GTX460 overleden? Hardware/software probleem

Pagina: 1
Acties:

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-01 09:11
Ik heb dus net m'n nieuwe computer en de problemen beginnen al. Na een tijdje Battlefield: Bad Company 2 spelen krijg ik dit:

De specs:

Intel Core i7-930
Samsung HD103SJ 1 TB
Antec Three Hundred
Scythe Mugen 2 Rev. B
Scythe Slip Stream 120mm x2 1900RPM
Kingston 6GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 3)
Gigabyte GV-N460OC-1GI GTX 460
Asus P6T SE160
Samsung SH-S223C
OCZ ModXStream Pro, 700W

De tempraturen zijn echt niet extreem, de CPU wordt rond de 50 graden, en de videokaart 57 max.

Als ik het dus krijg dan kan ik helemaal niets meer met mn PC, en moet die opnieuw opgestart worden. De PC is in elkaar gezet door Afuture.nl.

Moet ik dit nu bij de hardware zoeken (videokaart kapot?) Verder heb ik er met FSX geen last van, maar dat spel vraagt veel minder van de videokaart..

Ohja, ik heb de nieuwste drivers al geprobeerd toen had ik het probleem, toen alle drivers verwijderd en die van de CD erop gezet, maar nogsteeds hetzelfde probleem. :'(

Nu zit ik dus nog binnen de 8 dagen, dus ik zou evt. morgen ofzo terug kunnen naar Afuture, maar dan moet ik het wel zeker weten!

[ Voor 12% gewijzigd door J0ey op 11-07-2014 23:02 ]

Verwijderd

Die videokaart lijkt me niet in orde.

• J0ey
Mja, ja. Als iemand dat even echt kan bevestigen dan ga ik zo naar Afuture bellen om even langs te gaan.. :-(

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Waarschijnlijk een probleem met het geheugen op je videokaart (aangezien je zegt dat de temperaturen normaal blijven).

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Er is vrijwel zeker iets mis met de videokaart, waarschijnlijk geheugen. Is de kaart goed gekoeld?

Aangezien je de PC net nieuw hebt zou ik gewoon meteen langs gaan en PC meenemen. Als dit al heel snel tijdens het spelen optreedt kun je het demonstreren.

Als je hem al langer had gehad, zou ik zeggen, run memtest (minimaal 24uur) en prime95 oid (minimaal 24uur) om instabiliteit van CPU en intern geheugen uit te sluiten.
Verder heb je ook tooltjes om je videokaart zwaar te belasten om te zien of het daar in zit. Dat zou ik echter nu niet doen omdat de pc net nieuw is en je van je 8 dagen gebruik kunt maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 16-08-2010 15:21 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• J0ey
Er is zat airflow in de kast (2 fans voor, 1 boven en 1 achter.) De videokaart zelf heeft ook nog eens 2 fans, dus daar zal het probleem niet liggen (idle is die rond de 35 graden en stressed max. 57) Ik ga zo naar Afuture bellen om morgen even langs te komen, dan laat ik wel weten hoe het af gaat lopen.

Verwijderd

Hoi Joey,

Ik heb ook gtx 460's in mijn systeem, en had ook crashes in battlefield bad company 2.
Dit kwam door de onboard geluidschip van Realtek. Nu heb ik geen last van blauwe "artifacts?". Maar wellicht een optie om je audio drivers te updaten mits je de onboard Realtek gebruikt.

( http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false )

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Ik zou bijna willen linken naar "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten", maar dat lijkt me even niet nodig :) Het is inderdaad vrijwel zeker een probleem in je videogeheugen. Óf het is een brakke chip, óf het is weer het soldeerprobleem waar nVidia kaarten al jaren mee kampen. Ik zou er zeker even mee teruggaan naar Afutue :Y

• Blackwolf-nl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-01 23:46
zulke fracs heb ik ook wel is gezien bij gewoon geheugen problemen....
je zou even natuurlijk de geëigende test kunnen draaien en kijken of er fouten uit komen......

• J0ey
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:14:
Hoi Joey,

Ik heb ook gtx 460's in mijn systeem, en had ook crashes in battlefield bad company 2.
Dit kwam door de onboard geluidschip van Realtek. Nu heb ik geen last van blauwe "artifacts?". Maar wellicht een optie om je audio drivers te updaten mits je de onboard Realtek gebruikt.

( http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false )
Hey Stephan,

Bedankt! ik heb m'n drivers geupdate, en ik heb net inderdaad een uurtje kunnen spelen, ik zal nog niet zeggen dat het probleem weg is want het kon natuurlijk toeval zijn. Ik zal zo eens een tijdje gaan spelen, en als ik dan nog niets heb eens een programmaatje proberen wat m'n videokaart zwaar belast (en evt. ook CPU en geheugen).

In ieder geval bedankt allemaal voor jullie reactie's en ik zal even laten horen hoe het afloopt!
Blue-Tiger schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:15:
Ik zou bijna willen linken naar "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten", maar dat lijkt me even niet nodig :) Het is inderdaad vrijwel zeker een probleem in je videogeheugen. Óf het is een brakke chip, óf het is weer het soldeerprobleem waar nVidia kaarten al jaren mee kampen. Ik zou er zeker even mee teruggaan naar Afutue :Y
Ik moet zeggen dat mn oude 8800GTS het -mocht het niet goed zijn- een stuk langer heeft volgehouden. :+

[ Voor 30% gewijzigd door J0ey op 17-08-2010 09:36 ]

Verwijderd

Blue-Tiger schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 17:15:
Tjonge, dit is wel een beetje flauw hè!? :o Net of er nog nooit een ATI kort na aankoop kapot is gegaan... ;)

• J0ey
Ik heb net Video card stability test gedaan, en deze bleef zonder problemen 68 minuten draaien (toen heb ik hem zelf maar gestopt) ik zag wel dat de videokaart steeds 99% bezig was. Met BC2 heb ik ook nog geen problemen gehad, dus zou het inderdaad door de Realtek drivers kunnen komen?

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
jah dat kan inderdaad heel goed, ik heb meerdere topics op andere fora daar over gelezen. en zelfs op de battlefield site geven ze dat probleem op. dus jah het kan echt ;)

gametag: estruqiarixs

• J0ey
Hmm. Blijkbaar was dat het toch niet, het ging een tijdje goed maar ik kreeg dus net weer precies hetzelfde. ;( Dat wordt dus even langsgaan bij Afuture, maar eerst bellen, omdat ze zeggen dat ze de kaart terug gaan sturen naar de fabrikant. Terwijl ik binnen de 8 dagen zit?! :|

Ik wil gewoon een nieuwe kaart, lijkt mij ook erg normaal. Hun hebben ook mijn systeem in elkaar gezet en getest(?). :X

Verwijderd

Terugsturen op basis van DOA.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Gezien de blokjes in het scherm is het inderdaad een videogeheugen probleem. Het geheugen van de Gigabyte GTX460 OC 1GB is ook het enigste dat niet van koeling voorzien is (ik heb dezelfde kaart, echter nog niet dit soort problemen tegen gekomen, airflow is dan ook dik in orde, bij jou ook).

Hoe dan ook, er mankeert iets aan die kaart, dus breng maar terug, laat ze het daar zelf maar eens zien. En het lijkt me dat zo'n winkel deze kaarten gewoon op voorraad heeft (aangezien de Gigabyte GTX460's behoorlijk populair zijn). Dus het is hooguit een kwartiertje en er zit een nieuwe kaart in ;)

• J0ey
Bedankt voor de reactie's, ik ga inderdaad even langs. Afuture heeft helaas niet erg veel op voorraad, dus moet even kijken welke morgen op voorraad zijn voordat ik ga bellen.

Denk ook dat ik maar de pricewatch: Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum (1024MB GDDR5) erin zet (ruilen en iets bijbetalen dus), ook omdat die wél op voorraad is en om de betere clocksnelheid.

Maargoed, eerst maar eens zien te regelen dat ik überhaupt wel mag komen zodat ik gelijk kan ruilen. Ik hoef toch niet te accepteren dat ze hem eerst naar Nvidia gaan sturen omdat ik binnen de DOA zit?

[ Voor 12% gewijzigd door J0ey op 17-08-2010 23:05 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

volgensmij heb je recht op een nieuwe. Je klinkt jong, dus gewoon je ouders meenemen en beetje stennis schoppen. Voet bij stuk houden op een redelijke manier.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
J0ey schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:03:
Bedankt voor de reactie's, ik ga inderdaad even langs. Afuture heeft helaas niet erg veel op voorraad, dus moet even kijken welke morgen op voorraad zijn voordat ik ga bellen.

Denk ook dat ik maar de pricewatch: Palit GeForce GTX 460 Sonic Platinum (1024MB GDDR5) erin zet (ruilen en iets bijbetalen dus), ook omdat die wél op voorraad is en om de betere clocksnelheid.

Maargoed, eerst maar eens zien te regelen dat ik überhaupt wel mag komen zodat ik gelijk kan ruilen. Ik hoef toch niet te accepteren dat ze hem eerst naar Nvidia gaan sturen omdat ik binnen de DOA zit?
Dat zij hem naar nVidia sturen is jouw probleem niet, jij hebt binnen de eerste paar dagen al problemen met je product dus het is niet meer dan normaal dat ze hem vervangen, of ik moet me vergissen.

• J0ey
Lijkt mij inderdaad ook ja, heb vandaag meer dan een half uur geprobeerd om Afuture te bereiken via de telefoon wat dus niet lukt; er wordt gewoon niet opgenomen. :/

Ook op mijn mail is nog niet gereageerd (11.50 verzonden) ik vind het best dat je een telefoonnummer op je site zet wat niet werkt of beantwoord wordt, maar zorg dan in ieder geval dat dat de mailtjes snel worden beantwoord.

Morgen is het een week geleden, dus dan heb ik nog 1 dag over van de 8 dagen. Wat zou ik dan doen? Gewoon langsgaan zonder afspraak of hebben jullie nog andere ideeën? (als de mail morgen ook niet wordt beantwoord natuurlijk.)

EDIT: Met FSX heb ik het dus ook zie ik nu. Het ligt dus zeker weten niet meer aan BC2, maar echt aan de videokaart..

[ Voor 8% gewijzigd door J0ey op 18-08-2010 19:09 ]

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ga nou maar gewoon langs, dat werkt het beste.

Je had gelijk langs moeten gaan.

"Goedenmiddag, een paar dagen geleden kocht ik deze pc, maar de videokaart is vanaf dag 1 kapot dus ik wil deze graag omruilen voor 1 die wel werkt."

Mochten ze zeggen we gaan hem opsturen, dan zeg je (vriendelijk maar beslist):
Het spijt me maar dat kan ik niet accepteren. Hij is vanaf dag 1 kapot en dus DOA en ik reclameer binnen 8 dagen. Ik vraag niks onredelijks.

Of iets dergelijks. Voet bij stuk houden en neem voor de zekerheid iemand mee die in dit soort dingen rustig blijft en van wanten weet.

Zorg er in ieder geval voor dat je hun ook schriftelijk op de hoogte stelt binnen die 8 dagen dat: De kaart vanaf dag 1 niet werkt en je verwacht dat deze wordt omgeruild.

[ Voor 58% gewijzigd door Help!!!! op 18-08-2010 21:16 ]

PC Specs

• J0ey
Ja, maar Afuture is geen echte winkel, het heeft alleen een afhaalpunt. Ik denk niet dat het nou zo handig om daar zonder afspraak naar toe te gaan (het is ook een half uurtje rijden dus dat is een beetje zonde van de moeite als het niet werkt). Ik heb ze dus al op de hoogte gesteld, waarop hun antwoordde dat ze de kaart eerst naar Nvidia gaan sturen (via mail dus). Toen heb ik nog een mailtje gestuurd, met de opmerking dat ik recht heb op de 8 dagen DOA en met de vraag of ik de videokaart kon vervangen door een zelfde kaart met een iets hogere clocksnelheid (tegen aanbetaling natuurlijk, ik zie nu dat die kaart ook weg is en ze nu geen gelijke kaarten op voorraad hebben. :() die op voorraad staat stond. Hier heb ik nog geen antwoord op gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door J0ey op 18-08-2010 21:53 ]

Pagina: 1