Welke speakers voor Laptop/TV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben al een tijd op zoek naar een goede geluidsinstallatie voor gebruik op mijn laptop en eventueel ook op mijn tv.
Ik luister veel muziek, speel spellen en kijk veel films.

Ik heb op mijn laptop een USB geluidskaart. De Soundblaster X-Fi surround 5.1.
Ik zoek een setje wat 5.1 is.

Ik heb altijd setjes van Logitech gehad maar ik stoor mij er heel erg aan dat de subwoofer altijd overheerst en dat het geluid niet optimaal is.
Dus ik hoop er nu een te vinden waar ik dat probleem niet hebben.
Maar waar ik gewoon super geluid heb.

Ik zoek een set voor maximaal 300 euro.

Het zou geweldig zijn als ik deze set ook zou kunnen gebruiken op mijn tv.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen of wat tips geven.

Met vriendelijke groet,
Timothy van Zundert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Paar vragen eerst:
- Waarom wil je zo graag voor een 5.1 setje gaan? Juist bij muziek klinkt 2.0 vaak beter
- Heb je al buiten de 'computerelectronica' markt gekeken, dus naar recievers en speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:22

Ik ben al een tijd op zoek naar een goede geluidsinstallatie voor gebruik op mijn laptop
....ik heb zelf deze :)

Waarschijnlijk niet wat je zoekt [erg klein!] maar het geluid is perfect, het heeft geen losse adapter nodig [trekt de spanning gewoon van de USB-poort], en is vol van bas en hoge tonen.

Zeker i.c.m. een laptop [portable, op reis, etc...] zijn ze erg okay - inpluggen en je hebt een volwaardig multi-media centre tot je beschikking, ook in combinatie met mp3, film, losse beamer, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi BvDorp,

- De reden dat ik het liefst een 5.1 set wil, komt doordat ik veel films kijk en spellen speel.
Dan vind ik het fijn dat ik mijn boxen door de kamer kan verdelen zodat het ook echt van alle kanten af komt.

- Ik heb al een klein beetje gekeken buiten de computerelectronica markt.
Maar merk dat ik dan al snel boven het mijn limiet uitkom.
En hoe een reciever samen zou werken met mijn geluidskaart weet ik ook niet echt.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mischien helpt het om erbij te zetten wat ik nog meer heb staan.

Ik heb op mijn TV aangesloten:
- ps3
- XBOX360
- WDTV HD Media player
- Humax IRHD-5000C

Ik ben ook in het bezit van een logitech harmony one afstandsbediening.

Mijn laptop heeft dus als externe geluidskaart:
- Soundblaster X-Fi surround 5.1.

Het geluidssetje dat ik momenteel heb is:

Logitech speakers X-530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Voor 300 euro zou ik gewoon een Logitech Z-5500 kopen. Een losse receiver met speakers brengt je hooguit 2.0 of 2.1 met dit budget. Als je je budget eventueel wat verhoogt zou je naar Teufel kunnen kijken, maar dan moet je toch rekenen op een euro of 400. Andere mogelijkheid is even afwachten tot sites als iBood weer een goede aanbieding hebben. Dit is meestal een Onkyo TX-SR308 receiver met een 5.1 set. Zit je nog wel verder boven de 300 euro, maar dan maak je wel de stap van (high-end) pc-setjes naar instap home cinema.

Sowieso zou ik gaan voor een set waarbij je meerdere apparaten op de set aan kan sluiten. Want apparaten als de PS3 en XBox sturen gewoon Dolby Digital en DTS door over de optische uitgang. Dus als je deze apparaten aan sluit op bijvoorbeeld de Z-5500 heb je deze formaten. Nadeel is alleen dat de Z-5500 maar twee digitale ingangen heeft en je er al zeker vier-vijf nodig hebt. Dus dan moet je gaan werken met splitters of switches.

Je kan de set wel linken vanaf de audio output van de TV, maar dat is negen van de tien keer niet handig omdat je dan de meerkanaals audoo verliest. Dit omdat veel TV's de inkomende meerkanaals audio terug scalen naar 2.0 stereo. En dat is toch zonde als je wel apparaten hebt die dus meerkanaals uitsturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt FeaR1986,

Dat zijn duidelijke antwoorden.

Ik heb inderdaad al gekeken voor de Z-5500.
Alleen ik vraag me dan wel af of ik dan niet net zo als bij de andere logitech setjes die ik heb gehad.
een heel erg overdreven bass heb en een niet echt mooi geluid.

Ik weet niet of dat gewoon logitech eigen is ofdat dat toch van het product afhangt.

Merk je qua geluid tussen een (high-end) pc setjes en een instal home cinema set veel verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Er zijn ook wel goedkope hometheater setjes, daar kun je ook naar kijken maar de meeste zijn toch wat duurder. Voor op een TV in de huiskamer lijkt me dat persoonlijk beter dan die Logitechs (omdat dit uiteindelijk toch gewoon pc-speakertjes blijven, al zijn ze voor pc speakertjes heel goed). Ook kun je er dan meerdere apparaten tegelijk op aansluiten.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 14:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:04:
Ik weet niet of dat gewoon logitech eigen is ofdat dat toch van het product afhangt.

Merk je qua geluid tussen een (high-end) pc setjes en een instal home cinema set veel verschil?
De zware bas is inderdaad iets waar Logitech bekend/berucht om staat. Sommigen vinden het wat hebben als je overal de bas in hoort en dat je de laagweergave kan voelen. Ik vind het alleen maar irritant als de subwoofer mee gaat dreunen als er een vrouw aan het praten is 8)7

Teufel heeft dit minder, maar zoals gezegd zit je dan wel hoger qua prijs. Alleen een leuke Teufel 5.1 set is al over de 200 euro en dan moet er nog een Decoder Station bij om meerdere inputs te creëren. Plus dat je Teufel alleen in Duitsland kan krijgen en alles dus per pakketpost moet.

En ik zou voor 500 euro liever een instap home cinema setje nemen dan voor 250 euro een Logitech Z-5500. Gewoon omdat je dan veel meer keuzes hebt qua het aansluiten van apparatuur. En mocht je ooit eens andere speakers willen kan je op een een dergelijke Onkyo TX-SR308 iets meer kwijt dan op een Z-5500. Verwacht van een TX-SR308 geen wonderen, want het is en blijft instap maar je kan dus meer dan met een pc-setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stel dat ik dan mijn limiet naar 400 euro omhoog breng.,
Voor een home cinema set.

Van een redelijke goede kwaliteit.

Wat raad je me dan aan.

Dus een reciever met 5.1 speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 14:12
Je zou natuurlijk ook een losse receiver met nu twee speakers kunnen kopen en deze langzaam uit kunnen bereiden naar een 5.1 set wanneer je geld hebt.

Ik denk dat je nu qua kwaliteit van geluid gelukkiger wordt van een goede 2.0 set dan van een logitech set, de z5500 is een goede set ongetwijfeld maar kan zich denk ik niet meten met een goede receiver met losse speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4jo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09 09:59
Ik heb voor gamen/films de z5500, voor mijn tv als homecinema de onkyo hts3200 voor 300,- bij de BCC gehaald waar ik nog wat meer sets van die prijsklasse heb beluisterd. Vond deze het mooiste, al is het natuurlijk idd wel instapmodel van Onkyo met kleine boxjes:

http://www.ciao-shopping.nl/Onkyo_HT_S3200B__1320923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor erg veel over Onkyo,
zelf had ik nog nooit over het merk gehoord.

Maar van wat ik hoor is het wel een goed merk met leuke setjes voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als het inclusief speakers is dan kom je uit op Philips (niet het eerste waar je aan denkt, maar met boekenkast luidsprekertjes zijn ze heel goed), JVC en dat soort merken. Je kan natuurlijk een keer een mediamarkt binnen stappen daar kun je met dat spul spelen.

Onkyo is inderdaad een beter merk, maar ik vraag me af of je dat gaat lukken met je budget. Bovendien zijn bij die prijs volgens mij de speakers zelf belangrijker dan de versterker.

[ Voor 90% gewijzigd door Marzman op 18-08-2010 14:50 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zie dat ik het setje: Onkyo HT-S3200B

Als voor rond de 300 euro heb,
het lijkt mij ook aan de afbeeldingen en specificaties dat hier ook speakers bij zitten.

Dan vraag ik me af.
voor zon bedrag zon setje.
Stelt het dan veel voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 14:12
http://www.eu.onkyo.com/indices/Packages_5917402.html hier staan de complete setjes van bijvoorbeeld onkyo.

http://www.musicorner.nl/art/1/0/3800/ dit is 1 van de setjes die zal je dus wel vinden rond de 300 euro. Dit is dus inderdaad inclusief de speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de Onkyo HT-S3305 heeft wel een mooi prijsje.

Maar is dit dan wel wat qua geluid en reciever.?
Kan ik hier alles op aansluiten wat ik heb staan.

Dus ook mijn pc en gameconsoles?

Werk deze ook met mijn harmony one afstandsbediening?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

T_im0thy,

GoT is geen vraag-en-krijg-antwood-forum, maar een discussieforum dus iets van eigen inzet is wel gewenst. Zo kan je over Onkyo veel meer te weten komen door bijvoorbeeld Het Onkyo Receiver ervaringen/discussie Topic te doorzoeken. Of de set werkt met je Logitech Harmony kan je nakijken op de site van Logitech, want die hebben een hele mooie database met ondersteunde producten. Idem met of je al je apparaten aan kan sluiten: je hebt de apparaten zelf staan, dus dan is het een kwestie van opschrijven van welke ingangen de receiver nodig zou hebben. De achterkant met daarop de aansluitingen van een Onkyo HT-S3200B is met gemak te vinden en dus te controleren of je alles aan kan sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke,
excuses daarvoor.

Ik zal eens verder onderzoek gaan doen naar dit setje.
Bedankt voor alle hulp van iedereen. _/-\o_
Pagina: 1