Toon posts:

XBMC - Movie probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 12:25
Ik ben me aan het oriënteren op XBMC daar ik graag een htpc in huis wil hebben om al mijn films en series te kunnen kijken zonder tegen alle irritaties van decoders etc. aan te lopen.
Nu heb ik begrepen dat XBMC (o.a.) hier uiterst geschikt voor is.

Ik heb hiervoor een virtuele machine (Windows 7) voor ingericht en daar XBMC (Windows DX Installer) op gezet.
Mijn series worden door SABnzbd netjes binnengehaald en volgens structuur "serienaam"/Seizoen xx/aflevering xx/Serienaam sxxexx.ext" opgeslagen en XBMC kan hier prima mee omgaan.
Tot zover nog geen problemen.

Vervolgens wilde ik mijn films in XBMC hebben staan, deze heb ik nu onderverdeerd in films / HD 720p & HD 1080p. Nu begrijp ik dat dit niet meer nodig is voor XBMC, dus die structuur kan vervangen worden.
Ik ben nu bezig geweest met een 3-tal films uit elke categorie om deze in XBMC te krijgen, maar hier komt het probleem, ik krijg ze er maar niet in,

Ik heb de volgende stappen gevolgd welke ik op de verschillende websites ben tegen gekomen.

Ik heb de foldernaam opgemaakt volgens "filmnaam (jaartal)" (Bijv. "Angels and Demons (2009)")
De filenaam heb ik in eerste instantie gelaten wat deze was, maar heb deze later ook volgens bovenstaande opgemaakt. Alle overige bestanden in de folder heb ik verwijderd (m.u.v. een eventuele .srt-ondertitel).

Ik heb XBMC zelf de benodigde informatie bij elkaar laten scrapen, via Moviemeter en via themoviedb maar beiden zagen geen enkele film.
Ik heb Ember Media Manager geïnstalleerd en deze de benodigde info laten ophalen.
Dit gaat allemaal prima, ik krijg netjes de filminfo, de fanart, posters, extrathumbs, etc binnen en deze worden ook netjes in de folder erbij gezet.
XBMC starten, maar nog steeds geen films.

Ik heb ook geprobeerd of het verschil maakt of ik de films op mijn NAS laat staan, of lokaal op de machine zelf neerzet, maar dit maakt niets uit.

Als ik in XBMC the library-modus uitzet binnen videos, en naar de source ga waar de films in staan, dan kan ik daar naar de 3 films browsen waar ik mee aan het testen ben en kan deze ook afspelen.
Maar ik wil hier naar toe kunnen middels de library waarbij ik ook alle posters, fanart, thumbs en info te zien krijg.
Ik kan in de settings nu dus ook niet de video-library aanzetten zodat deze knop in het hoofdmenu zichtbaar wordt.
Later wil ik dan ook nog trailers erbij hebben, maar eerst maar eens dit voor elkaar zien te krijgen.

Ik heb op verschillende sites gezocht om dit op te lossen, maar kom eigenlijk telkens uit op de manier zoals hierboven beschreven, zorg ervoor dat de foldernaam de titel en het jaartal bevat en voor de rest maakt het eigenlijk niet zoveel uit.

Iemand een clue waarmee ik verder kom?

• DutchNutcase
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Heb je je films en series in dezelfde directory staan? Zo ja: kun je die scheiden?

Probeer anders eerst de database voor films weg te gooien en vervolgens deze opniuw aan te maken.

Luctor et Emergo || specs

• cOOlrUnnINgs
Films en series heb ik in aparte directories staan.
Vwb het verwijderen van de database, ik heb zelfs een complete reinstall van XBMC gedaan, waarbij ik na het de-installeren alle bestanden van XBMC verwijderd heb alvorens een nieuwe installatie te doen.

• cOOlrUnnINgs
Ik heb ondertussen mijn virtuele machine compleet opnieuw ingericht, maar helaas krijg ik het nog steeds niet voor elkaar om mijn films in XBMC op te nemen.
Iemand enig idee wat ik in hemelsnaam verkeerd doe ???

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Anders vraag je het even in [ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV :)

Daar kan je in de startpost onder het kopje "How To: Mediabibliotheek" ook stap voor stap lezen hoe je het juist moet aanpakken.

Als ik het zo lees heb je bij je aangemaakte sources niet 'Set Content' gedaan.
Dit moet je dus eerst doen via het context-menu (rechtsklik of C op je keyboard)
Daarna moet je via het context-menu 'Scan for new content' doen.

[Voor 33% gewijzigd door Fire69 op 22-08-2010 23:11]

• cOOlrUnnINgs
Ik heb die HowTo heb ik stap voor stap doorlopen, maar zonder het gewenste resultaat.

Ik heb bij zowel mijn tv-series als mijn films de content goed gezet. Bij TV-series uiteraard op tv-series en bij films op films.
Het vreemde is ook dat bij de tv-series ook alles netjes ingesteld blijft staan zoals ik het ingesteld heb, bij de films wordt telkens het vinkje "run automated scan" uitgezet.
In de algemene instellingen heb ik het vinkje "video library updaten bij opstarten" aan staan, dus daar kan het volgens mij ook niet aan liggen.

Ik zag vandaag wel een verschil tussen mijn tv-series en de films.
De source voor mijn TV-series is "X:\X-TV" en de source voor mijn films was "\\192.168.2.212\Volume_1\MultiMedia\X-Films".
Nu moet dat op zich niet uitmaken, want X: is gemapped naar \\192.168.2.212\Volume_1\MultiMedia, maar ik heb het toch maar eens aangepast naar "X:\X-Films".
Helaas had ook deze wijziging niet tot gevolg dat de films in de library worden opgenomen.
Het vreemde is wel dat als ik naar "Video" ga en ik de library-modus uitzet, ik wel de source Films kan openen en ik hier al mijn films zie staan.
Als ik dan door die lijst heen scroll, zie ik bij elke film ook netjes een poster weergegeven worden en als ik het media-bestand open, wordt netjes de film gestart.
XBMC kan er dus wel wat mee, maar ze worden niet opgenomen in de library :(

Ik begin er onderhand een beetje moedeloos van te worden, ik heb het enige tijd geleden in een andere virtuele machine zonder problemen werkend gehad, waarom nu niet (meer).

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21:07
Welke versie/revisie van XBMC draai je?
Probeer anders eens een nieuwe Dharma van op www.xbmcsvn.com. Misschien heb je gewoon pech dat je een buggy versie gebruikt.

Uninstall de versie die je nu hebt staat eerst eens volledig. Dus ook je profiel-data onder \Users\<usernaam>\AppData\Roaming\XBMC.

• cOOlrUnnINgs
Ik draai nu de versie van xbmc.org. Hiervoor heb ik een poging gedaan met de Windows DX Installer-versie (destijds laatste revisie) van de genoemde website. In beide gevallen geen films in mijn library.
De Dharma heb ik nog niet geprobeerd.

• Jornvdriet
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-01-2015
Ik heb het probleem op kodi dat ik het beeld te ver ingezoomd binnen gestreamd krijg! Zo zie ik het onderste gedeelte niet en het rechter gedeelte van het scherm!Heb alle resolutie geprobeerd maar er gaat ergens wat mis! Wie weet waar ik het kan veranderen?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
Zo, de stofdoek erbij gepakt mag ik hopen.. ;)

[ervaringen] Kodi (voorheen XBMC Media Center) - Deel XV
(iets) actueler topic m.b.t. Kodi.

En wellicht als je daar even de search gebruikt, vind je "jouw" probleem (en oplossing) al.

[Voor 22% gewijzigd door Gero71 op 12-01-2015 12:48]

Misery and hate will kill us all.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee