Toon posts:

mogelijkheden teufel speakerset

Pagina: 1
Acties:

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik ben een speaker oplossing aan het zoeken voor bij mij thuis in de woonkamer.
ik ben niet zo'n grote audio-man dus duur hoeft het niet te worden. echter heb ik wel zo mijn specifieke eisen. En wellicht dat iemand me tips of advies kan geven over het volgende.

ik heb een ps3 een HD tv en een HTPC en op dit moment moet de TV aan staan om geluid te krijgen voor als ik muziek wil afspelen op mijn htpc. Dit wil ik nu oplossen door een speakerset aan te schaffen.
ik wil geen grote speakers, het liefst geen 5.1 maar juist 2.0 of 2.1. een een grote versterker past er niet bij. :)

Hierbij had ik mijn oog laten vallen op de sets van teufel. want deze hebben de decoderstation

maar welke keuze zou het beste bij mij passen?

concept b 200 usb
http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/concept-b200usb.html

deze is lekker klein en valt dus niet echt op in de woonkamer. echter zijn het eigenlijk pc speakers, maar hij word in veel reviews goed gevonden en is best krachtig. mijn woonkamer is niet heel groot dus wellicht zou deze voldoende power kunnen leveren?
maar mijn HTPC draaid linux (server) en gaat deze de usb geluidskaart herkennen?
tevens moet ik dan mijn ps3 geluid alsnog via de tv laten lopen omdat deze set geen optical heeft (nodig voor de ps3)

concept-e100-control of concept-e200-control
http://www.teufelaudio.co...concept-e100-control.html
http://www.teufelaudio.co...concept-e200-control.html

dit zijn 5.1 setjes met meer power dan de b200 usb, echter zit ik niet zo te wachten op al die speakers en vind ik 2.0 of 2.1 wel voldoende.
maar omdat de prijs best aantrekkelijk is en deze meer power heeft (bass module) zou het misschien toch een optie zijn?
ik weet bij voorbeeld niet of je straffeloos hier minder spreaker van kan aansluiten zodat je 2.1 geluid overhoud. of ga ik dan geluid missen omdat signalen naar de speakers gestuurd worden die er niet op aangesloten zitten. iemand een idee hierover?
voor de rest heeft ook deze geen optical.

decoderstation 5
http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/decoderstation-5.html

deze heeft wel optical maar geen speakers.
moet ik me hierbij voorstellen dat ik hier gewoon willekeurige speakers op kan aansluiten om zo een 2.1 of 2.0 of 5.1 set mee te vormen? of moet ik dan alsnog een lossen versterker hebben?
anders is dit misschien ook wel een goede oplossing, moet ik er alleen nog speakers bij vinden die het niet te duur maken.

concept e300 digital
http://www.teufelaudio.co...concept-e300-digital.html
als laatste is er nog deze. maar dat zit wel aan de max price.
hierbij geld hetzelfde als bij de concept-e100-control en concept-e200-control
ik weet bij voorbeeld niet of je straffeloos hier minder spreaker van kan aansluiten zodat je 2.1 geluid overhoud. of ga ik dan geluid missen omdat signalen naar de speakers gestuurd worden die er niet op aangesloten zitten. iemand een idee hierover? deze heeft wel optical

heeft iemand ervaring met deze teufel speakersets? of andere tips? zijn de dingen die ik hierboven noem mogelijk? of juist niet en moet ik het in een andere hoek gaan zoeken?

opensecure.nl

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-06 06:43
Als je geen 5.1 wilt waarom ga ja dan niet voor zoiets?
http://www.teufelaudio.com/stereo-speakers/ultima-60.html
Losse versterker erbij en je bent niet veel duurder uit.

Ik heb onlangs de Columa 900 gekocht. Ben er zeer over te spreken. Service van Teufel is ook zeer goed!

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• Zjemm
Nou dat is ook een ding. Ik wil niet van die mega speakers in de huiskamer. Vandaar mijn boven genoemde opties

opensecure.nl

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:15

mr.paaJ

generatie cmd+z

decoder station kun je aansluiten op een set actieve speakers. dat lijkt me een interessantste optie als je toch geen surround gaat gebruiken. zoek eens naar KRK, Audioengine of gewoon 'actieve speakers'.

of passieve speakers met een kleine versterker, zoals bijvoorbeeld een t-amp (via ebay)

[Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 18-08-2010 12:41]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• brunsting
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-05 10:02
Ik vraag me af hoe je de htpc wil aansluiten op een dergelijk systeem? Dat kan toch ook gewoon via een optische of een coax digitale kabel? in dat geval zou ik als ik jou was gewoon een versterker kopen en twee losse bookshelf speakers en als je wil een subwoofer. Je hebt dan tal van mogelijkheden. stereoversterkers hoeven helemaal niet duur te zijn, ook niet groot en speakers kan je precies aan je voorwaarden laten voldoen.

De meeste versterkers (5.1) kun je zo callibreren dat het geluid dat anders naar de rear speakers zou worden gestuurd, nu naar je front speakers gaat. Hetzelfde geldt voor een subwoofer.

of 1 van deze mogelijkheden KLIK

[Voor 41% gewijzigd door brunsting op 18-08-2010 12:35. Reden: laatste stukje]

• Zjemm
brunsting schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:21:
Ik vraag me af hoe je de htpc wil aansluiten op een dergelijk systeem? Dat kan toch ook gewoon via een optische of een coax digitale kabel? in dat geval zou ik als ik jou was gewoon een versterker kopen en twee losse bookshelf speakers en als je wil een subwoofer. Je hebt dan tal van mogelijkheden. stereoversterkers hoeven helemaal niet duur te zijn, ook niet groot en speakers kan je precies aan je voorwaarden laten voldoen.

De meeste versterkers (5.1) kun je zo callibreren dat het geluid dat anders naar de rear speakers zou worden gestuurd, nu naar je front speakers gaat. Hetzelfde geldt voor een subwoofer.

of 1 van deze mogelijkheden KLIK
Ik vroeg me af of de b 200 usb speakers van teufel voldoende power kunnen leveren voor bij de tv/htpc
met als nadeel dat deze geen optical heeft en het geluid dus via jack input komt.

de andere opties met een decoderstation leken me erg interressant want dan heb je meer power.
en optical. maar dan moet ik er dus als ik het goed begrijp active speakers bij zoeken.
zijn die er ook in een klein formaat? ik heb er echt geen ervaring mee verder. dus misschien een domme vraag :)

opensecure.nl

• TBTL
  • Niet online
Zjemm schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:59:
Ik vroeg me af of de b 200 usb speakers van teufel voldoende power kunnen leveren voor bij de tv/htpc
Voor de tv wel, volgens een vriend die ze heeft kunnen ze behoorlijk hard (mag ook wel met een versterker die 4x 30W levert) en komt er ook nog veel meer bas uit dan je zou verwachten van dit formaat. Je zult uiteraard niet de explosies bij films kunnen voelen zoals in de bioscoop, daar zijn ze te klein voor.

Een 2.0 set klinkt over het algemeen met muziek beter dan een even dure 2.1 of 5.1 set. Maar bij films/games is wat meer bas wel prettig. Daarvoor moet je een speakersetje met een subwoofer nemen (2.1 of 5.1).
(of gewoon grote vloerstaanders, maar dat wil de topicstarter niet)

[Voor 56% gewijzigd door TBTL op 18-08-2010 14:17. Reden: het edit-knopje ziet er zo mooi uit]

• Zjemm
TBTL schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:01:
[...]

Voor de tv wel, volgens een vriend die ze heeft kunnen ze behoorlijk hard (mag ook wel met een versterker die 4x 30W levert) en komt er ook nog veel meer bas uit dan je zou verwachten van dit formaat. Je zult uiteraard niet de explosies bij films kunnen voelen zoals in de bioscoop, daar zijn ze te klein voor.

Een 2.0 set klinkt over het algemeen met muziek beter dan een even dure 2.1 of 5.1 set. Maar bij films/games is wat meer bas wel prettig. Daarvoor moet je een speakersetje met een subwoofer nemen (2.1 of 5.1).
(of gewoon grote vloerstaanders, maar dat wil de topicstarter niet)
oke, dat klink goed. denk je dat ik het ga merken dat ik voor de input van de htpc/ps3 normale jack gebruik bij deze 200 usb set in plaats van optical?

of zou ik dan beter kunnen gaan voor een set met een decoder 5 die wel optical heeft.
daarnaast kan ik er niet achter komen of ik uit de 5.1 setjes van teufel gewoon 2.1 geluid kan laten komen en dus niet alle speakers hoef te gebruiken

en bij active speakers. betekend dat er dan een sub bij moet zitten met een ingebouwde versterker?

[Voor 4% gewijzigd door Zjemm op 18-08-2010 15:44]

opensecure.nl

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:43

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De 5.1 setjes waar je 2.1 geluid aan geeft, draaien gewoon 2.1 geluid (dus enkel Sub/center-mixed en frontL/R).

Ik heb zelf de Concept E Magnum, toen de 'sterke' versie van de normale concept E (klik).

Let wel goed op welke input en output je precies hebt, aantal Home Theater sets hebben enkel stereo ingang (geen surround) en aantal PC surrounds hebben enkel 3x analoog ingang (moet je werken via Decoderstation als je je PS3 surround wil laten werken).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zjemm
oke.
ik heb net ook maar even gebeld met teufel en de support gaf inderdaad aan dat je op het decoderstation hem zo in kan stellen dat deze 2.1 geluid afgeeft.

opensecure.nl

• Zjemm
nu weet ik alleen nog niet of je het merkt als ik geen optical kan gebruiken maar jack

opensecure.nl

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik had even een deja vu, maar het is toch een ander topic, je kan ook hier eens kijken volgens mij zoekt die tweaker ongeveer hetzelfde al is daar geen pc speakerset uitgekomen (teufel is wel genoemd)
Welke speakers voor Laptop/TV

[Voor 14% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 17:27]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zjemm
ik ben alleen niet op zoek naar 5.1 :)

daarbij vraag ik me af of ik mooier geluid voor muziek uit de 200 b usb krijg dan uit de 5.1 setjes, wwar ik dat eventueel maar 2.1 van gebruik

[Voor 65% gewijzigd door Zjemm op 18-08-2010 17:37]

opensecure.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Meestal kan je wel instellen hoe veel speakers je hebt op je pc dus dan gaat er geen geluid verloren als je speakers niet aansluit. Maar je betaald er wel voor, 5.1 setjes zijn meestal wat duurder als 2.1 setjes van hetzelfde merk.

Ik zou gewoon een 2.1 setje kopen als dat ook is wat je zoekt. Maar heb je al nagedacht hoe je die 200 b usb gaat gebruiken op je tv en ps3? Volgens mij is dat toch iets ingewikkelder en ik zou ook een afstandsbediening missen als het voor huiskamergebruik is.

/▌

• Zjemm
ja heb ik wel over nagedacht. als je die aan laat staan op een bepaald volume dan kun je de rest via het volume van de media player/tv regelen. maar het is inderdaad wel een gebrek.

het 5.1 setje is dan misschien handiger. of jij moet een goede combi van speakers weten bij de decoderstation 5 (http://www.teufelaudio.com/pc-speakers/decoderstation-5.html)
het gaat er mij om om niet te ver boven 300 uit de komen

opensecure.nl

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je kan altijd nog een Decoderstation 3 2de hands kopen, iets meer marge om een leuke Concept E set te kopen.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Zjemm
Ja heb ik ook aan gedacht maar de enige kon ik op de duitse eBay vinden voor 40 euro. maar dat leek me wat weinig

opensecure.nl

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:15

mr.paaJ

generatie cmd+z

waarom wil je de decoderstation? PS3 en PC kun je prima instellen dat daar al standaard 2.0 geluid uit komt, ook als de bron in surround is. Verschil tussen de DAC in de decoderstation of in je PC zal minimaal zijn, PS3 misschien iets minder maar dan nog is het maar de vraag of je dat verschil hoort.

t-amp + rca schakelaar = +- €75 voor meerdere (analoge) inputs + versterking in klein formaat,
speakers kun je zo gek maken als je wil ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Zjemm
ik denk dat ik de keuze zal gaan maken tussen de
Concept B 200 USB

en de Concept E 100 Control

dit vanwege de kosten :) ik wil er niet te veel aan uitgeven. beide setjes komen op dezelfde prijs neer (inclusief verzenkosten die je alleen bij de E 100 betaald.)

waarom dan nog de twijfel?
stel ik neem toch de 5.1 set. krijg ik hier dan toch goed geluid uit als ik maar 2.1 speakers (=3 van de 5) gebruik. mocht ik de overige speakers niet kwijt kunnen vanwege de kabels door het huis.

ik kijk regelmatig een filmpje en luister regelmatig muziek. en daarbij ben ik de stereo speaker van mijn lcp tv gewend. dus het moet alleen maar beter worden :)

of kan ik dan toch beter voor de B200 gaan omdat dit een 2.0 set is?
dan heb ik alleen als nadeel dat er geen AB bij zit en ik deze dus altijd aan moet laten staan, of handmatig aan en uit moet zetten.

opensecure.nl

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je kan altijd instellen hoe veel speakers je hebt op je PC en PS3 zoals Paaj ook zegt. Dus het is niet dat er geluid verloren gaat wat anders naar je rear speakers ging, hetzelfde geluid komst dan gewoon uit 3 speakers ipv 5.

Voor 300 euro heb je ook wel een kleine stereo met boekenkastboxen (volgens mij wil je het ook niet te groot hebben?) Persoonlijk lijkt dat me handiger met aansluiten.

[Voor 27% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 23:22]

/▌

• TBTL
  • Niet online
De geluidskwaliteit van een kleine stereo is over het algemeen ook beter dan die van pc-speakers. :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je inderdaad puur 2.0 wil gaan is dat zeker een goeie oplossing, persoonlijk mis ik de subwoofer dan iets te veel :P

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee