• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik ben op zoek voor een project naar een camcorder die de elementen kan weerstaan voor gebruik in een zoo (primaten onderzoek) die draagbaar is en minimaal 6u levensduur heeft (optioneel een grotere standaard batterij). Het liefst zouden we de camera mogen volledig onderdompelen (om het kuisen gemakkelijker te maken).

Ik weet dat we een systeem nodig hebben met een SD kaartje zodat het kan vallen. Ik heb al gekeken naar de Vixia-reeks die een onderwater doos heeft maar de batterij gaat niet zo heel erg lang mee. De Sanyo VPC-WH1 heeft 3u batterijduur dus iewat maar dat is het langste dat ik kon vinden. Heeft iemand anders ervaringen met andere camera's?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-01 00:29

Spikey

Making the web accessible!

6 uur is wel heel lang voor batterijen, zeker als je HD wilt opnemen (de grote hoeveelheid data daargelaten, een grote kaart lost dat relatief simpel op).

is het niet mogelijk de camera in het verblijf van stroom te voorzien?
(er even vanuit gaande dat hij verdekt wordt opgesteld en niet door de primaten wordt rondgeslingerd (no phun intended)

je vraagt hoort overigens eigenlijk thuis in HighDefinition Videocameras - Deel 2

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Is zo'n GoPro Hero HD niet iets?

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalpixels.net/wp-content/uploads/2009/11/GoPro-HD-Hero.jpg

Zit op 2,5 uur aan batterijduur, maar ik weet niet wat er nog aan geknutseld kan worden...

Verwijderd

Het probleem lijkt me dat waterdicht icm een grote accu erg lastig is. Een grotere accu betekent ook een grotere behuizing en dat maakt het hele ding weer duurder. Daarnaast willen consumenten vaak liever compact dan groot :P

Kijk ook eens naar Sony modellen. Die hebben vaak wel onderwaterhuizen en de krachtigste accus van Sony camera's gaan rond de 5.5 uur mee (hoewel een lage watertemperatuur dat zou kunnen bekorten).

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik heb ook al gekeken naar die GoPro's en een ander merk maar dat zijn helm-camera's, te klein en niet echt handig. De bedoeling is dat de onderzoeker (eigenlijk de onderzoeker's student :P) zich zo een dagje in het 'natuurlijk' habitat van de primaten (de zoo heeft een groot stuk land gekocht hiervoor) doorbrengt met camera in hand. Onderwaterbehuizingen heb ik ook al gekeken maar in elk geval dat ik gekeken heb (Sony, Canon) passen daar geen extra/grote batterijen in, enkel het basismodel past erin of je koopt zo'n onhandig plastiek zakje van een derde partij (die waarschijnlijk zal scheuren na een paar dagen).

Ik denk zo dat de onderzoeker gewoon 2 of 3 lichtgewicht camera's gaat moeten in de rugzak steken en het daarmee moeten doen. Batterij vervangen in de modder (of tijdens een poep gevecht) is niet zo direct aan te raden denk ik.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org