Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb GA-770TA-UD3 moederbord gekocht plus een AMD Phenom II X6 1055T.
Geheugen is Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G.
Als ik het systeem start krijg ik een gigabyte logo met daar onder een aantal opties,del,tab,f12 enzo.
Het systeem reageert echter totaal niet op del en een paar keer maar op tab.
Ik zag aan de bios datum dat dit volgens de Gigabyte website bios versie F2 moet zijn terwijl F3 de meest recente is.
Af en toe reboot ie spontaan en soms zie je wazige vlakken en blokken.
Kan niet in de bios en ook nixx instaleren.
Heb het geheugen vervangen met ander ddr3 geheugen,vga kaart vervangen,schijven en dvd brander los gegooid maar niets helpt hij blijft hetzelfde doen.
Is dit moederbord gewoon defect of ligt het aan de combo mb + cpu omdat de huidige bios dit niet ondersteund ?
Hopenlijk kan iemand mij hier verder mee helpen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

volgens de cPU support list wordt de X6 1055T pas ondersteund vanaf F3:
http://www.gigabyte.com/s...pport-popup.aspx?pid=3272

Jij hebt nog F2, dus dat zou zomaar het probleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Enig idee hoe ik die bios kan updaten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ergens een AM3 cpu lenen? Als dat niet gaat zal de winkel waar je het spul gekocht hebt je wel kunnen helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Edmin op 17-07-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal ze maandag eens bellen..enigste wat ik verder van AMD heb draaien is een Athlon 64 x2 4200..is socket am2 dus neem aan dat die niet gaat draaien op dat nieuwe bord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nope.

Het is voor je te hopen dat de winkel er coulant over is. Heb je alles in één keer gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, jouw mobo ondersteunt alleen AM3 cpu's. Dus een AM2 gaat er niet op werken. De winkel waar je dit gekocht had, had je hiervoor echter wel mogen waarschuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Had `t besteld bij Zercom..had de buyers guide van juli gelezen en daar stond deze combo in bij het midrange gaming syteem.
Heb wel eens gehad dat de cpu niet herkend wordt maar dan kon je gewoon instaleren en de bios upgraden.
Ik kan nu nixx..toetsenbord reageert niet dus vandaar dat ik het idee had dat het moederbord misschien defect was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je mobo defect is. Het is gewoon de combi cpu en bios wat op het moment niet lekker gaat. Je kan het natuurlijk ook even proberen bij een locale pc boer om de zaak te flashen. Als er een mycom in jouw plaats zit, heb je daar een goede kans dat ze je willen en kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:21:
Had `t besteld bij Zercom..had de buyers guide van juli gelezen en daar stond deze combo in bij het midrange gaming syteem.
Nou heb ik dat artikel geschreven. Bij het moederbord heb ik de volgende tekst gezet:
Let bij aanschaf wel op de geleverde bios-versie, zodat je Phenom II X6 goed herkend wordt.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Computer reageert niet
Hij had precies hetzelfde probleem (zelfde mobo en proc). We hebben er een Phenom II ingeduwd om te flashen en toen werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ed, ik had het gelezen maar je kan denk ik pas de biosversie zien als je het systeem opstart toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan bedankt voor de link..ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem zelfs de images van opstart schermen zien er hetzelfde uit en af en toe springt hij bij mij ook op het scherm via tab.
Zelfde melding en zelfde bios versie.
Nu nog iemand vinden die een am3 cpu heeft liggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:47:
Ed, ik had het gelezen maar je kan denk ik pas de biosversie zien als je het systeem opstart toch ?
Ja, daarom moet je ook contact opnemen met de shop voor je je geld over maakt. Als je een bestelling plaatst van mobo, cpu, RAM en je vraagt of het moederbord wel met de juiste BIOS versie geleverd wordt, willen ze dat vast wel even controleren voor je. Zo niet, dan wil de opmerking 'Prima, dan koop ik de set wel elders' nog wel eens wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 01:49:
Terw_Dan bedankt voor de link..ik heb inderdaad precies hetzelfde probleem zelfs de images van opstart schermen zien er hetzelfde uit en af en toe springt hij bij mij ook op het scherm via tab.
Zelfde melding en zelfde bios versie.
Nu nog iemand vinden die een am3 cpu heeft liggen :D
Als je er geen kan vinden kun je altijd even langskomen hoor :), de hele operatie duurt toch maar 5 minuutjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor het aanbod.
Welke regio woon je ..zit zelf in regio Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Cuijk, dus dat is als je door kunt rijden iets van 40 minuten. Mocht je van het aanbod gebruik willen maken moet je maar even DMen of mailen :)

[ Voor 39% gewijzigd door TERW_DAN op 18-07-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-02 14:03
Verwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:21:
Heb wel eens gehad dat de cpu niet herkend wordt maar dan kon je gewoon instaleren en de bios upgraden.
Ik kan nu nixx..toetsenbord reageert niet dus vandaar dat ik het idee had dat het moederbord misschien defect was.
Mijn verhaal is precies hetzelfde, ik heb Zercom gemaild maar ik heb nog geen reactie. De processor heb ik ergens anders vandaan. Wat is een snelle goede oplossing? Toch Mycom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51

Kluus

Gang is alles

Ik had van het weekend ook hetzelfde probleem met dezelfde cpu en de Gigabyte GA-790FXTA-UD5, echter heb ik het zonder extra cpu op kunnen lossen. Zodra ie de eerste keer voorbij first boot komt kun je het shaken, want dan reageert daarna inderdaad de bios opties niet meer. Echter als je je CMOS reset met de jumper of door de batterij een paar minuten los te halen werkt het wel weer.

Ga met "del" naar het bios menu en steek dan pas een USB stick met de F3 bios erin (als je de stick er al in hebt voor je bij het menu komt liep ie bij mij ook steeds stuk). Daarna kun je gewoon je BIOS updaten met de Quickflash optie vanuit het BIOS menu.

Het is even tricky om tot het menu te komen, maar als je daar eenmaal bent en de juiste firmware op een stickie hebt zouden al je problemen de wereld uit moeten zijn ;).

Succes.

Edit:

Trouwens, ook irritant dat de default op dat domme fullscreen logo staat... Als ze nou eens gewoon het first boot screen met relevante info lieten zien bij first boot..... Dat scherm laat namelijk netjes de text "Unknown Processor Type" zien.

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 19-07-2010 12:54 . Reden: Extra blaat voor eventuele searchers ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En toch zou ik het niet aanraden om met een instabiele config te gaan flashen. Als het fout gaat zit je helemaal zonder werkende bios. En dat is vrij shitty om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Terw_Dan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:53:
En toch zou ik het niet aanraden om met een instabiele config te gaan flashen. Als het fout gaat zit je helemaal zonder werkende bios. En dat is vrij shitty om op te lossen.
Ja, mee eens, het is risicovol. Maar wellicht de oplossing voor mensen die niet aan een andere CPU kunnen komen, probeer dat echter als eerste inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemster
Ik kan niet aan een CPU komen want bij MyCom in Arnhem hebben ze geen AM3 liggen.

@TjaBske: Het is jou dus gelukt! Mag ik vragen wat je precies op de stick hebt gezet? Dan ga ik het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

siemster schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:25:
Ik kan niet aan een CPU komen want bij MyCom in Arnhem hebben ze geen AM3 liggen.

@TjaBske: Het is jou dus gelukt! Mag ik vragen wat je precies op de stick hebt gezet? Dan ga ik het vanavond proberen.
Bij www.gigabyte.com laatste firmeware voor jouw mainboard downloaden, dit is een self-extracting exe file, en na uitpakken zet je de inhoud op je usb stick.

Terw_Dan heeft echter wel gelijk dat het flashen van je BIOS op een onstabiel systeem niet aan te raden is. Je loopt het risico dat je je moederbord helemaal sloopt als hij tijdens het flashen crasht...

Trouwens, hebben ze geen processoren voor je AM3 socket liggen bij de mycom? Lijkt me sterk...

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 19-07-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Er zijn zat winkels die geen AM3 hebben liggen. Met name de 'echte' winkels verkopen voornamelijk intelspul, of OEMsystemen waar ze niet zomaar losse onderdelen uit kunnen plukken. Op die manier is het best lastig om even een procje te regelen (en is het vaak makkelijker een tweaker te zoeken in de buurt die zo'n ding heeft liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemster
Ze hebben het wel liggen maar halen het niet uit de verpakking voor deze flash.
Computerland heb ik ook nog gebeld maar zij vinden het te veel risico.

Als er een Tweaker is die zo'n ding heeft liggen hoor ik het natuurlijk graag, omgeving Arnhem.

@TjaBske, bedankt ik heb het op een stick gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik heb wel een Phenom II liggen waarmee te flashen is. Moet je alleen even kijken of Cuijk dichtbij genoeg ligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemster
Het is al gelukt! Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb Zercom gebelt en kon daar s`middag langs komen.
Ze hebben de bios voor me geflashed ,kon er gewoon op wachten en nu werkt het systeem perfect.
Ben erg tevreden over de manier waarop ze me bij Zercom geholpen hebben.
Misschien scheelde het dat ik alles bij hun had gekocht maar dan nog gewoon netjes afgehandelt en behandelt door hun.
Terw jij nog harstikke bedankt voor je hulp en aanbod om me verder te helpen..en ook anderen mensen die hier gereageerd hebben bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deaduser5
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:57
Ik heb hetzelfde probleem, de manier van tjabske werkt niet
iemand nog een ander idee
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoals gezegd: terug naar de winkel en hem door hun laten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deaduser5
ja maar ik heb hem gekocht bij alternate, dus moet ik hem dan via RMA terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zou eerst maar eens met ze bellen (of mailen als het niet anders kan) om naar een oplossing te zoeken. Zomaar RMA sturen heeft weinig nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
deaduser5 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:26:
ja maar ik heb hem gekocht bij alternate, dus moet ik hem dan via RMA terugsturen?
wat dacht je er van om ze eens te bellen en te vragen wat hun er van zeggen? ze kunnen je vast wel helpen met een goede oplossing.

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deaduser5
Ik heb gebeld, en ze hebben mij verteld dat ik er mee langs kan komen,dus dat ga ik eerst doen
in ieder geval bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N11
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-06 18:34

N11

Heb hetzelfde probleem gezien bij een vriend van me. Nu nog maar es zien of ze hem in de winkel kunnen helpen. In ieder geval fijn dat dit geen uniek probleem is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

N11 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:36:
Heb hetzelfde probleem gezien bij een vriend van me. Nu nog maar es zien of ze hem in de winkel kunnen helpen. In ieder geval fijn dat dit geen uniek probleem is 8)7
Het lijkt me dat een beetje winkel hem prima kan helpen. Van het weekend ook het systeempje van deaduser5 hier gehad en dat was een kwestie van minuten voordat het ding geflashed was (ben serieus langer bezig geweest met die koeler die er echt goed opzat dan het daadwerkelijke flashen :P).

Je kunt er praktisch niets aan fout doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweex66
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-08 15:23
hallo

ik het zelfde probleem als de starter van deze topic
Heb een x6 1055T met een GA-770TA-UD3
Heb daarom met belangstelling deze topic gelezen. Had voor mezelf
al bedacht dat de Bios moest worden geflast.
Heb hier geen losse PhenomII liggen en spullen via internet winkel
gekocht. Daarom via site van gigabyte de F3 bios gedownload en
uitgepakt op floppydisk (pff ver moeten zoeken om nog zo'n ding te
vinden)
Vol goede moed weer de boel op gestart en via F8 naar Quick gegaan
Bios van floppy laten lezen en dan de melding krijgen
Invalid Bios !
Enig idee wat er mis gaat?? :(
O ja gebeld met Mycom maar die wilde me niet helpen. Vonden het flashen te risico vol.
Tja zal wel zijn omdat ik mijn spulen daar niet heb gekocht.
Zit om goede raad verlegen dus spui maar. Ik woon in de omg van Nijmegen dus als
flashen alleen maar gaat met een andere Phenom II dan hoop ik dat iemand
me kan helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarschijnlijk is de file dan corrupt (of je hebt de verkeerde gedownload). Heb je er nu wel een supported CPU opzitten? Als dat niet zo is dan kan het nog wel eens lastig worden om te flashen zonder iets te slopen namelijk.
Dan kun je beter even een phenom II regelen die standaard ondersteund wordt en daarmee flashen (mail of DM staan open, ik woon vlak onder Nijmegen, mocht ik kunnen helpen hoor ik het wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweex66
Terw_Dan schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 16:43:
Waarschijnlijk is de file dan corrupt (of je hebt de verkeerde gedownload). Heb je er nu wel een supported CPU opzitten? Als dat niet zo is dan kan het nog wel eens lastig worden om te flashen zonder iets te slopen namelijk.
Dan kun je beter even een phenom II regelen die standaard ondersteund wordt en daarmee flashen (mail of DM staan open, ik woon vlak onder Nijmegen, mocht ik kunnen helpen hoor ik het wel).
De 1055T heb ik er met een coolmaster 212 opzitten. Die zal er van af moeten om de phenom II te plaatsen.
Heb natuurlijk geen zin om iets te slopen maar zo werkt er niks.

Kan dat file corrupt is. Floppy's waren oud en de pc was brak waar ik op heb gedownload maar gebruik van USB stick is geen optie omdat USB niet wordt herkent voordat Bios goed is. Of doe ik iets verkeerd dan met die USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

USB zou gewoon moeten werken. Ik heb deze plankjes eerder geflashed met enkel USBstick, en dat gaat zonder problemen.
Maar dit was wel met een supported Phenom II erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweex66
inmiddels bericht gehad van de internet winkel waar ik mijn spullen heb gehad. kan langs komen en dan flashen ze de bios. mazzel voor mij woon ik niet ver bij ze vandaan. toch netjes
bedankt nog voor de reactie en het aanbod om te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
TjaBske schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:37:
Ik had van het weekend ook hetzelfde probleem met dezelfde cpu en de Gigabyte GA-790FXTA-UD5, echter heb ik het zonder extra cpu op kunnen lossen...

Knip*
vandaag op deze manier mijn gigabit ga770-Ta-ud3 met phenom ii x6 op deze manier geflashed.
Eerst idd cmos resetten met een jumper.
Dan opstarten zonder USB devices erin.
Ik kwam eigelijk gelijk in het bios menu, mezelf er even van verzekerd dat het lekker draait. Vervolgrns USB stick erin, q-flash gestart en bios geflashed.
Staat nu m'n OS te installeren :)

Thanks tjabske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsmon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-01-2023
TjaBske schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:37:
Ik had van het weekend ook hetzelfde probleem met dezelfde cpu en de Gigabyte GA-790FXTA-UD5, echter heb ik het zonder extra cpu op kunnen lossen. Zodra ie de eerste keer voorbij first boot komt kun je het shaken, want dan reageert daarna inderdaad de bios opties niet meer. Echter als je je CMOS reset met de jumper of door de batterij een paar minuten los te halen werkt het wel weer.

Ga met "del" naar het bios menu en steek dan pas een USB stick met de F3 bios erin (als je de stick er al in hebt voor je bij het menu komt liep ie bij mij ook steeds stuk). Daarna kun je gewoon je BIOS updaten met de Quickflash optie vanuit het BIOS menu.

Het is even tricky om tot het menu te komen, maar als je daar eenmaal bent en de juiste firmware op een stickie hebt zouden al je problemen de wereld uit moeten zijn ;).

Succes.

Edit:

Trouwens, ook irritant dat de default op dat domme fullscreen logo staat... Als ze nou eens gewoon het first boot screen met relevante info lieten zien bij first boot..... Dat scherm laat namelijk netjes de text "Unknown Processor Type" zien.
Helemaal gelijk, hetzelfde probleem gehad, dacht in eerste instantie dat ik alles weg kon gooien. Maar idd even de cmos resetten en je kan wel in de bios.

Bios geflashed met de laatste versie, misschien een beetje eng maar een niet werkend systeem vind ik erger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:42
Had het probleem met vastlopers door foute bios ook bij het bouwen van een pctje voor een vriend van me. Was een paar keer proberen om de bios te flashen, maar verder geen issues meer gehad.

Spul op stickie gezet, clear cmos door schroevendraaier tegen de 2 pooltjes te houden terwijl pc uitstaat, daarna op del rammen bij bios en in de bios naar flash mogelijkheid gaan, stickie er toen pas in gedaan als ik me goed herinner en toen flashen.
Toen ik het eenmaal door had was het wel simpel natuurlijk, maar gelukkig had ik ook de opmerking gelezen bij de BBG, want anders was ik er niet uitgekomen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brozijn
  • Laatst online: 16-02-2023
ik zit helaas ook in hetzelfde schuitje, maar kom de bios helemaal niet in. Na de cmos clear probeer door gelijk op [del] te drukken erin te komen, maar hij blijft dan direct hangen. Er is wel een reactie van het toetsenbord, niks indrukken leidt tot een restart. Maakt het nog uit of je een usb of ps2 tobo hebt? Als ik de hdd eruithaal krijg ik na het logo-scherm een melding, maar als ik daar op [del] druk hangt ie ook.

iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:42
Paar keer proberen, hele grapje telkens opnieuw doen. Het duurde voor mij ook ff voor ik in de bios kwam.
Had btw PS2 tobo+muis gebruikt op dat moment.

Dus:
- PC uitzetten (stroom eraf)
- Jumper erop of ff paar sec met uiteinde van je schroevendraaier er tegenaan.
- Power on en gelijk die bios in proberen te komen
- In de bios naar Flash mode gaan (F8 volgens mij uit mn hoofd)
- USB stick erin en flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 11:05
Het is mij gelukt met een PS/2 toetsenbord. Gebruik bij voorkeur een jumper of haal de batterij uit je mobo om de cmos te resetten. Schroevendraaier is niet echt betrouwbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brozijn
  • Laatst online: 16-02-2023
Dank voor de tips! Het zat hem toch in het toetsenbord, dat moest PS/2 zijn. Flashen ging prima (vanaf bootable usb stick), en daarna liep ie als een trein.

[ Voor 11% gewijzigd door brozijn op 18-08-2010 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:17
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dank u! Dank u! Voor dit Topic!
Na een hele middag lang kijken en kloten en testen van memory en gpu bij iemand anders achter de Bios versie incompabiliteit gekomen.
Met behulp van wat geduld en dit topic uiteindelijk de bios geflasht met een USB stick.
Daarna ging hij meteen naar een operating system zoeken, aka hij werkt.
Nu weer alles inbouwen en windows installeren.
Dank!

Titus
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1