Het niveau van de HK

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Heren,

Ik las net toevalligerwijs een andere thread hier in LA, en met name deze post:
RedHat schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:59:
[...]

Het gaat mij om het 'karakter' van het forum. Open de HK eens en ga topics van elkaar onderscheiden.
  • Grote topics
  • Nutteloze, beneden alle pijl topics
  • Interessant!
Topics in de laatste categorie zijn er (voor mij) bijna niet meer.
Eigenlijk herken ik me hierin wel, en merk ik op dat ik me in de HK niet echt (meer) thuisvoel.

Enerzijds zijn er forse slowchat-topics die echt voor anderen niet interessant zijn (zie de warning in het GKNMT), ook omdat het maar een groepje van 10 (of 20, iig een verwaarloosbaar deel van de HK) mensenis dat als kliekje daar rondhangt.

Vervolgens zijn er de grote topics:lekkere wijven,auto,wat heb je gekocht etc waar mensen gewoon hun meuk posten om te posten en (volgens mij) niet boven of onder hun eigen post kijken. (uitzonderingen daargelaten).

Buiten dat : de massa's kansloze lemmingtopics, ik weet dat ze met golven komen, maar zit hier nou iemand op te wachten?

Enkele interessante topics, die wel nog ergens over gaan.

Ergo: Ik voel me eigenlijk niet meer thuis in de HK en dat hebben meer mensen (ziede quote hierboven). Prima an sich,ik zal vast veranderd zijn, maar signaleert de crew dit ook?
Zo ja, is het mischien mogelijk om toch wat dingen te veranderen (als jullie er ook niet heel blij mee zijn)? Het niveau gaat wmb nu echt rechtstreeks richting bodem.

offtopic:
Dit is GEEN afzeikpost van crew, policy of users maar ik vraag me wel af wat nog de lol van de HK is.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 16-08-2010 23:08 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52

Bezulba

Formerly known as Eendje

Het is de HK, dan moet je geen discussies over wereldvrede gaan verwachten.

Ja het is deze week wat erg, maar boeiend, het is komkommertijd, het is nou niet zo dat het al jaren helemaal de prut in gaat.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
eendje schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:10:
Uiteraard, maar er zijn ook perioden geweest dat het wel nog ergens over kon gaan. Ook zonder een berg geflame, lemmingtopics en complete kansloosheid. [serieus] topcis bijvoorbeeld, alhoewel die tag eigenlijk niet nodig zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ja het is deze week wat erg, maar boeiend, het is komkommertijd, het is nou niet zo dat het al jaren helemaal de prut in gaat.
Het gaat al wat langer die prut ;) Ik denk dat iedereen die al meer dan 2 jaar meedraait in de HK het ziet en ook minder gaat posten om die reden....

De HK word denk ik wat te safe... De standaard topics die er al zijn... Dus de grote topic reeksen. De rel topics die nu massaal uit de grond komen is inderdaad de komkommertijd.... Maar dat is iets wat denk ik al jaren regelmatig gewoon er is... Niets aan doen trekt wel weg... Is een fase :+ hopelijk...

Daarnaast wat ik wel merk is dat de echt interessante topics weg blijven.... Kijk maar naar vandaag... imho weinig wat echt boeiend is... Dat gaat al een tijd zo :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nee, maar voor compleet nutteloze poeptopics ga ik wel naar Fok ;)

Dat het de HK is hoeft niet te betekenen dat het compleet onzinnige troep moet zijn, natuurlijk. Zelfs in de vergaarbak van de HK (het kleine mededelingentopic) wordt een minimaal 'niveau' verwacht en het lijkt me niet vreemd dat er in de HK zelf ook nog een beetje leuke topics zijn.

Ik ben het dan ook geheel eens met Boudewijn (en vele anderen) dat het niveau van de HK de laatste tijd té triest voor worden is.
Geforceerde humor, genoeg lemmings om Scandinavië mee te vullen, etc.

En wat ook weer terug is, nadat het een tijdlang met succes uitgebannen was, is het beruchte "Dit is de HK, dan verwacht je toch geen serieus antwoord?". Dat laat zien dat er weer compleet de verkeerde mindset heerst.

De HK is een lekker offtopic forum en lekker luchtig en dat moet ook zo blijven, maar dat hoeft niet te betekenen dat nonsense-topics en onderbroekenhumor het devies horen te zijn.

Overigens, is dit niet vanwege het afgelopen weekend, welke een waar dieptepunt van de recente HK was, maar de afgelopen jaren zie je de HK toch wat afglijden.

Bovenstaande is uiteraard imho ;)
En wie weet, misschien ben ik gewoon de HK ontgroeid :P
Maar ik vermoed dat het een stuk leuker en gezelliger kan zijn in de HK dan dat het nu is :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik sluit me hierbij aan, ik kom hier 'pas' sinds 2004 (alhoewel 6 jaar achteraf toch een lange tijd is) en ik vind er ook niet erg veel meer aan zoals het nu is. De lemmings gaan vervelen en inderdaad, het kliekje van nu is vrij droevig. Ik heb niks tegen zogenaamde 'HK meubels", maar volgensmij zijn deze inmiddels ook allemaal vertrokken en schijnbaar vervangen door een stel wannabe's. Wannabe's omdat er grappig wordt gedaan om grappig gevonden te worden, jammer genoeg falen deze acties nogal vaak.

IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
anandus schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:23:

Bovenstaande is uiteraard imho ;)
En wie weet, misschien ben ik gewoon de HK ontgroeid :P
Maar ik vermoed dat het een stuk leuker en gezelliger kan zijn in de HK dan dat het nu is :)
Nou ja ik bespeur hetzelfde bij mezelf, en daarom deze post. Ik vraag me dan ook af wat de beleidsmakers (en/of GC crew) hiermee willen.
Jazzle schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:30:
Ik sluit me hierbij aan, ik kom hier 'pas' sinds 2004 (alhoewel 6 jaar achteraf toch een lange tijd is) en ik vind er ook niet erg veel meer aan zoals het nu is. De lemmings gaan vervelen en inderdaad, het kliekje van nu is vrij droevig. Ik heb niks tegen zogenaamde 'HK meubels", maar volgensmij zijn deze inmiddels ook allemaal vertrokken en schijnbaar vervangen door een stel wannabe's. Wannabe's omdat er grappig wordt gedaan om grappig gevonden te worden, jammer genoeg falen deze acties nogal vaak.

IMHO
Dat , maar ook de mensen die 2000 hk posts per jaar zetten en 3 techposts (ik chargeer, let op). Ik vraag me eigenlijk wel serieus af wat nog de meerwaarde van de HK is boven Fok (waar ik overigens geen account heb, maar ik ben bekend met de kansloosheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Jazzle schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:30:

IMHO
Mee eens, zelf was ik altijd groot fan van de hk, maar tegenwoordig is het een grote kinderbende dat maar al te hard probeert om "legendarische" topics te genereren. Tot op heden is het een reeks aan slotjes, maar nu zelfs de crew kansloze bende neer plemt is het welletjes geweest. Op het auto topic en de grappige plaatjes topic na heb ik er ook niks meer te zoeken. Al is het auto topic ook niet echt waardig meer met alle repeterende onderwerpen, show je achterbak, je uitlaat en vergeet het verbruik niet....
Geef mijn portie maar aan fikkie, ben er wel klaar mee met de HK.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:41
Jongens, zijn jullie alle crew-gekkigheid uit het verleden al vergeten ? Dat gebeurt altijd al wel hoor. Nu valt het toevallig samen met wat kansloos gedrag van een paar users, so what :p Mods zijn ook maar mensen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Carpento schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:05:
Jongens, zijn jullie alle crew-gekkigheid uit het verleden al vergeten ? Dat gebeurt altijd al wel hoor. Nu valt het toevallig samen met wat kansloos gedrag van een paar users, so what :p Mods zijn ook maar mensen ;)
Ik heb het hier niet over het crewgekut van vandaag/gisteren maar het is al langere tijd rubbish in de hk wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is momenteel wat veel inderdaad. Maar de discussie over het niveau van de HK speelt al jaren. Het is gewoon een spiraal, als het te gek wordt dan wordt er weer een tijdje strenger gemodereerd en als dan alles goed gaat verslapt dat na een tijdje weer.

Dat je een topic over auto's wel gezien hebt na 73 delen dat kan ik me voorstellen. Misschien wordt het dan tijd het topic een tijdje te negeren tot je een andere auto hebt zodat nieuwkomers foto's van hun uitlaat kunnen posten zonder dat bromberen roepen dat dit al gedaan is :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:15:
Het is momenteel wat veel inderdaad. Maar de discussie over het niveau van de HK speelt al jaren. Het is gewoon een spiraal, als het te gek wordt dan wordt er weer een tijdje strenger gemodereerd en als dan alles goed gaat verslapt dat na een tijdje weer.

Dat je een topic over auto's wel gezien hebt na 73 delen dat kan ik me voorstellen. Misschien wordt het dan tijd het topic een tijdje te negeren tot je een andere auto hebt zodat nieuwkomers foto's van hun uitlaat kunnen posten zonder dat bromberen roepen dat dit al gedaan is :)
Dat was niet mijn punt, het is meer zo dat er erg veel serie-topics zijn met allemaal hetzelfde clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het niveau is inderdaad bedroevend en ik kom eigenlijk alleen in HK-topics als ik toevallig een interessante titel in de MyReact zie. Al die reltopics geeft aan dat er teveel domme pubertjes in de HK zitten, en net als in real life heb ik ze liever bij elkaar in een afgesloten geluidsdichte kamer dan gemengd onder de normale mensen. Ik ga dan wel ergens anders zitten terwijl de kinderen herrie maken.

Ik vraag me alleen af: wat is de lol van die stupide reltopics?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het bikkeltopic enzo? Lekker boeiend die topics worden gekicked door een klein clubje dat dan wakker is. De rest slaapt en heeft er geen last van.

Dan heb je nog de grappige plaatjes, de grote tieten en dat soort topics. Meestal negeer ik ze, soms kijk ik wel eens. Te weinig om op te merken dat het een clubje is.
gambieter schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:19:
Het niveau is inderdaad bedroevend en ik kom eigenlijk alleen in HK-topics als ik toevallig een interessante titel in de MyReact zie. Al die reltopics geeft aan dat er teveel domme pubertjes in de HK zitten, en net als in real life heb ik ze liever bij elkaar in een afgesloten geluidsdichte kamer dan gemengd onder de normale mensen. Ik ga dan wel ergens anders zitten terwijl de kinderen herrie maken.

Ik vraag me alleen af: wat is de lol van die stupide reltopics?
Reltopics zijn ook niet nieuw. Misschien werden ze iets eerder gesloten omdat hlpdsk daar nogal snel mee was (daar was destijds ook die dm-onzin om begonnen :p ). Als het als iritant ervaren wordt door de moderaters worden ze vanzelf wel eerder gesloten en worden er wel weer tempbans uitgedeeld.

Het enige verschil is dat de reltopics nu door een andere lichting worden gestart.

[ Voor 60% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 00:25 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:21:
Het bikkeltopic enzo? Lekker boeiend die topics worden gekicked door een klein clubje dat dan wakker is. De rest slaapt en heeft er geen last van.
-show je auto
- vrijgezellen
- gknmt
- in mindere mate: het heb je wat gekocht topic.

Ik heb zelf ook een tijdje vrij actief bikkeltopic gedaan en ben daar dus mee genokt zodra ik me dit (de reden van dit topic) realiseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 17:17

aex351

I am the one

Ik vind dat de HK zwaar overrated is evenals het schijn niveau van dit forum. Als een thread je niet aanspreekt dan negeer je het toch gewoon.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

aex351 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:35:
evenals het schijn niveau van dit forum.
Care to elaborate? Of wil je gewoon even ranten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik had het al in een ander topic gepost, maar het is niet zo veel anders als het onzinforum van Fok!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vkrOq4CQgxGjKLV4Karjd5P2/full.png

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Edmin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:37:
[...]
Naar mijn mening blinkt dit forum niet uit van de professionals. Het niveau zit meer in de gehanteerde vorm van formaliteiten en regels. Hiermee wil ik niet zeggen dat het kennisniveau laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 10:23

Standeman

Prutser 1e klasse

De laatste week is inderdaad niet het toonbeeld geweest van betekenisvolle topics. Zeker afgelopen zaterdag was het een zooitje waarbij LuNaTic aardig heeft ingegrepen. Dit komt imo voornamelijk door de vakantieperiode waar a) mensen zich vervelen en b) er minder modforce aanwezig is.
Boudewijn schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:07:
Heren,

Ik las net toevalligerwijs een andere thread hier in LA, en met name deze post:

Eigenlijk herken ik me hierin wel, en merk ik op dat ik me in de HK niet echt (meer) thuisvoel.
Dat is jammer natuurlijk.
Enerzijds zijn er forse slowchat-topics die echt voor anderen niet interessant zijn (zie de warning in het GKNMT), ook omdat het maar een groepje van 10 (of 20, iig een verwaarloosbaar deel van de HK) mensenis dat als kliekje daar rondhangt.

Vervolgens zijn er de grote topics:lekkere wijven,auto,wat heb je gekocht etc waar mensen gewoon hun meuk posten om te posten en (volgens mij) niet boven of onder hun eigen post kijken. (uitzonderingen daargelaten).
Daar valt natuurlijk makkelijk omheen te sturen. Een dergelijk topic is 100% herkenbaar en kan je prima mijden. Blijkbaar is er wel behoefte aan zulke topics. Alhoewel het aantal posters een vrij vaste kliek is, vermoed ik dat er wel een hele schare lurkers zijn die dat soort topics regelmatig doorlezen. Ik heb echter geen cijfers.
Echter, ik vermoed dat dergelijke topics niet daadwerkelijk het probleem vormen. Het zijn er maar een handvol.
Buiten dat : de massa's kansloze lemmingtopics, ik weet dat ze met golven komen, maar zit hier nou iemand op te wachten?
Die zijn imo ook irritant. Net zoals vroeger het topic-generator geneuzel. Voordeel is dat lemmingtopics vrij snel gesloten worden en dan wegzakken in de krochten van de HK om nooit meer gevonden te worden :)
Enkele interessante topics, die wel nog ergens over gaan.
Erg belangrijke topics, ook in de HK. Voor mij hoeft bij serieuze topics zelfs geen tag voor de titel. Iemand met gezond verstand moet aan de TS kunnen zien hoe het topic bedoeld is en of je "grappig" kan gaan doen. Hoewel sommige topic starts wel weer een hoop aan de verbeelding overlaten. In dat soort gevallen moet je ook een beetje door de onzin heen kunnen kijken of van te voren even nadenken of het topic niet beter in SG past.

Een redelijk voorbeeld vind ik Frituurpan omgevallen in de auto :(. Hoewel ik achteraf vind dat daar wel wat strenger gemodereerd had moeten worden. * Standeman kijkt naar zichzelf
Ergo: Ik voel me eigenlijk niet meer thuis in de HK en dat hebben meer mensen (ziede quote hierboven). Prima an sich,ik zal vast veranderd zijn, maar signaleert de crew dit ook?
Zo ja, is het mischien mogelijk om toch wat dingen te veranderen (als jullie er ook niet heel blij mee zijn)? Het niveau gaat wmb nu echt rechtstreeks richting bodem.

offtopic:
Dit is GEEN afzeikpost van crew, policy of users maar ik vraag me wel af wat nog de lol van de HK is.
Het is altijd mogelijk om dingen te veranderen :) alleen moet het wel "ten goede" van de HK zijn.
Ik zit me wel af te vragen of de HK wel zoveel veranderd is. Er is uiteraard een schare nieuwe users bijgekomen, maar het nivo is imo niet heel veel veranderd. Er wordt, zover ik weet, de laatste twee jaar wel steeds meer gepost en meer topics geopend. Mogelijk dat het aantal serieuze topics minder hard groeit dan het aantal "fun" topics.
Touchdomex schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 23:17:
[...]

De HK word denk ik wat te safe... De standaard topics die er al zijn... Dus de grote topic reeksen. De rel topics die nu massaal uit de grond komen is inderdaad de komkommertijd.... Maar dat is iets wat denk ik al jaren regelmatig gewoon er is... Niets aan doen trekt wel weg... Is een fase :+ hopelijk...
Mhoaw, soms mag best wel eens iets meer de botte bijl worden gebruikt hoor. Afwachten en hopen dat het weg gaat is meestal niet de beste optie ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Fietsbel schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:01:
Al is het auto topic ook niet echt waardig meer met alle repeterende onderwerpen, show je achterbak, je uitlaat en vergeet het verbruik niet....
Dat topic moet toch wel het klassieke voorbeeld zijn van één groot kliekje, onder aanvoering van een aantal mensen daar. Voel me daar ook niet echt thuis, mede omdat een afwijkende mening daar niet echt op prijs wordt gesteld (en dan heb ik het nog niet eens over weer de zoveelste foto van dezelfde auto, moet toch een keer gaan vervelen zou je denken), mensen voelen zich dan al aangesproken en aangevallen zonder dat opmerkingen echt vreemd zijn ofzo.
Standeman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:45:
Een redelijk voorbeeld vind ik Frituurpan omgevallen in de auto :(. Hoewel ik achteraf vind dat daar wel wat strenger gemodereerd had moeten worden. * Standeman kijkt naar zichzelf
Niveau of niet, maar wat verwacht iemand als je zo'n topic in de HK opent :P

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 17-08-2010 08:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Gunner schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:49:
Niveau of niet, maar wat verwacht iemand als je zo'n topic in de HK opent :P
Dat het wel enigzins respectvol blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Misschien word je oud en verandert je smaak/interesse ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 13:33

thommich

Belg

Ik ben een (relatieve) nieuweling in de HK en ben vooral lurker.
Ik moet toegeven dat ik ook al meegedaan heb aan die onzintopics en achteraf gezien leek dat nergens op. Toch vraag ik me af hoe "de goede ouwe HK" eruit zag?

Kunnen jullie eens voorbeelden geven van topics die jullie wél in de HK vinden thuishoren? dit is geen aanval op jullie, enkel nieuwsgierigheid
Ik vrees namelijk dat ik (en met mij veel nieuwere users) niet meer weten waarvoor de HK oorspronkelijk bedoeld was en wat voor topics als aangenaam ervaren worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Viper® schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:56:
Dit.

Mijn laatste post in HK was 3,5 jaar geleden en zelfs in A61 heb ik maar 8 posts gemaakt sinds ik daar toegang kreeg. Het intereseert me gewoon niet, dat oeverloze geklets over allerlei dingen die voor mij niet belangrijk of interessant zijn. Prima dat het voor anderen een gezellige plek is, maar ik heb daar niets te zoeken.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 10:07

St@m

@ Your Service

En dan al die onzintopics die door veelal dezelfde user(s) geopend worden, zal geen namen noemen, iedereen weet wel wie dat is/zijn. Het is niet leuk, niet grappig maar de topics blijven geopend worden. Volgens mij zag ik laatst een stuk of 5 topics van eenzelfde user.

In het verleden was dat ook niet toegestaan en werd je er gewoon uitgeschopt :P

edit: Ik zie net dat LuNaTiC het ook is opgevallen.. eindelijk :P

[ Voor 8% gewijzigd door St@m op 17-08-2010 09:08 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 08:38

Haan

dotnetter

Ik herken mij ook heel erg in het verhaal van de TS, een tijdje geleden kwam ik eigenlijk tot dezelfde conclusie.
Een groot deel van de topics is een eindeloos herkauwde herhaling van hetzelfde. Show je auto heb ik geprobeerd om mee te doen, maar kom je moeilijk tussen als nieuwkomer zonder eigen noemenswaardige monteurskills of bijzonder wagen (misschien wel begrijpelijk), wegmisbruikers topic vind ik af en toe wel interessant om te lezen, al vraag ik me af hoe het kan dat een handjevol personen zoveel meemaakt, terwijl ik zelf met 25K km/jaar vrijwel nooit iets meemaak..
Soms komt er inderdaad wel een leuk, interessant of grappig topic voorbij waarin ik dan wel de behoefte heb om te posten, maar voor het grootste gedeelte is het een grote oninteressante (te vaak herhaalde) brei geworden.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Tja ik hoop heel oud te worden, maar ook ik ben het zeer met Boudewijn eens. Topics openen om het openen. Rel topics iedere keer door dezelfde users. HK was altijd leuk om even door te snellen, maar op het Grappige Plaatjes topic ben ik er steeds minder te vinden (lurken)

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik ben het ook wel eens met de TS.

Er is steeds meer haantjesgedrag, de 1 moet nog gekker, dommer en lomper doen dan de ander, en dat zie je niet alleen in de HK. Als iemand een keer iets fout doet en vraagt om oplossingen wordt hij over het algemeen alleen maar afgezeken hoe dom hij wel niet is i.p.v. hem gewoon te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

Nakebod

Nope.

Vroegah, toen was het imho wel beter, tot het einde van HK 1.0, toen ging het ook heel erg slecht, en eigenlijk zie je dat nu weer.
Denk dat het voornamelijk met de grote van de groep te maken heeft, destijds was het niet zo massief en groot, en bestond de groep voornamelijk ook #Huiskamer IRC lutsers. Een hechtere groep, zie je nu niet veel meer van terug.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-09 19:41
Na jaren op Tweakers bezig geweest te zijn, en af en toe een topic tegenkwam waar ik niet in kon, heb ik dan maar eens HK access gevraagd. Met momenten heb ik daar spijt van, omdat deze onzin topics mijn "Active Topics" overview zeer vervuilen...

Ach, een onzin filter zou al tof genoeg zijn...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij is dit topic ook op herhaling, weliswaar niet zo snel en in grote getalen als "show je auto" topics ;) Om het jaar heb je een topic waarin wordt aangegeven dat het niveau van de HK aan het zakken is. In mijn ogen is dat niet waar, je hebt de HK op een gegeven moment wel een keer gezien. Als je (net zoals mij) de HK al meer dan 5 jaar bezoekt, dan heb je het wel gezien. Het bikkel-, HGKNMT- en andere topics komen en gaan en er verandert weinig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:30
tc982 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:25:
Na jaren op Tweakers bezig geweest te zijn, en af en toe een topic tegenkwam waar ik niet in kon, heb ik dan maar eens HK access gevraagd. Met momenten heb ik daar spijt van, omdat deze onzin topics mijn "Active Topics" overview zeer vervuilen...

Ach, een onzin filter zou al tof genoeg zijn...
Je kan de HK eruit laten halen in je AT. Heb ik hier ook gedaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

MADG0BLIN schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:28:
[...]

Je kan de HK eruit laten halen in je AT. Heb ik hier ook gedaan. :Y)
Dat is eigenlijk wel een goeie, ik dacht eerst 'maar dan mis je ook de topics die wél de moeite waard zijn', maar af en toe de HK openen kan natuurlijk ook. Dus hier is de HK ook verdwenen uit de active topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:11

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Persoonlijk heb ik niet echt het idee dat het niveau erg drastisch gedaald is de afgelopen tijd.

Er zijn nog net zoveel topics als een paar jaar geleden waar ik echt geen drol om geef, met af en toe eentje die gewoon wel erg grappig / leuk / informatief is. En daarnaast de standaard draadjes die deel xx bereikt hebben, die je of wel of niet leuk vind.

Vind het film topic echt de moeite waard, daar haal ik altijd leuke ideeën uit. Grappige plaatjes, en Nieuws show topic vind ik ook leuk, waarbij het niveau natuurlijk ook niet echt kan zakken, aangezien het gaat over dingen laten zien.

Maar ja, als ik een paar jaar geleden terug haal, kwamen daar ook topic explosies voor van steeds hetzelfde... Ach ja, negeer ik dat even, weekje later is het vaak weer rustig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Outerspace schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:26:
Om het jaar heb je een topic waarin wordt aangegeven dat het niveau van de HK aan het zakken is. In mijn ogen is dat niet waar, je hebt de HK op een gegeven moment wel een keer gezien.
Nee, daar ben ik het mee oneens.

Uiteraard is alles in the eye of the beholder maar om dan te zeggen dat het niet aan de HK ligt maar aan de leeftijd cq interesse van de user is ook wat makkelijk afschuiven op de user.

Je hebt gelijk dat het niveau van de HK met enige regelmaat aan de orde komt, maar dat komt ook omdat het niveau en kwaliteit van de HK van tijd tot tijd ook enorm wisselt.

Om naar mezelf te kijken: Ik heb ook weleens op de mindere momenten van de HK afgevraagd of het niet simpelweg aan mij lag. Ben ik te oud? Is mijn smaak veranderd? Om dan na een half jaar (en een verbetering van de sfeer en niveau van de HK) erachter te komen dat ik de HK weldegelijk leuk vindt, maar dat het gewoon troep was. Gelukkig maar, want ik vind de HK vaak een hele gezellige, leuke en ook interessante plek. Nog steeds.

Ook zijn dit soort topics over het niveau van de HK goede momenten van introspectie. Hoe gaat het nu met de HK? Waar willen we heen met de HK? Zitten we met de HK wel op de juiste lijn?
Soms moet er even kritisch naar gekeken worden en waar nodig herijkt worden.
Zo vind ik bijvoorbeeld dat de sfeer de laatste tijd een beetje flamerig/afzeikerig aandoet. Willen we dat wel?

[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 17-08-2010 10:15 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Dit soort constateringen zijn vaak een combinatie van factoren, nu ook me dunkt. De kwaliteit van berichten zakt niet zomaar. Elk bericht is immers door een mens getypt.

Een gebruiker die voor het eerst HKXS krijgt ziet een hausse aan nieuwe berichten die al dan niet interessant zijn voor de nieuwe gebruiker. Dat je na een aantal jaar wel weet waar het steeds heengaat vind ik dan niet verwonderlijk.

Dan heb je nog het sociale element. Sociale cohesie vermindert als een groep groter wordt. Was je wellicht ooit zelf eens deel van een 'incrowd'-kliekje (zelf niet beseffende), nu komen er meer en meer nieuwe gebruikers met wellicht hun eigen 'incrowd'-kliekje. Dit schept een sociale onthechting in een omgeving die eerder als vertrouwd gezien werd. Dit verhoogt de drempel om serieuzer te worden omdat je niet meer weet wie er allemaal meeleest. "Is mijn 'serieus'-topic wel vertrouwd hier? Lezen er geen rare mensen mee?"

Daarnaast heb je vaak generatiekloven die op gaan vallen. Ik zit / heb op veel niche-fora gezeten (niet op Fok of dat soort rotzooi maar op kleine fora voor hobby's of werkzaamheden die weinig mensen delen). Het is nu eenmaal altijd zo dat de 'opa's' van het forum na een jaar of 5 beginnen te klagen dat het niet meer is zoals vroeger en dat vroeger het veel leuker en beter was.

Dit kan ook prima waar zijn voor die oudere gebruikers; immers waren zij toen jonger (hogere tolerantiegrens voor onzin, zelf meer onzintopics typende etc.) en de sociale cohesie was waarschijnlijk veel groter (minder gebruikers, men kende elkaar nog beter en veelal zelfs ook persoonlijk door meetings). Ook werden de slechte topics waarschijnlijk makkelijker genegeerd.

Als de sociale cohesie verminderd raak je ook eerder geïrriteerd door dingen die je niet zinnen. Dit zie je op alle vlakken in de samenleving; bijvoorbeeld: buren die weinig contact hebben maken eerder ruzie.

Wat de oplossing is? Aan de ene kant echt slechte onderwerpen verwijderen en aan de andere kant zullen de oudere gebruikers de onderwerpen die ze niet aanspreken moeten negeren.

Een ander forum waar ik op zit sinds 2003 was destijds klein en bijna iedereen kende elkaar. Het was heel gezellig altijd en we spraken ook in het echt af. Het forum groeide en groeide en de laatste 3 jaar zijn er een boel mensen van de oude kliek vertrokken, en een groot deel van de rest zit te zeuren over "vroeger was alles beter". Nee, vroeger was het niet beter. Als je vroeger mist, pak zelf die handschoen op en maak weer afspraken met de mensen van vroeger in het echt. Maak zelf onderwerpen waar je wel achter staat.

Het is altijd makkelijk om te zeggen dat "ze" het verpesten, het is moeilijker om te organiseren dat "we" het prettig maken voor onszelf (en beter nog: voor ons allemaal, voordat de nieuwe gebruikers vroeger alles beter vonden).

Dit is slechts mijn mening en analyse door veel foragebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

[Serieus]...............K U T M O D . D I E . P V E N

Waarom heeft dit topic ooit in de HK gestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 07:27

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Jammer dat ik geen HKXS heb, nu word ik zelfs even nieuwsgierig. ;)

Ik heb ooit HKXS gehad voordat de boel weer werd dichtgegooid. In den beginne kwam ik er regelmatig maar het was toen echt iets wat ik niet interessant vond op een toevallig topic na. Sinds er weer een HK is moet ik zeggen dat ik die toegang nog niet gemist heb.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

thommich schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:00:
Kunnen jullie eens voorbeelden geven van topics die jullie wél in de HK vinden thuishoren? dit is geen aanval op jullie, enkel nieuwsgierigheid
Ik vrees namelijk dat ik (en met mij veel nieuwere users) niet meer weten waarvoor de HK oorspronkelijk bedoeld was en wat voor topics als aangenaam ervaren worden...
Topics die [serieus] in de titel hebben, bijvoorbeeld die hierboven genoemde frituurpan. Dat moet eigenlijk niet nodig zijn, zo'n tag.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-09 13:33

thommich

Belg

Marzman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:23:
[...]

Topics die [serieus] in de titel hebben, bijvoorbeeld die hierboven genoemde frituurpan. Dat moet eigenlijk niet nodig zijn, zo'n tag.
Dus kort samengevat: Stuffis Generalis topics waarin grapjes welkom zijn?

En niet: TrashCan topics die iets serieuzer zijn?

Of stel ik me het verkeerd voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

thommich schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:25:
[...]

Dus kort samengevat: Stuffis Generalis topics waarin grapjes welkom zijn?

En niet: TrashCan topics die iets serieuzer zijn?

Of stel ik me het verkeerd voor?
TrashCan = zut.
SG = serieus forum waar men praat over serieuze onderwerpen
HK = kroeg, waarbij ook veel luchtige topics gemaakt worden en worden getolereerd. Verder kan ik je verwijzen naar deze FAQ: Forum FAQ #hkwat

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

(ik lees hier trouwens wel mee maar ik denk dat ik tot vanavond niet in de gelegenheid ben om uitgebreid te reageren)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:28

Nakebod

Nope.

Omdat er maar weinig mensen in TC kunnen posten.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

St@m schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:07:
En dan al die onzintopics die door veelal dezelfde user(s) geopend worden, zal geen namen noemen, iedereen weet wel wie dat is/zijn. Het is niet leuk, niet grappig maar de topics blijven geopend worden. Volgens mij zag ik laatst een stuk of 5 topics van eenzelfde user.

Dit dus.

Het viel me ook al op dat het niveau daar zeer sterk gekelderd is de laatste paar weken, vooral de overdaad aan toilethumor-topics is ronduit beschamend. Eindeloos herhalen van dezelfde grappen, het overdreven lemmingsgedrag (af en toe zijn er van die momenten dat het (onbedoeld!) grappig is, maar NIET iedere dag geforceerd een lemmingtopic starten) doet me ernstig vragen stellen bij de mentale capaciteit van sommige HK-genoten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-09 20:28
Ik ga toch ook maar eens reageren :)

Het niveau is voor mij een subjectief iets. Dat de Huiskamer mij steeds minder boeit is een feit. Dit ligt vooral aan het karakter van het forum. Leuke spontane topics zie ik bijna niet meer passeren in de huiskamer; het zijn alleen maar grote topics en nutteloze topics (lemmings, toilethumor, humor die al 10x door iedereen is uitgekotst). Zo héél af en toe komt er een topic die leuk is om te volgen.

Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ook het aantal grote topics (maar onvermijdbaar) vind ik jammer. Niet dat ik een betere oplossing heb (Dus dit is geen commentaar naar wie dan ook). In de grote topics zijn vaak bijzonder leuke discussies die misschien wel een eigen topic verdienen in de huiskamer. Maar de juist interessante discussies (Die je hebt in o.a. Show je auto, soms in het KGMT, Wegmisbruikers topic etc) zijn vaak 'ondergesneeuwd' omdat er in rap tempo replies worden geplaatst en het op gang brengen van een discussie nagenoeg onmogelijk is.

Voor de rest heb je idd wat meubels die het leuk vinden om topics aan te maken die werkelijk waar nog onder het FOK! niveau zitten; echter vind ik dan wel dat daar vaak adequaat op gereageerd wordt. Ik vind dan ook dat LuNaTiC een ontzettend zware kar trekt want de huiskamer modereren is niet makkelijk. Als je ziet hoeveel reply's er in een uur gepost worden (in o.a. de grote topics) is dat nagenoeg onmodereerbaar.

'Vroeger' had je HlpDsk die echt alles in de gaten hield; maar dit mag niet verwacht worden van de rest. Sociaal leven is véél belangrijker dan het leven op een forum. Dus bij deze een compliment voor de HK-crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Edmin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:37:
[...]

Ik neem aan dat hij de hoeveelheid poep-en-plas topics bedoelt, door een stel mentaal 6-jarigen aangemaakt.
Standeman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 08:45:
De laatste week is inderdaad niet het toonbeeld geweest van betekenisvolle topics. Zeker afgelopen zaterdag was het een zooitje waarbij LuNaTic aardig heeft ingegrepen. Dit komt imo voornamelijk door de vakantieperiode waar a) mensen zich vervelen en b) er minder modforce aanwezig is.
Ja dat klopt, let echter op dat ik niet puur afgelopen weken bedoel maar vooral een wat langere periode.
Wat wel opvalt is dat het aantal moderatie-uren afgenomen lijkt te zijn tov toen Hlpdsk er was. Dit is een feit, die kerel was gewoon fulltime (?) bezig met modereren.
Daar valt natuurlijk makkelijk omheen te sturen. Een dergelijk topic is 100% herkenbaar en kan je prima mijden. Blijkbaar is er wel behoefte aan zulke topics. Alhoewel het aantal posters een vrij vaste kliek is, vermoed ik dat er wel een hele schare lurkers zijn die dat soort topics regelmatig doorlezen. Ik heb echter geen cijfers.
Waarom vermoed je dat? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat mensen elke dag dezelfde posts van hetzelfde kliekje wil lezen. Die mensen zullen vast heel boeiend zijn, maar zo boeiend?
Echter, ik vermoed dat dergelijke topics niet daadwerkelijk het probleem vormen. Het zijn er maar een handvol.
Het gaat mij ook wel om het erg gesloten karakter van sommige van die tpics, waar gewoon 4-10 users compleet de dienst uitmaken/posthoeren (excusez le mot).
Erg belangrijke topics, ook in de HK. Voor mij hoeft bij serieuze topics zelfs geen tag voor de titel. Iemand met gezond verstand moet aan de TS kunnen zien hoe het topic bedoeld is en of je "grappig" kan gaan doen.
Tsja ik durf geen serieus topic meer te openen zonder die tag.
Het is altijd mogelijk om dingen te veranderen :) alleen moet het wel "ten goede" van de HK zijn.
Ik zit me wel af te vragen of de HK wel zoveel veranderd is. Er is uiteraard een schare nieuwe users bijgekomen, maar het nivo is imo niet heel veel veranderd.
Er lijkt hier binnen een dag toch al een groep users te zijn die zich in mij herkent. Uiteraard zijn dit wel allemaal leden die langer dan vandaag of gisteren hier komen.
Mhoaw, soms mag best wel eens iets meer de botte bijl worden gebruikt hoor. Afwachten en hopen dat het weg gaat is meestal niet de beste optie ;)
;).
Dat was een deel van mijn probleemstelling ja. Echter blijkt nu (gelukkigerwijs) dat ik niet de enige ben die dit constateert.
St@m schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:07:
Inderdaad.
Hoe te reageren is aan de crew, maar ik zou het niet erg vinden.
Stampertje schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:18:
Tja ik hoop heel oud te worden, maar ook ik ben het zeer met Boudewijn eens.
:)
Haan schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:15:
Soms komt er inderdaad wel een leuk, interessant of grappig topic voorbij waarin ik dan wel de behoefte heb om te posten, maar voor het grootste gedeelte is het een grote oninteressante (te vaak herhaalde) brei geworden.
Ik ben het met je eens. Vaak is het OF een discussie tussen een handvol (incrowd?) users ,of het is een dump-hier-je-post-en-lees-verder-het-topic-niet topic.
koekoek2003nl schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:22:
Ik ben het ook wel eens met de TS.

Er is steeds meer haantjesgedrag, de 1 moet nog gekker, dommer en lomper doen dan de ander, en dat zie je niet alleen in de HK. Als iemand een keer iets fout doet en vraagt om oplossingen wordt hij over het algemeen alleen maar afgezeken hoe dom hij wel niet is i.p.v. hem gewoon te helpen.
Ja alhoewel het gewone forum wmb echt een stuk beter is momenteel.
anandus schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:43:
[...]
Nee, daar ben ik het mee oneens.

Uiteraard is alles in the eye of the beholder maar om dan te zeggen dat het niet aan de HK ligt maar aan de leeftijd cq interesse van de user is ook wat makkelijk afschuiven op de user.
Dat is zelfs een goede drogreden om er daarna maar niets meer aan te hoeven doen.
Ook zijn dit soort topics over het niveau van de HK goede momenten van introspectie. Hoe gaat het nu met de HK? Waar willen we heen met de HK? Zitten we met de HK wel op de juiste lijn?
Soms moet er even kritisch naar gekeken worden en waar nodig herijkt worden.
Zo vind ik bijvoorbeeld dat de sfeer de laatste tijd een beetje flamerig/afzeikerig aandoet. Willen we dat wel?
Dat, en erg veel compleet kansloze topics.
Outerspace schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:39:
[...]

TrashCan = zut.
SG = serieus forum waar men praat over serieuze onderwerpen
HK = kroeg, waarbij ook veel luchtige topics gemaakt worden en worden getolereerd. Verder kan ik je verwijzen naar deze FAQ: Forum FAQ #hkwat
Er zit een verschil tussen luchtig en ronduit abject. Het gaat hier niet alleen om de topics maar ook de replies erin ;).
RedHat schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:50:
Ik ga toch ook maar eens reageren :)

Het niveau is voor mij een subjectief iets. Dat de Huiskamer mij steeds minder boeit is een feit. Dit ligt vooral aan het karakter van het forum. Leuke spontane topics zie ik bijna niet meer passeren in de huiskamer; het zijn alleen maar grote topics en nutteloze topics (lemmings, toilethumor, humor die al 10x door iedereen is uitgekotst). Zo héél af en toe komt er een topic die leuk is om te volgen.
Jep, heel veel herhaling. Toverstaf was ook niet heel kansrijk, maar die deed (in het begin) nog wat creatiefs. Daardoor is het 'leuk'. Nu is het afgezaagd, heel erg afgezaagd zelfs.
Voor de rest heb je idd wat meubels die het leuk vinden om topics aan te maken die werkelijk waar nog onder het FOK! niveau zitten; echter vind ik dan wel dat daar vaak adequaat op gereageerd wordt. Ik vind dan ook dat LuNaTiC een ontzettend zware kar trekt want de huiskamer modereren is niet makkelijk. Als je ziet hoeveel reply's er in een uur gepost worden (in o.a. de grote topics) is dat nagenoeg onmodereerbaar.
Jep. Maar mischien ook wat meer modjes voor overdag? Ik heb het idee dat er met name dan best veel shit wordt geproduceerd.
'Vroeger' had je HlpDsk die echt alles in de gaten hield; maar dit mag niet verwacht worden van de rest. Sociaal leven is véél belangrijker dan het leven op een forum. Dus bij deze een compliment voor de HK-crew.
In dezen ben ik het niet helemaal met je eens, als de huidige crew het niet kan qua kwantiteit is het mischien handig wat meer modjes te regelen?

Noot mbt kwantiteit: wat op zich wel logisch is, ze zijn met evenveel man als de NOS crew (okay extreem voorbeeld, maar neem anders de PMG crew) terwijl er tich meer gepost wordt en ook de nuances wat lastiger zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:44

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Zullen we HlpDsk's bereidheid elke minuut op F5 te drukken even niet meenemen in het niveau van de HK? Dat is niet eerlijk tegenover de huidige modcrew die wel een leven heeft buiten GoT. De huidige modcrew hanteert een iets minder botte bijl. Dat sommige users daar misschien niet mee om kunnen gaan is een veel interessanter discussiepunt dan het wel of niet meer moderators nodig hebben.

[ Voor 35% gewijzigd door MueR op 17-08-2010 14:34 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
MueR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:30:
Zullen we HlpDsk's bereidheid elke minuut op F5 te drukken even niet meenemen in het niveau van de HK? Dat is niet eerlijk tegenover de huidige modcrew die wel een leven heeft buiten GoT.
Ik zie niet in wat er niet 'eerlijk' aan is, ik constateer puur dat het hlpdsk meer tijd in het modereren stopte dan de crew nu lijkt te doen. Dat dit komt doordat hlpdsk verder geen leven had (of wel, maar dat wist te camoufleren) is prima. Echter is dat probleem nou net relatief eenvoudig op te lossen.
Niets oneerlijks tov de HK-crew en ook geen kritiek op hen van mij uit als we het hebben over tijds-besteding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MueR schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:30:
De huidige modcrew hanteert een iets minder botte bijl. Dat sommige users daar misschien niet mee om kunnen gaan is een veel interessanter discussiepunt dan het wel of niet meer moderators nodig hebben.
Dat is inderdaad een discussiepunt, hlpdsk had veel tegenstanders in zijn modtijd door zijn bottebijl methode. Ik denk meer dan dat er nu mensen zijn die dat terug willen :)

Maar wat is de toegevoegde waarde behalve dat het op het vroeger was het beter hoopje gegooid kan worden, want hlpdsk is weg of in ieder geval op grijs gegaan. En de vele verwijzingen dat het een botje was geven al wel aan dat hlpdsk in ieder geval vrij uniek was in zijn methode van modereren (of je er een voorstander of tegenstander van was, dat het uniek was daar is iedereen het denk ik wel mee eens) En als het uniek was dan vind je niet zomaar iemand anders die dat ook kan (tenzij de geruchten waar zijn en iemand de sourcecode heeft ;) )

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 17-08-2010 14:50 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

We hebben twee moderators aangenomen om HlpDsK te vervangen, en volgens mij overdrijven we nu het verschil in werk wat wordt verzet door die 2 ipv HlpDsK in z'n eentje.

Dat dit topic juist verschijnt als er meerdere moderators op vakantie zijn en dat er nu net even een golfje aan onzintopics in het weekend (wat meestal dan wat minder bezet is, logisch) is langsgekomen, helpt denk ik ook niet helemaal mee. Ik vraag me dus ook af of al die omstandigheden wel een reeel beeld geeft van hoe die zaken er echt voorstaan.

Hetzelfde geldt voor topics over het niveau: dat zijn om de zoveel jaarlijkse terugkerende topics. Let op: ik wil dat gevoel daarmee niet bagatelliseren maar aan de andere kant vind ik het ook wel wat vroeg om dan maar met zijn allen te gaan lopen roepen dat het allemaal maar kut is geworden de laatste tijd. Volgens mij is dat ook weer lichtelijk overdreven.

Overigens kunnen de mensen die klagen zelf ook bijdragen als ze het niveau minder vinden worden. Kom zelf eens met wat leuke inbreng? Geef het goede voorbeeld hoe het dan wel zou moeten ipv aan de zijlijn te staan ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan zou ik zeggen, zet deze discussie op hold tot september. Het is inderdaad altijd al zo geweest dat er in vakantietijd ook wat andere topics zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Dan ga je eraan voorbij dat ik vind dat dit al langere tijd het geval is. Zonder dit aan hlpdsk te willen linken (ouch dat was geen goede opmerking...) is het niveau al een tijdje dalende wat mij betreft.
Overigens kunnen de mensen die klagen zelf ook bijdragen als ze het niveau minder vinden worden. Kom zelf eens met wat leuke inbreng? Geef het goede voorbeeld hoe het dan wel zou moeten ipv aan de zijlijn te staan ;)
Eerlijk gezegd voel ik me daar tussen die kleuters/flamers eigenlijk niet zo toe geroepen. Buiten dat: ik wil best een leuk topic schrijven, maar heb momenteel geen inspiratie. Geforceerd grappig doen werkt niet, is volgensm ij albewezen.
Hetzelfde geldt voor topics over het niveau: dat zijn om de zoveel jaarlijkse terugkerende topics. Let op: ik wil dat gevoel daarmee niet bagatelliseren maar aan de andere kant vind ik het ook wel wat vroeg om dan maar met zijn allen te gaan lopen roepen dat het allemaal maar kut is geworden de laatste tijd. Volgens mij is dat ook weer lichtelijk overdreven.
Je hoort mij niet roependat het kut *is*, maar dat ik me er niet meer thuis voel door het niveau. Als de goegemeente blij is met dat specifieke niveau is het niet kut, maar hanteren we andere wensen en verwachtingen. Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Boudewijn schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:59:
Dan ga je eraan voorbij dat ikvind dat dit al langere tijd het geval is. Zonder dit aan hlpdsk te willen linken (ouch dat was geen goede opmerking...) is het niveau al een tijdje dalende wat mij betreft.
Maar snap je dat het ook moeilijk is om dat nogal hard te maken?

- Wat is voor langere tijd?
- Welke topics zijn dat dan?
- Waren die topics er vroeger ook al niet?
- Zijn die topics, als je het afzet tegen de rest van de topics, dan echt een stortvloed aan laag niveau
- Wat versta je eigenlijk onder laag niveau?
- Wordt dat dan niet aangepakt?
- Zijn je eigen interesses niet veranderd? Misschien heb je het sowieso wel gezien hier?
- etc etc

ik kan vast nog wel wat vragen bedenken maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat dit topic nu meer een 'gevoel' oproept wat moeilijk concreet en grijpbaar te maken is volgens mij. Je kunt wel zeggen dat dit al langer aan de gang is, maar hoe zou je dat duidelijk willen maken?
Eerlijk gezegd voel ik me daar tussen die kleuters/flamers eigenlijk niet zo toe geroepen. Buiten dat: ik wil best een leuk topic schrijven, maar heb momenteel geen inspiratie. Geforceerd grappig doen werkt niet, is volgensm ij albewezen.
Misschien, ik doelde dan ook niet per se op jou alleen, maar het is maar een gewetensvraag in het algemeen. Als de HK je niet kan geven wat je wil, lijkt het mij juist de moeite waard om zelf iets te bedenken waardoor je wellicht er wel uit kan halen wat je graag wilt zien.
Je hoort mij niet roependat het kut *is*, maar dat ik me er niet meer thuis voel door het niveau. Als de goegemeente blij is met dat specifieke niveau is het niet kut, maar hanteren we andere wensen en verwachtingen. Prima.
Het 'niveau' blijft een moeilijk te bediscussieren begrip in de HK. Kom je toch weer met dat begrip. Als je het tastbaar kan maken op de één of andere manier, dan hoor/zie ik het graag. Misschien een screenshot maken van de topiclisting toen de HK nog wel top was? Misschien dat dan duidelijk wordt hoeveel beter het wel niet was?

Ik roep maar wat hoor, ik wil best meedenken. Ik heb alleen m'n twijfels bij de timing van dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Geforceerd grappig doen werkt niet, is volgensm ij albewezen.
Ik denk dat geforceerd het grappig willen vinden ook niet werkt. Heb zelf geen toegang tot de HK maar hoe groter een forum wordt hoe algemener. Ik denk dat je dan gewoon echt op een gegeven moment jezelf aan moet wennen bepaalde topics links te laten liggen (of van bepaalde topic starters, als ze, zoals ik hier lees, 5 topics vlak achter elkaar aanmaken. Dan moet je ze denk ik ook wel leren te herkennen als zijnde "te laag niveau, dus voor mij HK onwaardig"). Zoals al aangegeven, ga op zoek naar de wel interessante topics/content, of plaats het anders zelf. Als er vervolgens vervelende reacties komen/reacties die je niet aanstaat, kun je mensen hier altijd op aanspreken natuurlijk. Aangezien de topics voor iedereen met HK toegang zijn kunnen zij hun ding zeggen, maar jij ook natuurlijk. Dus het staat je vrij om aan te geven als een bepaalde houding je niet aanstaat.

Maar goed, dit is natuurlijk maar de mening van een niet HK-er O-)

Edit: wil niet betweterig overkomen, met mijn bevelende vorm in "ga op zoek naar", maar wist het even niet anders te verwoorden.

[ Voor 6% gewijzigd door crizyz op 17-08-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Goed ik vrees dat ik dit niet kan kwantificeren. Echter merk ik wel op dat ik niet de enige ben, waardoor het niet (alleen) aan mij ligt.

Hoe ik dat duidelijk wil maken: screenshots maken is dmv de langlopende topics niet handig (die staan allemaal bovenaan of zijn gesloten). Buiten dat: het *is* een gevoel en adt is sowieso heel lastig hard te maken.

Ik zal straks kijken of ik het kanbewijzen (zal wel niet) maar moet waarom moet ik hier met bikkelhard bewijs komen? Het feit dat er meer mensen zijn die zich in mijn mening herkennen zou toch al een aanwijzing moeten zijn dat er mensen niet helemaal tevreden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Geef eens een paar voorbeelden wat volgens jou 'goede' HK topics zijn. Ik post zelf zelden in de HK en een groot gedeelte is inderdaad flauw geneuzel of een herhaling en/of combinatie van wat al eerder langskwam. Part of the deal volgens mij, voor serieuze dingen zijn er andere fora. Okee dan enkele topics met een [serieus] tag, meestal is dat door TS gedaan vanwege privacy redenen. Qua onderwerp zou het vaak best in bijv SG kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hier is discussie mgoelijk en worden niet continu onzindingen gepost:

[Vakantie] Kamperen, Hotel of Caravan? (etc)
[Serieus] Vriendin uit duitsland met wie ik samenwonen.
[kansberekening] Lottowinnaar wint 1 miljoen
Voor de fans (waar ik niet toe behoor):
Geocaching: Iemand dat wel 's in ' het wild ' gedaan?

Hier wordt eigenlijk veel info uitgewisseld zonder teveel geziek:
Wat eten we vandaag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Het enige waar ik voor wil waken is dat we weer een massahysterie gaan krijgen doordat de één zijn ongenoegen uit, en waardoor er een domino-effect ontstaat waardoor het ineens een stuk kutter is dan dat het werkelijk misschien wel is ( Groupthink?)

Dan doel ik op een topic als deze: Ik stop ermee...

Hier werd alarmfase 1 ingeluid, een heus GoT Verbeter Forum gerealiseerd, iedereen was in paniek. Mensen en oudgedienden gingen weg, voelden zich niet meer thuis op het nieuwe GoT. Het niveau daalde en daalde maar. Wat moeten we doen?

Dit was nog in een redelijk beginstadium van GoT en dat was een vrij nieuwe gebeurtenis. Ruim 8 jaar verder en een stuk wijzer kan ik wel zeggen dat deze topics (in mildere mate) periodiek terugkeren. Ik deed er de eerste keer nog vrolijk aan mee, maar ik laat me nu niet zo snel meer gek maken. Je interesses veranderen, je omgeving op GoT verandert, en het niveau is maar relatief en past zich constant aan aan de veranderende onderwerpen en technologie, en aan de mensen.

[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 17-08-2010 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Waarom maak je er druk over. Je kan die threads toch negeren. Ik zie het probleem niet. Net alsof je verplicht bent om elke thread te lezen en erop te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Boudewijn schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:18:

[...]

Waarom vermoed je dat? Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat mensen elke dag dezelfde posts van hetzelfde kliekje wil lezen. Die mensen zullen vast heel boeiend zijn, maar zo boeiend?
Dat baseer ik slechts op mijn eigen ervaringen en ik doel dan op het lekkere meiden topic. Bij bijvoorbeeld het KMT zullen vrij weinig lurkers aanwezig zijn.
Het gaat mij ook wel om het erg gesloten karakter van sommige van die tpics, waar gewoon 4-10 users compleet de dienst uitmaken/posthoeren (excusez le mot).
Wat bedoel je met een gesloten karakter? Wordt er dan niet op de posts van "nieuwelingen" gereageerd of worden ze actief "weggepest"?
[...]

Tsja ik durf geen serieus topic meer te openen zonder die tag.
Dat is jammer. Want geloof me, wanneer men in een serieus bedoeld topic te ver gaat, wordt er echt wel gemodereerd (TR's doen in dat geval bijna wonderen, aangezien de meeste mods niet de tijd hebben om elke post in de HK te screenen).
Boudewijn schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:19:
Hier is discussie mgoelijk en worden niet continu onzindingen gepost:

[Vakantie] Kamperen, Hotel of Caravan? (etc)
[Serieus] Vriendin uit duitsland met wie ik samenwonen.
[kansberekening] Lottowinnaar wint 1 miljoen
Voor de fans (waar ik niet toe behoor):
Geocaching: Iemand dat wel 's in ' het wild ' gedaan?

Hier wordt eigenlijk veel info uitgewisseld zonder teveel geziek:
Wat eten we vandaag?
Nu lepel je een stapeltje topics op waar het wel goed gaat. Met een beetje zoeken vind je nog veel van dat soort topics. :)

Bijvoorbeeld:
Baas komt op zijn woord terug en dumpt me!
Welke Social Media tools gebruik jij?
[serieus] Periodiek manisch depressief

Er zijn dus legio HK-topics terug te vinden van dit jaar waarbij er niet per definitie een serieus tag bij hangt en gewoon goed lopen.

[ Voor 33% gewijzigd door Standeman op 17-08-2010 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En sommige topictitels lijken een onzinnig topic te verhullen, maar als je er dan op klikt bedoelt iedereen het toch redelijk serieus :)
Liedjes met schreeuwende vrouwen

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:20:
Het enige waar ik voor wil waken is dat we weer een massahysterie gaan krijgen doordat de één zijn ongenoegen uit, en waardoor er een domino-effect ontstaat waardoor het ineens een stuk kutter is dan dat het werkelijk misschien wel is ( Groupthink?)

Dan doel ik op een topic als deze: Ik stop ermee...
Slecht voorbeeld...
Laatste frontpage reactie/posting 04-Jun-2010 11:33
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hehe bewijst m'n punt juist alleen maar meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Standeman schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

Dat baseer ik slechts op mijn eigen ervaringen en ik doel dan op het lekkere meiden topic. Bij bijvoorbeeld het KMT zullen vrij weinig lurkers aanwezig zijn.
Ja maar wat is het nut van dat topic voor die paar mensen die dat hele topic volspammen.
Wat bedoel je met een gesloten karakter? Wordt er dan niet op de posts van "nieuwelingen" gereageerd of worden ze actief "weggepest"?
Teveel inside informatie en grapjes.
Nu lepel je een stapeltje topics op waar het wel goed gaat. Met een beetje zoeken vind je nog veel van dat soort topics. :)
Dat vroeg iemand boven me ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 14:32

Slapstick

Me, myself or I

Ik heb exact even een maandje gewacht met reageren om te kijken of het niveau weer normaal trekte, zoals hierboven ergens genoemd. Ja, ik kan mezelf kwalificeren tot één van degene die vaak voor op loopt bij rellen, maar ik weet wel waar de grenzen liggen.

Als ik nu eens door de HK struin, zie ik dit en dit topic, waarbij men de eerste kan aanmerken als rellerig, doch eigenlijk lijkt me het een terugkerend fenomeen. Net als dit topic, wat net zo goed in SG zou kunnen staan.

Er zijn natuurlijk ook de "grote" topics met elk zijn vaste kliek, ( Waarbij die van het GKMT wel wisselt door de tijd heen). Maar voor de rest zie ik weinig topics met het poep en pies niveau van een aantal weken geleden.

Was het toch een tijdelijke periode? Of was het meer, het begin van een generatiekloof? Ik durf er geen woord over te zeggen, loop er nog geen eens twee jaar rond. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Slapstick op 13-09-2010 18:10 ]

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Wat is nou je conclusie dan? :P Dat soort topics als in je voorbeelden hebben altijd in de HK gestaan en is ook een beetje waar het om draait denk ik want als het veel serieuzer wordt kan het in Stuffis Generalis.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het prima mogelijk is de HK te negeren, hoef je je er ook niet meer aan te ergeren.

Als je speciaal voor de HK komt moet je ook maar accepteren dat tijden veranderen, kom je ook voor andere dingen, besteed daar dan wat meer tijd aan dan de HK.

Begint een beetje op oldfags vs. newfags te lijken.

▲
▲ ▲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 14:32

Slapstick

Me, myself or I

Marzman schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:00:
Wat is nou je conclusie dan? :P Dat soort topics als in je voorbeelden hebben altijd in de HK gestaan en is ook een beetje waar het om draait denk ik want als het veel serieuzer wordt kan het in Stuffis Generalis.
Dat ik het allemaal heel erg vind meevallen :P

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Ik moet zeggen dat het verwijderen van de HK uit de active topics voor mij ook een goede optie is gebleken. Nu open ik alleen soms nog de HK, om even her en der wat lezen als het er interessant uit ziet. Dat bevalt me eigenlijk wel prima, en de AT lijst wordt niet vervuild met topics waar ik toch meestal niet op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:26

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Haan schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:10:
Ik moet zeggen dat het verwijderen van de HK uit de active topics voor mij ook een goede optie is gebleken. Nu open ik alleen soms nog de HK, om even her en der wat lezen als het er interessant uit ziet. Dat bevalt me eigenlijk wel prima, en de AT lijst wordt niet vervuild met topics waar ik toch meestal niet op te wachten :)
Idem, dat heb ik ook gedaan.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 18:09:
Sinds het prima mogelijk is de HK te negeren, hoef je je er ook niet meer aan te ergeren.

Als je speciaal voor de HK komt moet je ook maar accepteren dat tijden veranderen, kom je ook voor andere dingen, besteed daar dan wat meer tijd aan dan de HK.

Begint een beetje op oldfags vs. newfags te lijken.

▲
▲ ▲
ik heb pas sinds kort HKXS en vindt het (logischerwijs) nog meevallen. nu kan ik dat ook wel zeggen, want ik kom van een forum af dat qua niveau net niet 4chan haalde. en tja, dat is de HK voorlopig (nog) niet.

ik ben dus wel wat gewend, maar ik mijd sowieso de grotere topics. topics met de [serieus] tag hebben wel altijd mijn aandacht.

de HK is voor mij een extraatje, niet een plek waar ik de hele dag ''i liek turtles!'' draadjes loop te maken.

en bovendien, SG is ook al ruig zat. toch? :o

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
Slapstick schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:56:
Ik heb exact even een maandje gewacht met reageren om te kijken of het niveau weer normaal trekte
En? Is het weer normaal getrekt?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Sinds 26 juli is de HK inderdaad niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Als TS van dit topic sprekende: ik vind het niveau wat verbeterd, maar eerlijk gezegd is er nog steeds erg veel herhaling. Of ik mij hier in dezelfde mate als ten tijde van het begin van dit topic aan stoor, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Emile schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:51:
Sinds 26 juli is de HK inderdaad niet meer wat het geweest is.
Toen kreeg jij toegang? :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Volgens mij zelfs andersom :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

Boudewijn schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 22:56:
Als TS van dit topic sprekende: ik vind het niveau wat verbeterd, maar eerlijk gezegd is er nog steeds erg veel herhaling. Of ik mij hier in dezelfde mate als ten tijde van het begin van dit topic aan stoor, is een tweede.
We doen onze best :)

Ik heb wel het idee dat het aantal trolls / flames / onzin wel is verminderd. Nu ben ik niet objectief, maar je reactie ondersteund wel dat idee.

Herhaling zal je altijd blijven houden. Hoe langer je meegaat in de HK en hoe ouder je wordt, zal herhaling uiteindelijk een steeds grotere issue worden. Dat ligt imo niet aan de HK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Standeman schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 23:11:
[...]

We doen onze best :)

Ik heb wel het idee dat het aantal trolls / flames / onzin wel is verminderd. Nu ben ik niet objectief, maar je reactie ondersteund wel dat idee.

Herhaling zal je altijd blijven houden. Hoe langer je meegaat in de HK en hoe ouder je wordt, zal herhaling uiteindelijk een steeds grotere issue worden. Dat ligt imo niet aan de HK.
ik steun dit ook.

herhaling zal, zeker op een site als Tweakers, zeker altijd blijven.
echter, dat geklaag dat het niveau van de HK ''niet meer is '' wat het geweest is vind ik een beetje mierenneuken. nu kan ik dat al gauw omdat ik voorheen op een forum zat waar flamen zon beetje de enige regel was waar je aan moest voldoen.

inmiddels ben ik op dit forum tot januari 2011 gebanned. en waarom? omdat ik het aandurfde mijn onderbouwde kritiek te vertellen aan een modje. zij (jaja, een female mod) is nu van mening dat ik veel te grof was (als je 1.5 jaar wordt geflamed and reports helpen ook geen zier, dan ja, dan kan je nog wel eens iets geirriteerder reageren dan anders) en dat ik eigenlijk een permban had moeten verdienen. ter vergelijking: er zit op dat forum nu nog steeds een user die mij persoonlijk heeft uitgemaakt voor ''net zo nutteloos als kanker''. jup, dat niveau heerst daar als je ergens kritiek op durft te leveren. dat mag niet.

all im saying is dat het niveau van de HK tot nu toe 10x hoger ligt dan de kwaliteit van het vorige forum.
en dat mensen dus niet zo moeten piepen. :+

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:18
Toch een kleine schop want ik wou hier toch ook wel eventjes m'n 2 cent aan bijdragen.

Ik heb zelf al toegang tot HK sinds 2004 (ik heb m'n pushmessage van Durden nogsteeds O+) en toen was het inderdaad wel wat anders. Zelf ben ik nooit echt een actieve poster geweest in HK (sowieso ben ik dat niet echt). Persoonlijk denk ik dat de "reltopics" die je vandaag de dag veel ziet een indirect gevolg is van de groei van Tweakers.net. Er komen steeds meer users op GoT en dus groeit het aantal mensen met HK access ook. Gevolg: met een heleboel mensen gaat het "persoonlijke" weg, wat de HK indirect wel doet vermoeden - en waarschijnlijk hoe het voor mijn tijd ook was. Persoonlijk denk ik ook dat de staat van de HK van vandaag de dag ook een natuurlijk gevolg is van de groei van T.net.

Is dat een slecht iets? Mja, ik weet het niet. Ik denk zelf van niet zolang de moderatie correct blijft uitgevoerd worden. Voor degene die de "oude dagen" weet willen herleven: Wellicht hopen dat je Area 52 access krijgt? :P

[ Voor 8% gewijzigd door silentsnake op 31-10-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Het is 61, niet 52 ;).

Maar goed, ik heb besloten me maar aan te passen aan het niveau en het verder te negeren. Tegen de stroom inroeien biedt mij te weinig voordeel in dezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:27
Onzintopics en reltopics negeer ik. Die vind ik de moeite van het lezen en/of op reageren niet waard.

En over Area 61 weet ik niks, dus of dat een toegevoegde waarde heeft voor mij? Dunno. Misschien kom ik er ooit achter, misschien niet.

Het is aan de mods om de HK 'schoon' te houden, als ik iets tegenkom wat IMHO echt niet kan, dan doe ik een topicreport en ga niet terug lopen rellen/schelden. Dan verziek ik de sfeer ook niet verder.

BTW, ik heb al sinds November 2004 HK-XS.
Just my 2 cents...

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 31-10-2010 16:04 ]

Pagina: 1