Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:57
Beste tweakers,

ik heb onlangs computer onderdelen besteld en wil voor het eerst zelf mijn systeem assembleren.
Dit leek me een fluitje van een cent en het ging ook redelijk vlot totdat ik mijn aanknop van de kast aanraakte, de fans beginnen flink te blazen en de kast begint geluid te maken maar ik krijg niets maar dan ook niets naar mijn scherm.

De onderdelen zijn de volgende:
Moederbord: Asrock 3 Extreme 770
Processor: AMD X6 1055T
RAM: 2*2 GB DDR3 geheugen
Video kaart: Ati Radeon 5850
Voeding: Chieftec CFT 750w

Wat heb ik gedaan:
Processor aangebracht op moederbord en daarop mijn Scythe Mugen 2 Rev geassembleerd
Geheugen in DIMM slots geplaatst
Mobo in kast vast geschroeft.

Videokaart in slot aangebracht en connect aan de voeding middels 2 x een 6 pins stekker
Mobo aangesloten met de grote en de kleine ATX power

Mijn moederbord heeft een LED met codes, genaamd Mr Debugger die zou kunnen helpen.
Ik weet dat de fout niet in het DDR 3 geheugen zit, aangezien ik heb geboot met 1 slot en 2 sloten en de code op Mr debugger niet veranderd, dit is wel het geval wanneer ik boot zonder geheugen waaruit ik op maakt dat het geheugen wordt herkend.

De fans van zowel mijn CPU en Video kaart werken waaruit ik opmaak dat ze iig van stroom zijn voorzien, alleen heb ik het idee dat toch in 1 vd deze 2 het probleem zit.

De code die Mr Debugger aangeeft = 85 = "Display Errors to the user and gets the user response for error"

Doordat ik geen ervaring heb kan ik niet opmaken of het systeem wel juist helemaal 'opstart' maar eht alleen niet kan weergeven op mijn scherm of dat er iets mis is met mijn mobo of processor en dat hij niet goed doorstart.

Iemand enig idee of tips wat er aan de hand is hoe ik nog het e.e.a. kan uitsluiten?
Ik heb helaas geen andere video kaart of VGA kaart liggen waar ik mee kan testen of het puur de videokaart is :/
Tnx...

[ Voor 3% gewijzigd door PhrancK op 15-08-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ondersteunt de bios versie die op dit moment in het bord zit wel je CPU? http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492 al gelezen?

[ Voor 38% gewijzigd door Gleighton op 15-08-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
Ja topic heb ik gelezen, maar daarmee kom ik er niet helemaal uit. Ook over de piepjes bijvoorbeeld, mijn moederbord piept helemaal niet
Gleighton schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:56:
Ondersteunt de bios versie die op dit moment in het bord zit wel je CPU? [url]
Hoe kan ik dit checken?
Boekje van mobo zegt het volgende over cpu: suppots for socket AM3 processors: AMD phenom II X4 / X3 / X2 (except 920/940) athlon II X4 / x3 / x2/ Sempron processors.
- Six-Core CPU Ready

Betekent dat ik Bios zou moeten update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Laatst online: 10-09 13:40
^ Bios versie 1.30 of hoger dus.
Dus controleer of je bios de juiste versie heeft.

*edit*

hier te vinden:

http://www.asrock.com/mb/cpu.nl.asp?Model=770%20Extreme3

[ Voor 78% gewijzigd door Nism0 op 15-08-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
@ Nismo: Thnx, misschien erg n00bisch vraag maar hoe kan ik uberhaupt mijn Bios van Mobo checken als ik 0,0 op mijn scherm kan zien...? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door er een andere CPU in te plaatsen.

In je profiel zie ik geen woonplaats, als het Rotterdam is kan ik met een compatibele cpu langskomen zodat je je bios kan updaten.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Ow lol had je verhaal bovenstaand niet eens gelezen, reageerde puur op de vraag welke versie het moest zijn.

Maarre je mobo post dus niet.

Dan kan je het beste eerst idd dit even doorlezen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02-2024

Iavak

no savegame

Haha, je bent de 3e die problemen heeft met een AMD770 chipset icm Phenom II X6. :P
Hieronder de topics van je voor gangers:

GA-770TA-UD3 + AMD Phenom II X6 1055T probleem

Computer reageert niet

Een aantal users hebben daar hun nuttige tips gepost over het flashen van de bios, evt. met je huidige X6 cpu.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Iavak schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:13:
Haha, je bent de 3e die problemen heeft met een AMD770 chipset icm Phenom II X6. :P
Hieronder de topics van je voor gangers:

GA-770TA-UD3 + AMD Phenom II X6 1055T probleem

Computer reageert niet

Een aantal users hebben daar hun nuttige tips gepost over het flashen van de bios, evt. met je huidige X6 cpu.

Succes :)
Hij is de vierde eigenlijk, ik heb dit ook gehad 8)7

Probleem was dat bij mij de bios flash niet hielp, maar ik heb waarschijnlijk mn MoBo opgeblazen dus dat staat er los van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrancK
ik durf het bijna niet meer te typen, maar wil het toch graag even laten weten zodat andere met dit probleem niet mijn topic als leidraad gebruiken en jullie nog even heel hard kunnen lachen voordat de topic geclosed wordt :P :

Na alles van mijn mobo te hebben verwijderd, stekkers unplugged, mobo eruit gehaald, CPU nogmaals gechecked op beschadigingen, daarna backplate er terug op, mobo erin, cpu fan erop, mobo terug in kast schroeven, alle stekkers terug aansluiten, weer alles 1 voor 1 aansluiten om dingen uit te sluiten ENFIN na uren pielen dacht ik dat ondanks alles het niet kon zijn dat het niet werkte:

nogmaals wat beter naar mijn beeldscherm gekeken en wat bleek dat hij niet automatisch de kabel naar de kast pakte maar je handmatig een aantal knoppen op het scherm moest rammen om beeld te krijgen, oftwel het werkte perfect maar mijn monitor stond niet goed aan.... 8)7 8)7 :X :'( ;w

Wel wat van geleerd, na mijn 1e assemblage, even allemaal lache en slotje op topic _/-\o_

(btw hij draait als een tierelier! :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

1, 2, 3... (allemaal) 'Wát een sukkel!' ;)

Mooi dat het werkt. En nog gecombineerd met een leermomentje ook...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

PhrancK schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:51:
ik durf het bijna niet meer te typen, maar wil het toch graag even laten weten zodat andere met dit probleem niet mijn topic als leidraad gebruiken en jullie nog even heel hard kunnen lachen voordat de topic geclosed wordt :P :

Na alles van mijn mobo te hebben verwijderd, stekkers unplugged, mobo eruit gehaald, CPU nogmaals gechecked op beschadigingen, daarna backplate er terug op, mobo erin, cpu fan erop, mobo terug in kast schroeven, alle stekkers terug aansluiten, weer alles 1 voor 1 aansluiten om dingen uit te sluiten ENFIN na uren pielen dacht ik dat ondanks alles het niet kon zijn dat het niet werkte:

nogmaals wat beter naar mijn beeldscherm gekeken en wat bleek dat hij niet automatisch de kabel naar de kast pakte maar je handmatig een aantal knoppen op het scherm moest rammen om beeld te krijgen, oftwel het werkte perfect maar mijn monitor stond niet goed aan.... 8)7 8)7 :X :'( ;w

Wel wat van geleerd, na mijn 1e assemblage, even allemaal lache en slotje op topic _/-\o_

(btw hij draait als een tierelier! :D)
HAHA briljant _O-

Respect dat je dit gewoon post trouwens d:)b

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
whahahaha geweldig dit!

Idd respect voor je eerlijkheid! :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

PhrancK schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:51:nogmaals wat beter naar mijn beeldscherm gekeken en wat bleek dat hij niet automatisch de kabel naar de kast pakte maar je handmatig een aantal knoppen op het scherm moest rammen om beeld te krijgen, oftwel het werkte perfect maar mijn monitor stond niet goed aan.... 8)7 8)7 :X :'( ;w
Ik had hetzelfde vorige week (alleen ik had het na een minuut al door :P ), dus wellicht is dit wel een nuttige tip voor het troubleshooting topic.
Pagina: 1