Toon posts:

300N Sneller of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, Tweakers.

Als eerst, sorry als dit topic in het verkeerde sub-forum staat, ik wist niet waar ik hem anders neer moest zetten.

Ik had net een mooie discussie, en ik wil graag weten hoe jullie hier over denken.
Zoals de topictitel al zegt: De jongen waarmee ik een discussie voerde, beweerde dat als je 300N gebruikt, dat dat geen verschil maakt met B / G.

(Ik heb het hier over wireless)

Ik heb hem ook uitgelegd, dat 300N inderdaad geen nut heeft als je WiFi-card het niet ondersteund (En uiteraard moet je router het ondersteunen). Maarja, hier kreeg ik niet echt een duidelijk antwoord op.

Even een Quote van wat hij tegen mij zei:
Of je nou 300 mbits hebt of 600000 je merkt het niet
Waarop ik het volgende antwoord gaf:
Nee, met downloaden over je 10 mbits lijn merk je het niet. Maar wel als je intern files over gaat zeggen (mits het andere apparaat dat op de router aangesloten is ook 300N ondersteund
Wat ik zeg klopt toch?. Want ik begin nu gewoon aan mezelf te twijfelen.

Groet,
Dennis :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja hoor,

Hou wel een beetje rekening met de bruto en netto snelheid
300mbit bruto is zon 80-90 netto
150 is zon 70-80
54 ~25
Ik heb ook een N-router moeten komen om de 50mbit lijn volledig te gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 16-08-2010 12:32 ]

Iperf

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
Je internet download zal er echt niet sneller op gaan. want volgens mij heeft geen enkele particulier een verbinding hoger dan 120mbit, dus daarmee trek je 300mbit niet vol.
Dan zou je zeggen: op een intern netwerk waar alles via 300mbit wifi is verbonden moet het toch wel sneller zijn? Ja en nee, alles hangt met elkaar samen en het traagste punt is ook meteen bepalend voor de maximaal haalbare snelheid.
In een normaal systeem is waarschijnlijk de hardeschijf het traagst. Als je hardeschijf niet 300mbit ofwel 37.5MBps kan schrijven en de schijf aan de andere kant 37.5MBps kan lezen dan kun je je 300mbit vol trekken.

Verwijderd

Topicstarter
TMon schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:38:
Je internet download zal er echt niet sneller op gaan. want volgens mij heeft geen enkele particulier een verbinding hoger dan 120mbit, dus daarmee trek je 300mbit niet vol.
Dan zou je zeggen: op een intern netwerk waar alles via 300mbit wifi is verbonden moet het toch wel sneller zijn? Ja en nee, alles hangt met elkaar samen en het traagste punt is ook meteen bepalend voor de maximaal haalbare snelheid.
In een normaal systeem is waarschijnlijk de hardeschijf het traagst. Als je hardeschijf niet 300mbit ofwel 37.5MBps kan schrijven en de schijf aan de andere kant 37.5MBps kan lezen dan kun je je 300mbit vol trekken.
Dat zeg ik ook in mijn startpost, dat je internet er niet sneller door wordt.

2. Ik zeg ook niet dat ik de volle 300 MBit wil halen, het enigste wat ik zeg, is dat je wel degelijk verschil merkt als je 300N gebruikt. Dan heb ik het over intern data over zetten. (Bijvoorbeeld van laptop1 naar laptop2)

Dat klopt toch?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:21
Als je bestanden gaat over zetten merk je het wel degelijk ja.
Ik zie een groot verschil als ik bestanden over zet via een kabeltje (100Mb) of via Wifi (g)

Daarbij, ik trek mijn 30Mb internet niet volledig dicht met G. Ik zou dus een N router moeten kopen om volledig nut te hebben van mijn internet verbinding, of je dat merkt is een tweede. Ik zie wel een getalletje dat lager is bij het downloaden.

[ Voor 45% gewijzigd door rinkel op 16-08-2010 13:57 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TMon schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:38:
Dat trek je wel vol hoor met 120Mbit zoals ik al eerder zij haal je netto ~85Mbit, zie ook bijv dit topic 2x Wifi = Dubbele Snelheid?

Iperf

Pagina: 1