer in welke setup dan ook. Maar ik weet niet of moederborden dat nog doen nowadays.
Verwijderd
Ja, piepen dat doen ze nog steeds. Heb je de afstandbusjes goed geplaatst? Want als er kortsluiting wordt gemaakt, dan zal die niet opstarten. Test het desnoods buiten je kast.
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 00:49 ]
Ik kon ze alle 6 zien zitten, dus ja. Er gaat trouwens wel een ventilator draaien.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:48:
Ja, piepen dat doen ze nog steeds. Heb je de afstandbusjes goed geplaatst? Want als er kortsluiting wordt gemaakt, dan zal die niet opstarten. Test het desnoods buiten je kast.
Verwijderd
Moeten dat er geen 9 zijn? 3 boven, 3 midden en 3 onder? Kleine kans dat het daar aan ligt, maar wel even het checken waard. Misschien dat de aarde ergens nu niet ok is en dat dat het hele euvel is.
dit is een smaller ATX bord, deze heeft maar 6 schroeven.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:24:
Moeten dat er geen 9 zijn? 3 boven, 3 midden en 3 onder? Kleine kans dat het daar aan ligt, maar wel even het checken waard. Misschien dat de aarde ergens nu niet ok is en dat dat het hele euvel is.
@TS
zit je geheugen in het goede slot? wat gebeurt er als je met 1 module test? staat je cpu wel op de support list? heeft het bord soms een minimale bios versie nodig om deze cpu te ondersteunen?
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
7, maar voor 1 van de 7 heb ik geen mogelijkheidnedernakker schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 06:35:
[...]
dit is een smaller ATX bord, deze heeft maar 6 schroeven.
Geheugen zit in het slot wat in het boek wordt aangegeven als slot om als eerst te gebruiken, zal toch noch even in een ander slot testen. Met één module heb ik ook geprobeerd, maar dit maakte geen verschil. Daarbij ondersteund dit moederbord ook de nieuwe 6 core cpu's dus ik verwacht dat deze 4 core sowieso wel werkt.nedernakker schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 06:35:
[...]
@TS
zit je geheugen in het goede slot? wat gebeurt er als je met 1 module test? staat je cpu wel op de support list? heeft het bord soms een minimale bios versie nodig om deze cpu te ondersteunen?
Wel iets wat ik me nu bedenk is dat de eerste keer dat ik hem aan zette de ventilatoren even heel hard begonnen te draaien en daarna normaal. Toen ik hem daarna aanzette draaiden de ventilatoren wel, maar wel heel langzaam.
Als het goed is piept dit moederbord inderdaad niet, dat viel mij ook al op na het in elkaar inzetten.
Of ik moet een piep-setting niet goed hebben ingesteld ofzo
Of ik moet een piep-setting niet goed hebben ingesteld ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door SidewalkSuper op 20-08-2010 16:58 ]
Alle stroomstekkers wel aangesloten? gaat je cpu fan en case fan draaien.
Ik heb ook is zoiets gehad en toen had ik de 2de moederbord stekker niet aangesloten en een keer de videokaart power vergeten aan te sluiten.
Ik heb ook is zoiets gehad en toen had ik de 2de moederbord stekker niet aangesloten en een keer de videokaart power vergeten aan te sluiten.
volgens de website van GB doet jouw cpu het pas op dit moederbord vanaf bios versie F3, ik zou toch eens kijken of je iemand kent die een cpu heeft die ondersteund wordt vanf bios f1 om te kijken welke bios er op staat nu...
misschien willen ze dit bij de winkel waar het vandaan komt dit voor je doen?
misschien willen ze dit bij de winkel waar het vandaan komt dit voor je doen?
je kan hem ook gewoon met deze cpu flashen mocht dat nodig zijn. Moet je ff dit topic lezen: GA-770TA-UD3 + AMD Phenom II X6 1055T probleem
zijn syteem boot niet...SidewalkSuper schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:11:
je kan hem ook gewoon met deze cpu flashen mocht dat nodig zijn. Moet je ff dit topic lezen: GA-770TA-UD3 + AMD Phenom II X6 1055T probleem
haal de batterij eens uit het moederbord. wacht dan 20 sec en doe hem er weer in. wel met de stekker uit het stopcontact.
Monitor op goede aansluiting zitten?
Op de monitor kun je ook kiezen analoog of digital aangesloten?
Op de monitor kun je ook kiezen analoog of digital aangesloten?
De tijd heeft niet stil gestaan sinds het bouwen van mijn vorige pc. Een tweede moederbord stekker, daar had ik nooit van gehoord. Bedankt voor de hulp!Tito129 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:59:
Alle stroomstekkers wel aangesloten? gaat je cpu fan en case fan draaien.
Ben nu de hele dag al bezig met installatie, krijg alleen steeds BSOD meldingen. Gaat goed met de nieuwe pc.
Pagina: 1